Auteur
|
Bericht
|
Micky
Forum berichten: 120
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 19 jun 2008 01:40
|
|
Roman Pavlyuchenko
Vanavond in NOS Studio Sportzomer maakte Jack een opmerking over de speler dat Blind hem erg goed vond en dat het misschien wat was voor Ajax toen er enkele korte grapjes werden gemaakt als: 'Je hebt van Basten vast gesmst?' en '20-25mil voor Huntelaar - 10-15 voor Pavlyuchenko is het een goede deal'.
Blind reageerde hier op met 'nou dat rekensommentje nog niet' en gaf toe erg veel potentie in deze jongen te zien. En ontkende mogelijk intresse zeker niet!
Ik vraag me af of er hier misschien mensen zijn die behalve de wedstrijden op het EK nog meer van hem weten of hebben gezien?
De info die ik over hem heb is wel redelijk positief heel erg naar het doel gericht, kopsterk en tweebenig, uiteraard ben ik niet erg goed op de hoogte met 3 wedstrijdjes.
Misschien iemand anders???
Personal information
Full name: Roman Anatolevich Pavlyuchenko
Date of birth: December 15, 1981 (1981-12-15) (age 26)
Place of birth: Mostovskoi, Krasnodar Krai, Soviet Union
Height: 1.88 m (6 ft 2 in)
Playing position: Striker
Club information
Current club: Spartak Moscow
Number: 10
Senior clubs:
Years Club App (Gls)*
1998–1999 Dynamo Stavropol 31 (1)
2000–2002 Rotor Volgograd 65 (14)
2003–present Spartak Moscow 136 (67)
*Begrepen dat Barcelona en Celtic al intresse hebben getoond en dat de genoemde bedragen hierbij 10miljoen waren.
*Ook heb ik begrepen dat Ajax wel serieus geintereseerd zou zijn, maar de bron is niet super betrouwbaar*
Filmpje van wat goals http://www.youtube.com/watch?v=1bt76uAWjNM
Met zijn lengte ook redelijk atletisch http://www.youtube.com/watch?v=ZdjmLdQeJjU
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Do 19 jun 2008 01:46
|
|
Ik vind Blind toch redelijk betrouwbaar als bron. Je kon zien dat hij Marco zeker zou gaan berichten over deze spits. Al heb ik natuurlijk liever KJH.
Maar mocht KJH vertrekken, dan zal Marco eens moeten bellen met Guus. Hiddink kan Ramon vast vertellen dat hij bij Ajax moet gaan voetballen.
|
Micky
Forum berichten: 120
|
Geplaatst: Do 19 jun 2008 01:52
|
|
Citaat: Hiddink kan Ramon vast vertellen dat hij bij Ajax moet gaan voetballen.:)
Ja ik weet niet of je het als een grapje bedoelt maar ik denk het namelijk ook wel zeker als je ziet wat voor invloed Hiddink heeft op spelers onder zijn hoede, kan dit misschien toch nog wel een klein pluspuntje zijn.
en tuurlijk liever KJH, beter heeft zich voor mij al bewezen(misschien Pavlyuchenko ook wel maar nog niet mij) en heb liever een nederlander, maar toch wel een waardige vervanger op het eerste oog.
|
TvP
|
Geplaatst: Do 19 jun 2008 02:00
|
|
Het lijkt mij inderdaad ook een waardigde vervanger. Je zult alleen vast weer de opmerkingen krijgen dat hij via de TV is gescout. Ik hoop dat Ajax hem al langer volgt, dat ze weten hoe hij dit seizoen heeft gepresteerd.
En dat van Hiddink bedoelde ik niet als grap, ik hoop oprecht dat Hiddink een goed woordje doet voor onze club. En ik hoop dat Marco, Rusland helemaal inmaakt, zodat Pavlyuchenko kan zien dat er in Nederland met als coach van Basten, nog een hoop te leren valt.
Je zou, aan zijn kop te zien, ook niet zeggen dat hij al 26 jaar is.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 19 jun 2008 02:08
|
|
Danny Blind is natuurlijk een zéér betrouwbare bron, hij is degene die de transfers afhandelt. Roman Pavlyuchenko die nu echt begint te draaien. In de eerste wedstrijd was ie nog niet helemaal fit. Tegen Griekenland speelde hij voortreffelijk. Lijkt me een zekere teamspeler. Heeft zich ontpopt tot de spil voorin.
Er moet wel gezegd worden dat de timing wel zeer ongelukkig is. Heel de wereld ziet dat ie een goed toernooi speelt en dat brengt alleen maar meer geinteresseerde met zich mee. Als Barcelona zich mengt, Celtic in mindere mate en wellicht nog andere grote clubs dan ben je vrijwel kansloos. Financieel zal je Roman niet kunnen overtuigen. Ik schat de eventuele kansen van Ajax om hem aan te trekken nihil.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 19 jun 2008 06:30
|
|
Kom op mensen. Dit is onzin.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 19 jun 2008 11:32
|
|
Volgens mij maakte Blind ook maar een geintje hoor. Verder hulde voor het enthousiasme en de moeite die je hebt gedaan voor je openingspost, Micky.
Persoonlijk vind ik dat Pavlyuchenko nu een beetje wordt overschat. Hij heeft de capaciteiten om goed als teamspeler te functioneren, maar toch wel redelijk vaak voor eigen succes waar er andere mogelijkheden zijn. Daarnaast is hij allerminst koel voor de goal en vind ik hem zelf nou niet bijzonder atletisch. Sowieso verdient hij waarschijnlijk een vermogen bij Spartak en gaan die Russen natuurlijk een vermogen voor hem vragen na een vrij sterk toernooi.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Do 19 jun 2008 12:12
|
|
Als je voor alle spelers die Blind goed vind een topic moet gaan openen dan ben je eindeloos bezig. Van gisteren wist ik dat hij die linksback en die Arshavin ook goede spelers vond. Maar er wordt (nog) niks mee gedaan.
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Do 19 jun 2008 20:34
|
|
Aardige speler, vond hem voor het EK al een goede indruk maken als invaller voor Progrebniak en ook nu op het EK doet hij het goed.
Fysiek sterk, kopsterk, balvast, doelgericht. Technisch alleen niet heel erg goed volgens mij, al is dat ook niet slecht.
Al met al denk ik dat zo'n speler Rusland niet snel zal verlaten voor de Eredivisie en na dit EK zal hij ook niet goedkoop zijn. Prijs / kwaliteitverhouding zal nu een beetje scheef zijn denk ik. Zie hem niet komen dus..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 20 jun 2008 13:33
|
|
Normaal zou ik voorstellen om deze topic te sluiten, maar omdat je een goede openingspost hebt gemaakt laat ik hem staan, Micky.
Blijft natuurlijk wel dat Pavloetsjenko een belachelijk hoog salaris heeft bij Spartak.
Om even dingen in perspectief te plaatsen:
http://nl.m24.be/nieuws/rijk_en_beroemd ... 6-1622.art
Citaat: NIEUWS - Als twee honden vechten om een been, loopt een derde er mee heen. Noch New York, noch Londen is de chouchou-stad van miljardairs. Die prijs gaat naar Moskou. (m24/forbes) - Moskou is de geliefkoosde stad van miljardairs. De Russische hoofdstad herbergt er zo'n 74 met een gemiddeld vermogen van 3,8 miljard euro ($5.9 miljard dollar). In 2002 waren ze nog maar met zijn vijven. Waar haalt Moskou die aantrekkingskracht vandaan? "De levenskost is er alvast lager dan in andere wereldsteden," aldus oliemagnaat en miljardair Viktor Vekselberg. De miljardair geeft alvast wat bescheiden voorbeelden: "een theaterticket heb je voor 32 euro en voor kribbes hoef je al helemaal niets te betalen."
New York naar tweede plaats verwezen
Moskou stoot daarmee de gebruikelijke nummer één van de troon: New York. 71 miljardairs met een gemiddeld vermogen van 2,1 miljard euro leven in the Big Apple. Meer dan de helft verdiende die centen in de beleggingswereld, zoals Michael Bloomberg.
Londen moet het met de derde plaats stellen. 36 miljardairs hebben er hun thuishaven, waaronder de rijkste Brit en vierde rijkste wereldburger Lakshmi Mittal: "Londen heeft een uitstekende geografische ligging: binnen de 12 uren kan ik overal ter wereld staan." Maar Mittal is een inwijkeling, samen met 17 andere neo-Londenaars. Daarmee is London een uitzondering, want New York telt één vreemdeling in zijn rangen, Moskou geen enkele.
Drie andere Amerikaanse steden staan in de miljardairs-top 10: Los Angeles (24 miljardairs, waaronder Steven Spielberg), San Francisco (19 miljardairs met Google-oprichter Larry Page) en Dallas (15 miljardairs met oliemagnaat T. Boone Pickens).
Mumbai, de stad van de allerrijksten
Hong Kong geniet de voorkeur bij Aziatische miljardairs. Met 30 zijn ze. De allerrijksten wonen echter in Mumbai (India) met een gemiddeld vermogen van 4,9 miljard euro (7,6 miljard dollar), een pak hoger dan de 3,8 miljard in Moskou.
|
TvP
|
Geplaatst: Do 26 jun 2008 23:47
|
|
Citaat: Real Madrid zet zinnen op 'Paffie'
Klaas Jan Huntelaar raakt uit beeld bij Real Madrid. De Madrilenen hebben een bod neergelegd bij Spartak Moskou voor Roman Pavlyuchenko (26), inderdaad de spits die Oranje een knock-out bezorgde.
Bern Schuster wil graag nog een jongeling achter het oude spitsenduo Van Nistelrooy (32) en Raul (31). Echter, Klaas Jan kennende gaat die komend seizoen nog niet bij Real Madrid spelen omdat hij dan nog geen basisplaats heeft.
Vandaar dat Ajax en Real Madrid de constructie zochten om hem te kopen en nog een jaar bij Ajax te stallen. De Koninklijke moet echter 35 miljoen euro betalen voor Huntelaar, terwijl Real nu een bod van 10 miljoen euro heeft uitgebracht op Pavlyuchenko.
Spartak Moskou heeft ook een bod van Celtic ontvangen van 8 miljoen euro voor Pavlyuchenko. Iedereen weet dat de strijd tussen Celtic en Real Madrid gelopen koers is.
Door de ontwikkelingen van Rusland en de uitschakeling van Oranje lijkt nieuwbakken Ajax-coach Marco van Basten een mazzeltje te krijgen. Zoals Cruijff altijd verwoordde, ieder nadeel heeft zijn voordeel. Bron: AS
Huntelaar zal dus wel niet naar Real gaan, één van de weinige clubs waar ik echt bang voor was, aangezien Heitinga en Sneijder daar ook al in de buurt zitten.
Ik denk niet dat Atletico zijn zinnen zal zetten op KJH, dus misschien is dit wel een voordeel voor Ajax.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 27 jun 2008 23:39
|
|
Ik had gehoord van iemand dat Huntelaar met Real Madrid rond zou zijn, en dat het na het EK bekend gemaakt zou worden. Ik vermeld er gelijk even bij dat de bron helemaal niet betrouwbaar is. Toch vind ik het, het vermelden waard.
|
daanbisseling
Forum berichten: 49
|
Geplaatst: Za 28 jun 2008 10:28
|
|
Citaat: Ik had gehoord van iemand dat Huntelaar met Real Madrid rond zou zijn, en dat het na het EK bekend gemaakt zou worden. Ik vermeld er gelijk even bij dat de bron helemaal niet betrouwbaar is. Toch vind ik het, het vermelden waard.
Zo'n gerucht gaat al langer de rondte. Veel zal afhangen van Cristiano Ronaldo. Als die voor 100 miljoen aangetrokken wordt, zal er niet veel overblijven om Klaas aan te trekken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 10:25
|
|
Citaat: Ajax richt vizier op Russische spits Pavlioetsjenko
02/07/2008 09:55
EXCLUSIEF - Nu de onderhandelingen over een contractverlenging van Klaas-Jan Huntelaar zijn stilgelegd, oriënteert Ajax zich op een mogelijke opvolger van de topscorer.
De Amsterdamse club heeft zijn oog laten vallen op Roman Pavlioetsjenko, de spits van het Russische nationale team en Spartak Moskou. De 26-jarige aanvaller was tijdens het afgelopen EK drie keer trefzeker en scoorde in de kwartfinale tegen Nederland het openingsdoelpunt.
Pavlioetsjenko begon zijn carrière bij Rotor Volgograd en is bezig aan zijn zesde seizoen bij Spartak Moskou. In 2006 en 2007 werd hij topscorer van de Russische competitie. De spits, die vijftien miljoen euro moet kosten, staat ook in de belangstelling van Chelsea, Arsenal en Celtic.
Pavlioetsjenko kwam in beeld bij Ajax nadat de besprekingen met Huntelaar, wiens contract afloopt in 2010, in een impasse waren geraakt. 'Er was van beide kanten intentie om te verlengen, maar de verschillen in de voorwaarden zijn momenteel te groot om verder te onderhandelen', zegt technisch manager Danny Blind. Ajax heeft nog geen concrete aanbiedingen van belangstellende clubs voor Huntelaar ontvangen.
Twee maanden geleden legden de Amsterdammers al een andere aanvaller vast, Dario Cvitanich. De Argentijn nam vorige week afscheid van zijn club Banfield, waarvoor hij afgelopen seizoen met dertien goals in negentien wedstrijden nationaal topscorer werd.
vi.nl
Ik blijf dit nog steeds een sprookje vinden waarin ik niet geloof, Pavloetsjenko wordt hetzelfde verhaal als Modric. Ajax zal z'n uiterste best doen en dat zal dan nog niet genoeg blijken.
|
ajacied18
Forum berichten: 54
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 10:46
|
|
Citaat: Ajax richt vizier op Russische spits Pavlioetsjenko
02/07/2008 09:55
EXCLUSIEF - Nu de onderhandelingen over een contractverlenging van Klaas-Jan Huntelaar zijn stilgelegd, oriënteert Ajax zich op een mogelijke opvolger van de topscorer.
De Amsterdamse club heeft zijn oog laten vallen op Roman Pavlioetsjenko, de spits van het Russische nationale team en Spartak Moskou. De 26-jarige aanvaller was tijdens het afgelopen EK drie keer trefzeker en scoorde in de kwartfinale tegen Nederland het openingsdoelpunt.
Pavlioetsjenko begon zijn carrière bij Rotor Volgograd en is bezig aan zijn zesde seizoen bij Spartak Moskou. In 2006 en 2007 werd hij topscorer van de Russische competitie. De spits, die vijftien miljoen euro moet kosten, staat ook in de belangstelling van Chelsea, Arsenal en Celtic.
Pavlioetsjenko kwam in beeld bij Ajax nadat de besprekingen met Huntelaar, wiens contract afloopt in 2010, in een impasse waren geraakt. 'Er was van beide kanten intentie om te verlengen, maar de verschillen in de voorwaarden zijn momenteel te groot om verder te onderhandelen', zegt technisch manager Danny Blind. Ajax heeft nog geen concrete aanbiedingen van belangstellende clubs voor Huntelaar ontvangen.
Twee maanden geleden legden de Amsterdammers al een andere aanvaller vast, Dario Cvitanich. De Argentijn nam vorige week afscheid van zijn club Banfield, waarvoor hij afgelopen seizoen met dertien goals in negentien wedstrijden nationaal topscorer werd.
vi.nl
Ik blijf dit nog steeds een sprookje vinden waarin ik niet geloof, Pavloetsjenko wordt hetzelfde verhaal als Modric. Ajax zal z'n uiterste best doen en dat zal dan nog niet genoeg blijken.
geloof er in ieder geval niet zo in dat ze spelers kunnen aantrekken waar chelsea en arsenal ook achteraan zitten
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 10:47
|
|
Citaat:
Daar heb je inderdaad een punt mee. Ik zie Pavloetsjenko wel zitten als speler maar of hij (nog) haalbaar is, vrees het niet.
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 11:01
|
|
Het kan toch niet zo zijn dat Ajax alleen met namen blijft rondstrooien van onhaalbare spelers en dat er uiteindelijk niets van terecht komt. Ik vraag me bij dit soort berichten ook af waar Voetbal International zijn informatie vandaan haalt. Een keer noemen dat het een bron binnen Ajax, dan wel een bron rondom de speler zelf, of op basis van de Russische pers wordt geconcludeerd, zou geen kwaad doen.
Zoals ik gisteren met Thomas al concludeerd, denk ik dat het niet zo slecht is om KJH op dit moment te verkopen en het geld meteen te herinvesteren.
Pavlychenko zag er dit EK goed uit, dat kan ik niet ontkennen. Ik ben het eens met de mensen die stellen dat het qua timing nogal ongelukkig is. Eerst de marktwaarde enorm laten oplopen door een EK om daarna pas te kopen. Misschien dat men er al veel eerder mee bezig was, maar anders getuigt het niet van briljante scouting in die zin dat er nu enorm veel kapers op de kust zijn.
Om eerlijk te zijn geloof ik dit keer niet echt dat dit serieus is. Al zou ik als geen club weten waar je je komend seizoen beter kan ontwikkelen dan bij Ajax met trainers als Bergkamp en Van Basten. Maar ja he... de wereld draait om geld!
|
Fernando Redondo
Forum berichten: 80
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 11:29
|
|
Die jongen is 26 jaar en verdient nu al veel meer dan de best betaalde Ajacied.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 11:50
|
|
Zou belachelijk zijn. We hebben een linksbuiten nodig, geen spits.
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 12:02
|
|
Citaat: Zou belachelijk zijn. We hebben een linksbuiten nodig, geen spits.
Lijkt me eigenlijk ook ja. Ik zou eens bij Benfica informeren (geen idee of hij daar veel speelt hor) naar Angel di Maria. Geweldige speler. Linkermiddenvelder met veel aanvallende creativiteit. Hij is eigendom van investeerders dus met wat geld is veel te doen in deze.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 12:12
|
|
Je hebt hem natuurlijk vaak zien spelen als Rosario Central fan , ik kijk zelf amper Argentijns voetbal. Je kan natuurlijk je interessante Zuid-Amerikaanse opties aandragen in de topic over scoutingsmarkten van Oost europa en Zuid Amerika.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 12:13
|
|
Citaat: Je hebt hem natuurlijk vaak zien spelen als Rosario Central fan , ik kijk zelf amper Argentijns voetbal. Wat voor type speler is het?
Dat is inderdaad een fantastische speler, beetje type Messi mag ik hem wel mee vergelijken. Friool en heel snel met bal aan de voet. Zo'n spelers hebben we wel nodig.
Edit: Afgelopen zomer vertrok hij naar Benfica na een goed seizoen met zijn vaderlandse club Rosario Central. Hij wordt nu al in verband gebracht met Fiorentina.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 12:20
|
|
Lijkt me onhaalbaar. Verder neem ik niet aan dat hij alleen in de picture komt als Huntelaar weggaat.
|
Ajaciedjuh
Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 12:41
|
|
Citaat: Zou belachelijk zijn. We hebben een linksbuiten nodig, geen spits. Ik neem aan dat dit alleen een optie is als Huntelaar vertrekt.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 12:49
|
|
Dan hebben we nog steeds meer behoefte aan een linksbuiten. We hebben pas een spits gekocht.
|