Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 08:44
|
|
Citaat: Ajax Cape Town in de race voor Vieri
Bron: Goal.com
De Italiaanse spits vertrok vorige maand bij Atalanta Bergamo, maar wist tot nu toe nog geen nieuwe werkgever te vinden. Vieri was ooit de duurste speler ter wereld, maar rijgt de laatste jaren de clubs aaneen.
Moroka Swallows kreeg de speler eerder deze maand aangeboden, maar de club zag af van Vieri. Volgens bronnen van het Zuid-Afrikaanse departement van Ajax is de club in onderhandeling met de Italiaan. ACT weigert commentaar te geven.
Naast Vieri zou de club óók geďnteresseerd zijn in de diensten van Clarence Seedorf. De middenvelder lijkt niet meer onomstreden bij AC Milan, maar zou volgens Kickoff.com een Europees verblijf prefereren boven een avontuur in Zuid-Afrika. In de toekomst staat hij echter niet onwelwillend tegenover een transfer.
|
TvP
Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 11:56
|
|
Dat zou toch wel heel erg zijn, als strak Seedorf bij Ajax Cape Town speelt en niet bij Ajax Amsterdam. Hebben ze daar zoveel geld trouwens? Dat ze zulke namen kunnen halen..?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 13:14
|
|
Seedorf lijkt me grote onzin, maar Vieri is natuurlijk al jaren uitgerangeerd.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 14:19
|
|
Citaat: Seedorf lijkt me grote onzin, maar Vieri is natuurlijk al jaren uitgerangeerd.
Zou wel een geweldige speler voor Ajax CT zijn, komt heel veel media aandacht bij -> meer sponsoren -> meer geld -> betere spelers -> nieuwe Pinaar, Enoh, Claasen naar Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 16:23
|
|
Ja, dat wel.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 22 jun 2009 15:13
|
|
Citaat: Vonk, Ajax deal completed
Bron: kickoff.com
Ajax Cape Town CEO George Comitis confirms to KickOff.com they have finally completed a deal with goalkeeper Hans Vonk to return for one-year.
Comitis says they are happy to re-unite with Vonk who has been at Heerenveen in Holland and adds that he will be their number one keeper with Andre Petim as his deputy. Young Tawfique Sallie is to return to the ranks of the Under-19s.
Vonk, who is due in the country this week, will be returning back to Ajax for a second spell.
Comitis disclosed that the Urban are set to leave the country on July 3 for pre-season training in Holland.
“We will use the opportunity in Holland to participate in a tournament organised by Ajax Amsterdam.”
Citaat: Ajax appoint Links as second assistant coach
Bron: thesoccerpages.com
Ajax Cape Town have announced the appointment of former Bafana Bafana international and local boy Roger Links as the second assistant coach of the team ahead of the new campaign.
Links joins Wilfred Mugeyi as the second assistant coach in the new Ajax technical team teams headed by the returning coach Muhsin Ertugral.
He has been promoted from the Urban Wariors' development ranks, where he was the head coach of the Ajax Under-19 team for the last two years. During his stint the side won the League and Knock-Out in the Cape Town Tygerberg Football Association and the Metropolitan Premier Cup in 2008.
He has a rich soccer history - he is the son of the local soccer legend Challa Links and he is a Western Cape 2010 World Cup Ambassador.
As a professional, he campaigned for Cape Town Spurs where he was named the Cape Town Spurs Player of the Year in 1989 and in 1991, the Western Cape NSL Player of the Year in 1990 and the National Soccer League Rookie of the Year in 1991. Links also made appearances for Hellenic and Santos and represented Bafana Bafana 12 times.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 6 jul 2009 18:53
|
|
Citaat: Stekelenburg: de ogen van Ajax in Afrika
Met het WK in Zuid-Afrika in aantocht heeft Ajax de band met Ajax Cape Town verstevigd. Maarten Stekelenburg is sinds januari hoofd opleidingen van de filiaalclub in Kaapstad. 'Ik heb het gevoel dat Ajax deze club heel serieus neemt.'
Kort voor zijn vertrek naar Kaapstad zei Stekelenburg: ''Ik ga er onbevangen heen.'' Vijf maanden later is hij in Nederland, voor twaalf dagen, vanwege de winterstop in Zuid-Afrika. ''Maar ik ga straks met heel veel plezier en ambitie terug. Ik heb het idee dat mijn aanwezigheid zinvol is en dat Ajax Cape Town belangrijk kan zijn voor Ajax.''
Het raamwerk van Ajax staat nog, ontdekte Stekelenburg in zijn eerste periode op Ikamva, het complex dat dezelfde naam draagt (Toekomst) als de jeugdaccommodatie in Amsterdam. ''Maar je merkt ook dat er een tijdje geen of weinig Nederlanders hebben gewerkt. Dat zie je bij voorbeeld aan de manier van spelen van de zes opleidingselftallen: te vaak de lange bal, een soort voetbal dat vooral leunt op kracht en snelheid, een meer Afrikaanse speelstijl. We moeten dat langzaam weer 'verajaxen'. Een verzorgde opbouw, goed positiespel. Dat doe je door daar elke dag, bij elke training, de nadruk op te leggen, bij zowel de trainers als de spelers.''
Ajax heeft de laatste jaren iemand in Kaapstad gemist die met 'Ajax-ogen' naar spelers kan kijken. ''En dat heb ik de voorbije tien jaar op De Toekomst geleerd,'' zegt Stekelenburg. ''Neem Eyong Enoh, die met zijn specifieke kwaliteiten iets toevoegt aan de selectie van Ajax. Hij is uiteindelijk vorig jaar via Cape Town in Amsterdam terechtgekomen na een tip van Hans Vonk, maar hij had eerder op stage moeten komen bij Ajax. Die processen moeten beter verlopen.''
Eerder al maakten de Zuid-Afrikanen Benni McCarthy en Steven Pienaar de overstap van Kaapstad naar Amsterdam, maar net als de Kameroener Enoh hebben die twee nooit in de jeugdteams van het Ajax-filiaal gespeeld. ''Opleiden is een kwestie van jaren,'' zegt Stekelenburg. ''En de club is pas tien jaar bezig. Ik ga nog twee jaar vol aan de slag en dan hoop ik dat mijn werk tastbare resultaten oplevert, maar mijn missie is geslaagd als Ajax het tegen die tijd belangrijk vindt dat ik een opvolger krijg.''
ijdens de strijd om de Confederations Cup zat geen speler van Cape Town in de nationale ploeg van Zuid-Afrika. ''Maar in de nationale jeugdelftallen zijn we wel goed vertegenwoordigd,'' zegt Stekelenburg. ''Er is veel talent in Kaapstad. Als die jongens zich doorontwikkelen, kunnen ze het niveau van Ajax aan. Maar om die talenten al op vijftienjarige leeftijd naar Amsterdam te sturen, dat is nogal een overgang. Nog even los van de kosten die daaraan zijn verbonden.''
''Daarom is het zo belangrijk dat Cape Town een goede opleiding heeft. Op Ikamva moeten de spelers volwassen worden, ook qua persoonlijkheid. Het is een voorwaarde dat onze jeugdspelers naar school gaan. Met het beloftenelftal, jongens van negentien jaar, ben ik begonnen met lessen in life skills, sociale vaardigheden.''
Ajax Cape Town werd tien jaar geleden opgericht. Ajax beheert 51 procent van de aandelen, maar de club bedruipt zichzelf. Het doel was, en is, om het niveau van het eerste elftal - dat uitkomt in de hoogste divisie, de Premier League - met zelfopgeleide voetballers omhoog te brengen. Dat gaat met horten en stoten. Met de aanstelling van Stekelenburg moet die opleiding weer een impuls krijgen.
''Ik heb mijn eerste periode in Kaapstad vooral gebruikt om zo veel mogelijk indrukken op te doen. Net als in Amsterdam worden de voetballertjes met een busje gehaald voor de trainingen. Ik ben een paar keer met zo'n busje meegereden, om te zien waar en onder welke omstandigheden die jongens leven. Ik ben bij een aantal van hen thuis geweest, in de townships. Ik vind het moeilijk uit te leggen wat je dan aantreft. Je moet dat met eigen ogen zien. Hokjes waarin drie gezinnen tegelijk leven, kinderen slapen op de grond. Maar de ontvangst is overal even hartelijk.''
''Ik ben ook wel een paar keer alleen in de townships geweest. Was geen probleem. Ik vind de ophef over het gebrek aan veiligheid overdreven. Al zijn er plekken in Kaapstad waar je beter niet kunt komen, of die je 's avonds laat moet mijden. Maar geldt dat niet voor elke grote stad?''
Stekelenburg heeft niet het gevoel dat hij er alleen voor staat bij Cape Town. ''Ik ervaar dat Ajax de club in Kaapstad serieus neemt. Ik heb minimaal eens per maand contact met technisch manager Danny Blind en als zich hier een probleem voordoet, kan ik bij de directie in Amsterdam terecht en dan wordt er werk van gemaakt. Ajax heeft niet zo lang geleden een nieuwe deal gesloten met Adidas en daarin is ook Cape Town meegenomen. Dat zegt genoeg.''
Dat nog niet alle teams in de nieuwe sponsorkleding rondlopen, is hem wel een doorn in het oog, maar Stekelenburg weet inmiddels dat hij zich er niet door moet laten frustreren. ''Ik kom uit een wereld waarin alles tot in de puntjes geregeld moet zijn. Als de jeugdspelers van Ajax na de vakantie terugkomen, ligt alles voor ze klaar. In Afrika is een afspraak niet altijd een afspraak. Over een uur is morgen, en morgen is volgende week. Maar de mensen genieten wel van het leven. En dat zouden wij misschien ook wat vaker moeten doen: genieten.''
Parool.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 7 jul 2009 13:49
|
|
Citaat: Wapenaar traint mee met Ajax Cape Town
Bron: Elfvoetbal.nl
Doelman Harald Wapenaar houdt zijn conditie bij Ajax Cape Town op peil. De Afrikanen zijn momenteel in trainingskamp in Zaltbommel.
De 39-jarige doelman zit op dit moment zonder club. Zijn laatste werkgever was Sparta Rotterdam, maar daar kwam hij door een slepende rugblessure niet veel aan spelen toe. Nu hij weer fit is hoopt Wapenaar op een nieuwe club. "Ik wil graag nog een jaar keepen. De laatste jaren heb ik last gehad van mijn rug, maar na de laatste operatie in januari voel ik me prima. Ik ben fit", aldus Wapenaar tegenover ELF Voetbal.
Naast Sparta speelde de sluitpost in zijn carričre ook nog voor FC Utrecht, Portsmouth en Vitesse.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 15:05
|
|
Citaat: Meerdink brengt De Graafschap langs Ajax Cape Town
De Graafschap heeft een knappe zege geboekt op Ajax Cape Town. Het team van Darije Kalezic won de oefenwedstrijd met 2-0.
Martijn Meerdink, die deze zomer over kwam van FC Groningen, zorgde voor beide doelpunten tegen de Zuid-Afrikaanse club. Het is voor de Jupiler League-club de vijfde oefenzege in zes wedstrijden. De Superboeren verloren alleen van Go Ahead Eagles (2-1).
De Graafschap speelt aanstaande donderdag op het terrein van sc Varsseveld een oefenwedstrijd tegen Lokomotiv Leipzig. Daarna volgen nog twee vriendschappelijke wedstrijden tegen Litex Lovech en Le Mans.
Ajax Cape Town oefende onlangs ook al tegen Ajax (3-2 verlies) en Willem II (4-1 winst).
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 20 jul 2009 13:33
|
|
Citaat: Ajax Cape Town loopt Mols mis en wacht op Davids
Bron: Voetbal International
Edgar Davids heeft de mogelijkheid zijn carričre in Zuid-Afrika op te pakken. Ajax Cape Town heeft de 36-jarige oud-international een aanbieding gedaan.
'Ik kan zeggen dat ik twee dagen ben opgetrokken met Edgar Davids', zei voorzitter John Comitis op de Zuid-Afrikaanse site Football365. 'Ik heb geprobeerd hem vast te leggen. Er waren sponsors die zijn salaris wilden betalen.'
Comitis schat de kansen niet hoog in, maar heeft de hoop op de komst van Davids niet opgegeven. 'Het is nog niet helemaal van de baan, maar hij is op dit moment bezig met een mogelijke optie in Hong Kong. Ajax Cape Town is een overweging voor hem.'
Ajax Cape Town wil een aansprekende naam halen. Christian Vieri wees een overgang af, terwijl ook Nwanko Kanu vriendelijk bedankte voor de eer. De Zuid-Afrikaanse club probeerde ook tevergeefs de gestopte Michael Mols op andere gedachten te brengen.
Verschillende clubs zijn met Davids in verband gebracht, maar de oud-international heeft sinds zijn vertrek bij Ajax in 2008 geen officiële wedstrijd meer gespeeld.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 16:12
|
|
Citaat: Ajax - transfer latest
Bron: ajaxct.co.za
As the start of the season draws closer player movements at Ikamva has intensified in the last few days. Although a number of players were said to be transfer-listed no decision was made until this past week.
Ajax Cape Town has transferred the right-back Thom-rick October to Mpumalanga Black Aces.
October enjoyed extended game-time after Nazeer Allie injured himself halfway though the season. He acquitted himself well however Ajax have a surplus of defenders after the recent return of Mario Booysen from his loan spell at Bloemfontein Celtic,
Also in contention for a place the Ajax defence are Clayton Daniels, Eduardo Ferreira, Nhlanhla Khubeka and the return of Allie were the factors taken into consideration before releasing the October to Black Aces.
Another player set to move is Mhkanyiseli Siwahla who has attracted a strong interest from a number of clubs but the Urban Warriors will have to consider the merits of each offer before the club makes a decision.
One player who has been the centre of transfer speculation is Mabhudi Khenyeza and the interest from abroad has intensified as the new season appraoches, however Maccabi Haifa has the inside track and the Israeli club is favourite to claim his signature.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 25 aug 2009 14:41
|
|
Citaat: Ajax Cape Town Sign Latvian International
Latvian international defender Deniss Ivanovs has finally put pen to paper with Ajax Cape Town.
Ivanovs was among the spectators at the Orlando Stadium when Ajax drew 3-3 with Kaizer Chiefs in the MTN8 semi-final second leg game.
The Urban Warriors reached the final through a 4-3 aggregate score after winning the first leg 1-0 in Cape Town. The 25-year-old, who has been capped 19 times by Latvia, has signed a three-year deal.
“He has signed for three years,” club CEO George Comitis told KickOff.com.
Ivanovs was, until signing for Ajax, playing for FK Liepajas Metalurgs, a Latvian club he has been featuring for since 2001 after graduating from their development team.
Meanwhile, makeshift right-back Nhlanhla Shabalala will be out for three weeks with an ankle injury he picked up in the match against Kaizer Chiefs.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 30 aug 2009 21:30
|
|
Weet iemand waar ik een shirt van Ajax CT kan kopen? Zelf kopen in Zuid-Afrika is geen optie.
|
Moasdam
Forum berichten: 41
|
Geplaatst: Zo 30 aug 2009 21:35
|
|
Citaat: Weet iemand waar ik een shirt van Ajax CT kan kopen? Zelf kopen in Zuid-Afrika is geen optie.
Is nergens op internet te koop heb ik gelezen.
Ik zal even verder voor je zoeken.
Edit: Kan die shirts nergens vinden, zelfs in Ct zelf zijn ze moeilijk te vinden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 12:31
|
|
Misschien dit, maar of het betrouwbaar is of hij uberhaupt zal reageren moet je maar afwachten.
http://ajax.e-spots.nl/?id=146
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 7 sep 2009 19:08
|
|
Citaat: Maluleka signs for Ajax
Bron: ajaxct.co.za
Ajax Cape Town beat the transfer deadline when they finalised the transfer of the U20 Amajita striker George Maluleka from Supersport.
Maluleka played for Tuks before moving to Supersport and was selected for the U20 team to represent South Africa in the U20 World Cup in Egypt.
George Comitis the Ajax CEO said George signed a three year deal with Ajax Cape Town and we are pleased to have secured his signature. He is an exciting young talent and has already represented South Africa at U20 level. We are sure that he will adapt to our system of play within a short time.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Ma 7 sep 2009 20:41
|
|
343, onze Ajax Cape Town-Watcher!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 7 sep 2009 21:25
|
|
Alles van AJAX, Nr.10!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 20:20
|
|
Citaat: Ajax 5 bound for Egypt.
Five Ajax Cape Town players were included in the South African U20 squad to play in the FIFA U20 World Cup including Thulani Serero pictured left.
The five players selected are Sameehg Doutie Tawfeeq Salie Thulani Serero Thulani Hlatshwayo and George Maluleka. The inclusion of Daylon Caasen increases the Ajax representation to six as Daylon is a product of the Ajax Youth Development Academy before his move to Amsterdam.
George Comitis the Ajax Cape Town CEO said, We are proud that five of our players have been selected for the South African U20 team.
The inclusion of Serero Hlatshwayo, Doutie, Salie and Daylon Claasen now with Ajax Amsterdam is testament to work done with the Ajax Youth Development Academy.
The FIFA U20 World Cup in Egypt runs from 24 September to 16 October 2009.
South Africa is in Group F with Honduras the United Arab Emirates and Hungary.
Amajita play their first game on 27 September 2009 against the United Arab Emirates.
http://www.ajaxct.co.za/index.php?optio ... 9&Itemid=1
Goed teken dat Ajax zo vertegenwoordigd is in de jeugdselecties van Zuid-Afrika, Dylon Claassen gaat dus ook mee. Doutie hoop ik van dat hij zich goed ontwikkelt, zzou mogelijk kunnen doorgroeien naar Ajax materiaal voor de rechtsbuiten. Serero schijnt het meest talentvol te zijn heb ik gehoord.
|
theumas
Forum berichten: 455
|
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 20:39
|
|
Goed om te lezen dat er 5 bij zitten!
Heeft Ajax trouwens altijd de eerste optie tot koop bij Cape Town spelers?
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 15:50
|
|
Citaat: Goed om te lezen dat er 5 bij zitten!
Heeft Ajax trouwens altijd de eerste optie tot koop bij Cape Town spelers?
Volgens mij nog steeds, Cape Town is toch voor ± 50% in handen van Ajax?
Heeft iemand al een wedstrijd van Jong Zuid-Afrika gezien?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 15:32
|
|
Ajax Amsterdam beheert 51 procent van de aandelen, maar de club bedruipt zichzelf.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 15:42
|
|
Citaat: Ajax Amsterdam beheert 51 procent van de aandelen, maar de club bedruipt zichzelf.
Ze zouden dus als het goed is zo elke speler van CT naar Amsterdam kunnen halen. Tenminste als het net zo gaat als in het bedrijfsleven.
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 10:25
|
|
De Haan rekent op overgang nar Zuid-Afrika
Citaat:
Foppe de Haan gaat er van uit dat hij binnenkort de overstap maakt naar Zuid-Afrika. "De kans is vrij groot, dat ik daar trainer word. Groter dan vijftig procent, schat ik”, laat de Fries weten aan De Telegraaf. "In februari en maart ben ik in Zuid-Afrika op vakantie geweest en afgelopen weekeinde heb ik een nieuw bezoek gebracht. Het is een fantastisch land. Het natuurschoon in Kaapstad is prachtig.”
De knoop zal snel worden doorgehakt. "Als het aanbod financieel interessant is, alles past, zeg ik ja. En dat moet snel gebeuren. Mijn accountant praat op dit moment met Cape Town. Het gaat nu alleen nog om de centen." De Haan kijkt uit naar het mogelijk nieuwe avontuur: "Als je heen wilt, moet je het qua voetbal nu doen. Het WK komt eraan en die aanloop is mooi om mee te maken.”
Bron: De Telegraaf
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 15 okt 2009 10:43
|
|
Officieel:
http://ajaxfans.net/nieuws-3492_[Officieel">-Foppe-de-Haan-trainer-Ajax-Cape-Town.html
|