Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 18:18
|
|
Citaat: Luque kan natuurlijk goed voetballen. Wellicht krijgt van Basten weer een beetje ambitie en peper in die reet?
Luque kan er in mijn ogen niets meer van. We gaan het zien. Hopelijk bewijst hij mijn gelijk bij een andere club dan Ajax.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 18:20
|
|
Techniek en inzicht verleer je niet. Als een speler op jonge leeftijd opeens een stuk slechter is, dan is dat vaak het gevolg van een zware blessure of een gebrek aan inzet en ambitie. Aan dat laatste is natuurlijk nog wel wat te doen. Tenminste, als de speler in kwestie het oppikt. Een goede trainer moet daar een rol in kunnen spelen
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
|
|
Citaat: Luque kan in 4-3-3 heel belangrijk zijn voor Ajax: een klassevolle linksbuiten. Die hebben we nu niet meer, alleen een talentvolle linksbuiten: John Goossens. Maar aan wie moet hij zich optrekken?
Maarja, meeknikkers als Rommedahl en Kennedy mogen blijven en de lastige Luque moet weg. Ook een vorm van zwakte: als je geeneens ego's kan managen. Flink teleurstellend. Luque is klassen beter, ik vind het daarom al te zonde dat hij weg moet. Hebben we eindelijk een goede (linker) buitenspeler.. moet hij weg.
Ik vind hem meer een linkerspits in een 4-4-2 systeem en dat spelen we niet...
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
|
|
Ik heb liever dat hij jouw ongelijk bewijst bij Ajax. Een beetje egocentrisch dat je dit hoopt hoor.,
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 18:23
|
|
Bij Depor speelde Luque beetje zwervend om Makaay heen. Dat is wel een aardige rol. Maar zijn plezier, ambitie en werklust is er helemaal af en dan heb je er niets meer aan. Lekker weggaan die, zwaar op de begroting drukkende, Spanjaard.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 18:27
|
|
Citaat: Techniek en inzicht verleer je niet. Als een speler op jonge leeftijd opeens een stuk slechter is, dan is dat vaak het gevolg van een zware blessure of een gebrek aan inzet en ambitie. Aan dat laatste is natuurlijk nog wel wat te doen. Tenminste, als de speler in kwestie het oppikt. Een goede trainer moet daar een rol in kunnen spelen
Op het moment dat je motorisch zo traag bent geworden als Luque gaat dat volgens mij weldegelijk aan je techniek vreten. Luque beweegt te weinig zonder bal, handelt te langzaam, heeft geen snelheid en kan niet meer passeren. Dan heb je bij Ajax als aanvaller al vrij weinig te zoeken, in mijn ogen.
Citaat: Ik heb liever dat hij jouw ongelijk bewijst bij Ajax. Een beetje egocentrisch dat je dit hoopt hoor.,
Je snapt me niet. Ik hoop niet dat hij mijn gelijk bewijst. Ik ben er echter zo van overtuigd dat ik gelijk krijg dat ik dus hoop dat hij dat bij een andere club gaat laten zien.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 18:27
|
|
Waarom kan hij dat niet bij Huntelaar dan Pablo?
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 18:31
|
|
Omdat Ajax met Suarez en Sulejmani betere klasbakken in huis heeft en je die niet op de bank zet voor deze primadonna. Onmogelijk om dat te kunnen toepassen.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 18:32
|
|
Het draait mij om de beste samenstelling, niet de beste 11 spelers.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 18:33
|
|
En die samenstelling van Luque - Huntelaar is niet de beste samenstelling, en dus ook niet beste 11 spelers.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 18:33
|
|
Laat ik dit zeggen: als Huntelaar speelt hoort Luque linksbuiten te spelen!
|
Leonel
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 18:35
|
|
Citaat: Laat ik dit zeggen: als Huntelaar speelt hoort Luque linksbuiten te spelen!
Dus jij zou Sulejmani niet gekocht hebben?
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 18:35
|
|
Laat ik dan zeggen dat als Huntelaar speelt, Ajax het best is met spelers als Sulejmani en Suarez om hem heen. Dan heb je veel dynamiek en techniek gepaard met scorend vermogen.
|
Lucas
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 18:39
|
|
Citaat: Laat ik dit zeggen: als Huntelaar speelt hoort Luque linksbuiten te spelen!
Sulejmani wordt nummer tien!
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 18:41
|
|
Absoluut zou ik hem gekocht hebben. Of aankoop-Huntelaar-Luque of Suarez-Cvita-Sulejmani opstellen, dat zou ik hebben gedaan.
De beste voetballers zijn nog niet automatisch het beste geheel Pablo. Je kan kwaliteiten gaan opstapelen, maar zo werkt het niet. Spelers moeten dezelfde wil hebben om de klik te krijgen, Suarez en Sulejmani denken aan iets heel anders als ze de bal hebben dan aan Huntelaar in staat stellen om te scoren.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 18:41
|
|
Ik heb het toch over dat dit de beste samenstelling is, omdat deze aanval niet te verdedigen is. Daar kun je lang en breed omheen draaien, maar dit staat er gewoon.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 18:45
|
|
Ik denk in het functioneren tov het vermogen. Suarez-Cvita-Mira is beter dan Suarez-Huntelaar-Mira, je zal het wel gaan merken. Die tweede heeft meer klasse, maar er wordt lang niet alles uitgehaald. De eerste heeft iets minder klasse, maar functioneert wel optimaal. aankoop(rechtsbuiten)-Huntelaar-Luque maakt dat de kwaliteiten worden aangevuld, niet bijgevuld.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 18:47
|
|
Citaat: Ik denk in het functioneren tov het vermogen. Suarez-Cvita-Mira is beter dan Suarez-Huntelaar-Mira, je zal het wel gaan merken. Die tweede heeft meer klasse, maar er wordt lang niet alles uitgehaald. De eerste heeft iets minder klasse, maar functioneert wel optimaal. aankoop(rechtsbuiten)-Huntelaar-Luque maakt dat de kwaliteiten worden aangevuld, niet bijgevuld.
Ik vond Suarez-Huntelaar anders wel een goed koppel hoor.
|
Leonel
|
|
|
Absoluut zou ik hem gekocht hebben. Of aankoop-Huntelaar-Luque of Suarez-Cvita-Sulejmani opstellen, dat zou ik hebben gedaan.
De beste voetballers zijn nog niet automatisch het beste geheel Pablo. Je kan kwaliteiten gaan opstapelen, maar zo werkt het niet. Spelers moeten dezelfde wil hebben om de klik te krijgen, Suarez en Sulejmani denken aan iets heel anders als ze de bal hebben dan aan Huntelaar in staat stellen om te scoren.
Dankzij Suarez heeft Huntelaar veel kunnen scoren. Tuurlijk kan het meer, maar naarmate het seizoen vorderde, speelde Suarez ze steeds meer af. Hij heeft volgens mij ook de meeste assist van de competie op zijn naam. Van Sulejmani weet ik niet veel, maar ik heb niemand hier horen zeggen dat hij te egoistisch is.
|
Lucas
|
|
|
Huntelaar scoorde net zoveel zonder Suarez in zijn ploeg
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 18:52
|
|
Citaat:
Ik vond Suarez-Huntelaar anders wel een goed koppel hoor.
Ik niet, ik vond het 2 spelers met grote individuele kwaliteiten.
Ik suggereer trouwens niet dat het geen teamspelers(egoisten) zijn, alleen een andere natuurlijke handelingswijze. Dus geen aanvulling op elkaar, maar een bijvulling.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 11:50
|
|
http://www.marca.com/edicion/marca/futb ... 44921.html
Luque wil terugkeren naar Mallorca, maar nog geen concrete interesse. Let's hope so.
|
Castel di Sangro
Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Wo 30 jul 2008 21:01
|
|
Hij gaat mee naar Engeland. Wat mij betreft geven ze hem eens een echte kans. Vorig seizoen kwam hij op het laatste moment bij de selectie, met een trainingsachterstand en missend wedstrijdritme. De wisseling van coach was ook al iet positief voor hem. Als ik Ajax was zou ik hem eerst eens een volledige voorbereiding mee laten doen, alvorens hem af te serveren. Maar dat is mijn mening..
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Do 31 jul 2008 11:56
|
|
Citaat: Hij gaat mee naar Engeland. Wat mij betreft geven ze hem eens een echte kans. Vorig seizoen kwam hij op het laatste moment bij de selectie, met een trainingsachterstand en missend wedstrijdritme. De wisseling van coach was ook al iet positief voor hem. Als ik Ajax was zou ik hem eerst eens een volledige voorbereiding mee laten doen, alvorens hem af te serveren. Maar dat is mijn mening..
Mooi omschreven totaal mee eens!
Dan dit behoorlijk tegenstrijdig bericht, weet niet wat er allemaal waar van is. Volgens MVB wordt Luque een belangrijke speler, maar hij mag wel weg?
Luque: MVB denkt dat ik belangrijk word
Albert Luque is niet van plan te vertrekken bij Ajax. De Spaanse aanvaller, die een matig eerste seizoen kende in Amsterdam en volgens de clubleiding weg mag, zegt juist dat coach Marco van Basten grote plannen met hem heeft.
'Van Basten vertelde me persoonlijk dat hij veel vertrouwen in mij heeft en dat ik een belangrijke speler ga worden in dit Ajax', betoogde Luque in een interview met de Spaanse sportkrant AS.
Op zijn beurt is Luque onder de indruk van Van Basten. 'Hij was mijn idool als speler. Van Basten was een perfecte en de meest complete spits. Om hem de kleedkamer zien in te lopen, maakt indruk en motiveert je alleen maar meer.'
De uitlatingen van Luque doen vreemd aan omdat Ajax meermaals heeft verkondigd mee te werken aan een transfer en die oplossing het beste voor beide partijen te beschouwen. 'Er waren wel clubs geĂ¯nteresseerd, maar die konden me niet overtuigen en ik voel me prima bij Ajax.'
'Amsterdam is een geweldige stad en heeft alles. We hebben ons zonder problemen aangepast aan het leven hier. Ik kan op mijn fiets overal heen en ben gelukkig.'
Luque kwam nog maar Ă©Ă©n duel in actie tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Na de wedstrijd tegen Noordwijk, waarin Luque Ă©Ă©n keer scoorde, raakte hij geblesseerd aan zijn heup. De linkspoot is wel mee met de Ajax-selectie naar Wales.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Do 31 jul 2008 13:27
|
|
Het zou zomaar eens kunnen gebeuren dat Luque samen met Aissati de nr.10 positie zullen gaan bezetten en dat het weer ten koste gaat van Perez. Ajax wil op alle fronten gaan strijden en dan bekijkt Marco het per wedstrijd of hij kiest voor ervaring of talent.
|