Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 8 okt 2009 16:13
|
|
Citaat: Jup! Leuke groep, met ook wel aardig werk. JG kan je er wel meer over vertellen! Ik heb het er niet zo heel erg op.
Misschien is Tool ook wel iets voor je!
Tool ken ik niet. Dream Theater is wel wat meer dan 'aardig werk' natuurlijk, los van smaak is het natuurlijk allemaal van zeer hoog muzikaal niveau.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 8 okt 2009 22:29
|
|
Citaat: . Saillant detail: alle bandleden van Soundgarden waren aanwezig. De geruchtenmachine ronkt..
Mooi!
Soundgarden komt wel weer bij elkaar. Daar is al langer sprake van.
|
Johnny Guitar
Forum berichten: 101
|
Geplaatst: Vr 9 okt 2009 16:49
|
|
Dream Theater vind ik teveel complex doen om het complex doen. Daarbij is het jammer dat een muzikaal zo ontzettend sterke band, zo'n buttzanger heeft. Mijn band is het niet.
En Soundgarden weer bij elkaar zou zo geweldig zijn. Cornell verlost van zijn R&B-ecapades. Ik zou het hem vergeven als Soundgarden weer muziek gaat maken!
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Vr 9 okt 2009 17:15
|
|
Ho even. In dat geval raakt PJ wel de drummer kwijt. Weer.
Wat Matt ook besluit te doen, The Melvins hebben 2 trommelaars. Hier is het dan ook bulderen met A History of Drunks. King Buzzo FTW!
|
Johnny Guitar
|
Geplaatst: Vr 9 okt 2009 18:07
|
|
Damn it, daar had ik in mijn blinde euforie nog even niet aan gedacht. Ehm... Ja... Jack terug?
|
hannes
Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Za 10 okt 2009 21:26
|
|
Mastodon. Een groep uit Amerika, opgericht in '99. Inmiddels zijn ze een grammy en 4 albums later behoren ze tot een van de betere metal bands van het heden. Het laatste album - Crack the Skye - is eentje om in te lijsten als het aan mij ligt. Tijdje terug op de mp3 speler gezet en inmiddels niet meer weg te denken. Ik heb zo'n vermoeden dat her hier wel genoeg zijn die dit kunnen waarderen!
|
Johnny Guitar
|
Geplaatst: Zo 11 okt 2009 06:18
|
|
Ajoh, d'r is maar één ultieme metalband, en dat is Maiden!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 11 okt 2009 15:23
|
|
Up The Irons!!
|
Marco
|
Geplaatst: Ma 12 okt 2009 15:34
|
|
Citaat: Damn it, daar had ik in mijn blinde euforie nog even niet aan gedacht. Ehm... Ja... Jack terug?
Ah, good old Jack, het is me nooit helemaal duidelijk geworden waarom ie nou stopte. Hij was niet helemaal fris is in z'n hoofd, geloof ik. Nee, Soundgarden zoekt maar een andere drummer. Trouwens, have fun in de HMH vandaag!
Hey, Hannes:
Citaat: Your musical compatibility with HUBING is Super
In de categorie Memory Lane; ik schaam me hier dus niet voor, hè: Whatever You Want!
|
Johnny Guitar
|
Geplaatst: Ma 12 okt 2009 16:35
|
|
Thanks man, zal wel lukken denk ik;) Dat album (en bijbehorende band ) is geweldig, dus als ze het live net zo over weten te brengen ben ik tevreden
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 12 okt 2009 19:26
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=b-yJBsjatW0
Oud, maar blijft leuk
|
hannes
|
Geplaatst: Ma 12 okt 2009 19:49
|
|
Citaat:
Hey, Hannes:
Citaat: Your musical compatibility with HUBING is Super
In de categorie Memory Lane; ik schaam me hier dus niet voor, hè: Whatever You Want!
O zo geheimzinnig! Ontmasker u, muziekliefhebber!
Ik heb onze Belgische vrinden opstaan, dEUS. Blijft plesante wegluister muziek:)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 12 okt 2009 21:50
|
|
Citaat: !
Ze klinken vaak hetzelfde, maar dat is een goed nummer, hoor!
Dit heb ik weleens nagedaan: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Ar ... s_Quo2.JPG
Allez, een liedje voor mij liefke: Curlie!
Citaat: Mr. Big - To Be With You
LIVE
Oei, ze zijn oud geworden!
Hold on little girl
Show me what he's done to you
Stand up little girl
A broken heart can't be that bad
When it's through, it's through
Fate will twist the both of you
So come on baby come on over
Let me be the one to show you
I'm the one who wants to be with you
Deep inside I hope you feel it too
Waited on a line of greens and blues
Just to be the next to be with you
Build up your confidence
So you can be on top for once
wake up who cares about
Little boys that talk too much
I've seen it all go down
Your game of love was all rained out
So come on baby, come on over
Let me be the one to hold you
Chorus
Why be alone when we can be together baby
You can make my life worthwhile
And I can make you start to smile
When it's through, it's through
Fate will twist the both of you
So come on baby come on over
Let me be the one to show you
Corny, maar wel goed.
Ook van deze redelijke cover: http://www.youtube.com/watch?v=nIy6OVRW ... re=related
|
hannes
|
Geplaatst: Ma 12 okt 2009 22:53
|
|
Vergeten we nu 'what you're proposing' niet?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 12 okt 2009 23:01
|
|
Dit vind ik nog steeds het beste:
http://www.youtube.com/watch?v=j1cJFIGHkJA
|
Johnny Guitar
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 14:54
|
|
Citaat: Thanks man, zal wel lukken denk ik;) Dat album (en bijbehorende band ) is geweldig, dus als ze het live net zo over weten te brengen ben ik tevreden
Wow... Wow wow wow... Wow... Wow... Ben nog steeds flabbergasted van één van de gaafste live-optredens die ik ooit heb gezien.
|
Marco
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 18:09
|
|
Als je uit je PT-roes ontwaakt, lees ik graag meer!
Citaat:
Ik ook! In al mijn bescheidenheid durf ik te zeggen dat ik uitblonk als Rick Parfitt. Gelúkkig zijn er geen beelden van.. Tja, Status Quo, ze hebben toch heel wat staan. Zo rond You're In The Army Now was het gebeurd, dacht ik. Those darn eighties..
Citaat: O zo geheimzinnig! Ontmasker u, muziekliefhebber!
Meneer de audioterrorist! Hiero en ik zal me daaro ook even melden.
|
Johnny Guitar
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 21:03
|
|
Laat ik het dan maar even reviewen... Uitgebreid
We kwamen door wat parkeerprobleempjes laat binnen, dus het voorprogramma (Robert Fripp van o.a. King Crimson) hebben we in zijn geheel gemist. Wel in een uitdaging van een maat van me het nummer gescoord van een lekkere medewerkster bij de Bacardibar . Met dat nummer ga ik niet zo'n hele hoop meer doen denk ik, maar het is wel lachen. Anyways, het concert...
Het was al helemaal volgelopen in de HMH, toen wij een beetje schuin aan de zijkant met biertjes in de aanslag de band het podium zagen betreden in het halfdonker. Dan hoor je de snoeiharde akkoorden van Occam's Razor door de zaal gaan, afgewisseld door een simpel akoestisch gedeelte, om weer over te gaan tot meer gebeuk. Dan weet je: "The Incident" is begonnen! Op de achtergrond perfect gesynchroniseerde animaties die een uiterst naargeestig beeld scheppen van de onderwerpen.
Naadloos gaat Occam's Razor dan over in The Blind House, bij de 'free love'-lines stuiteren de zware noten door de zaal.
Daarna stelde hij zich even voor, gaf hij aan dat we de rest van The Incident tot aan de pauze integraal back to back zouden gaan horen. En niks bleek minder waar. Bijna een uur lang kreeg je een trip voorgeschoteld met schitterende beelden op de achtergrond, en verder een ziekelijk strakke muziekshow. Geen noot werd gemist, Gavin Harrison ramde er lustig op los en wist de meest offbeat ritmes schijnbaar zonder moeite te houden. Colin Edwin bleek eens te meer de koning van een strakke bass, Steven Wilson was vocaal in vorm, '5de lid' John Wesley blonk uit op gitaar, maar één van de helden was keyboardist Richard Barbieri. Met hele muzikale tapijten weef hij de show aan elkaar, geweldig! Net als Pink Floyd's Rick Wright is hij het ruggengraat van de show.
Hoogtepunten van het 'Incident'-gedeelte: Het enorm energieke 'Drawing the Line', en het laatste gedeelte. Van het goed ontvangen 'Time Flies' tot aan het ingetogen 'Drive the Hearse, met het snel wisselende middenstuk heb ik zwaar genoten. Jammer alleen van de trieste personen die tijdens Drive The Hearse gingen lopen omdat ze bang waren te lang in de rij te moeten staan voor een broodje frikandel... Na Drive the Hearse volgde namelijk een pauze van 10 minuten (op het videoscherm telde een klok af).
Na de pauze keert de band terug op het podium voor het tweede gedeelte met het wat bekendere/oudere werk. Hierval heb ik minstens zoveel genoten als van het eerste stuk, wat toch nog wat onwennig is in vergelijking met... Met name de eerste drie songs maakten indruk. Er werd afgetrapt met een persoonlijk favoriet van mij: "Start of Something Beautiful" met het briljante instrumentale laatste gedeelte. Na een prachtige uitvoering was het even stil en toen kwam er een grote verrassing. "Russia on Ice", een wat ouder bijna Floydiaans meesterwerk van de band, werd live gespeeld. Foutloos brachten ze het over om vervolgens door te faden naar het laatste 2/3 van Fear of a Blank Planet's "Anesthetize". Dit bracht ook weer een vonk in het publiek, dat naar hartelust mee kon schreeuwen: "Only apathy, from the pills in me! It's all in me, all in you!"
Daarna even wat gas terug, de akoestische gitaar kwam erbij en het intieme "Lazarus" werd ten gehore gebracht. Meteen daarna wist je overigens weer dat Porcupine Tree van een shock houdt, want van het rustige 'Lazarus' klapte de band al snel door naar het immens agressieve "Strip the Soul" en ".3", afkomstig van In Absentia.
Toen mocht Steven Wilson wat gitaarvirtuositeit tonen met "Normal", wat ook al geen live-standaard is. De schitterende akoestische intro en outtro werden foutloos gespeeld en de vocale harmonieën van Wilson en Wesley werkten geweldig, ook zeker een highlight. Na Bonnie the Cat was het toen afgelopen met de setlist. Tussendoor had Wilson overigens nog de lachers op zijn hand. Mensen begonnen om o.a. Trains te roepen, waarna hij zei: "Are you shouting songs you want to hear? Is that how you think a rockshow works? Let me tell you a little secret..." [hij pakt een papiertje van het podium op met daarop de setlist"> "It doesn't matter what you shout for..."
Natuurlijk kwam de band weer terug het podium op voor een encore. The Sound of Muzak ("one of the wonders of the world is going down") werd foutloos gespeeld, waarna NATUURLIJK ook het briljante 'Trains' niet kon ontbreken. Dit was natuurlijk de ultieme uitsmijter en meezinger voor elke Porcupine-fan.
Ik geef dit concert een 8,5. Schitterende show, heel strak gespeeld, goed aangekleed met de achtergrond beelden... Het enige smetje was dat de volumes bij het tweede gedeelte niet helemaal goed stonden. Zo viel Wilson hier en daar weg in de muren van geluid bij 'Start of Something Beautiful' en was het prachtige piano'tje van Barbieri tijdens 'Lazarus' wat moeilijk te ontwaren.
|
hannes
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 21:36
|
|
Dat klinkt als een spijtig avondje gemist JG. Had ik nou toch maar geluisterd! DVD registratie?
Hier zet ik Phideaux op, luister lekker rustig heerlijk weg! Prima muziek!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 21:49
|
|
Citaat: Ik ook! In al mijn bescheidenheid durf ik te zeggen dat ik uitblonk als Rick Parfitt. Gelúkkig zijn er geen beelden van.. Tja, Status Quo, ze hebben toch heel wat staan. Zo rond You're In The Army Now was het gebeurd, dacht ik. Those darn eighties..
Veel jonge blondjes gehad?
Ja, de invloed van Bolland en Holland, he.
Alhoewel ik moet bekennen dat ik dat liedje ook wel leuk vond. In ieder geval beter dan het origineel.
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 21:51
|
|
Citaat: Allez, een liedje voor mij liefke: Curlie! Allez ééntje terug en vice versa.... x
http://www.youtube.com/watch?v=WlYt8tvuB64
en euuhm..... http://www.youtube.com/watch?v=m910WHhCTpI translate this...
|
Johnny Guitar
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 21:53
|
|
Citaat: Dat klinkt als een spijtig avondje gemist JG. Had ik nou toch maar geluisterd! DVD registratie?
Hier zet ik Phideaux op, luister lekker rustig heerlijk weg! Prima muziek!
Die zal er vast wel komen, maar geen idee wanneer. Las dat die van de vorige tour pas volgend jaar komt
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 22:01
|
|
Nu we het toch over openings scenes hebben. Predator blijft geweldig. Geen beeld, maar de muziek zegt genoeg. Zelden zo'n opening gehoord die zo de spanning er gelijk op zet.
http://www.youtube.com/watch?v=oXnAxydh ... re=related
|
Marco
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 22:55
|
|
Filmmuziek wordt erg ondergewaardeerd. En een bak kudo's voor de review, Johnny! Ik moest maar eens op zoek naar de Arriving Somewhere DVD..
Zo soms kom je een gave foto tegen:
Bijbehorende noise: The Fun Machine Took A Shit.. And Died.
|
hannes
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 02:54
|
|
Zo, net even de nacht van de popmuziek gekeken. Daar sloten ze af met Anthony and the Johnsons. Nja, van die dude moet ik niets hebben, maar wat een stem. Extreem rustig, dus rockers pas op, maar dit is de beste cover van Beyonce dit ik tot op heden heb gehoord.
|