Auteur
|
Bericht
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 22:15
|
|
Citaat: Ajax heeft zich als eerste officieel gemeld voor Henrique Adriano Buss. De Amsterdammers hebben een concreet bod gedaan op de 21-jarige verdediger van Palmeiras, vertelde André Curry namens Traffic, het bureau dat tachtig procent van de transferrechten van de speler bezit.
'Ajax is bij ons gekomen en heeft acht miljoen euro geboden', aldus Curry in de Braziliaanse krant Gazeta Esportiva. 'Dat is de enige concrete stap om Henrique in te lijven tot nog toe die we hebben ontvangen. We gaan nu met Palmeiras aan tafel.'
Palmeiras heeft recht op twintig procent van de transfersom. De club nam de beloftevolle verdediger in januari voor een miljoen euro over Coritiba. In korte tijd speelde Henrique zich in de kijker. Zozeer zelfs dat ook Barcelona naar hem hengelt. De Catalanen zouden tien miljoen euro willen betalen.
'Zij lieten zien erg geïnteresseerd te zijn', vertelde Marcos Malaquias, de zaakwaarnemer van Henrique, na een etentje met Barcelona's technisch directeur Txiki Begiristain. 'Het is nog in de verkennende fase en we moeten wachten op het officiële bod dat ze hebben beloofd te doen.'
Henrique speelde 58 wedstrijden voor Coritiba in de Serie B, het tweede niveau in Brazilië en heeft er vijf duels op zitten voor Palmeiras op het hoogste niveau. Hij miste nog geen minuut in al die 63 duels, op één rode kaart in de negentigste minuut na.
International is Henrique nog niet. Hij zat onlangs wel in de selectie voor het duel met Venezuela, maar bondscoach Dunga zette hem niet in.
De Bron: Vi, Gazeta Esportiva
Henrique Adriano Buss (born October 14, 1986), is a Brazilian defender. He currently plays for Palmeiras. On March 21, 2008, he received his first call up to the Brazilian National Team, after center back, Juan, was cut from the squad due to an injury to his ankle.
Full name Henrique Adriano Buss
Date of birth October 14, 1986 (1986-10-14) (age 21)
Place of birth Marechal Cândido Rondon, Brazil
Height 1.85 m (6 ft 1 in)
Playing position Defender
Mijn gigantisch intelligente verstandige bindende mening:
Zelf ken ik hem niet, maar het klinkt allemaal goed. Hij is niet klein 1.85, ik ben wat groter maar het valt me overigens op dat de meeste voetballers klein zijn. Het zegt trouwens ook wel wat als Barcelona interesse in je heeft. Maar zijn er nog mensen die hem kennen en weten of hij die 8miljoen euro waard is? Misschien dat ik een Supporter van Palmeiras kan benaderen, en dat die wat meer over hem weet te vertellen als geen van jullie hem kent.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 22:21
|
|
Klinkt niet verkeerd. Maar ik moet het maar zien gebeuren eerst, want ik zou als ik hem was eerder voor Barca kiezen, mocht die een bod doen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 22:26
|
|
Afgaande op de meningen van mensen die hem veelvuldig aan het werk hebben gezien is het dus een matige opbouwer, is hij fysiek niet heel sterk en niet heel snel. Next, please!
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 23:06
|
|
Citaat: Afgaande op de meningen van mensen die hem veelvuldig aan het werk hebben gezien is het dus een matige opbouwer, is hij fysiek niet heel sterk en niet heel snel. Next, please!
Klinkt goed.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 23:37
|
|
Citaat: Afgaande op de meningen van mensen die hem veelvuldig aan het werk hebben gezien is het dus een matige opbouwer, is hij fysiek niet heel sterk en niet heel snel. Next, please!
Dit klopt niet helemaal. Henrique lijkt op bepaalde elemantaire facetten op Vermaelen, maar hij heeft ook zeker z'n verschillen. Ik zal later op hem terug komen. Henrique heeft in ieder geval een aantal dingen waar hij zich sterk in zal moeten verbeteren, al is het zeker een talentvolle verdediger. Of hij op dit moment qua type verdediger de ideale aankoop voor Ajax is betwijfel ik echter.
Sowieso lijkt het mij voor de hand liggend dat Lemic de contactpersoon is met Traffic. Ik verwacht dat Ajax deze zomer vooralsnog veel transfers zal afronden via Lemic en co.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 13:10
|
|
Ik hoop niet dat hij komt, ik ben niet toe aan nog een type Vermaelen. Scout eens wat fatsoenlijks en ga eens iets halen Ajax, want ik snak naar een verdediger.
|
Ajaciedjuh
Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 13:16
|
|
Citaat: Ik hoop niet dat hij komt, ik ben niet toe aan nog een type Vermaelen. Scout eens wat fatsoenlijks en ga eens iets halen Ajax, want ik snak naar een verdediger.
Als hij dicht bij de selectie van Brazilie zit en ook Barcelona hem zou willen hebben, dan moet hij toch wel wat kunnen lijkt me. Misschien wordt er naast Henrique ook nog wel een echte mandekker aangetrokken!?
Eerst maar eens afwachten of Ajax Henrique echt wil hebben.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 13:31
|
|
Ook in de Braziliaanse selecties hebben ongelooflijke prutsers gezeten, Ajaciedjuh. Niet dat deze jongen ook een prutser is. Ik ken hem niet.
|
Jeroen
Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 13:52
|
|
Inderdaad, een uitverkiezing voor het Braziliaans elftal is allerminst een kwaliteitsstempel. Marcio Santos is daarvan voor ons het bekendste voorbeeld.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 14:11
|
|
Dat was op basis van zijn (Braziliaanse) mentaliteit wat natuurlijk botste met Van Gaal (rare uitspraken, waarvan ik iets zal scannen vanmiddag) en blessure.
Santos was een topverdediger.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 14:38
|
|
Santos was inderdaad een goede. Een beter voorbeeld is dan ook iemand als Roque Junior. Rasprutser.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 26 jun 2008 18:27
|
|
Citaat: 26/6/2008 - 'Palmeiras wijst bod Ajax op Henrique af'
(Gepost door RvN)
BRON: Super Esportes
Hoewel de officiële lezing van Palmeiras is dat het nog geen formeel bod van welke club heeft dan ook heeft ontvangen van verdediger Henrique, geeft de technisch directeur van de club wel toe dat er een bod van Ajax ligt. Dat is echter te laag bevonden. De club denkt, met de Olympische Spelen nog in aantocht, meer te kunnen vangen voor de talentvolle verdediger. Volgens de technisch directeur Henrique wil Palmeiras hem liever nog behouden omdat hij pas net in het team speelt, goed binnen de club past en de club sportief aan een elftal aan het bouwen is. Financieel heeft Palmeiras de nodige problemen, maar aangezien het slechts 20% van de transferrechten van Henrique heeft, speelt dat voor de club zelf een minder grote rol.
AN
Voor Palmeiras heeft het dus niet heel veel zin om te verkopen, omdat Traffic 80% van de transferrechten bezit. Aan de andere kant kan de zaak best doorgedrukt worden, aangezien wij Lemic tegenwoordig aan onze kant hebben. We zullen hem sowieso nodig hebben voor het aantrekken van deze speler.
Volgens het volgende artikel van de [color=red">Spaanse krant Sport[/color"> komt het bod van Ajax voor Henrique Barcelona ongelegen. Men had daar de hoop Henrique voor een zacht prijsje te kopen en dan nog een jaar in Brazilië te stallen, ,aar na het bod van Ajax gaat de vraagprijs van Palmeiras ongetwijfeld stijgen. Palmeiras wil sowieso graag wachten tot na de Olympische Spelen, waar Henrique waarschijnlijk gaat spelen.
Persoonlijk vind ik 8 miljoen euro teveel voor deze speler. Ten eerste omdat hij vorig jaar voor een fractie van dit bedrag op viel te halen bij Coritiba. In dit jaar is hij niet ontzettend veel beter geworden, maar heeft hij het alleen op een hoger niveau laten zien.
Ten tweede zijn er de belangrijkere voetbaltechnische redenen. Hij is vooral vanwege z'n geringe fysieke kracht en spiermassa niet sterk in de lopende duels. Hij is niet langzaam en in ieder geval een stuk sneller dan Vermaelen. Ik vind Henrique al met al toe net zo matig in de lopende duels en als Vermaelen. Bij het timen van het uitstappen naar de zijkant is hij wat sterker geworden. Positioneel is het wel wat, maar opbouwend is het net als bij Vermaelenniet veel. Henrique is in de passing en het schieten tweebenig, maar je ziet hem aan de bal vaak een meter of 10-15 oplopen en dan de bal breed spelen, vaak nog achter hem. Henrique heeft wel het inzicht en het positiegevoel, maar is nog veel te zwak voor de mandekking. In de zone weet hij z'n man wel goed uit te schakelen en z'n timing (zowel over de grond als door de lucht) is vrij goed.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 26 jun 2008 18:30
|
|
8 miljoen is absurd veel voor een verdediger, en als we het dan toch uitgeven aan een goed talent dat toegevoegde waarde heeft. Ik betwijfel namelijk of hij dat heeft.
|
mauwiet
Forum berichten: 2
|
Geplaatst: Do 26 jun 2008 22:46
|
|
Ik heb op een andere site al gelezen dat de club waar hij nu voor speelt hem voor dacht ik 10 miljoen willen verkopen, maar ik denk zelf als er een club als barcelona komt voor z'n speler dan zou z'n jongen eerder naar barcelona gaan, en voor 8 miljoen, kan Ajax misschien wel een beter verdidiger voor halen.
|
wwe-marijn
|
Geplaatst: Do 26 jun 2008 22:49
|
|
Ajax moet die speler laten varen. Wat hebben we er nou aan om zoveel geld uit te geven aan een verdediger die ze amper kennen. Zal vast een redelijk talent zijn. Maar ik heb nog niemand in de media horen zeggen dat het een wereldwonder is, dus zijn de absurt hoge bedragen overbodig. Ajax kan beter een andere verdediger gaan zoek.
Prima als ze dat in Brazilië willen doen, maar het moet niet te duur worden. Probeer eerst Boulahrouz zou ik zeggen en kijk dan verder.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 26 jun 2008 23:05
|
|
Citaat: Ajax moet die speler laten varen. Wat hebben we er nou aan om zoveel geld uit te geven aan een verdediger die ze amper kennen. Zal vast een redelijk talent zijn. Maar ik heb nog niemand in de media horen zeggen dat het een wereldwonder is, dus zijn de absurt hoge bedragen overbodig. Ajax kan beter een andere verdediger gaan zoek.
Ajax kent deze speler natuurlijk wel goed. Ik zal absoluut niet beweren dat Ajax ontzettend professioneel is ingesteld en dat de scouting goed in elkaar steekt, maar de spelers waar op geboden wordt zijn vrij uitvoerig bekeken. Hij speelt week in week uit bij Palmeiras, dus een Luque-verhaal gaat ook niet op.
En over welke media heb je het? De Nederlandse media had hiervoor natuurlijk nog nooit van Henrique gehoord. Welk predikaat zij hem geven maakt dan ook niet uit.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 27 jun 2008 15:49
|
|
Het enige wat ik van Henrique weet is dat hij een mooi aanbod van Shaktar Donetsk heeft gekregen, maar daar voorlopig niet op in is gegaan. Hij wacht naar mijn mening het financieel meest gunstige bod af, en ik denk niet dat dat van Ajax zal komen.
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Vr 27 jun 2008 17:58
|
|
Citaat: Het enige wat ik van Henrique weet is dat hij een mooi aanbod van Shaktar Donetsk heeft gekregen, maar daar voorlopig niet op in is gegaan. Hij wacht naar mijn mening het financieel meest gunstige bod af, en ik denk niet dat dat van Ajax zal komen.
A) Hij wilt niet in Oekraïne voetballen
B) Hij twijfelt over Ajax aangezien ze niet geplaatst zijn voor de CL
C) 8 miljoen euro is sowieso niet genoeg om hem los te rukken. De goede oude tijd waarin Europese clubs voor vrijwel noppes spelers uit Brazilië konden kopen is voorbij.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 27 jun 2008 19:10
|
|
Vind je het gek wanneer al die Oost-Blok clubs bedragen als 9 miljoen gaan neertellen voor een speler als Marcelo Moreno? Die (nep) Russen verkloten de hele markt. Het wordt alleen maar moeilijker voor Nederlandse clubs om tegen een redelijke prijs aankopen te doen in Zuid-Amerika.
|
daanbisseling
Forum berichten: 49
|
Geplaatst: Za 28 jun 2008 10:23
|
|
Deze topic kan dicht. Globo.com, de grootste krant van Brazilië, meldt vandaag dat Barcelona Henrique voor 10 miljoen Euro vastgelegd heeft en Ajax daarmee afgetroefd heeft: http://globoesporte.globo.com/Esportes/ ... 72,00.html .
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Za 28 jun 2008 11:00
|
|
Citaat: Vind je het gek wanneer al die Oost-Blok clubs bedragen als 9 miljoen gaan neertellen voor een speler als Marcelo Moreno? Die (nep) Russen verkloten de hele markt. Het wordt alleen maar moeilijker voor Nederlandse clubs om tegen een redelijke prijs aankopen te doen in Zuid-Amerika.
Wat hebben die Russen daarmee te maken? Het ligt gewoon aan de huidige gang van zaken op de transfermarkt. Als Shaktar Donetsk het bedrag niet had betaald dan was er best een andere club die zoveel op de tafel wilde leggen voor MMM bijv. de Spurs/AS Roma etc.
Bayern dat 12 miljoen euro betaalt voor Breno, Liverpool - Lucas/10 miljoen euro, AC Milan - Pato/22 miljoen euro. Alex die ongeveer 10 miljoen euro moet kosten, Alex Silva 15 miljoen euro en Hernanes zelfs 25 miljoen euro. Dit was enkele jaren geleden ondenkbaar.
Dat zie je ook in Nederland, Sneijder, Drenthe en Babel die respectievelijk voor 27, 14 en 17 miljoen euro weggaan. Engelaar die 8 miljoen euro moet kosten, Sulejmani die volgens Heerenveen een Sneijder-achtig bedrag waard is etc.
On-topic: Henrique dus naar Barcelona, ik had absoluut verwacht dat hij spoedig de overstap zou maken naar Europa maar Barcelona is wel een erg grote stap, een club als Ajax of een subtopper in Italië zou veel beter voor zijn ontwikkeling zijn geweest. En het lijkt erop dat hij gezelschap zal krijgen van een andere Braziliaan, Barcelona is namelijk met Sao Paulo aan het onderhandelen om Hernanes los te wrikken.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Za 28 jun 2008 14:10
|
|
Even aan de mensen die hem goed, of iniedergeval enigszinds kennen, zouden jullie hem voor 8-10 miljoen euro een goede aankoop vinden?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 28 jun 2008 19:43
|
|
Citaat: Vind je het gek wanneer al die Oost-Blok clubs bedragen als 9 miljoen gaan neertellen voor een speler als Marcelo Moreno? Die (nep) Russen verkloten de hele markt. Het wordt alleen maar moeilijker voor Nederlandse clubs om tegen een redelijke prijs aankopen te doen in Zuid-Amerika.
Wat hebben die Russen daarmee te maken? Het ligt gewoon aan de huidige gang van zaken op de transfermarkt. Als Shaktar Donetsk het bedrag niet had betaald dan was er best een andere club die zoveel op de tafel wilde leggen voor MMM bijv. de Spurs/AS Roma etc.
Bayern dat 12 miljoen euro betaalt voor Breno, Liverpool - Lucas/10 miljoen euro, AC Milan - Pato/22 miljoen euro. Alex die ongeveer 10 miljoen euro moet kosten, Alex Silva 15 miljoen euro en Hernanes zelfs 25 miljoen euro. Dit was enkele jaren geleden ondenkbaar.
Je schrijft de argumenten al op, maar hebt het zelf alleen niet door. Breno, Lucas, Pato, Alex, allemaal topkwaliteit waar je logischerwijs (een buitenkansje daar gelaten) veel voor zal betalen. Dat waren die spelers vijf jaar geleden ook al waard. Marcelo Moreno is een ander verhaal, want zo'n speler had vijf jaar geleden geen 9 miljoen gekost. En als Tottenham negen miljoen voor hem had willen neertellen dan had Marcelo Moreno dat bod wel afgewacht. Kortom, Spurs en Roma waren niet concreet en die Oost-Blokkers met hun olie -en maffia geld verpesten de markt weer wat meer voor de Nederlandse clubs.
|
wwe-marijn
|
Geplaatst: Za 28 jun 2008 21:23
|
|
Hij komt dus niet. Nou geen drama, ik denk dat er genoeg andere spelers zijn die Ajax kan halen en die niet (veel) minder zijn dan Henrique. Die jongen weet niet wat hij mist;)
|
Ajaciedjuh
Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 11:45
|
|
Volgens de laatste berichten in de media, wil Barcelona Henrique verhuren. Moet Ajax dit doen?
Als je daardoor op andere fronten beter kunt versterken, moet je doen denk ik. Dan wordt 't team sterker -> betere resultaten -> team meer waard/spelers komen sneller naar Ajax toe (over 1 jaar) -> daarna een goede opvolger halen.
|