Auteur
|
Bericht
|
Marnix
Forum berichten: 2786
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 9 aug 2008 22:31
|
|
.Citaat: Je zal maar 27 euro hebben betaald aan deze wedstrijd.
Deze 2 wedstrijden he
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 9 aug 2008 22:42
|
|
Er zijn natuurlijk ook mensen die de eerste wedstrijd links hebben laten liggen om daarna Ajax te kunnen zien.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Za 9 aug 2008 23:14
|
|
Positief: Van der Wiel, Aissati (klasbak!) , en dat dit jonge team zich nog goed herpakte na de openingsfase. Al lag dat ook aan Inter dat gas terugnam.
|
Kc
Forum berichten: 72
Nieuws reacties: 42
|
Geplaatst: Za 9 aug 2008 23:15
|
|
Wat een deceptie weer dat Tournament. Eerste helft was niveau campingvoetbal. Een aantal jonkies komt echt tekort en Leo maakte ook geen briljante indruk. Ik ben 1x naar het tournament geweest omdat ook het team van mijn vriendin (Boca Jrs) speelde en tegen Ajax was dat nog wel leuk maar voor de rest zuigt het AT. Ik kijk liever naar pak en beet Ajax - De Graafschap in de competitie.
|
Rooie
Forum berichten: 264
|
Geplaatst: Za 9 aug 2008 23:45
|
|
Ja dit Ajax stelt nog steeds niks voor, en het wordt een tijd dat ze het publiek gratis naar binnen laten want in mijn ogen moet je voor dit soort wanvertoningen je schamen om zo een asociale toegangsbedragen te vragen voor een stel voetballers die het niveau totaal niet aankunnen.
Ik bedoel een bouwvakker werkt 10x zo hard als die gasten die het spelletje voetbal spelen en verder niks kunnen.
Ik blijf het ook achterlijk vinden dat sporters alleen omdat deze voor sponsors interessant zijn zoveel geld krijgen...geen enkele voetballer ter wereld presteert meer of beter dan een bouwvakker en zijn in mijn ogen ook geen cent meer waard...en of dat nu Ronaldinho of wie dan ook is....ronduit belachelijk en ik erger me daar soms ook kapot aan.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Za 9 aug 2008 23:48
|
|
Citaat: Ja dit Ajax stelt nog steeds niks voor, en het wordt een tijd dat ze het publiek gratis naar binnen laten want in mijn ogen moet je voor dit soort wanvertoningen je schamen om zo een asociale toegangsbedragen te vragen voor een stel voetballers die het niveau totaal niet aankunnen.
Ik bedoel een bouwvakker werkt 10x zo hard als die gasten die het spelletje voetbal spelen en verder niks kunnen.
Ik blijf het ook achterlijk vinden dat sporters alleen omdat deze voor sponsors interessant zijn zoveel geld krijgen...geen enkele voetballer ter wereld presteert meer of beter dan een bouwvakker en zijn in mijn ogen ook geen cent meer waard...en of dat nu Ronaldinho of wie dan ook is....ronduit belachelijk en ik erger me daar soms ook kapot aan.
Tja, die sponsoren verdienen er nog veel meer aan dan ze er aan kwijt zijn. Je kan het vervelend vinden, maar die voetballer hebben speciale talenten waar grof geld voor wordt betaald maar waar nog veel meer geld mee wordt verdiend.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 01:23
|
|
Wat vonden jullie vanavond van Cvitanich? Ik vond hem een prima pot spelen. En dat ondanks de geringe ondersteuning van de middenvelders in de basis.
Toen Aissati erin kwam gingen ook Anita en in mindere mate De Jong de boel dirigeren op het middenveld. Wat een verschil in balvastheid en balcirculatie. Anita is overigens één van de nieuwe jeugdspelers waar ik gecharmeerd van ben. Echt zo'n baasje.
Sulejmani heeft weer drie bruikbare ballen gekregen. Daar viel dus (voor de twijfelaars) niets uit op te maken. Moet wel toegeven dat hij er als centrumspits wat verloren bij liep.
Van der Wiel speelde in mijn ogen vrij sterk. Die jongen straalt ook zoveel rust uit. Wanneer hij aan de bal komt weet je dat het spel vervolg krijgt over de grond en dat er dus geen lange peer naar voren wordt gegeven. Nog een jongen waar ik het in zie zitten.
|
Benji
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 10:12
|
|
Citaat: Wat vonden jullie vanavond van Cvitanich? Ik vond hem een prima pot spelen. En dat ondanks de geringe ondersteuning van de middenvelders in de basis.
Toen Aissati erin kwam gingen ook Anita en in mindere mate De Jong de boel dirigeren op het middenveld. Wat een verschil in balvastheid en balcirculatie. Anita is overigens één van de nieuwe jeugdspelers waar ik gecharmeerd van ben. Echt zo'n baasje.
Sulejmani heeft weer drie bruikbare ballen gekregen. Daar viel dus (voor de twijfelaars) niets uit op te maken. Moet wel toegeven dat hij er als centrumspits wat verloren bij liep.
Van der Wiel speelde in mijn ogen vrij sterk. Die jongen straalt ook zoveel rust uit. Wanneer hij aan de bal komt weet je dat het spel vervolg krijgt over de grond en dat er dus geen lange peer naar voren wordt gegeven. Nog een jongen waar ik het in zie zitten.
Het zijn van die jongens waarvan je ziet dat ze zeker van zichzelf zijn en daarom ook de voetballende oplossing durven te zoeken. Ben ook blij dat Anita zich zo manifesteert op het middenveld, daar zie ik toch meer zijn toekomst liggen. Gezien de selectie zal hij ook genoeg kansen krijgen om daar te spelen, want de halfpositie is nou niet bepaald volbezet (Lindgren, Gabri, Emanuelson (?), De Jong (?) --> De basis is zeker, maar wat er achter zit toch twijfelachtig of ze echt het niveau aankunnen)
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 10:35
|
|
Inderdaad, Benji. De bravoure straalt er bij Anita en Van der Wiel vanaf.
Martina hoort tot nu toe voor mij weer in het andere groepje jeugdspelers. De groep die ik niet veel speciaals vind. Samen met Donald, Slijngard en tot dusver ook Wormgoor en Van der Heijden. Anita, Sarpong, Van der Wiel en De Jong zie ik het wel in zitten. Schilder wordt een laatbloeier à la Landzaat, denk ik.
Het positieve aan Van Basten is in ieder geval dat je weet dat wanneer de goede jongens aanhaken ze ook daadwerkelijk hun kans gaan krijgen. Tel de eerder genoemde vier op bij Suárez, Sulejmani, Huntelaar, Aissati, Emanuelson, Stekelenburg, Vermaelen en Manucharyan en je ziet dat Ajax zich in de toekomst geen financiële zorgen hoeft te maken. Vertonghen, Lindgren en Cvitanich lijken me jongens die langere tijd bij ons blijven.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 10:39
|
|
Als men dacht in dit toernooi een paar goede wedstrijden van Ajax te zien dan moet Marco jullie teleur stellen, voor hem waren deze wedstrijden om te experimenteren met jeugdspelers om hem te laten voelen wat er gebeurd als je fouten maakt tegen topploegen, of ze dit niveau aankunnen en er werden spelers in de etalage gezet die toch weg moeten. Snel vergeten dit toernooi en de aandacht verleggen naar het komend seisoen.
|
Micky
Forum berichten: 120
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 10:42
|
|
Citaat: Martina hoort tot nu toe voor mij weer in het andere groepje jeugdspelers. De groep die ik niet veel speciaals vind. Samen met Donald, Slijngard en tot dusver ook Wormgoor en Van der Heijden. Anita, Sarpong, Van der Wiel en De Jong zie ik het wel in zitten. Schilder wordt een laatbloeier à la Landzaat, denk ik.
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik vind dat Donald wel in dat 'speciale groepje' van je thuis hoort. Als je ziet hoe hij zich in de voorbereiding staande houdt vind ik dat erg knap. En ook gister vond ik hem de eerste helft een van de betere! De rest ben ik overigens wel met je eens.
Alleen vind ik dat de Siem wel wat beter mag presteren, ik vind hem deze voorbereiding erg tegenvallen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 10:45
|
|
Ik heb gisteren niet de hele wedstrijd gezien, maar ik vond Donald structureel bij de slechtere spelers horen. Tegen Arsenal werd Ajax ook opeens kwetsbaar met Donald voor Aissati, omdat Ajax constant balverlies leed in de opbouw, waardoor Arsenal de counter kon hanteren.
|
Benji
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 10:55
|
|
Over De Jong zit ik in dubio; hij heeft af en toe echt goede momenten, maar voor grote gedeelten van wedstrijden steekt hij ook weer niet met z'n kop boven het maaiveld uit.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 13:32
|
|
Citaat: Martina hoort tot nu toe voor mij weer in het andere groepje jeugdspelers. De groep die ik niet veel speciaals vind. Samen met Donald, Slijngard en tot dusver ook Wormgoor en Van der Heijden. Anita, Sarpong, Van der Wiel en De Jong zie ik het wel in zitten. Schilder wordt een laatbloeier à la Landzaat, denk ik. Nog geen maand geleden zou ik het totaal met je eens zijn geweest maar ik vind dat Slijngard en Donald zich wel zeker hebben bewezen deze voorbereiding. Ik zie in Slijngard een goede back-up linksback en Donald als back-up van Gabri. Martina zie ik het nog steeds niet halen en ik ben ook nooit onder de indruk van hem geweest. Wormgoor kan op zijn fysieke kracht veel betekenen voor elke verdediging maar moet technisch duidelijk nog beter worden. Siem de Jong is technisch geweldig en Ajax moet hem nooit laten vertrekken en zeker niet naar FC Twente. Ik zou een mooie opstelling kunnen maken met de jeugdspelers in de A-selectie plus jong Ajax die veel eredivisie clubs zou kunnen verslaan.
|
BlaBlaBla
Forum berichten: 5
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 14:55
|
|
Mooie doelpunten maar weer LAATSTE
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 15:21
|
|
Citaat: Mooie doelpunten maar weer LAATSTE Nou en het gaat niet om of Ajax het LG toernooi wint maar om dat het een goede voorbereiding is.
|
BlaBlaBla
Forum berichten: 5
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 15:35
|
|
klopt maar de laatse keren is ajax nooit meer winnaar geworden beetje jammer voor het publiek
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 16:01
|
|
Citaat: Wat vonden jullie vanavond van Cvitanich? Ik vond hem een prima pot spelen. En dat ondanks de geringe ondersteuning van de middenvelders in de basis.
Juist, tegen Inter liet Greg weer helemaal zien waarom hij zo'n grote kan(!) worden. Constante rust, instappen in goede momenten, goed positie kiezen en altijd goede inspeelpass. Gregory begint er écht aan te komen, en met Anita erbij heb je nog meer mogelijkheden.
Verder zou ik Vurnon wel eens langs Rasmus willen zien en met Aissati op het middenveld. Dat zou een genot voor het oog kunnen worden. Ik ben het er in ieder geval mee eens dat Donald, Martina en Jan-Arie het waarschijnlijk hier niet gaan halen.
Verder vond ik Cvitanich tegen Inter niet erg goed, maar wel zeer hardwerkend. Verder had hij ook weinig ondersteuning en fatsoenlijke ballen gekregen, maar een kans (na misser van Rivas) had hij beter mee om kunnen gaan.
|
!Suarez!
Forum berichten: 1
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 18:38
|
|
Ik snap 1 ding niet.
ik kom gister helemaal uit limburg om naar ajax te gaan en op f-side te STAAN... nou ik dagt F-side grote sfeer groep je weet wel enzo. Maar er is totaal geen sfeer daar tege inter of arsenal. en vak 410 was helemaal leeg.
is dit alleen bij amsterdam tournament? want ik wil egt wel eens op de F-side zitte zoals het hoort. En ook is dat iedereen zit daar zit. Staan die nooit en zingen hun club toe? Ik hou van ajax en de sfeer die ik gezien heb van ajax is egt mooi maar toen ik daar was was het egt klote ! en saai.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 18:43
|
|
Citaat: Ik snap 1 ding niet.
ik kom gister helemaal uit limburg om naar ajax te gaan en op f-side te STAAN... nou ik dagt F-side grote sfeer groep je weet wel enzo. Maar er is totaal geen sfeer daar tege inter of arsenal. en vak 410 was helemaal leeg.
is dit alleen bij amsterdam tournament? want ik wil egt wel eens op de F-side zitte zoals hetm hoort. En ook is dat iedereen zit daar zit. Staan die nooit en zingen hun club toe? Ik hou van ajax en de sfeer die ik gezien heb van ajax is egt mooi maar toen ik daar was was het egt klote ! en saai.
Bij het AT is ''geen sfeer''. En dit geld uiteraard alleen voor het AT waar jij het over hebt.
|
michiel
Forum berichten: 15
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 19:01
|
|
Hier ben ik het niet mee eens. Ik vond het bij Ajax- Arsenal bij het AT juist veel sfeer. Zeker na de 2-0.. Jalalla Ajax amsterdam en Kampioene kampioene olé olé werd meermaals door veel supporters gezongen. Gisteren was er idd weinig sfeer. Maar we moeten gewoon toegeven dat Ajax normaal hele stille supporters heeft. Als je bijv. NAC ziet, die zingen altijd en overal, Ajax meestal alleen bij een voorsprong. Eergisteren bij het AT sprak ik nog een Arsenalfan. Die zei ook al 'In England we always sing, but in Holland everybody sit down and don't sing.' En daar kan ik me - helaas - wel in vinden.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 19:23
|
|
Jep, het AT is altijd érg sfeerloos en meer een kinderdagje/familietripje. Verder vind ik ook dat er te weinig gezongen word normaal bij Ajax, dat kan vele malen beter. Het zou de ploeg ook over een dood punt heen kunnen helpen, alleen maar voordelen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 03:25
|
|
Citaat: Martina hoort tot nu toe voor mij weer in het andere groepje jeugdspelers. De groep die ik niet veel speciaals vind. Samen met Donald, Slijngard en tot dusver ook Wormgoor en Van der Heijden. Anita, Sarpong, Van der Wiel en De Jong zie ik het wel in zitten. Schilder wordt een laatbloeier à la Landzaat, denk ik. Nog geen maand geleden zou ik het totaal met je eens zijn geweest maar ik vind dat Slijngard en Donald zich wel zeker hebben bewezen deze voorbereiding. Ik zie in Slijngard een goede back-up linksback en Donald als back-up van Gabri. Martina zie ik het nog steeds niet halen en ik ben ook nooit onder de indruk van hem geweest. Wormgoor kan op zijn fysieke kracht veel betekenen voor elke verdediging maar moet technisch duidelijk nog beter worden. Siem de Jong is technisch geweldig en Ajax moet hem nooit laten vertrekken en zeker niet naar FC Twente. Ik zou een mooie opstelling kunnen maken met de jeugdspelers in de A-selectie plus jong Ajax die veel eredivisie clubs zou kunnen verslaan.
Donald vind ik tot dusver erg matig. Hij heeft wel het voordeel dat hij op meerdere posities op het middenveld kan spelen. Jij noemt hem de backup van Gabri, ik zou toch eerder De Jong en Anita achter Gabri scharen voordat ik Donald opstel.
Slijngard is in principe derde keuze als linksback. Vertonghen en Emanuelson staan voor hem in de pikorde en ik heb zelfs het idee dat Van Basten er nog niet helemaal over uit is of er van het duo Slijngard-Schilder nog eentje weg mag.
Citaat: Van Basten kraakt opzet toernooi
AMSTERDAM - Marco van Basten is niet te spreken over de opzet van het tiende Amsterdam toernooi. De trainer van Ajax vindt het onbegrijpelijk dat er twee dagen na elkaar werd gespeeld.
,,Ik begrijp dat het publiek zich bekocht voelt op het moment dat Ajax met een heel jong en licht elftal tegen Inter speelt. We hadden er ook met 5-0 op kunnen gaan. Maar het is gewoon niet verantwoord om je beste spelers twee dagen na elkaar tegen topclubs als Arsenal en Inter te laten spelen.’’
Van Basten legde de schuld voor het speelschema bij Arsenal. ,,Blijkbaar bepaalt Arsenal de gang van zaken, terwijl mij dit toch een toernooi in Amsterdam lijkt. Ajax heeft er in elk geval geen enkele invloed op gehad. Wij wilden gewoon spelen met een rustdag tussen de duels.’’
Arsenal wilde, net als het Spaanse Sevilla, afwijken van het normale schema. Twee dagen na elkaar spelen was ook de formule bij de eigen Emirates Cup in Londen, afgelopen week. De club van Robin van Persie treedt komende week (woensdag) aan in de voorronde van de Champions League.
Een poging van toernooiorganisator International Event Partnership om uit te wijken naar donderdag en zaterdag als speeldagen, stuitte weer bij andere belanghebbende partijen op bezwaren.
AD.nl
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 18:00
|
|
Citaat: Jep, het AT is altijd érg sfeerloos en meer een kinderdagje/familietripje. Verder vind ik ook dat er te weinig gezongen word normaal bij Ajax, dat kan vele malen beter. Het zou de ploeg ook over een dood punt heen kunnen helpen, alleen maar voordelen.
Het is zó jammer. Dit moet een Ajax-feestje zijn, in de breedste zin van het woord. Wat ik ook schandalig vond en ik weet niet of jullie dat met me eens zijn maar het gefluit en gejoel aan het begin tijdens Ajax-Inter vond ik echt diep en diep triest.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 20:07
|
|
Misschien kan Ajax volgend jaar een stage in Oost-Europa doen in plaats van het LG toernooi. De 6 beste clubs van Oost-Europa afwerken en daarbij meteen wat scouten plus je naamsbekendheid vergroten, wat voor extra inkomsten zorgt.
|