Auteur
|
Bericht
|
Marco
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 23:05
|
|
[list">Egypte en Ghana laten zich verrassen
Nigeria en Egypte zijn de laatste fase van de Afrikaanse WK-kwalificatiereeks begonnen met een tegenvaller. Ivoorkust en Ghana maakten geen fout.
Egypte-Zambia 1-1
Amr Zaki zette Egypte halverwege de eerste helft op het goede spoor. Het slordig omgaan met de kansen kostte De Farao's twee punten. Zambia kwam tien minuten na rust via Dennis Banda op gelijke hoogte en weerstond de met onder anderen Ahmed Hossam versterkte Egyptische aanval.
Mozambique-Nigeria 0-0
In Maputo stuntte Mozambique met een doelpuntloos gelijkspel tegen Nigeria. De thuisploeg zag twee doelpunten van Dario Monteiro worden afgekeurd, maar ontsnapte in de laatste minuut aan een nederlaag. Een poging van de Nigeriaanse aanvaller Obafemi Martins eindigde in het zijnet.
Ghana-Benin 1-0
Ghana kende een prima begin van de wedstrijd. De treffer van Prince Tagoe kreeg echter geen vervolg, zodat een magere 1-0 overwinning het resultaat was waarmee The Black Stars zich tevreden moesten stellen.
Ivoorkust-Malawi 5-0
Malawi was geen partij voor Ivoorkust. In Abidjan incasseerden de gasten vijf doelpunten. Didier Drogba was met twee doelpunten topscorer. Bakary Koné, Salomon Kalou en Romaric deden ook van zich spreken.
# bron: VI.nl[/list">
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Wo 1 apr 2009 22:22
|
|
Even een uitslag:
Polen 10 - 0 San Marino -
R. Boguski 1'
E. Smolarek 18'
R. Boguski 28'
R. Lewandowski 43'
I. Jelen 51'
E. Smolarek 59'
M. Lewandowski 62'
E. Smolarek 72'
E. Smolarek 81'
M. Saganowski 88'
wie heeft San Marino omgekocht??
alle uitslagen op een rijtje:
[color=red">FT Kazakhstan 1 - 5 Belarus
R. Abdulin 10'
48' A. Hleb
53' T. Kalachev
56' I. Stasevich
63' T. Kalachev
88' V. Rodionov [/color">
FT Estland 1 - 0 Armenië
S. Puri 84'
[color=blue">FT Bulgarije 2 - 0 Cyprus
I. Popov 8'
D. Makriev 90' [/color">
[color=red">FT Letland 2 - 0 Luxemburg
J. Zigajevs 44'
M. Verpakovskis 75' [/color">
[color=blue">FT Hongarije 3 - 0 Malta
T. Hajnal 7'
Z. Gera 80'
R. Juhasz 90' [/color">
[color=red">FT Georgië 0 - 0 Montenegro [/color">
FT [color=blue">Liechtenstein 0 - 1 Rusland
38' K. Ziryanov [/color">
[color=red">FT Turkije 1 - 2 Spanje
S. Sentürk 26'
62' Xabi Alonso (pen.)
90' A. Riera [/color">
[color=blue">FT Denemarken 3 - 0 Albanië
L. Andreasen 31'
S. Larsen 38'
Christian Poulsen 80' [/color">
[color=red">FT Griekenland 2 - 1 Israel
D. Salpigidis 32'
59' O. Golan
G. Samaras (pen.) 67' [/color">
[color=blue">FT Zwitserland 2 - 0 Moldova
N'Kufo 21'
A. Frei 52' [/color">
[color=blue">FT Polen 10 - 0 San Marino
R. Boguski 1'
E. Smolarek 18'
R. Boguski 28'
R. Lewandowski 43'
I. Jelen 51'
E. Smolarek 59'
M. Lewandowski 62'
E. Smolarek 72'
E. Smolarek 81'
M. Saganowski 88' [/color">
[color=red">FT Tsjechië 1 - 2 Slowakije
22' S. Sestak
M. Skrtel (e.d.) 30'
83' E. Jendrisek [/color">
[color=blue">FT Andorra 0 - 2 Kroatië
15' I. Klasnic
35' Eduardo da Silva [/color">
[color=red">FT Oostenrijk 2 - 1 Roemenië
24' C. Tanase
E. Hoffer 25'
E. Hoffer 43' [/color">
[color=blue">FT Noord-Ierland 1 - 0 Slovenië +
W. Feeney 72' [/color">
[color=red">FT Wales 0 - 2 Duitsland +
11' M. Ballack
48' A. Williams (e.d.) [/color">
[color=blue">FT Bosnië-Herzegovina 2 - 1 België +
E. Dzeko 12'
E. Dzeko 14'
87' Swerts [/color">
[color=red">FT Nederland 4 - 0 Macedonië +
D. Kuyt 16'
Huntelaar 26'
D. Kuyt 41'
R. van der Vaart 88' [/color">
[color=blue">FT Italië 1 - 1 Ierland +
V. Iaquinta 10'
87' R. Keane [/color">
[color=red">FT Engeland 2 - 1 Oekraïne +
P. Crouch 29'
74' A. Shevchenko
J. Terry 85' [/color">
[color=blue">FT Frankrijk 1 - 0 Litouwen +
F. Ribéry 75' [/color">
[color=red">FT Scotland 2 - 1 Ijsland +
R. McCormack 39'
54' K. Sigurðsson
S. Fletcher 66'[/color">
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 6 apr 2009 14:07
|
|
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=20682
Grappige commentaren van de Frietzakskes.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Ma 6 apr 2009 14:37
|
|
lol?
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Wo 8 apr 2009 16:18
|
|
Citaat: Tsjechische bond schorst zestal internationals
Het blijft onrustig rondom de nationale voetbalploeg van Tsjechië. Nadat Tomas Ujfalusi zijn afscheid als international heeft aangekondigd en bondscoach Petr Rada op straat is gezet worden nu zes internationals geschorst.
Tomas Ujfalusi, Milan Baros, Radoslav Kovac, Martin Fenin, Marek Matejovsky en Václav Sverkos zijn tijdelijk uit de selectie verbannen omdat ze vorige week woensdag besloten dat een 'feestje' met enkele prostituees de pijn na de verloren wedstrijd tegen Slowakije (2-1) zou verzachten, weet Voetbal International te melden.
Twee tabloids publiceerden de foto's van het tafereel. Aan de hand daarvan schorst de Tsjechische voetbalbond het zestal tot juni. Dan treedt er een nieuw bondsbestuur aan. Vooralsnog missen de zondaars enkel het vriendschappelijke duel met Malta op 5 juni
Ook een manier om verdriet weg te werken.
Maar het is natuurlijk niet goed te keuren. Ik vind het terecht dat ze geschorst zijn en het zijn toch de grotere spelers, zoals: Baros, Fenin en Ujfalusi
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 8 apr 2009 16:39
|
|
Bron, Frenk?
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Do 9 apr 2009 16:19
|
|
Ik las het vandaag in De Pers inderdaad. Wat Frenkies bron is weet ik niet. In ieder geval is het stom dat je zo in beeld komt, na een dramatische interlandweek.
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Wo 15 apr 2009 14:59
|
|
Toby, werk je de beginpost nog even bij?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 15 apr 2009 15:04
|
|
Wat moet er bijgewerkt worden, Rinus?
|
Rinus
|
Geplaatst: Wo 15 apr 2009 15:05
|
|
De uitslagen, en als je veel tijd hebt kun je ook nog de stand doen!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 15 apr 2009 15:07
|
|
Mwoah, als het AJAX was wel, maar Oranje niet, hoor. We gaan door, dus verder niet echt belangrijk, Rinus.
|
Rinus
|
Geplaatst: Wo 15 apr 2009 15:12
|
|
Oke, oke, jij bent de moderator!
Edit:
Het had ook wel heel raar moeten lopen hadden we niet door gegaan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 20 apr 2009 13:20
|
|
Citaat: Spierscheuring kost Sneijder rest van het seizoen
Bron: Goal.com
Of Wesley Sneijder dit seizoen nog in actie komt voor Real Madrid is nog maar de vraag. De aanvallende middenvelder viel in het duel tegen Recreativo Huelva (0-1 zege) uit en moest voor onderzoek naar het ziekenhuis.
Nadat er zondag een scan was gemaakt van de blessure aan zijn hamstring, kwam aan het licht dat er een spiertje is gescheurd in het bovenbeen van de international.
Daardoor moet Sneijder vier à vijf weken toekijken en mist hij hoogstwaarschijnlijk het zinderende slot van de competitie. Misschien is de middenvelder op 6 juni en op 10 juni wel inzetbaar voor het Nederlands elftal. Oranje speelt dan achtereenvolgens tegen IJsland en Noorwegen.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Vr 24 apr 2009 13:25
|
|
Citaat:
24 april 2009
Luiz Felipe Scolari is in beeld in Angola. De Braziliaan is de belangrijkste kandidaat om bondscoach van het Afrikaanse land te worden, meldt het Portugese weekblad Sol. Scolari zit zonder werk, sinds hij eerder dit seizoen moest vertrekken bij Chelsea.
Naar verluidt zou Scolari op financieel gebied al tot een akkoord gekomen zijn met de Angolese bond. Scolari, die eerder bondscoach van Brazilië en Portugal was, zou het land moeten bijstaan op de Afrika Cup van 2010, die gehouden wordt in Angola. Deelname aan het WK, datzelfde jaar, is voor Angola al niet meer mogelijk.
fcupdate.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 12:57
|
|
Haalt Afellay IJsland?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 16:31
|
|
Citaat: Van Gaal kritisch over drukke schema KNVB
Bron: Voetbalprimeur.nl
AZ-trainer Louis van Gaal heeft zijn onvrede geuit over het drukke schema dat de KNVB zijn internationals oplegt komende zomer. "Als anderen mijn spelers geen vrij geven, dan moet ik het maar doen", zegt de trainer op de website van de Alkmaarders.
De Alkmaarders moeten kort na afloop van de competitie een deel van de selectie afstaan aan het Nederlands elftal. Oranje speelt op 6 en 10 juni nog twee WK-kwalificatiewedstrijden, waarin IJsland en Noorwegen de tegenstanders zijn.
"Ik geef de internationals langer vrij, tot 22 juni. Dat hoef ik niet te doen, maar ik doe het wel. Ik vind dat iedere voetballer minimaal drie weken vakantie moet hebben. Onze planning was dat de spelers na sc Heerenveen tien dagen vrijaf zouden krijgen. Van Marwijk heeft ze echter alweer vroeg opgeroepen", stelt Van Gaal.
Volgens de oefenmeester kan het ook anders. "Deze week belde de bondscoach van Mexico Javier Aguirre, mij netjes op om te vragen over de situatie van Héctor Moreno. Ik heb hem gezegd dat Moreno er vier maanden uit is geweest, dus geen extra vakantie nodig heeft. Na de interlands krijgt hij wel tien dagen vrij. Ik vroeg later aan Héctor of het een goede deal was. 'Goede deal, trainer', zei hij toen", schetst Van Gaal.
|
Gerard
Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Di 7 jul 2009 20:39
|
|
Oud nieuws 343?
|
afca.darcy
Forum berichten: 406
|
Geplaatst: Di 7 jul 2009 20:40
|
|
Citaat: Oud nieuws 343?
11 MEI!!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 15:53
|
|
Citaat: Maduro gaat voor WK 2010
Bron: Sportweek
Hedwiges Maduro heeft zich na een moeizaam begin vorig seizoen in de basis geknokt bij Valencia. De oud-Ajacied hoopt ook dit seizoen weer op veel speeltijd. Maduro denkt op die manier ook weer in beeld te komen bij bondscoach Bert van Marwijk: "Als ik goed en veel speel bij Valencia, kan hij niet meer om me heen."
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 18:18
|
|
Hedwiges Maduro heeft zich na een moeizaam begin vorig seizoen in de basis geknokt bij Valencia. De oud-Ajacied hoopt ook dit seizoen weer op veel speeltijd. Maduro denkt op die manier ook weer in beeld te komen bij bondscoach Bert van Marwijk: "Als ik goed en veel speel bij Valencia, kan hij niet meer om me heen."
Ik zie het niet gebeuren... Jullie? Prefereer de Zeeuw boven Maduro
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 18:37
|
|
Ik ziehem ook niet in aanmerking komen voor 1 van de 2 defensieve middenvelder posities maar als rechter centrale verdediger..
Aangezien hij dit naar behoren doet/deed bij Valencia, Ooijer alleen maar minder wordt en Marcellis mij ook niet overtuigd..
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 18:56
|
|
Ja, hij gaat ook voor centraal achter in lijkt mij, hij heeft de hele 2e seizoenshelft daar in de basis gespeeld. En inderdaad Ooijer is ook niet meer zo goed en Marcellis laat vrij weinig van zich zien.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 12 aug 2009 12:26
|
|
Ik zie het niet gebeuren... Jullie? Prefereer de Zeeuw boven Maduro
Maduro speelt al enige tijd als centrumverdediger. Ik hoop dat Engelaar en Ooijer thuisblijven. Wat mijn part is ook Ron Vlaar een naam om over na te gaan denken als hij z'n oude vorm heeft.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 12 aug 2009 14:20
|
|
Absoluut. Vond hem afgelopen zondag alweer heel aardig in de zone.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 14:10
|
|
Citaat: FIFA geeft 120.000 WK-tickets weg
Bron: eredivisievoetbal.com
De FIFA zal aan inwoners van Zuid-Afrika 120.000 tickets voor het WK voetbal weggeven. Met deze actie wil de wereldvoetbalbond de minder bedeelde bevolkingsgroepen van het Afrikaanse land in staat stellen om het evenement volgend jaar mee te maken.
Zo'n 80.000 kaarten gaan naar sociale projecten van de zes hoofdsponsors van het WK 2010, terwijl de overige 40.000 tickets terecht komen bij de arbeiders die hebben meegewerkt aan de bouw van de tien WK-stadions.
"Die tickets zullen mensen die anders nooit de kans krijgen om zo'n evenement mee te maken toelaten een WK-wedstrijd bij te wonen", aldus Danny Jordaan, directeur van het organisatiecomité. "We hebben er alles aan gedaan om de prijzen zo laag mogelijk te houden, maar toch zal een groot deel van de bevolking niet in staat zijn om een kaartje te kopen. Dus hier ben ik erg trots op."
|