Auteur
|
Bericht
|
Jeroen
Forum berichten: 672
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 15:39
|
|
Barcelona, 11 maart 1978
1997/98 Real Mallorca B 31 10
1998/99 Real Mallorca B 31 15
1998/99 Real Mallorca 5 0 Primera Division
1999/00 Malaga 23 3 Primera Division
2000/01 Real Mallorca 32 9 Primera Division
2001/02 Real Mallorca 36 14 Primera Division
2002/03 Deportivo La Coruna 32 7 Primera Division
2003/04 Deportivo La Coruna 32 8 Primera Division
2004/05 Deportivo La Coruna 37 11 Primera Division
2005/06 Newcastle United 14 1 Premiership
2006/07 Newcastle United 7 0 Premiership
2007/08 AFC Ajax ? ? Eredivisie
VI:
Citaat: Ajax heeft bij monde van technisch manager Danny Blind aan Albert Luque, Edgar Manucharyan, Nicolae Mitea en Robbert Schilder laten weten dat Marco van Basten hen volgend seizoen niet nodig heeft. Ook Leonardo heeft een gesprek gehad met Blind, maar de Braziliaan hoeft niet per se te vertrekken uit Amsterdam, zo zegt de Zeeuw in de nieuwe Voetbal International.
(...)
Luque kwam afgelopen seizoen over van Newcastle United, maar speelde ondanks een topsalaris slechts sporadisch voor Ajax.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 15:46
|
|
Is er wel een deel 2 nodig voor Luque, want volgens mij is ie de aankomende transferperiode weg?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 15:48
|
|
Dat hoop ik ook. Kan hij in de zone Voormalige Godenzonen.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 15:51
|
|
De kans is groot dat Luque de komende transferperiode weggaat. Was het dan niet beter geweest om de oude Luque-topic te laten tot ie doodbloedt, want zoveel gaat er volgens mij niet meer gepost worden. Mits Luque nog een jaar blijft, maar dat had je dan beter kunnen afwachten tot het nieuwe seizoen.
|
Jeroen
Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 16:37
|
|
Citaat: Dat hoop ik ook. Kan hij in de zone Voormalige Godenzonen.
Tenzij hij zich naturaliseert en uitkomt voor Oranje. Ach, wie houd ik voor de gek. Eerste topic zat trouwens aardig vol, en hoewel ik niet elke speler een nieuwe topic ga geven (degenen die goed lopen hoef je niet te sluiten) kan het nog wel weken of in het geval van Ajax maanden duren voordat een speler in de zomerperiode uitsluitsel krijgt. Dit verhaal krijgt zeker nog een staartje. Zijn er nog voorstanders voor het aanblijven van Luque overigens?
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 19:06
|
|
MisLuqueling....
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 19:16
|
|
Tenzij hij zich naturaliseert en uitkomt voor Oranje. Ach, wie houd ik voor de gek. Eerste topic zat trouwens aardig vol, en hoewel ik niet elke speler een nieuwe topic ga geven (degenen die goed lopen hoef je niet te sluiten) kan het nog wel weken of in het geval van Ajax maanden duren voordat een speler in de zomerperiode uitsluitsel krijgt. Dit verhaal krijgt zeker nog een staartje. Zijn er nog voorstanders voor het aanblijven van Luque overigens?WZA is een groot voorstander van Luque.
Ik vind ook dat je Luque een eerlijke kans moet geven in de voorbereiding, al denk ik niet dat hij zijn oude niveau ooit nog gaat halen.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Za 28 jun 2008 23:05
|
|
Tenzij hij zich naturaliseert en uitkomt voor Oranje. Ach, wie houd ik voor de gek. Eerste topic zat trouwens aardig vol, en hoewel ik niet elke speler een nieuwe topic ga geven (degenen die goed lopen hoef je niet te sluiten) kan het nog wel weken of in het geval van Ajax maanden duren voordat een speler in de zomerperiode uitsluitsel krijgt. Dit verhaal krijgt zeker nog een staartje. Zijn er nog voorstanders voor het aanblijven van Luque overigens?WZA is een groot voorstander van Luque.
Ik vind ook dat je Luque een eerlijke kans moet geven in de voorbereiding, al denk ik niet dat hij zijn oude niveau ooit nog gaat halen.
Ik ben ook een groot voorstander van Luque. Maar ik denk dat Luque zijn oude niveau wél zal halen. Luque is al akkoord gegaan met een salarisvermindering, van ongev een miljoen dacht ik. Dat betekend dat hij voor Ajax wil blijven spelen, met een lagere salaris. En in het begin was Luque helemaal niet slecht bij Ajax, want hij speelde goed. Niet veel goals, maar hij speelde wel goed. Toen hij ruzie met Suarez kreeg, kreeg hij echter geen kans meer, of eigenlijk, sinds Adrie Koster Interm Trainer werd. Maar waarom geen kans, terwijl hij gewoon goed speelde? Ik hoop dat hij een eerlijke kans nu zal krijgen van Marco van Basten. Ik denk het niet, omdat vbasten al heeft aangegeven dat Luque niet in zijn plannen zit, maar dan nog hoop ik het. We zullen zien, ik hoop dat hij blijft. Trouwens, ook Collin en Kennedy verdienen ook een eerlijke kans
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 18:09
|
|
Kennedy is niet goed genoeg, Colin ook niet. Ja, misschien voor de backup-selectie. En Kennedy geeneens voor de backup-selectie, ik heb zelfs veel liever Martina.
|
skieto
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 19:12
|
|
Citaat: Kennedy is niet goed genoeg, Colin ook niet. Ja, misschien voor de backup-selectie. En Kennedy geeneens voor de backup-selectie, ik heb zelfs veel liever Martina.
Ik ben het absoluut niet met je eens. Weetje nog hoe goed Kennedy het deed bij Twente? Bij Ajax had hij moeite om het ritme te pakken in het begin. Op een gegeven moment ging het goed. Toen hadik er alle vertrouwen in. Maar toen raakte hij helaas gebleseerd. Na zijn blessure heeft hij zijn vorm niet meer kunnen pakken, omdat hij wisselspelers werd, helaas.
En over Collin, vooraf gezien had ik niet gedacht van: Hey, die speler van Norwich city, Jurgen Collin, die moet Ajax halen. Maar nu hij eenmaal bij Ajax zit, hoort hij ook een kans te krijgen. Maarja, natuurlijk denken we dat hij slecht begon. terecht, hij maakte een paar fatale fouten, maar die fouten kwamen doordat er iemand anders als eerst een fout maakte. pff, zo kan je maar doorgaan. Voor Collin werd het moeilijker omdat ook de Ajaxsupporters hem uitfloten. Maar zo slecht is hij niet hoor. Ik vond het echt sneu toen iedereen van Ajax de supporters bedankte, behalve Collin, omdat hij uitgefloten werd.
Ik ben blij dat zijn contract verlengt is, en dat vbasten hem een kans gunt.
Kennedy en Luque moeten nu ook een kans krijgen van vbasten. Maar ik denk dat het Luque Ajax avondtuur zal eindigen
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 19:27
|
|
Colin is tov Bruno Silva slechts een backup, meer niet. Zijn beide geen vleugelbespelers achterin, alleen Silva kan gewoon veel beter voetballen en inschuiven. Als je je op rechtsachter wil verrijken: koop dan een goede rechter vleugelverdediger.
Kennedy mist te veel(voor elke rol die hij kan vervullen!), echt te veel. Bovendien kan hij zijn kwaliteiten niet laten zien, omdat hij leidt onder de druk. Als je daardoor minder gaat spelen dan vraag ik me af of hij dan op zijn tenen loopt of dat hij onvoldoende zelfvertrouwen heeft. Of beide, alleen dan is het eerste de aanleiding van het tweede.
|
skieto
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 19:34
|
|
Collin vind ik ook geen backspeler, maar wel een centraal achter. Maar hij zou bij mij ook geen 1ste keus zijn, maar ik zou hem wel vaker opstelling, of tenminste invaller.
Over kennedy denk ik precies hetzelfde als Luque. Meer vertrouwen en tijd geven, dan vinden ze hun vorm wel. Ajax zoekt hopeloos naar verschillende spelers, maar we hebben al wat kwaliteiten in huis. Koop een vervanger voor Heitinga, nog een links en eventueel ook een rechts back. Vervanger Davinds, en je bent klaar. En anders voor het geval dat, vervanger Huntelaar. Cvitanich lijkt mij niet een type die Huntelaar kan opvullen als ie weg is.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 19:37
|
|
Citaat: Collin vind ik ook geen backspeler, maar wel een centraal achter. Maar hij zou bij mij ook geen 1ste keus zijn, maar ik zou hem wel vaker opstelling, of tenminste invaller.
Over kennedy denk ik precies hetzelfde als Luque. Meer vertrouwen en tijd geven, dan vinden ze hun vorm wel. Ajax zoekt hopeloos naar verschillende spelers, maar we hebben al wat kwaliteiten in huis. Koop een vervanger voor Heitinga, nog een links en eventueel ook een rechts back. Vervanger Davinds, en je bent klaar. En anders voor het geval dat, vervanger Huntelaar. Cvitanich lijkt mij niet een type die Huntelaar kan opvullen als ie weg is.
Oke, op basis van wat verdient Kennedy het vertrouwen voor nog een seizoen?
Collin in het centrum is ook niet goed. Zeker als we Boulah binnenhalen is hij dan overbodig.
|
skieto
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 19:55
|
|
Citaat: Collin vind ik ook geen backspeler, maar wel een centraal achter. Maar hij zou bij mij ook geen 1ste keus zijn, maar ik zou hem wel vaker opstelling, of tenminste invaller.
Oke, op basis van wat verdient Kennedy het vertrouwen voor nog een seizoen?
Collin in het centrum is ook niet goed. Zeker als we Boulah binnenhalen is hij dan overbodig.`
Precies, Kennedy én Luque verdienen nog een seizoen. Collin zou met het komst van een nieuwe verdediger inderdaad overbodig zijn.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 20:14
|
|
Kennedy niet.. Ik vroeg waarom jij hem een nieuwe kans zou geven. Ik vind dat namelijk niet.
|
skieto
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 20:30
|
|
Citaat: Kennedy niet.. Ik vroeg waarom jij hem een nieuwe kans zou geven. Ik vind dat namelijk niet.
O sorry, ik begreep je niet. Ik vind dat kennedy een nieuwe kans verdient omdat hij beter kan dan wat hij eerder hgeeft laten zien bij Ajax. Vergeet niet hoe hij bij Twente was. Toen was het 100% fit, en volgens mij niet gebleseerd geraakt dacht ik. Daarom denk ik dat hij in Ajax gewoon zijn top kan halen, net zoals hij bij Twente speelde.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 20:47
|
|
Er zijn drie redenen waarom spelers floppen:
1. een algeheel gebrek aan kwaliteit in mentaal of voetballend opzicht
2. het niet passen van de kwaliteiten bij de systeemvereisten van Ajax
3. blessures of conflicten die de ontwikkeling in de weg staan
Persoonlijk snap ik ook niet waarom mensen Kennedy en Luque nu nog het hand boven het hoofd houden. Er is mee gegokt en verloren, beiden passen helemaal niet in ons systeem. Kennedy blonk bij Twente uit als winger, bij Ajax moet hjj een vleugelpositie invullen. Daarvoor ontbreekt hem simpelweg snelheid, dat kan hij nu niet en over een seizoen nog niet. Want z'n techniek kan niet geodmaken wat hij aan (start)snelheid ontbreekt. Voor Luque geldt grotendeels hetzelfde, is een 4-4-2 spits. Is nooit een vleugel geweest. Daarnaast heeft ook hij een gebrek aan startsnelheid, toegegevn die had hij vroeger nog wel. Maar z'n blessures hebben hem dat waarschijnlijk afgepakt, want ik zag Luque het einde van het seizoen nog steeds niet snelheid gebruiken. En daar hoeven we echt geen psychologische excusjes van de koude grond voor te gaan zoeken. Snelheid is niet afhankelijk van vorm, niet afhankelijk van vertrouwen het heeft emt fitheid te maken en fysieke gesteldheid. Luque mag elke dag banjeren op de training dus dat kan ook niet het excuus zijn.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 20:49
|
|
Het is niet zo moeilijk om het beter te doen. Ik weet ook dat hij beter kan. Dan stel ik 2 vragen: Kan hij dat bij Ajax? en Is dat genoeg voor Ajax?
Dat eerste betwijfel ik al. Hij had zichtbaar moeite met het wantrouwen na een slechte periode van de aanhang, dus ik betwijfel of hij ooit de verwachtingen waar kan maken.. Ten tweede vind ik zijn talent nog niet eens bruikbaar. Voor de rechtsbuitenpositie heeft hij een redelijke trap, maar je kan niet zeggen dat hij vlijmscherp schiet, passt en voorzet. Maar dit is zijn sterkste punt. Hij is aardig creatief, maar het is niet zo dat hij constant weet wat hij moet doen. Dus dat is ook niet top. Zijn passeervermogen vind ik dus constant onvoldoende. Hij is niet snel, niet bijzonder leep en heeft onvoldoende duelkracht. Dit is in mijn ogen wat hij kan. Ten tweede vind ik dat de lat hoger moet worden gelegd bij aankopen: het moeten potentiele wereldspelers zijn. Dat is hij allerminst. Bij mij betekent dat dus exit.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 20:53
|
|
Citaat: Het is niet zo moeilijk om het beter te doen. Ik weet ook dat hij beter kan. Dan stel ik 2 vragen: Kan hij dat bij Ajax? en Is dat genoeg voor Ajax?
Dat eerste betwijfel ik al. Hij had zichtbaar moeite met het wantrouwen na een slechte periode van de aanhang, dus ik betwijfel of hij ooit de verwachtingen waar kan maken.. Ten tweede vind ik zijn talent nog niet eens bruikbaar. Voor de rechtsbuitenpositie heeft hij een redelijke trap, maar je kan niet zeggen dat hij vlijmscherp schiet, passt en voorzet. Maar dit is zijn sterkste punt. Hij is aardig creatief, maar het is niet zo dat hij constant weet wat hij moet doen. Dus dat is ook niet top. Zijn passeervermogen vind ik dus constant onvoldoende. Hij is niet snel, niet bijzonder leep en heeft onvoldoende duelkracht. Dit is in mijn ogen wat hij kan. Ten tweede vind ik dat de lat hoger moet worden gelegd bij aankopen: het moeten potentiele wereldspelers zijn. Dat is hij allerminst. Bij mij betekent dat dus exit.
Mooi, dat geldt ook voor Luque dan, neem ik aan. Goed dat we het een keer eens zijn.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 22:37
|
|
Luque is een klassespeler. Noem mij maar is een betere linksbuiten!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 22:44
|
|
Hebben we het over de Luque van nu? Dan zijn het er teveel om op te noemen, want Luque kan er nog maar weinig van. Daar helpen jouw gechargeerde opmerkingen niets bij. Ook de oude Luque was overigens geen wereldtop.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 22:47
|
|
Mwa, ik heb bijvoorbeeld dit EK geen betere linksbuiten gezien.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 22:53
|
|
Je hebt flankspelers als Robben, Arda, Silva en Ronaldo niet zien spelen?
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 22:56
|
|
Jawel, maar ik zie geen goede linksbuitens. Ronaldo is trouwens een rechtsbenige buitenspeler.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 23:10
|
|
Linksbuitens worden (bijna) niet meer opgeleid. Nederlandse jeugdteams spelen nog wel in een 4-3-3, maar in het buitenland spreek je veelal van een winger.
|