This is some very sad news. Special effects artist Stan Winston passed away on Sunday, June 15th in Los Angeles, California. He was 62 years old. Stan has, of course, worked on some iconic movies in his career such as Terminator and Jurassic Park and has created some of the most memorable special effects in cinematic history.
He is best remembered in this community for his work in Aliens for creating the Queen Alien which he won an Oscar for, and for creating the Predator in both Predator movies. He most recently worked on Terminator 4 and would have been involved with Jurassic Park 4 too. This news is completely unexpected. He will be sadly missed. R.I.P. Stan Winston.
Geregistreerd: 17-06-2008 Forum berichten: 93 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 19 jun 2008 10:09
Dat snap ik al van begin af aan dat hij die films zou hebben gemaakt. Maar wat maakt hem dan zo uniek. Welke kwalitatieve aspecten (kenmerken) maken hem dan uniek?
Geregistreerd: 18-08-2007 Forum berichten: 22238 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 19 jun 2008 10:12
Hij heeft die films niet gemaakt. Hij heeft de creaties van de 'monsters' ontworpen. En er is geen betere. De anderen vallen in het niet bij hem. Wat hem uniek maakt? Dat hij van de meest fantasierijke dingen realiteit maakt.
Geregistreerd: 30-04-2008 Forum berichten: 672 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 23 jun 2008 00:43
Wauw, ik lees dit zojuist voor het eerst (vakantie gehad weetjewel) en het is een groot verlies voor de filmindustrie en liefhebbers van het escapisme in het algemeen. Ik heb in m'n vroege jaren gesmuld van creaties zoals de dinosaurussen uit Jurassic Park en de Terminator. Veel iconen die op je netvlies staan gebrand dragen zijn stempel. Degenen die de Alien uit de gelijknamige reeks opnoemen zitten trouwens fout; dat was een creatie van de Zwitser Giger. ;)