Auteur
|
Bericht
|
Rooie

Forum berichten: 264
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 15 jul 2008 22:37
|
|
Citaat: Ik denk dat het niveau van de Eredivisie juist omhoog zou gaan, in ieder geval van de clubs met een goede jeugdopleiding. Spelers als v.d. Vaart, Huntelaar en Sneijder zullen ook dan vertrekken maar misschien een jaartje laten en spelers van de kwaliteiten van Babel en Nigel de Jong zullen ook zeker langen blijven en misschien zelfs niet vertrekken. Dat geld zeker voor spelers als Emanuelson en Maduro die dan minder gewild zullen zijn door grotere buitenlandse clubs. Alleen de echte top zal vertrekken en ook zij zullen pas op een latere leeftijd vertrekken.
Ik wil toch wel even kwijt dat Nigel de Jong niks meer is als een blinde draver die a-technisch is en alleen aan zijn Ajaxverleden en Marco van Basten te danken heeft dat hij in Oranje is...( hij zal onder van Marwijk misschien ook nog wel een paar kansen krijgen)..nu Marco geen bondscoach meer is denk (en hoop) ik dat hij vlug uit Oraje verdwijnt want hij is een verzwakking.
Emanuelson is natuurlijk het lachertje van het Nederlands voetbal, ik heb ook op het andere forum al heel lang liggen verkondigen dat hij een speler is van Rbc niveau...of nog wel minder...dus ik maak geen woorden meer vuil aan hem...hadden ze hem maar verkocht aan Tottenham (stomme van Geel...10Miljoen!!!)...nu kom je hem aan de straatstenen niet meer kwijt want iedereen heeft nu kunnen zien dat het een slappe dromer cq slaapwandelaar is.
En ja de derde Voetballer die niet van Ajaxniveau is, is toch wel Maduro (geloof me, zou gauw als Valencia gaat draaien dan red hij het daar ook niet meer)...Maduro heeft een TE groot nadeel, hij is te veel te traag voor de top.
Voordat hij zich eenmaal omgedraaid heeft is zijn tegenstander al 3x om hem heen gelopen.
En als dit rampzalig èèn Europa blijft dan zal er ook in de verre toekomst totaal niks te behalen zijn voor het Nederlands clubvoetbal.
|
TvP

Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Di 15 jul 2008 22:45
|
|
Nigel de Jong speelde echt niet omdat hij een Ajax verleden had. Hij was één van de weinig goede spelers van Nederland tegen Rusland.
Hij is gewoon een stofzuiger. Zulke spelers heb je in je elftal nodig. Had je daar de Zeeuw neergezet, dan hadden we zelfs de Poule des Doods niet doorgekomen.
Urby is niet super, maar slechter dan niveau RBC? Komop, je kunt ook overdrijven. Hij is gewoon een goede linkshalf, hij moet alleen wat geconcentreerder zijn tijdens wedstrijden.
Maduro ben ik het met je eens dat hij in een goed lopend Valencia (op het moment) niet goed genoeg is. Dat hij kan voetballen staat buiten kijf. Maar op Europees topniveau komt hij nog wat te kort.
Verder beetje dom om te zeggen dat De Jong op basis van zijn Ajax verleden in Oranje zat. Het zou wel heel simpel zijn als dit zo was. Bovendien is het niet zo lastig om een Ajax verleden te hebben. Heel veel Nederlandse (top)spelers zijn toch voortgebracht door Ajax.
|
bakhoven

Forum berichten: 14
|
Geplaatst: Di 9 sep 2008 13:07
|
|
Citaat: Platini pleit voor verbod op transfers van minderjarigen
UEFA-voorzitter Michel Platini heeft de afgevaardigden van de 27 landen van de Europese Unie gevraagd een halt toe te roepen aan de transfers van minderjarige spelers. In Brest vroeg hij aandacht voor het probleem in de sport en een beperking bij het vrije verkeer van personen.
'Ik heb ze een memorandum met zestien punten overhandigd namens zes collectieve Europese sportbonden', legde Platini uit in Ouest-France. 'We verwachten dat de politiek de belangen van de sport in de samenleving verdedigt. Europa moet ons helpen met maatregelen om misstanden te verhelpen.'
In het voetbal komt het ronselen van jonge spelers het meeste voor. 'Het is ontoelaatbaar dat een jochie van veertien of vijftien jaar wordt weggekocht door een grote, rijke club uit Engeland of Italië', meent Platini. 'Spelers worden niet opgeleid om ze te verkopen, maar om ze te laten spelen voor je club.'
'In de sport kun je de wetten van concurrentie tussen producten niet toepassen. Het transfereren van minderjarigen moet verboden worden. De clubs moeten zelf kunnen profiteren van hun rol als opleider en worden geholpen langer over hun talenten te kunnen beschikken.'
Hoe dit praktisch vorm moet krijgen, weet Platini nog niet. 'We zijn bezig deze speciale regels te formuleren. Meer details volgen als we het eens zijn over dit principe.'
VI.nl
Zou dit wel haalbaar zijn?
Ik hoop het wel, zou er iig voor zorgen dat Arsenal niet meer kan doen wat het nu wel doet. Aan de andere kant kun je ook zeggen dat Arsenal zo goed scout dat ze van deze talenten nog grotere voetballer kunnen maken.
|
TvP

|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 15:54
|
|
Ik weet niet precies waar ik dit kwijt moet. Dit topic leek me wel het meest geschikt.
Iemand Piet de Visser gezien, bij Studio Voetbal afgelopen zondag?
Ik was het volledig met hem eens. De Engelse grootmachten, kopen tegenwoordig hele jonge spelers. In principe is handel in deze jeugdige voetballers verboden, maar ze spelen het slim.
Ze benaderen de vader, of deze in Engeland komt werken. De hele familie moet mee, en bij 'toeval' komt de zoon dan spelen voor bijvoorbeeld Chelsea. Zo ook in het geval Patrick van Aanholt.
Deze voormalig PSV-speler is nu linksback van het B-team van Chelsea, en speelt volgens De Visser, geweldig daar.
PSV koopt afgelopen zomer voor 3 miljoen Erik Pieters, volgens Piet, een goede voetballer voor de Nederlandse Competitie, maar Europees schiet deze jongen te kort. De Visser stelde daarom voor: Je moet je talenten koesteren, en biedt daarom de vader van het betreffende talent, ook maar zo'n baan aan, waardoor hij veel meer verdient. De kans dat zo'n speler dan blijft, is veel groter en het is beter voor het Nederlandse voetbal.
Wat Piet de Visser hier zegt, ligt helemaal in mijn visie. Meer mensen die hier op of aanmerkingen over hebben?
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 16:04
|
|
TvP, ik heb het inderdaad gezien en ben het ook eens met die stelling. We moeten er gewoon voor zorgen dat dit met nederlandse talenten ook gebeurd. Desnoods doen we het met talenten van andere clubs als deze echt met kop en schouders er boven uit steken.
|
AFCA82

Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Wo 24 sep 2008 08:32
|
|
Als die 6+5 regeling eindelijk verplicht wordt gesteld is de kans groter dat talenten hier blijven wat voor het Nederlands voetbal alleen maar positief kan uitpakken lijkt me zo.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 24 sep 2008 09:06
|
|
Of die Engelse clubs halen onze talenten gewoon nog eerder weg. Als ze 15 zijn, bijvoorbeeld.
|
muhaha

Forum berichten: 496
|
Geplaatst: Wo 24 sep 2008 11:28
|
|
Citaat: Ik weet niet precies waar ik dit kwijt moet. Dit topic leek me wel het meest geschikt.
Iemand Piet de Visser gezien, bij Studio Voetbal afgelopen zondag?
Ik was het volledig met hem eens. De Engelse grootmachten, kopen tegenwoordig hele jonge spelers. In principe is handel in deze jeugdige voetballers verboden, maar ze spelen het slim.
Ze benaderen de vader, of deze in Engeland komt werken. De hele familie moet mee, en bij 'toeval' komt de zoon dan spelen voor bijvoorbeeld Chelsea. Zo ook in het geval Patrick van Aanholt.
Deze voormalig PSV-speler is nu linksback van het B-team van Chelsea, en speelt volgens De Visser, geweldig daar.
PSV koopt afgelopen zomer voor 3 miljoen Erik Pieters, volgens Piet, een goede voetballer voor de Nederlandse Competitie, maar Europees schiet deze jongen te kort. De Visser stelde daarom voor: Je moet je talenten koesteren, en biedt daarom de vader van het betreffende talent, ook maar zo'n baan aan, waardoor hij veel meer verdient. De kans dat zo'n speler dan blijft, is veel groter en het is beter voor het Nederlandse voetbal.
Wat Piet de Visser hier zegt, ligt helemaal in mijn visie. Meer mensen die hier op of aanmerkingen over hebben?
Ik begreep eigenlijk niet goed waar De Visser naartoe wilde met deze uitspraken. Van Aanholt was een groot talent in de B-jeugd bij PSV maar ging bij Chelsea in één klap 150.000 euro per jaar verdienen (las ik gisteren nog in een artikel in het Brabants Dagblad), denkt hij echt dat PSV daarmee kan concurreren? Bovendien, Pieters kon inderdaad het niveau niet aan tegen Atletico maar had Van Aanholt dit als 18-jarige op dit moment wel al gekund? Ik betwijfel het ten zeerste
Lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat je zo'n jongen had kunnen behouden door z'n vader een baan aan te bieden als Van Aanholt ondertussen een 3-jarig supercontract kan tekenen bij Chelsea.
|
TvP

|
Geplaatst: Wo 24 sep 2008 11:31
|
|
Van Aanholt kon op dat moment nog geen contract tekenen, toch? Daarom boden ze zijn vader een baan aan en kon Van Aanholt naar Chelsea.
Maar als je de vader van Van Aanholt had kunnen overtuigen door in Nederland te blijven, door middel van een baan, zoals de Visser zei. Dan is de kans ook een stuk groter dat Patrick zelf ook bij PSV blijft toch?
|
muhaha

Forum berichten: 496
|
Geplaatst: Wo 24 sep 2008 11:35
|
|
Ik weet niet exact hoe het zit maar een club als Chelsea smijt gewoon met enorme bedragen. Daar kan PSV met alle wil van de wereld niet tegenop.
Lees dit verhaal anders nog even terug uit het Brabants Dagblad van een tijdje geleden: http://www.brabantsdagblad.nl/sport/fcdenbosch//article1602884.ece
Citaat: Geld maakt rauwe beslissingen zoet. Vader Johnny jokt in eerste instantie dat geld geen enkele rol heeft gespeeld (’Het gaat om zijn ontwikkeling als voetballer’), maar geeft later toe dat geld natuurlijk altijd een rol speelt, niet zelden een doorslaggevende rol. Dat is ook niet zo vreemd. Junior, net geslaagd voor zijn VMBO-examen, gaat de komende drie seizoenen naar verluidt zo’n 150.000 euro per jaar verdienen, zeg maar het salaris van premier Balkenende. Vader Johnny hoefde ook niet lang na te denken om te besluiten dat hij zijn werk als koerier er beter aan kan geven om zich de komende jaren te wijden aan het begeleiden van zijn zoon. „Ik word zijn kok.’’
|
AFCA82

Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Wo 24 sep 2008 12:35
|
|
Talenten moeten ook nog doorbreken blijft altijd onzeker. En de slag met de buitenlandse rijke clubs zullen we nooit meer inhalen. Zaak is om dit gat niet groter te laten worden en dat is enerzijds een taak van de clubs en anderzijds van de uefa/fifa.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 29 nov 2008 19:13
|
|
r.ein gaf het al aan in een andere topic:
Citaat: Europese Commissie niet akkoord met 6+5-regel
Bron: ELF
De Europese Commissie voelt niets voor de invoering van de 6+5-regel.
De wereldvoetbalbond Fifa wil clubs opleggen minimaal zes spelers uit het eigen land op te stellen. Een limiet op het aantal spelers op grond van nationaliteit is, zo vinden de EU-commissarissen Figel (Sport) en Spidla (Sociale Zaken), een vorm van verboden discriminatie.
De Europese ministers van Sport wilden met hun oproep voor een 'status aparte' zorgen voor invoering van de regel, maar kregen dus nul op rekest van de EC.
Het idee van een verbod op transfers van spelers onder de achttien jaar wordt ook door Brussel verworpen. Die maatregel is volgens de EC in strijd met het vrije verkeer van werknemers.
|
Rein

Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Za 29 nov 2008 19:48
|
|
Oh, oké 343. Ik dacht dat UEFA had verworpen, maar je hebt gelijk
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 13:47
|
|
Citaat: Johan Cruijff spuwt zijn gal over 'wezens' in 'Brussel'
Bron: Sportweek
Johan Cruijff spuwt maandag in zijn column in De Telegraaf zijn gal over de Europese Commissie. 'Brussel' besloot dit weekend om geen gehoor te geven aan de wens van de FIFA, de UEFA en de sportministers van de EU-landen om te kijken of de 6+5-regel kon worden ingevoerd in de Europese wetgeving. 'Wat voor wezens zijn dit eigenlijk?', aldus Cruijff.
'Niemand kent ze, toch blijken ze een macht te hebben waar ik met mijn pet niet bij kan', vervolgt Cruijff. 'Want wie zijn zij om tegen zo'n breed gedragen standpunt in te gaan? Ik heb al vaker aangegeven, dat ik weinig van vooral Europese politici begrijp. Niemand weet wat ze doen en ineens staan ze in alle kranten. Zo wordt iedereen elke keer weer verrast. En je vraagt je af, waarom ze dit eigenlijk doen. Is het een kwestie van opvallen?'
Cruijff vindt het niet alleen jammer voor het voetbal. 'We hebben nu niet meer met alleen de sport of het nationale elftal te maken, maar ook met zaken als kinderhandel. Daar hebben veel mensen de afgelopen jaren onderzoek naar gedaan, waardoor eindelijk op een breed front de visie wordt gedeeld dat dit probleem goed moet worden aangepakt. Figuren waar niemand ooit van heeft gehoord, besluiten nu dwars tegen alle sportministers in te gaan.'
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 26 feb 2009 17:02
|
|
Citaat: ZÜRICH - Bij de invoering van de zogenoemde 6+5-regel overtreedt de FIFA geen Europese wetten. Dat is de conclusie van vijf deskundigen van INEA, het instituut voor Europese aangelegenheden.
''Ik ben blij met deze uitkomst'', aldus Sepp Blatter, voorzitter van de wereldvoetbalbond, tijdens een persconferentie donderdag in het Europees Parlement.
Zes spelers
De regel die de FIFA wil invoeren dwingt voetbalclubs minimaal zes spelers uit het eigen land op te stellen in de basiself en dus maximaal vijf buitenlandse voetballers.
Bestaande wetten schrijven echter vrij verkeer van werknemers voor in de landen van de Europese Unie. De uitkomst van het onderzoek dat de FIFA liet uitvoeren zegt echter dat wel grenzen mogen worden gesteld aan buitenlandse voetballers in clubverband.
Wetten
''Deze studie bevestigt dat wij geen Europese wetten overtreden'', zei Blatter. ''Wij willen graag de ontwikkeling van jonge spelers bevorderen, nationale teams beschermen en de sport eerlijk en onvoorspelbaar houden.
Het Internationaal Olympisch Comité steunt ons plan, net als andere sportbonden. Sporten als basketbal, handbal, ijshockey, rugby en volleybal hebben met dezelfde problemen te maken.''
Bron: nu.nl
Daar zullen er een hoop clubs niet blij mee zijn
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Do 26 feb 2009 17:39
|
|
Citaat: ZÜRICH - Bij de invoering van de zogenoemde 6+5-regel overtreedt de FIFA geen Europese wetten. Dat is de conclusie van vijf deskundigen van INEA, het instituut voor Europese aangelegenheden.
''Ik ben blij met deze uitkomst'', aldus Sepp Blatter, voorzitter van de wereldvoetbalbond, tijdens een persconferentie donderdag in het Europees Parlement.
Zes spelers
De regel die de FIFA wil invoeren dwingt voetbalclubs minimaal zes spelers uit het eigen land op te stellen in de basiself en dus maximaal vijf buitenlandse voetballers.
Bestaande wetten schrijven echter vrij verkeer van werknemers voor in de landen van de Europese Unie. De uitkomst van het onderzoek dat de FIFA liet uitvoeren zegt echter dat wel grenzen mogen worden gesteld aan buitenlandse voetballers in clubverband.
Wetten
''Deze studie bevestigt dat wij geen Europese wetten overtreden'', zei Blatter. ''Wij willen graag de ontwikkeling van jonge spelers bevorderen, nationale teams beschermen en de sport eerlijk en onvoorspelbaar houden.
Het Internationaal Olympisch Comité steunt ons plan, net als andere sportbonden. Sporten als basketbal, handbal, ijshockey, rugby en volleybal hebben met dezelfde problemen te maken.''
Bron: nu.nl
Daar zullen er een hoop clubs niet blij mee zijn
Prachtig, maar laat ze nou maar eens opschieten met die regel want er wordt nou al zo lang gewacht.
|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Do 26 feb 2009 18:26
|
|
Vind ik ook........opdonderen met die pleuris clubs zoals Chelsea, Man.City, Ac Milan, Barcelona, Real Madrid, Pisvee en Liverpool.
Bergen schuld maar overlopen met allerlei buitenlanders waarvan een groot gedeelte op de tribune zit weg te kwijnen.
Dit is de enige regel waardoor misschien ooit weer eens iets kan presteren Europees.
|
thyza

Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Do 26 feb 2009 19:33
|
|
wacht maar af. De kredietcrisis heeft gigantische impact op engelse clubs. Het schijnt dat Liverpool amper nog rond kan komen en dat ze volgend jaar half het team moeten verkopen om nog een jaar rond te komen. Ook hun plannen voor een nieuw stadion zijn van tafel af..
Ook zijn er geruchten dat Chelsea van Abramovitch af wil om zelfstandig de club te leiden om zulke dingen tegen te gaan. Afhankelijk zijn van 1 geldschieter die zelf in problemen komt door kredietcrisis is levensgevaarlijk.
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Do 26 feb 2009 23:06
|
|
Het schiet nog niet erg op:
Citaat: Rapport FIFA over '6+5' laat EC koud
De uitkomst van het rapport dat de wereldvoetbalbond FIFA heeft laten uitvoeren omtrent de '6+5-regel' laat de Europese commissie koud.
"Onze eerste indruk is dat we onze mening niet bij hoeven te stellen", zei een woordvoerder van de Europese Commissie tegen het Algemeen Dagblad. "De ’6+5’-regel is gebaseerd op direct onderscheid wegens nationaliteit. Dat is in strijd met de fundamentele principes van de Europese wetgeving."
De INEA, die in opdracht van de FIFA belast was met het onderzoek naar de regel, concludeerde dat er geen wetten gebroken worden als de voetbalbond de regel daadwerkelijk invoert. Daar is de EC het dus niet mee eens.
Toch zal de EC het rapport bestuderen. "Uiteindelijk is het laatste woord altijd aan het Europees Gerechtshof", voegde de woordvoerder daaraan toe.
Voetbalprimeur.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Ma 2 maa 2009 21:38
|
|
Erg vervelend dat gelul allemaal, hopelijk komt het een keer goed, dan zie ik ons misschien nog een keer Europa domineren..
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Di 3 maa 2009 12:35
|
|
Citaat: Erg vervelend dat gelul allemaal, hopelijk komt het een keer goed, dan zie ik ons misschien nog een keer Europa domineren..
Ja dan domineren wij heel europa.
Stel je eens een elftal voor met: Babel, Huntelaar, Hetinga, De Jong, Sneijder, Vermeer of Stekelenburg en Van der Wiel.
Mag je nog 5 buitenlanders erbij proppen!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Di 3 maa 2009 18:48
|
|
Met dat elftal willen Zlatan, Chivu en Maxwell vast wel terugkomen, dan blijven Mickey en Luis, hebben we toch een aardig elftal te pakken:)
|
Rein

Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Vr 24 apr 2009 19:20
|
|
Citaat:
ZÜRICH - Het Europees Parlement brengt de zogenoemde ’6+5’-regel bij het voetbal ter sprake bij de volgende vergadering, op 30 april.
Dat heeft Giuseppe Gargani, voorzitter van de commissie juridische zaken, vrijdag afgesproken met FIFA-voorzitter Sepp Blatter. Ook Mario Pescante van het Internationaal Olympisch Comité en Jerome Valcke en Jerome Champagna, beiden van de FIFA, waren aanwezig bij de bijeenkomst.
,,Ik ben erg te spreken over dit gesprek met Blatter,’’ aldus Gargani. ,,Dit zou de eerste stap kunnen zijn om samen met de FIFA een oplossing te bedenken voor politieke kwesties die direct betrekking hebben op voetbal. We zullen ons focussen op deze regel.’’
Blatter is groot voorstander van de invoering van de ’6+5’-regel in het voetbal. De regel dwingt voetbalclubs minimaal zes spelers uit het eigen land op te stellen in de basiself en dus maximaal vijf buitenlandse voetballers, maar stuit op de bestaande wetgeving. Die schrijft vrij verkeer van werknemers voor in de landen van de Europese Unie. De regel moet er onder meer voor zorgen dat de kwaliteitsverschillen tussen verschillende Europese competities afnemen.
Sportwereld.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 14:38
|
|
Al een paar dagen bekend, maar toch even hier zetten:
Citaat: FIFA blijft werken aan de '6+5-regeling'
Bron: Voetbalkrant.com
De wereldvoetbalbond FIFA blijft momenteel werk maken van de zogenoemde '6+5-regeling'. Momenteel onderzoekt de FIFA de haalbaarheid van de regel nadat het eerder al een opening vond in de Europese wetgeving omtrent de vrije handel van goederen en dienst
De '6+5-regel' zou voor een nieuwe revolutie voor het Europese voetbal kunnen zorgen. De regel houdt in dat clubs ten minste zes spelers uit hun eigen land moeten of die in hun eigen land opgeleid zijn, moeten opstellen. Aanvankelijk leek die regel niet te passen in de Europese regelgeving die stelt dat er een vrij verkeer van goederen en diensten moet zijn tussen de verschillende lidstaten van de Europese Unie (EU).
Onderzoek heeft uitgewezen dat dit per definitie niet meer zo is. Het aantal spelers dat niet mag uitkomen voor de nationale ploeg van een land waar hun club zich bevindt, kan inderdaad worden gelimiteerd, zo stelt de wereldvoetbalbond. Met andere woorden: er kan paal en perk gesteld worden aan het aantal 'buitenlanders' per clubteam.
"De EU zegt nu niet meer op voorhand dat ons plan illegaal is. Ze stelt dat we ons nu moeten afvragen of wat we doen legaal of illegaal is. Dat is alvast een hele stap voorwaarts", zegt FIFA-baas Sepp Blatter na een FIFA-congres in Zuid-Afrika. Tegen de start van het WK volgend jaar wil de Zwitser al meer duidelijkheid hebben.
|
ZuidLimburgAjacied

Forum berichten: 5
|
Geplaatst: Zo 5 jul 2009 13:29
|
|
Goed nieuws voor ons denk ik zo. Er worden niet voor niets Nederlandse (en met name Ajax) talenten regelmatig verkocht aan het buitenland. Dit zou betekenen dat veel van deze aanstormende talenten in Nederland blijven. Dit zou niet alleen ons aller Ajax versterken, maar ook de Mickey Mouse league zou een sterke groei kunnen doormaken.
|