Auteur
|
Bericht
|
Benji
Forum berichten: 785
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 26 aug 2008 12:18
|
|
Klopt, maar het is wel een afweging die Ajax moet maken. Als we aannemen dat Luque een salaris van om en nabij de 2 miljoen euro heeft, betekent dat dat Luque, mocht hij z'n contract uitdienen, in ieder geval 4 miljoen aan salaris int. Als Ajax een club over de streep kan trekken door gedeeltelijk z'n salaris over te nemen (aan te vullen) en uiteindelijk toch (substantieel) minder kwijt kan zijn dan 4 miljoen euro, zou dat al een goeie deal zijn.
Probleem is echter welke club zo gek is, je moet hopen op een club uit het M-O of iets dergelijks.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 26 aug 2008 12:40
|
|
Citaat: Je begint bijna medelijden te krijgen met Ajax of ze Luque nog ooit kunnen weg krijgen tegen een som geld. Ik zie niks anders in voor Ajax dan Luque transfervrij de deur uit te laten. Kan toch niet dat Luque nog een seizoen of twee blijft, want z'n contract loopt nog zo lang met die riante salaris van hem. Als het aan Luque ligt blijft ie nog wel een tijdje voetballen bij Ajax en als het aan mij ligt ook.
Ajax verlangt allang geen transfersom meer voor Luque. Men is compleet wanhopig met betrekking tot de situatie van Luque. Zaakwaarnemers die hem elders onder weten te brengen kunnen ontzettend veel geld verdienen. Zelfs transfervrij willen clubs hem namelijk niet overnemen, vanwege z'n salaris.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 28 aug 2008 18:18
|
|
Citaat: Luque en Ajax praten over toekomst
Bron: AT5
Albert Luque en Ajax praten zaterdag of maandag over de toekomst van de speler. Dat liet Luque donderdag weten na afloop van de training van Jong Ajax.
Volgens de aanvaller heeft een aantal Spaanse clubs interesse om hem over te nemen. Aanstaande maandag sluit de transfermarkt.
Luque kreeg, net als Delorge, Colin en de donderdag vertrokken Perez, drie weken geleden te horen dat Marco van Basten geen toekomst in hem ziet. Sindsdien speelde hij mee met Jong Ajax.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Do 28 aug 2008 18:22
|
|
Hopelijk komt er snel duidelijkheid over. Albert is echt wel een prima speler en zou, als hij gewoon goed gebruikt wordt, één van de beste spelers zijn van Ajax. Helaas is dat niet gebeurd tot op heden.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 28 aug 2008 18:22
|
|
Daarom, ik hoop dat hij dat bewijst bij een andere ploeg.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Do 28 aug 2008 19:16
|
|
Citaat: Hopelijk komt er snel duidelijkheid over. Albert is echt wel een prima speler en zou, als hij gewoon goed gebruikt wordt, één van de beste spelers zijn van Ajax. Helaas is dat niet gebeurd tot op heden.
Precies, en dat komt gewoon door gebrek aan vertrouwen en speelminuten. Geef die jongen vertrouwen, geef hem speelminuten en dan zal je zien dat hij een vaste waarde word bij Ajax. Of tenminste dat hij regelmatig zal spelen. Hij pakt zijn oude niveau groote deels terug, en kan het Europeese top aan met Ajax. Hij is niet zo'n Kluivert geval. Kluivert heeft vertrouwen en kansen genoeg gehad, maar kan het niet meer. Okee, dan maar naar een kleinere club. Maar Luque kan het, bij Ajax speelde hij gewoon goed. Maar van Adrie Koster krijg je geen vertrouwen en speelminuten, tja dan is het ook moeilijk om jezelf te overtuigen aan het publiek. Ik geloof nog altijd in Luque.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Vr 29 aug 2008 08:43
|
|
Citaat: Hopelijk komt er snel duidelijkheid over. Albert is echt wel een prima speler en zou, als hij gewoon goed gebruikt wordt, één van de beste spelers zijn van Ajax. Helaas is dat niet gebeurd tot op heden.
Precies, en dat komt gewoon door gebrek aan vertrouwen en speelminuten. Geef die jongen vertrouwen, geef hem speelminuten en dan zal je zien dat hij een vaste waarde word bij Ajax. Of tenminste dat hij regelmatig zal spelen. Hij pakt zijn oude niveau groote deels terug, en kan het Europeese top aan met Ajax. Hij is niet zo'n Kluivert geval. Kluivert heeft vertrouwen en kansen genoeg gehad, maar kan het niet meer. Okee, dan maar naar een kleinere club. Maar Luque kan het, bij Ajax speelde hij gewoon goed. Maar van Adrie Koster krijg je geen vertrouwen en speelminuten, tja dan is het ook moeilijk om jezelf te overtuigen aan het publiek. Ik geloof nog altijd in Luque.
Op 2 goals tegen VVV na heeft hij niets maar dan ook helemaal niets laten zien. Hij blonk uit in sjokken, veel misbaar maken, niet meeverdedigen en veel balverlies. En, vertrouwen en speelminuten moet je verdienen die krijg je niet zomaar. Ajax is geen Albert Heijn waar je zegeltjes krijgt..... Als meneer Luque nu eens aan de basis van het voetbal had gedacht (arbeid, positieve opstelling en teamspirit) dan zou hij een stuk meer minuten gemaakt hebben. Wie dat niet kan opbrengen is 0,0% geschikt voor Ajax en gaat maar lekker uitbollen in Qatar ofzo.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Vr 29 aug 2008 22:47
|
|
Laat duidelijk zijn dat Luque té weinig speeltijd heeft gekregen om nu al zo over hem te oordelen. Hij heeft 16 wedstrijden gespeeld, waarvan 4 hele? Derest allemaal kwartiertjes, té weinig tijd om jezelf te bewijzen, niet dan? Op trainingen toon je inzet en laat je zien wat voor kwaliteiten je bezit. Dat zag Henk Ten Cate wel, en die kan het weten. Hij weet wel hoe je een speler moet oordelen, niets voor niets oud assistent van Rijkaard in Barca. Meneer Koster hielt Luque zelfs buiten de selectie. Je kan mij niet gaan vertellen dat hij zó slecht is. Ook Marco van Basten zet hem erbuiten. Marco heeft een raar werkwijze, denk maar aan het Nederlands elftal. Dat is toen goedgekomen, dus ik vertrouw dat het bij Ajax ook wel goed komt. Maar Ajax heeft Luque nodig, echt waar.
Ik weet nog heel goed, op tv bij RTL of Talpa, waren ze helemaal onder de indruk van Luque. Hoe hij balletjes aannam, paasde enzo. Hij moet inderdaad meer meeverdedigen. Vervolgens kwam Koster, Luque werd uit het selectie gehaald en opeens was iedereen negatief? 2 weken ervoor was iedereen heel positief, en na die 2 weken negatief. Ik begrijp heel goed dat er veel meer van Luque werd verwacht, maar dat hij faalde in jullie ogen. Maar begrijp ook dat Luque het heel moeilijk had in Newcastel. Hij kwam bij Ajax om het plezier in voetbal terug te vinden. En dan krijg hij zo'n ''klap'' van koster waardoor ie weer uit beeld belanden. Lullig allemaal.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 29 aug 2008 23:55
|
|
Mijn mening is dat Luque gewoon al een paar jaar mentaal in de knoop zit. Bij Deportivo de man met het 'goudenbeen', kopkracht, zelfs snelheid. Toen kwam de transfer naar Newcastle en daar kon hij het gewoon niet waarmaken. Misschien was het de druk, speelstijl, blessures. Feit is dat hij geen mentale veerkracht heeft. En die hoef ik niet bij Ajax.
|
lala
Forum berichten: 96
|
Geplaatst: Za 30 aug 2008 09:51
|
|
Citaat: Ajax en Málaga onderhandelen over Luque
De kans is groot dat Albert Luque dit weekend een contract aangaat met Málaga. Volgens Marca bevinden de besprekingen tussen Ajax en de Spaanse club zich in een vergevorderd stadium.
De spits werd vorig jaar door de Amsterdammer losgeweekt bij Newcastle United. De aanvaller wist echter nooit tot de vaste kern van Ajax door te dringen.
Onder het bewind van trainer Marco van Basten is Luque op een zijspoor beland. De goalgetter hoeft niet op een plek in de A-selectie te rekenen onder de nieuwe keuzeheer van Ajax.
voetbalprimeur.nl er staat ook een stukje in goal.com
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Za 30 aug 2008 16:04
|
|
Op 2 goals tegen VVV na heeft hij niets maar dan ook helemaal niets laten zien. Hij blonk uit in sjokken, veel misbaar maken, niet meeverdedigen en veel balverlies. En, vertrouwen en speelminuten moet je verdienen die krijg je niet zomaar. Ajax is geen Albert Heijn waar je zegeltjes krijgt..... Als meneer Luque nu eens aan de basis van het voetbal had gedacht (arbeid, positieve opstelling en teamspirit) dan zou hij een stuk meer minuten gemaakt hebben. Wie dat niet kan opbrengen is 0,0% geschikt voor Ajax en gaat maar lekker uitbollen in Qatar ofzo.
In Noordwijk was hij me ook een partij slecht. Nota bene de eerste pot in de voorbereiding onder een nieuwe trainer. Dan zou je denken dat hij iets wil laten zien, maar nee hoor.... Sjok sjok hobbezak.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 30 aug 2008 17:05
|
|
Citaat: Mijn mening is dat Luque gewoon al een paar jaar mentaal in de knoop zit. Bij Deportivo de man met het 'goudenbeen', kopkracht, zelfs snelheid. Toen kwam de transfer naar Newcastle en daar kon hij het gewoon niet waarmaken. Misschien was het de druk, speelstijl, blessures. Feit is dat hij geen mentale veerkracht heeft. En die hoef ik niet bij Ajax.
Ik zie in Luque ook een speler die op is. Daarin verwijt ik hem verder ook niets, veel mensen verwijten Luque instelling. Persoonlijk kan ik nog niet eens zeggen of het wel met z'n instelling te maken heeft. Wat ik wel zie is een speler die gewoon qua snelheid veel te traag is voor die positie die hij moet bezetten. Je kan aan Luque zien dat hij qua balbehandeling nog heel veel kan. Maar daar hebben we meer voorbeelden van gehad. Als ik Patrick Kluivert zie spelen dan zie ik ook nog iemand met een prachtaanname. Toen ik Roger in Ajaxshirt zag heb ik ook prachtige steekpasses gezien. Juanfran had ook mooie dingen in huis zo af en toe.
Toen Luque furore maakte bij Deportivo was het een snelle aanvaller in een 4-4-2 systeem. De Luque van toen hadden we nog best kunnen integreren in dit Ajax hoewel hij toen ook al niet als vleugel speelde. In z'n Newcastletijd heeft hij te kampen gehad met zware blessures. Toen Luque bij Ajax kwam had ik zoiets van: Ok zo iemand moet je de kans geven en dan hoop je dat hij weer terugkeert op niveau. Echetr kan je na een halfjaar wel conclusies trekken. We hebben toen een Luque gezien die het moeilijk had om de dingen te belopen. Let wel af en toe ook een mooie actie en heel soms een aardige voorzet. Om de twee doelpunten Tegen VVV tot hoogtepunten te promoveren is weer een ander verhaal. Bij VVV stond Kevin Begois op doel en dat is toch een van de zwakste eredivisiekeepers sinds Victor Kros en Sieb Dijkstra. Het schot waarmee Luque scoorde was dan ook op z'n minst een beetje lucky. Verder hebben we van Luque weinig meer gezien. In z'n invalbeurten heb ik opnieuw ook geen speler gezien die een meerwaarde toonde, bovenal was Luque ook toen een speler die niet bepaald snelheid etaleerde. In dat opzicht zeg ik aan skieto ook, kansen krijg je niet, kansen grijp je. En ik heb het dus over snelheid, het elementaire van snelheid is: het is voor 90% aanleg en 10% verbeterbaar. Het is niet afhankelijk van vorm.
Mijn theorie is dat Luque z'n snelheid niet meer heeft sinds z'n zware blessures bij Newcastle. Opnieuw geen schande, er zijn meer voetballers die door fysieke ongemakken andere paden insloegen in hun carriere. Als Luque die snelheid niet laat zien door z'n instelling dan moet je dat soort spelers gewoon heel snel verwijderen, want je loopt het gevaar dat die instelling besmettelijk wordt.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 31 aug 2008 12:44
|
|
Citaat: 'Ook Racing Santander klopt aan voor Ajacied Luque'
Datum: 31-aug-2008 07:36
In de poging om Albert Luque over te nemen van Ajax ondervindt Málaga concurrentie van Racing Santander. Met Málaga zouden de Amsterdammers al in vergevorderde onderhandelingen zitten. Sportief gezien is Racing een meer attractieve bestemming voor Luque: de club komt dit seizoen uit in de UEFA Cup, terwijl promovendus Málaga waarschijnlijk gaat strijden tegen degradatie.
Luque, een van de grootverdieners van de eredivisie, werd vorig jaar overgenomen van Newcastle United. Een vaste waarde werd de achttienvoudige international niet. Onder de nieuwe trainer Marco van Basten zit zelfs een plek in de A-selectie er niet in voor de aanvaller. (MA)
Sportweek
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Zo 31 aug 2008 13:07
|
|
Als ze deze jongen kunnen verkopen zou je zeggen dat Ajax wellicht ruimte krijgt om nog een speler te kopen. Hij gaat transfervrij weg maar het scheelt wel 2 miljoen aan salaris. Het einde van de transferperiode is nabij. Afwachten maar.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Zo 31 aug 2008 19:32
|
|
Citaat: Luque rondt maandag transfer naar Málaga af
Geschreven op zondag, 31 augustus om 19:33
Albert Luque wil bij Málaga zijn carrière weer nieuw leven inblazen. De aanvaller van Ajax zal maandag naar eigen zeggen naar Spanje afreizen om zijn transfer naar de promovendus af te ronden. Mogelijk wordt de Ajacied morgen al gepresenteerd. "Ik heb diverse aanbiedingen ontvangen", liet Luque zondagavond in een reactie aan de Spaanse sportkrant Marca weten. "Zowel uit Spanje als uit het buitenland. Mijn voorkeur ging echter uit naar Málaga. Ik heb veel zin om weer naar Spanje terug te keren en weer goede dingen te laten zien. Ik ben bijzonder blij."
Luque overleefde eerder deze maand niet de eerste schifting bij Ajax. Eerder had de aanvaller juist laten weten dat hoofdtrainer Marco van Basten grote plannen met hem had. "Ik raakte echter geblesseerd en toen besloot Van Basten dat het beter was om een andere werkgever te zoeken. Jammer, maar zo is de voetballerij."
In Andalusië hoopt Luque weer de aanvaller van weleer te worden alvorens hij de weinig succesvolle stap naar het buitenland maakte. "Ik wil weer de Luque worden die eerder in Spanje speelde. Mooi voetbal spelen. Ik heb veel respect voor de aanhang van Málaga. Alle partijen hebben water bij de wijn gedaan en ik hoop op een mooi seizoen
www.voetbalzone.nl van www.marca.es
Het gaat snel bij Ajax met de afgeschreven spelers!
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 22:21
|
|
Zo voormalig is hij niet. Hij wordt een jaar verhuurd
Citaat:
Albert Luque zal het komende seizoen uitkomen voor de Spaanse promovendus Malaga. De Amsterdamse club verhuurt de aanvallende middenvelder voor één seizoen.
Ajax verhuurt Luque aan Malaga
Bij Ajax kon Luque onder Marco van Basten niet tot een plaats in de selectie komen. Een maand geleden werd kenbaar gemaakt dat hij uit de selectie werd gezet en verder kon bij Jong Ajax.
Luque kreeg niet veel aanbiedingen en hoopte op Malaga.
Ajax verhuurt niet alleen Luque, ook Donovan Slijngard zal verhuurt worden. Hij gaat naar Sparta Rotterdam en George Ogararu, die ook geen plek meer in de selectie kreeg, wordt verhuurt aan Steaua Boekarest.
http://www.goal.com/nl/Articolo.aspx?ContenutoId=845048
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 13:11
|
|
Helaas slechts een verhuurperiode. De Luque-fans zullen wel blij zijn, want Albert krijgt nog een kans om zich terug te vechten in de Ajax-selectie. Hopelijk doet dat buitenlandse avontuur hem goed. Ik heb er weinig fiducie in. Misschien dat hij Ajax na dit jaar toch nog een leuk zakcentje oplevert, maar verder verwacht ik er niets van.
|