Auteur
|
Bericht
|
skieto
Forum berichten: 803
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 1 aug 2008 13:49
|
|
Toch raar dat Luque dat opeens zegt, want eerder werd er gezegd dat MvB hem niet nodig had. Maar ik hoop dat het echt zo is. Als Luque speelminuten krijgt, dan zul je zien dat hij zeker een toegevoegde waarde is. Luque is gewoon een Europese topniveau, en daar moet Ajax gewoon gebruik van maken. Dus laten we hopen dat het waar is!
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Vr 1 aug 2008 14:03
|
|
laten we hopen van niet
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 1 aug 2008 19:48
|
|
Lopen we hier met z'n allen al maanden te zeuren dat Perez zonder bal niets uitvoert als aanvallende middenvelder, krijgen we nu mensen die Luque wel op die positie zien spelen. Luque heeft nog nooit op hoog niveua achter de spits gespeeld met slechts twee middenvelders in z'n rug. Dat kan ook niet, want dat valt niet te belopen voor die andere twee. Luque is een pure aanvaller. En inmiddels een slechte ook.
Overigens vond ik deze post van AT echt hilarisch:
Citaat: Ik zie hier een schone taak voor Frank de Boer.
Ik hoor Danny Blind: "Frank, kom effe helpen. Luque snapt het niet helemaal. Ik heb tegen hem gezegd: Fuck off. You must go. Go away. En toen heb ik een wegwerpgebaar gemaakt, hem zijn tas met spullen in de armen gedrukt en hem de deur uitgeduwd, terwijl ik zei ksssst, ksssst!. Maar hij blijft maar glimlachen. Kun jij het even voor hem vertalen?"
K.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Zo 3 aug 2008 13:31
|
|
Jongens: ik zie Luque-Huntelaar-nieuwe welkome rechtsbuiten gewoon helemaal zien. A là Depor: alleen dan Huntelaar ipv Makaay. Kan Ajax veel plezier aan beleven, dat hij dan flink verdient heb ik liever dan een matige linksbuiten die normaal verdient.
|
Evah
Forum berichten: 108
|
Geplaatst: Zo 3 aug 2008 19:47
|
|
Een matige linksbuiten als Sulejmani of Suárez bedoel je?
|
svvenn
Forum berichten: 563
|
Geplaatst: Zo 3 aug 2008 19:55
|
|
Citaat: Jongens: ik zie Luque-Huntelaar-nieuwe welkome rechtsbuiten gewoon helemaal zien. A là Depor: alleen dan Huntelaar ipv Makaay. Kan Ajax veel plezier aan beleven, dat hij dan flink verdient heb ik liever dan een matige linksbuiten die normaal verdient.
Pfoe, meen je dit.. dat we nog aanvallers nodig hebben? Ik dacht dat we met Sulej- Hunter- Suarez- Cvitanich en EVT Luque, Perez, Leonardo?? wel genoeg aanvallers hadden(jaja perez kan ook middenveld). Martina heb je ook nog achter de hand als potentiele rechtsbuiten. Zonde voor zijn ontwikkeling als je dan ook nog een extra rechtsbuiten koopt.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 3 aug 2008 23:20
|
|
We hebben geen goede rechtsbuiten: Rommedahl en Kennedy zijn de enigen die het zo invullen maar niet op het gewenste niveau. Suarez en Sulejmani zijn evenals Leonardo en Martina binnenspelers. Ik doel op Sikora, Soetaers, Mitea, wat hebben we nog meer onlangs gehad?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 3 aug 2008 23:30
|
|
Wat maakt het uit?! Suarez en Sulejmani passeren makkelijk!
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 3 aug 2008 23:37
|
|
Dat heb ik al een keer uitgelegt. 11 topspelers maakt nog niet een onverslaanbaar geheel. Kijk Barcelona bijvoorbeeld, het gaat erom dat de taken verdeelt worden. Huntelaar is het beste in het klassieke 4-3-3, met echte buitenspelers en aansluiting vanuit het middenveld. Luque is iemand die kan doelen op productiviteit voor de ploeg, die wil persé zijn eigen zware stempel(assists, goals) op de wedstrijd drukken. Hij moet het daarvan hebben, terwijl Suarez en Sulejmani leven voor de individuele duels. Die denken dan nog niet aan het uiteindelijke doel, die denken dat dat vanzelf wel komt. Zo denkt Cvita ook, maar Huntelaar daarentegen totaal niet. Daarom zeg ik al een tijdje: òf Mira-Cvita-Suarez òf Luque-Huntelaar-aankoop.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 4 aug 2008 00:46
|
|
Wie was ook alweer de speler met de meeste assists in de eredivisie en niet met een gering aantal ook? Die andere was 4de. Rara, wie zijn die 2?
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 4 aug 2008 11:00
|
|
Citaat: Wie was ook alweer de speler met de meeste assists in de eredivisie en niet met een gering aantal ook? Die andere was 4de. Rara, wie zijn die 2?
Suarez en Sulejmani?
aan wij zijn ajax:
Ik vind een aanval met Suarez-Huntelaar- Sulejmani toch echt beter dan met Luque hoor. Je vergeet ook de onvoorspelbaarheid bij Suarez en Sulejmani, bovendien kunnen ze makkelijk iemand passeren. Terwijl Luque veel voorspelbaarder is, dus ook makkelijker te verdedigen.
|
Evah
|
Geplaatst: Ma 4 aug 2008 11:51
|
|
Als Suárez en Sulejmani niet met Huntelaar zouden kunnen spelen, waarom zou je die twee er dan uit halen? Dan ligt het probleem toch bij Huntelaar? Verpats die vent en haal een speler die wel met je twee beste voetballers samen kunnen spelen. Lijkt mij dan logisch?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 4 aug 2008 11:57
|
|
Citaat: Suarez en Sulejmani?
aan wij zijn ajax:
Ik vind een aanval met Suarez-Huntelaar- Sulejmani toch echt beter dan met Luque hoor. Je vergeet ook de onvoorspelbaarheid bij Suarez en Sulejmani, bovendien kunnen ze makkelijk iemand passeren. Terwijl Luque veel voorspelbaarder is, dus ook makkelijker te verdedigen.
Correct, riejuh! Op alle fronten trouwens.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Ma 4 aug 2008 12:53
|
|
Citaat: Als Suárez en Sulejmani niet met Huntelaar zouden kunnen spelen, waarom zou je die twee er dan uit halen? Dan ligt het probleem toch bij Huntelaar? Verpats die vent en haal een speler die wel met je twee beste voetballers samen kunnen spelen. Lijkt mij dan logisch?
Nee, Huntelaar is natuurlijk gewoon een geweldige afmaker. Bovendien geld voor mij dat ik ten alle tijden de voorkeur geef aan Nederlandse spelers... tenzij we het natuurlijk op spelers van het kaliber Wielaert enzo gaan hebbern..
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 4 aug 2008 15:33
|
|
Oke, jullie blijven vasthouden aan de individuele kwaliteiten. Maar een elftal moet goed worden samengesteld, met spelers die een klik hebben. Aissati, Sulejmani, Suarez en Cvita(met vleugelverdedigers) zouden dat absoluut hebben, dat heeft Aissati al aangegeven met Cvita. Arie, Perez, De Jong, Huntelaar hebben dat ook met elkaar. Verder houdt Huntelaar van het domineren, dan moet iedereen al op zijn plek staan van de taak. Luque is zo'n buitenspeler die vanaf zijn plek ook doelt op zijn inbreng. Als er een goede rechtsbuiten zou zijn gekomen dan zou dat de samenstelling afmaken(mijn kandidaten waren: De Ridder, Jenner, De Mul en Medina).
|
Maurice
|
Geplaatst: Ma 4 aug 2008 16:55
|
|
Luque mag, net als Perez, Colin en Delorge vertrekken bij Ajax.
Bron: Ajax.nl
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 4 aug 2008 17:16
|
|
PFF!!
|
Evah
|
Geplaatst: Ma 4 aug 2008 19:38
|
|
Citaat: Als Suárez en Sulejmani niet met Huntelaar zouden kunnen spelen, waarom zou je die twee er dan uit halen? Dan ligt het probleem toch bij Huntelaar? Verpats die vent en haal een speler die wel met je twee beste voetballers samen kunnen spelen. Lijkt mij dan logisch?
Nee, Huntelaar is natuurlijk gewoon een geweldige afmaker. Bovendien geld voor mij dat ik ten alle tijden de voorkeur geef aan Nederlandse spelers... tenzij we het natuurlijk op spelers van het kaliber Wielaert enzo gaan hebbern..
Suarez en Sulejmani staan samen garant voor meer goals dan Huntelaar en Luque. Als je dan toch enkel naar goals gaat kijken...
Citaat: Oke, jullie blijven vasthouden aan de individuele kwaliteiten. Maar een elftal moet goed worden samengesteld, met spelers die een klik hebben. Aissati, Sulejmani, Suarez en Cvita(met vleugelverdedigers) zouden dat absoluut hebben, dat heeft Aissati al aangegeven met Cvita. Arie, Perez, De Jong, Huntelaar hebben dat ook met elkaar. Verder houdt Huntelaar van het domineren, dan moet iedereen al op zijn plek staan van de taak. Luque is zo'n buitenspeler die vanaf zijn plek ook doelt op zijn inbreng. Als er een goede rechtsbuiten zou zijn gekomen dan zou dat de samenstelling afmaken(mijn kandidaten waren: De Ridder, Jenner, De Mul en Medina).
-Sulejmani--Cvitanic--Suarez--
----------Aissati------------------
---Lindgren-------Gabri---------
Klaar
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 4 aug 2008 20:02
|
|
Suarez en Sulejmani staan samen garant voor meer goals dan Huntelaar en Luque. Als je dan toch enkel naar goals gaat kijken...
Citaat: Oke, jullie blijven vasthouden aan de individuele kwaliteiten. Maar een elftal moet goed worden samengesteld, met spelers die een klik hebben. Aissati, Sulejmani, Suarez en Cvita(met vleugelverdedigers) zouden dat absoluut hebben, dat heeft Aissati al aangegeven met Cvita. Arie, Perez, De Jong, Huntelaar hebben dat ook met elkaar. Verder houdt Huntelaar van het domineren, dan moet iedereen al op zijn plek staan van de taak. Luque is zo'n buitenspeler die vanaf zijn plek ook doelt op zijn inbreng. Als er een goede rechtsbuiten zou zijn gekomen dan zou dat de samenstelling afmaken(mijn kandidaten waren: De Ridder, Jenner, De Mul en Medina).
-Sulejmani--Cvitanic--Suarez--
----------Aissati------------------
---Lindgren-------Gabri---------
Klaar
Dat betwijfel ik Evah. Ik denk dat de samenstellingen even sterk zijn.
En dan zou ik Lindgren verwisselen met Vertonghen, zodat je met vleugelverdedigers kan spelen.
|
Maurice
|
Geplaatst: Ma 4 aug 2008 20:12
|
|
Evah wrote:
Citaat: Suarez en Sulejmani staan samen garant voor meer goals dan Huntelaar en Luque. Als je dan toch enkel naar goals gaat kijken...
Maar ik wil Huntelaar ook helemaal niet samen met Luque zien, gewoon met Miralem en Suarez!
|
Evah
|
Geplaatst: Ma 4 aug 2008 23:07
|
|
Citaat: Dat betwijfel ik Evah. Ik denk dat de samenstellingen even sterk zijn.
En dan zou ik Lindgren verwisselen met Vertonghen, zodat je met vleugelverdedigers kan spelen.
Een statische voorhoede zonder sterk aanspeelpunt voorin, zonder een beweeglijke wisselvallige spelmaker even goed als een beweeglijke voorhoede, waar gecombineerd wordt en waar alle drie de spelers en mannetje uit kunnen spelen en allemaal kunnen scoren? Ik weet het wel hoor.
Het kan ook nog anders neergezet worden:
-Sulejmani---Cvitanic---Suarez--
--------------------------------------
-----Aissati---------De Jong------
--------------Lindgren--------------
Vertonghen-Verm.-Oleg--Silva--
Het aanblijven van Huntelaar is voor mij geen prioriteit. Hij mag dan ook gewoon vertrekken bij een goed bod, zeker als je vervangers binnen kan halen. Iemand als Progrebnyak .
Citaat: Maar ik wil Huntelaar ook helemaal niet samen met Luque zien, gewoon met Miralem en Suarez!
Dan snap ik niet waarom je op mijn post reageerde. Mijn reactie was namelijk op de uitspraak van 'Wij zijn Ajax', die aangaf dat Luque met Huntelaar moesten spelen, met een rechtsbuiten als Jenner of De Ridder.
|
Maurice
|
Geplaatst: Ma 4 aug 2008 23:12
|
|
Citaat: Dan snap ik niet waarom je op mijn post reageerde. Mijn reactie was namelijk op de uitspraak van 'Wij zijn Ajax', die aangaf dat Luque met Huntelaar moesten spelen, met een rechtsbuiten als Jenner of De Ridder.
Dat snap ik, maar jij liet in je opstelling ook Huntelaar eruit...
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Di 5 aug 2008 08:38
|
|
Evah: het is onrealistisch om te denken dat je iemand als Progrebniak zomaar ff binnenhaalt terwijl dat juist een heel moeilijk target zou zijn, het is dus slecht als je zo simpel Huntelaar laat vertrekken terwijl je niet iets aantrekkelijkers voor ogen hebt.
En voor de duidelijkheid: ik had het over 4-2-3-1.
|
Evah
|
Geplaatst: Di 5 aug 2008 10:49
|
|
Citaat: Dan snap ik niet waarom je op mijn post reageerde. Mijn reactie was namelijk op de uitspraak van 'Wij zijn Ajax', die aangaf dat Luque met Huntelaar moesten spelen, met een rechtsbuiten als Jenner of De Ridder.
Dat snap ik, maar jij liet in je opstelling ook Huntelaar eruit...
Ja, omdat ik verwacht dat die nog wel vertrekt. Daarnaast ben ik ook geen fan van de speler Huntelaar.
Citaat: Evah: het is onrealistisch om te denken dat je iemand als Progrebniak zomaar ff binnenhaalt terwijl dat juist een heel moeilijk target zou zijn, het is dus slecht als je zo simpel Huntelaar laat vertrekken terwijl je niet iets aantrekkelijkers voor ogen hebt.
En voor de duidelijkheid: ik had het over 4-2-3-1.
Dat zal wel meevallen. Er is nog geen enkele club die interesse heeft getoond in Progrebnyak.
Ik blijf erbij: verpats Huntelaar voor 25 en haal Progrebnyak voor 15-20 en je hebt een werelddeal.
En waarom zou je 4-2-3-1 spelen zonder beweeglijkheid voorin?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 5 aug 2008 12:01
|
|
Ach mensen kunnen wel 10 keer roepen dat ze Progrebnyak willen, rationeel onderbouwen waarom hij haalbaar is lukt toch niet. Alleen daarom al stel ik voor om er niet serieus op in te gaan.
Dat Bayern Munchen interesse had in deze speler is algemeen bekend.
|