Auteur
|
Bericht
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 1 jul 2008 10:07
|
|
edit klopt ja, hebben ze net aangepast.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Di 1 jul 2008 10:09
|
|
Binnen bij Barcelona. Ik ben ook benieuwd als hij gehuurd wordt of het voor minstens 2 jaar is. Een speler huren voor 1 jaar vind ik wat beperkt.
Daarnaast is triball football niet echt betrouwbaar. Vaak helemaal niet.
Toch vind ik het zwak dat Ajax dit jaar wederom niet in staat was/ is om gewoon goede spelers te kopen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 1 jul 2008 14:36
|
|
De transferperiode loopt nog twee maanden door dus er kan nog van alles gebeuren, maar het lijkt me wel weer duidelijk dat Ajax niet zo best is voorbereid.
Henrique voor een jaar huren heb je niets aan. Als je achter zo'n speler aan gaat en je verliest de strijd moet je dat ook niet zo gaan doen. Nu mist hij de complete voorbereiding vanwege de Olympische Spelen en speelt hij alleen gedurende z'n aanpassingsjaar in Europa bij Ajax.
|
Micky
Forum berichten: 120
|
Geplaatst: Di 1 jul 2008 16:24
|
|
ik ben benieuwd of barca hem nog gaat halen ze hebben nu al drie verdedigers gehaald (Pique, MartÃn Cáceres en nu alves) en ze willen nog een spits en een middenvelder heeft die nieuwe trainer gezegt.
en 8/10mil is voor barca oook veel geld zeker als die niet op het veld staat maar wordt verhuurd.
maarja de tijd zal ons leren..
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 1 jul 2008 16:27
|
|
Barca sluit gewoon een nieuwe lening af als het geld op is.
|
theumas
Forum berichten: 455
|
Geplaatst: Di 1 jul 2008 16:35
|
|
Hij is toch niet de ervaren verdediger die Coronel bedoelde toch?
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 1 jul 2008 17:26
|
|
Nee, Henrique is 21 jaar.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Di 1 jul 2008 20:06
|
|
Citaat: Ben geen voorstander om spelers te gaan huren. Alleen als er een optie tot koop aan zit verbonden, maar anders niet.
Klopt, want je hebt wel even voor 1 seizoen een man staan. Maar dan sta je een seizoen erna weer met lege handen. Tja, het is niet slecht voor Ajax. Maar zo'n huur heeft meer voordeel voor Barca en Henrique zelf.
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 00:08
|
|
Citaat: Vind je het gek wanneer al die Oost-Blok clubs bedragen als 9 miljoen gaan neertellen voor een speler als Marcelo Moreno? Die (nep) Russen verkloten de hele markt. Het wordt alleen maar moeilijker voor Nederlandse clubs om tegen een redelijke prijs aankopen te doen in Zuid-Amerika.
Wat hebben die Russen daarmee te maken? Het ligt gewoon aan de huidige gang van zaken op de transfermarkt. Als Shaktar Donetsk het bedrag niet had betaald dan was er best een andere club die zoveel op de tafel wilde leggen voor MMM bijv. de Spurs/AS Roma etc.
Bayern dat 12 miljoen euro betaalt voor Breno, Liverpool - Lucas/10 miljoen euro, AC Milan - Pato/22 miljoen euro. Alex die ongeveer 10 miljoen euro moet kosten, Alex Silva 15 miljoen euro en Hernanes zelfs 25 miljoen euro. Dit was enkele jaren geleden ondenkbaar.
Je schrijft de argumenten al op, maar hebt het zelf alleen niet door. Breno, Lucas, Pato, Alex, allemaal topkwaliteit waar je logischerwijs (een buitenkansje daar gelaten) veel voor zal betalen. Dat waren die spelers vijf jaar geleden ook al waard. Marcelo Moreno is een ander verhaal, want zo'n speler had vijf jaar geleden geen 9 miljoen gekost. En als Tottenham negen miljoen voor hem had willen neertellen dan had Marcelo Moreno dat bod wel afgewacht. Kortom, Spurs en Roma waren niet concreet en die Oost-Blokkers met hun olie -en maffia geld verpesten de markt weer wat meer voor de Nederlandse clubs.
Dus jij bent het niet met me eens als ik zeg dat het moeilijker wordt om spelers uit Brazilië voor een redelijke prijs weg te kapen? Dit heeft niks met de Oost-Europese clubs te maken maar met het beleid van Braziliaanse clubs, de natuurlijke cyclus op de transfermarkt, investeringsmaatschappijen en zaakwaarnemers. Niet alleen in Brazilië worden spelers duurder maar in heel Zuid-, Centraal- en Noord-Amerika.
En dat jij niet gecharmeerd bent van Henrique, Hernanes, MMM etc. wilt natuurlijk niet zeggen dat ze het bedrag niet waard zijn.
Citaat: Hij is toch niet de ervaren verdediger die Coronel bedoelde toch?
Volgens mij gaf Coronel aan dat ze het geld gaan gebruiken voor twee topspelers: http://www.at5.nl/sportartikel.asp?newsid=36038 ik heb nergens iets gelezen van een ervaren verdediger.
1) Real Betis zou bereid zijn om Henrique te huren.
2) Palmeiras heeft de vervanger van Henrique al binnen. Zijn ex-ploeggenoot, Jeci zal van Coritiba naar Palmeiras verkassen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 00:32
|
|
Citaat: Vind je het gek wanneer al die Oost-Blok clubs bedragen als 9 miljoen gaan neertellen voor een speler als Marcelo Moreno? Die (nep) Russen verkloten de hele markt. Het wordt alleen maar moeilijker voor Nederlandse clubs om tegen een redelijke prijs aankopen te doen in Zuid-Amerika.
Wat hebben die Russen daarmee te maken? Het ligt gewoon aan de huidige gang van zaken op de transfermarkt. Als Shaktar Donetsk het bedrag niet had betaald dan was er best een andere club die zoveel op de tafel wilde leggen voor MMM bijv. de Spurs/AS Roma etc.
Bayern dat 12 miljoen euro betaalt voor Breno, Liverpool - Lucas/10 miljoen euro, AC Milan - Pato/22 miljoen euro. Alex die ongeveer 10 miljoen euro moet kosten, Alex Silva 15 miljoen euro en Hernanes zelfs 25 miljoen euro. Dit was enkele jaren geleden ondenkbaar.
Je schrijft de argumenten al op, maar hebt het zelf alleen niet door. Breno, Lucas, Pato, Alex, allemaal topkwaliteit waar je logischerwijs (een buitenkansje daar gelaten) veel voor zal betalen. Dat waren die spelers vijf jaar geleden ook al waard. Marcelo Moreno is een ander verhaal, want zo'n speler had vijf jaar geleden geen 9 miljoen gekost. En als Tottenham negen miljoen voor hem had willen neertellen dan had Marcelo Moreno dat bod wel afgewacht. Kortom, Spurs en Roma waren niet concreet en die Oost-Blokkers met hun olie -en maffia geld verpesten de markt weer wat meer voor de Nederlandse clubs.
Dus jij bent het niet met me eens als ik zeg dat het moeilijker wordt om spelers uit Brazilië voor een redelijke prijs weg te kapen? Dit heeft niks met de Oost-Europese clubs te maken maar met het beleid van Braziliaanse clubs, de natuurlijke cyclus op de transfermarkt, investeringsmaatschappijen en zaakwaarnemers. Niet alleen in Brazilië worden spelers duurder maar in heel Zuid-, Centraal- en Noord-Amerika.
En dat jij niet gecharmeerd bent van Henrique, Hernanes, MMM etc. wilt natuurlijk niet zeggen dat ze het bedrag niet waard zijn.
Ho ho, jij bent degene die zegt dat het niets te maken heeft met een aantal clubs (dat ze uit het Oost-Blok komen maakt op zich niet uit, maar dat zijn vaak wel clubs die met teveel geld strooien omdat dat de enige manier is dat ze Zuid-Amerikanen kunnen overtuigen om in hun competitie te komen ballen) die teveel geld uitgeven aan bepaalde spelers. Ik sluit jouw theorie nergens uit. Dat heeft er namelijk ook mee te maken. Het is een beetje een kip of het ei-discussie, want ik denk dus dat bepaalde Europese clubs de Braziliaanse clubs het idee hebben gegeven dat er veel meer geld te halen viel.
In Argentinië merk je veel minder van die prijsstijging waar jij het over hebt. En juist daar wordt relatief maar weinig geshopped door de clubs waar ik het over heb.
Van Henrique vind ik vooral dat hij niet bij Ajax pas. Marcelo Moreno vind ik een snellere, atletischere, maar al met al mindere versie van Huntelaar. Voor Hernanes is Barcelona volgens mij ook te hoog gegrepen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 16:47
|
|
Citaat: Henrique, atado y pendiente del Ajax
El central del Palmeiras se espera que aterrice en el aeropuerto de El Prat el próximo lunes.
Su contratación está perfectamente encaminada y lo único que queda por discernir es dónde jugará la próxima temporada. De entrada, Pep Guardiola lo escrutará a fondo durante el primer tramo de la pretemporada y será el rendimiento del brasileño el que marcará si tiene un sitio en la primera plantilla o bien es conveniente buscarle un nuevo acomodo temporal que le permita seguir con su progresión y acelerar su proceso de adaptación al fútbol europeo.
El Ajax ha pugnado por la incorporación de Henrique hasta última hora y, de hecho, no se descarta que la próxima temporada pueda disfrutar con su juego.
La operación se encuentra en fase embrionaria pero ya se han producido los primeros contactos. Si Henrique no tiene plaza en la plantilla de Guardiola se abordará una cesión preferencial al club holandés. Las relaciones entre ambas entidades son fluidas y se quiere evitar bajo todo concepto que el jugador no disponga de minutos en su primera experiencia europea. Se barajan ambas alternativas.
[color=red">www.sport.es[/color">
Henrique komt komende maandag dus aan in Barcelona. De club wil koste wat kost vermijden dat Henrique in z'n eerste seizoen in Europa niet aan spelen toe komt en dus is verhuur een serieuze optie. Guardiola wil Henrique echter nog een gedeelte van de voorbereiding mee laten draaien en dan pas een besluit nemen. Mocht Henrique alsnog verhuurd mogen worden dan is Ajax de gewenste kandidaat van Barcelona, vanwege de goede band tussen beide clubs.
Persoonlijk lijkt het me dat dit deze overgang zo goed als uitsluit. Ajax kan niet wachten tot Guardiola er eindelijk uit is. Hopelijk betekent dat dat Ajax een eigen speler aantrekt. Henrique kan dan later alsnog gehuurd worden.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 17:45
|
|
Tja, waarom kopen we hem zelf niet. Daar snap ik dus geen bal van. Maargoed, huren voor 2 jaar zou niet slecht zijn, aangezien ik totaal anti-huren ben. Maar ik had liever gezien dat we hem zelf nu konden presenteren als dé opvolger van Johnny. Helaas is het zo gelopen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 17:51
|
|
Waarom we hem zelf niet kopen? Nou, omdat Barcelona nu in de markt was en een speler dan in 99 procent van de gevallen niet voor Ajax zal kiezen. Niet dat Henrique een jaar geleden niet voor veel minder op te pikken was, maar daar kunnen de huidige beleidsmakers weinig aan doen.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 23:04
|
|
Tja, oke daar valt wat voor te zeggen. Maar Ajax moet in het begin van de transfermarkt zo'n slag slaan.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Do 3 jul 2008 00:01
|
|
Citaat: Tja, oke daar valt wat voor te zeggen. Maar Ajax moet in het begin van de transfermarkt zo'n slag slaan.
Spelers zijn ook niet dom, die houden clubs ook aan het lijntje om af te wachten of er nog wat interessanters komt.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 3 jul 2008 09:38
|
|
Citaat:
Persoonlijk lijkt het me dat dit deze overgang zo goed als uitsluit. Ajax kan niet wachten tot Guardiola er eindelijk uit is. Hopelijk betekent dat dat Ajax een eigen speler aantrekt. Henrique kan dan later alsnog gehuurd worden.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk. Mijns inziens is 1 versterking voor 'achterin' namelijk niet genoeg om de gatenkaas van afgelopen jaren op te lossen.
Als je nu nog 3 directe versterkingen (de door Coronel en Blind genoemde top-aankopen) haalt is je geld ook redelijk op, dan zou het huren van een Henrique een goedkope optie zijn om je selectie nog completer te maken. Persoonlijk ken ik Henrique niet maar ik zie liever dat Ajax een topverdediger koopt en er eentje huurt dan dat er van hetzelfde geld 2 middelmatige gekocht gaan worden.
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Do 3 jul 2008 12:40
|
|
Ho ho, jij bent degene die zegt dat het niets te maken heeft met een aantal clubs (dat ze uit het Oost-Blok komen maakt op zich niet uit, maar dat zijn vaak wel clubs die met teveel geld strooien omdat dat de enige manier is dat ze Zuid-Amerikanen kunnen overtuigen om in hun competitie te komen ballen) die teveel geld uitgeven aan bepaalde spelers. Ik sluit jouw theorie nergens uit. Dat heeft er namelijk ook mee te maken. Het is een beetje een kip of het ei-discussie, want ik denk dus dat bepaalde Europese clubs de Braziliaanse clubs het idee hebben gegeven dat er veel meer geld te halen viel.
In Argentinië merk je veel minder van die prijsstijging waar jij het over hebt. En juist daar wordt relatief maar weinig geshopped door de clubs waar ik het over heb.
Van Henrique vind ik vooral dat hij niet bij Ajax pas. Marcelo Moreno vind ik een snellere, atletischere, maar al met al mindere versie van Huntelaar. Voor Hernanes is Barcelona volgens mij ook te hoog gegrepen.
Juist maar dat het voor Nederlandse clubs steeds moeilijker wordt om spelers weg te kapen lijkt me duidelijk. Alleen verschillen we van mening hoe dit zo gekomen is, jij geeft die Oost-Blokkers de schuld terwijl die daar (naar mijn mening) in werkelijkheid maar een kleine rol in hebben gespeeld.
En ik ben een tijdje afwezig geweest waardoor ik niet alles kon lezen maar wat ik me kon herinneren was dat jij totaal niet gecharmeerd was van deze drie spelers en je ook in die woorden uitliet maar blijkbaar ben je enigszins van gedachten veranderd. Hierbij mijn excuses hiervoor.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 3 jul 2008 15:41
|
|
Excuses zijn nergens voor nodig, Oscarito. Het zijn inderdaad niet mijn favoriete spelers en ik ben ook tegen een aantal mensen in gegaan die het geweldenaren vonden. Ik heb alleen nooit gezegd dat ik het prutsers vind of iets dergelijks.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Vr 4 jul 2008 20:49
|
|
Wordt gehuurd volgens Kistedu ( en nog een andere poster) , die het dus ook goed had met de transfer van Sulejmani.
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Vr 4 jul 2008 21:42
|
|
Citaat: Wordt gehuurd volgens Kistedu ( en nog een andere poster) , die het dus ook goed had met de transfer van Sulejmani.
Ja inderdaad. Op AN wordt door Jari Olavi Litmanen en daarna ook door dezelfde Kistedu 100% bevestigd dat Henrique (ook?) komt. Dus Henrique en Oleguer...? Lees zelf anders:
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum9/2452-25.php
Overigens rare opmerking wat de positie van de Aanvallende Middenvelder betreft. Zoals fluwelen linker direct al aangeeft zijn Cvitanich en Sulejmani niet bepaald aanvallende middenvelders en tsja Perez...
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Vr 4 jul 2008 21:48
|
|
In principe houd ik niet van huren maar als hij goed is dan ben ik toch wel blij. Ajax moet namelijk ook aan de korte termijn denken en kampioen gaan worden. We hebben die prijs nodig voor ons imago en ook voor het geld door middel van de cl.
Ik hoop dus dat Ajax ook zelf nog een talentcolle verdediger erbij koopt. Hierin gaat mijn voorkeur niet uit naar Oleguer, Denk niet dat hij zo een geweldenaar is. Maar zoals iedere niewe spelers krijgt hij gewoon de kans.
*middenveld moet ook nog serieus versterkt worden.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Vr 4 jul 2008 22:18
|
|
Blijkbaar kunnen we geen goede verdedigers kopen, dus huren is een optie. Maar volgens mij is niet iedereen echt overtuigd van Henrique
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Vr 4 jul 2008 22:21
|
|
Citaat: Blijkbaar kunnen we geen goede verdedigers kopen, dus huren is een optie. Maar volgens mij is niet iedereen echt overtuigd van Henrique
Als we al die berichten moeten geloven, dan is hij een grote talent. Hij is al eens opgeroepen door het Braziliaanse elftal. Maar idd, blijkbaar kunnen we zelf geen goede verdediger kopen. Ajax moet nu toch echt volledig bezig zijn met een verdediger, nu Sulejmani al binnen is. Niet nu al met huren beginnen, doe dat maar eventueel pas op het laatste 3 weken van het transferperiode. Al is het dan moeilijker iemand te huren dan nu. Ajax heeft nu tijd, beter gaan ze nu niet treuzelen en gewoon iemand halen man!
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Vr 4 jul 2008 23:16
|
|
Citaat: AD: komst Aimar en/of Pavlyuchenko niet aan de orde, Henrique laatste versterking?
Volgens het Algemeen Dagblad is de komst van de afgelopen weken genoemde namen an Pablo Aimar en Roman Pavlyuchenko nooit echt aan de orde geweest. Na het rondkomen van de transfer van Sulejmani zou Ajax zich nu richten op de huur van Henrique van Barcelona. Die club troefde Ajax af in de strijd om de diensten van de Braziliaanse verdediger. Barcelona zou hem nu alsnog voor minimaal een jaar willen verhuren.
bron: AN (originele bron dus AD) Zou kistedu voor het AD werken hahaha. Geen Oleguer genoemd overigens...
Als je naar de selectie kijkt is m.n. een RCV noodzakelijk dus heel vreemd zou dit niet zijn. Dus dat er niet meer bijkomt. Er moet ook eigenlijk wat worden verkocht: Luque, Mitea, Krohn-Dehli, Schilder die al genoemd zijn. Van mij mogen daarnaast Delorge, Colin en Kennedy ook weg. Als je Ogararu, Rommedahl en Leonardo ook kwijt kan voor een leuk bedrag en je een vervanger kunt vinden zou dat ook interessant kunnen uitpakken. Daarnaast veel talent waarbij Donald, Manucharyan, Goossens. Martina en Slijngard van mij mogen worden verhuurd als ze niet bij de eerste 24,25, 26 spelers zitten. Anita en vd Heijden evt. ook.
Stiekem hoop ik op iets anders dan (of evt. naast) Henrique. Oleguer dan toch onzin?
Ben benieuwd wat het wordt en of ook nog die middenvelder komt. Blind had het over een creatieve middenvelder als er na Sulejmani en de verdediger nog ruimte is.
|
ajacied18
Forum berichten: 54
|
Geplaatst: Di 8 jul 2008 08:31
|
|
Volgens mij heeft Barcelona Henrique nog steeds niet gecontracteerd?
Dit zag ik op AN:
Volgens berichten in Spaanse en Catalaanse kranten is hij nog steeds niet gecontracteerd door Barcelona. Er wordt nog steeds onderhandeld. Hij behoort tot de zes kandidaten voor drie nieuwe aankopen, waaronder één centrale verdediger.
|