Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Copa Amsterdam
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Copa Amsterdam
Maker: Eto'oBekeken: 12705
Status: InactiefBerichten: 126
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 21:42
Leuk deelnemersveld (al hoeven die absolute buitenlandse topclubs van mij niet echt). Chivas is een instituut en leuk dat er dit jaar twee Braziliaanse clubs bij zijn. Ik ga zeker een kijkje nemen.
Marco

Forum berichten: 4289
Geplaatst: Do 1 apr 2010 20:24
[list">FCNH tegen Ajax op Copa Amsterdam

FCNH, het talententeam van RTV Noord-Holland, neemt het in de zesde editie van de Gestion Copa Amsterdam op tegen Ajax, Galatasaray en het Braziliaanse Fluminense.

Dat is de uitkomst van de loting die vanavond werd verricht door Ajacied Jan Vertonghen en technisch directeur van FCNH, Ton Ojers. Onder aanwezigheid van onder meer Frank de Boer, Mario van de Ende en Jan Olde Riekerink werd titelverdediger AZ gekoppeld aan Botafogo uit Brazilie, het Mexicaanse Chivas Guadalajara en de Engelse topclub Chelsea.

Ton Ojers: "Het wordt erg zwaar voor ons, maar niets is onmogelijk. Ik ga er dan ook nog steeds vanuit dat we de halve finale halen. Als het moet ten koste van Ajax." Uitgebreide reacties van Ton Ojers en Frank de Boer op de loting zijn te vinden op de geheel vernieuwde website van FCNH.

Vanaf morgen gaan Ojers en Groenewoud wekelijks op zoek naar de beste voetballers van Noord-Holland in het programma ‘FCNH’. Op 22, 23 en 24 mei doet de ploeg mee aan de Gestion Copa Amsterdam.

# bron: RTVNH[/list">
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Do 1 apr 2010 20:41
Die vliegen er in de groepsfase uit. Ze zijn kansloos tegen Ajax en Fluminense.
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Vr 2 apr 2010 09:37
Leuk deelnemersveld, al hadden Chelsea en ook Galatasaray van mij niet gehoeven. Jammer dat er nooit eens 'iets' uit Frankrijk meedoet, misschien niet zo aansprekend maar vaak wel sterk. En ook een Duits team zou weleens leuk zijn.
D_skilled

Geplaatst: Vr 2 apr 2010 09:49
Ik verwacht een sterker Chelsea dit jaar. Het gros van de spelers die vorig jaar meededen zijn doorgeschoven naar de beloften of weg bij de club.
Marco

Forum berichten: 4289
Geplaatst: Wo 12 mei 2010 15:40
[list">FCNH groeit uit tot sterk merk

Mathijs Groenewoud van RTV Noord-Holland liep in 2007 al een tijdje rond met het idee om à la het tv-programma Idols een talentenjacht voor jeugdvoetballers van amateurclubs te organiseren. ''Idols vond ik zo'n geweldige vondst, zoiets moest toch ook mogelijk zijn voor talentvolle voetballertjes vanaf pakweg 16 tot 19 jaar. FCNH bestaat nu vier jaar en staat als een huis'', blikt de presentator met de chocoladebruine stem tevreden terug.

Sinds 2007 is FCNH een van de deelnemers aan de jaarlijkse Gestion Copa Amsterdam. In het Pinksterweekeinde, van 22 tot en met 24 mei, is het weer zover. Voor 't eerst wordt het aansprekende evenement niet georganiseerd op sportpark Sloten maar in het Olympisch Stadion. ''Met alle respect, want bij Blauw Wit is het allemaal begonnen en konden we op alle medewerking rekenen, maar het werd te klein'', stelt Groenewoud, die eraan toevoegt benieuwd te zijn naar de publieke belangstelling in het Olympisch Stadion.

FC NH, getraind door de ervaren Roy Wesseling en met de kritische doch rechtvaardige Ton Ojers als Technisch Directeur, kan tijdens de Gestion Copa de borst nat maken. Het komt in de poulefase uit tegen Ajax, Fluminense (Brazilië) en FC Sevilla (Spanje). Laatstgenoemde komt inplaats van het Turkse Galatasaray. Andere deelnemende topteams zijn AZ, Chelsea, Botafogo (Brazilië) en Chivas Guadalajara (Mexico).

Potentiële voetballers van FCNH worden niet gescout, maar geven zich -evenals de talentenjachten op tv- op. Dit jaar kwamen rond 800 namen binnen. ''Natuurlijk hebben we in Ton Ojers en Roy Wesseling kanjers. Beiden hebben een schat aan ervaring en kennis. Ze kennen het amateurvoetbal als hun broekzak en hebben daarnaast ongelooflijk veel contacten. Dat is ideaal als je aan de slag wilt met een groep talenten'', legt de initiatiefnemer van FCNH uit.

Dat de Gestion Copa een mooi podium is voor aanstormend voetbaltalent bewijzen de statistieken. Onder anderen de huidige Ajacieden Christian Eriksen, Siem de Jong, Vurnon Anita, Jan Vertonghen, Kenneth Vermeer en Gregory van der Wiel namen in de voorbije jaren deel aan het toernooi. Namen die de kleuren van FCNH verdedigden waren onder meer Sheotahul (Willem II), Robert Plat en Kees Tol (nu FC Volendam) en El Kabir (nu NEC).

FCNH is erin geslaagd om in vier jaar tijd uit te groeien tot een gerenommeerd merk. Er is inmiddels brede steun van de provincie, die het project in het kader van gezond en goed bewegen omarmt. Volgend jaar is de lustrumviering en hoopt Mathijs Groenewoud welkome aanvullingen op het bestaande concept te introduceren. Eén ervan is het juniorproject. Hiermee is al voorzichtig begonnen. ''Maar we zijn constant aan het brainstormen over nieuwe initiatieven. Het zou bijvoorbeeld weleens leuk zijn om met z'n allen een weekend naar het buitenland te gaan, om er deel te nemen aan een groot toernooi.''

RTV Noord-Holland besteedt tijdens het evenement middels interviews, analyses en samenvattingen aandacht aan de Gestion Copa. Op 22, 23 en 24 mei van 19.15 tot 19.55 uur. Het reguliere programma FC NH, met Mathijs Groenewoud en Ton Ojers, is elke vrijdag om 17.45 uur te zien.

# bron: Echo.nl[/list">
methodmich

Forum berichten: 787
Geplaatst: Wo 12 mei 2010 18:46
In elk geval leuk om Ahmed Ali, die onlangs stages afwerkte bij AZ en PSV, eens aan het werk te zien voor degenen die op dit toernooi gaan kijken.
Peter79

Geplaatst: Do 13 mei 2010 00:12
Citaat:
In elk geval leuk om Ahmed Ali, die onlangs stages afwerkte bij AZ en PSV, eens aan het werk te zien voor degenen die op dit toernooi gaan kijken.

Hoewel de formule leuk gekozen is en het team op veel symphatie kan rekenen, vind ik persoonlijk FC NH altijd beetje de dissonant op dit toernooi, maar smaken verschillen natuurlijk.
Benji

Forum berichten: 785
Geplaatst: Do 20 mei 2010 22:19
Hoe ziet de selectie er overigens uit? De selectie voorhet Terborg-toernooi bestond nog uit enkele spelers van Jong Ajax, maar die zijn nu mee naar Curacao. Schuiven er jongens vanuit de B1 door (de B1 speelt zelf ook een toernooi)?
D_skilled

Geplaatst: Do 20 mei 2010 22:38
Een Zuid-Amerikaanse (?) stagespeler zit dit weekend overigens bij Ajax in de selectie. Verder lijkt mij dat de spelers die op het Terborg toernooi actief waren hier ook aan meedoen. Ik reed vandaag toevallig langs het Olympisch stadion en ze hebben een groot trapveldje met tribunes voor de ingang gebouwd, ziet er tof uit.
Chivu 05

Forum berichten: 796
Geplaatst: Do 20 mei 2010 22:39
Citaat:
Hoe ziet de selectie er overigens uit? De selectie voorhet Terborg-toernooi bestond nog uit enkele spelers van Jong Ajax, maar die zijn nu mee naar Curacao. Schuiven er jongens vanuit de B1 door (de B1 speelt zelf ook een toernooi)?

Alle spelers van de B1 gaan mee met de B1, die nog wordt aangevuld met drie spelers van B2. De selectie voor de Copa zal dus gaan bestaan uit spelers van de A1 en A2.
Peter79

Geplaatst: Do 20 mei 2010 23:59
Citaat:

Alle spelers van de B1 gaan mee met de B1, die nog wordt aangevuld met drie spelers van B2. De selectie voor de Copa zal dus gaan bestaan uit spelers van de A1 en A2.

Aangevuld met enkele spelers uit Jong Ajax? Er mogen toch paar dispensatie spelers meedoen?
Peter79

Geplaatst: Vr 21 mei 2010 00:00
Citaat:
Een Zuid-Amerikaanse (?) stagespeler zit dit weekend overigens bij Ajax in de selectie. Verder lijkt mij dat de spelers die op het Terborg toernooi actief waren hier ook aan meedoen. Ik reed vandaag toevallig langs het Olympisch stadion en ze hebben een groot trapveldje met tribunes voor de ingang gebouwd, ziet er tof uit.

He je wellicht meer info? Naam, positie, nationaliteit, club, geconstateerde kwaliteiten etc of is het jou ook nog onbekend?
D_skilled

Geplaatst: Vr 21 mei 2010 08:13
Hij heet Jorge. Ik wil verder niet met de eer van het nieuwtje strijken, want ik heb het ook maar gehoord van Chivu 05. Volgens hem zeiden de spelers dat het gaat om een Zuid-Amerikaan, exacte nationaliteit en verdere gegevens zijn nog niet echt onbekend.

AZ heeft overigens ook een Zuid-Amerikaanse stagespeler. Een Colombiaan genaamd Jhoan Rojas.
Peter79

Geplaatst: Vr 21 mei 2010 09:22
Citaat:
Hij heet Jorge. Ik wil verder niet met de eer van het nieuwtje strijken, want ik heb het ook maar gehoord van Chivu 05. Volgens hem zeiden de spelers dat het gaat om een Zuid-Amerikaan, exacte nationaliteit en verdere gegevens zijn nog niet echt onbekend.

AZ heeft overigens ook een Zuid-Amerikaanse stagespeler. Een Colombiaan genaamd Jhoan Rojas.

Ok, nobel van je. Keep us posted als je wil!

Edit: Heb het antwoord op mijn vraag al gevonden in een ander topic :mrgreen:
abruzzi

Forum berichten: 1144
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 17:55
Citaat:
Ajax A1 klaar voor 'Copa'

21 mei 2010
Trainer Bob de Klerk bereidt zich deze vrijdagmiddag met zijn groep voor de laatste keer voor op het Copa Amsterdam toernooi. Met Ajax A1 zal hij proberen de prestatie van vorig seizoen te evenaren en hopelijk zelfs te verbeteren. Toen reikten de Ajacieden tot de finale waarin AZ niet kon worden verslagen.
,,Het toernooi is voor ons geslaagd als we de kruisfinales spelen en winnen en zo de finale halen. Maar eigenlijk is het natuurlijk pas écht geslaagd als we met de beker in ons hand staan”, aldus de trainer van de A1 die zijn vaste compagnon Frank de Boer moet missen. De Boer zit met het Nederlands elftal midden in de WK-voorbereiding. ,,Of ik het doe of Frank, maakt voor de groep en voor onszelf niet zoveel uit. Het is meer de buitenwereld die het jammer vindt dat Frank er tijdens het Copa Amsterdam toernooi niet bij is. Dat kan ik wel begrijpen. Het is toch Frank de Boer en ik ben maar Bob de Klerk.”

Ajax A1 zal na de middagtraining klaar zijn voor het toernooi, waarop het zaterdagmiddag tegen Sevilla speelt. ,,Het is een fantastisch toernooi en dat het in Amsterdam is, maakt het misschien iets specialer, maar we speelden eerder op het Terborgtoernooi en ook dat is fantastisch. Voor ons is elk toernooi belangrijk. Zowel op Terborg als Copa zijn er internationale topclubs met wie we ons kunnen meten. Het Copa krijgt veel publiciteit door FCNH. Die jongens willen zich natuurlijk bewijzen en laten zien hoe goed zij zijn.”

De jeugdige talenten moeten negen potentiële basisspelers missen, omdat een aantal met Oranje -19 een EK-ticket hoopt af te dwingen dit weekend en omdat er spelers met Ajax 1 mee zijn naar Curaçao. ,,Het zal een andere basis zijn dan tijdens de andere toernooien; maar dat wil niet zeggen dat deze jongens minder zijn!”

Bij Ajax A1 zullen twee jongens van AS Trencin uit Slowakije stage lopen. De technische leiding had het tweetal gezien tijdens het Breukelentoernooi, dat door de club van oud-Ajacied Ling wordt geleid, en uitgenodigd voor een stage. De Paraguyaan Salines is de bekendste van de twee. Hij liep voor zijn stage bij Ajax mee bij Chelsea.

Selectie Ajax -19:

Warner Hahn
Kees Heemskerk
Ruben Ligeon
Joël Veltman
Dico Koppers
Nicolai Boilesen
René Osei Kofi
Rik Schouw
Tim Receveur
Joeri de Kamps
Florian Jozefzoon
Jody Lukoki
Tom Boere
Yanic Wildschut
Jeffrey Dekker
Iljaas Rodjan
Jorge Salinas
Fanendo Adi

Ajax.nl
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Za 22 mei 2010 18:37
Citaat:
Ajax heeft de openingswedstrijd van Gestion Copa Amsterdam 2010 tegen Sevilla met 1-0 verloren. De wedstrijd werd pas in de laatste minuut beslist en dat betekent een slechte start voor de verliezend finalist van vorig jaar.

Ajax, aangemoedigd door een groot spandoek op de tribune, beschikbaar gesteld door de eigen supporters van ‘Vak 410’, was de betere ploeg in de eerste helft maar verzuimde om de openingstreffer te maken. De grootste kans was voor de Spaanse testspeler Jorge Salinas op een voorzet van uitblinker Florian Jozefzoon. Hij maaide echter over de bal heen.

In de tweede helft kwam Sevilla beter in het spel, maar ook zij hadden moeite om het net te vinden. Een kopbal van Manuel Asencio Terrero belandde op de lat.

Namens Ajax deed Florian Jozefzoon het publiek in het Olympisch Stadion twee keer opveren, maar hij miste van dichtbij.Het duel leek op een 0-0 gelijkspel af te stevenen. Na balverlies van de Ajacieden op het middenveld kwam de bal voor de voeten van de vrijstaande Juan Francisco Guarnido Blanquez die keeper Warner Hahn kansloos liet met een harde knal onder de lat.

Opstelling Ajax: Hahn; Ligeon, Veltman, Koppers, Boilesen; Schouw, Salinas (35. Wildschut) De Kamps; Lukoki (28. Fanendo), Boere en Josefzoon.

Copa-amsterdam.nl
Dopd0p

Forum berichten: 4
Geplaatst: Zo 23 mei 2010 14:58
Citaat:
Ajax houdt hoop na winst op Fluminense
Ajax heeft de eerste overwinning van het toernooi te pakken. Tegen Fluminense werd het 2-1 waardoor de ploeg nog zicht heeft op een plek in de halve finale.

Na de 1-0 nederlaag tegen Sevilla gisteren had trainer Bob de Klerk vier wijzigingen doorgevoerd in de basisopstelling. Onder meer keeper Warner Hahn kreeg even rust zodat Kees Heemkerk zichzelf kon bewijzen.

De gevaarlijkste man bij Ajax was vleugelaanvaller Yanic Wildschut die het de Braziliaanse verdedigers lastig maakte met zijn rushes aan de linkerkant. Na zeven minuten kreeg hij de uitgelezen kans om de openingstreffer te maken maar zijn bekeken schuiver ging net naast.

Beide teams speelden op de aanval waardoor er veel ruimte ontstond op het middenveld.
Fluminense was dichtbij een doelpunt maar het schot van Ryan Andrade do Nascimento werd door een Ajax-verdediger van de lijn gehaald. Nog geen twee minuten later was het wel raak aan de kant van de Amsterdammers. Salinas Jorge tikte de 1-0 binnen op een afgemeten voorzet van Wildschut. Vijf minuten later leek de wedstrijd beslist toen Joel Veltman in de kluts de bal binnen frommelde, na een corner van de goedspelende Florian Jozefzoon.

Ook in de tweede helft bleven beide ploegen de aanval zoeken waardoor er over en weer kansen ontstonden. Mateus Azevedo Hilario bracht de spanning terug door de 2-1 binnen te schieten. Maar Ajax hield de wedstrijd onder controle en houdt uitzicht op de halve finale.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Zo 23 mei 2010 16:21
Welkom, Dopd0p. Volgende graag wel de bron bij het bericht ajb.
Dopd0p

Forum berichten: 4
Geplaatst: Zo 23 mei 2010 16:41
Citaat:
Welkom, Dopd0p. Volgende graag wel de bron bij het bericht ajb.

Sorry, tis van copa-amsterdam.nl :)
Eto'o

Geplaatst: Ma 24 mei 2010 20:00
Ben vandaag wederom wezen kijken. Dit was de rangschikking:

1. Chelsea
2. Sevilla
3. AZ
4. Ajax
5. Fluminense
6. Chivas
7. FCNH
8. Botafogo

Boilesen speler van het toernooi. Walker (Chelsea) keeper van het toernooi. Bij Ajax ontbraken Jozefzoon (blessure), Koppers (blessure) en Boere (studie). Proefspeler Salinas deed tegen AZ weer niet mee. Fanendo Adi wel.
D_skilled

Geplaatst: Ma 24 mei 2010 20:13
Vind jij het opmerkelijk dat Yanic Wildschut de opleiding moet verlaten, Thomas? Was vandaag wederom de gevaarlijkste man bij Ajax, aan de samenvattingen te zien.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 22:42
Wat vond je van Ajax en de spelers individueel, Thom?
Peter79

Geplaatst: Ma 24 mei 2010 22:55
Wegens ziekte niet kunnen kijken in tegenstelling tot voorgaande edities. Op basis van de vrijgegeven selecties had ik weinig van Ajax verwacht aangezien er nogal wat niet mee kon doen en er een beroep gedaan moest worden op een aantal spelers die de club moet verlaten. Als ik dan naar de selectie van Az kijk dan hebben die het toch wel matig gedaan de 3e dag met een selectie die voor bijna de helft bestond uit jongens van Jong AZ. Dit maakten ze de 1e 2 dagen ook wel waar gezien de resultaten en de verhalen die ik heb mogen horen.

Sevilla had volgens mij het jongste elftal van alle deelnemers, op papier knap dat ze zo weinig hebben moet incasseren. Hoe deed deze ploeg het qua spel? Brazilliaanse teams toch wat tegenvallend qua resultaat, jammer.
Eto'o

Geplaatst: Di 25 mei 2010 23:39
Citaat:
Wat vond je van Ajax en de spelers individueel, Thom?

Bij Ajax ontbraken gisteren Jozefzoon en Koppers (contractspelers) vanwege blessures en Boere omdat hij moest studeren. Daarnaast waren gedurende het hele toernooi veel spelers niet beschikbaar. Ebecilio en Van Rhijn waren weg met Oranje onder-19, Eriksen is qua leeftijd A1-speler, Bonevacia is mee met het 'eerste' elftal dat met Jol een toernooi heeft afgewerkt in Curaçao (en komt volgend seizoen waarschijnlijk vast bij het eerste) en daarnaast ontbraken Burnet, Rodney Sneijder, Castillion en Klaassen. Aardige jongen trouwens, die Klaassen. Kwam ook minimaal twee van de drie dagen naar z'n ploeg kijken, ondanks dat hij niet eens bij de selectie zat. Maar goed, heel gek is het dus niet dat het bij Ajax niet bepaald overhield.

Nicolai Boilesen is vooral geblesseerd geweest, maar maakte hier een aardige indruk. Rustig aan de bal, dribbelt makkelijk in, doet in verdedigend opzicht veel op inzicht, maar dat is gezien z'n wat iele bouw ook wel logisch. Heeft linksback en links centraal gespeeld.

Rick Schouw is een jongen die ze op z'n 15de/16de van RBC hebben gehaald. Qua type doet me wel een beetje denken aan Schaars, maar dan rechtsbenig. Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat hij dat niveau heeft of haalt. Moet wel op een goed Eredivisieniveau terecht kunnen komen, denk ik.

Florian Jozefzoon ben ik redelijk van gecharmeerd. Enorm explosief, snel, tweebenig en kan dus makkelijk over beide benen passeren. Is echter geen al te slimme speler, dus de vraag is of hij z'n wapens op een hoger niveau nog net zo makkelijk kan gebruiken.

Dico Koppers heb ik dit toernooi niet in actie gezien, maar ik ken hem van Oranje onder-17. Is contractspeler. Een kennis van me noemde hem laatst een type Mathijsen/Klavan. Een vergelijking waar ik wel iets in zie.

Warner Hahn heeft een goede uitstraling en maakte een prima indruk.

Er deden bij Ajax ook twee testspelers mee. Salinas (Par) en Adi (Nig) van de Slowaakse club AS Trencin, waar Tscheu La Ling eigenaar van is. Salinas is een nummer 10 en heb ik niet zien spelen. Adi een spits. Groot en sterk en nam makkelijk aan op de borst, maar zat redelijk in de tang bij de AZ-verdediger. Lijkt me geen blijvertje.

Citaat:
Vind jij het opmerkelijk dat Yanic Wildschut de opleiding moet verlaten, Thomas? Was vandaag wederom de gevaarlijkste man bij Ajax, aan de samenvattingen te zien.

Was de eerste keer dat ik hem zag spelen. Vond hem wel een beetje blind, eerlijk gezegd. Ging wel veel dreiging vanuit, maar maakte aardig wat verkeerde keuzes.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.373.230 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Copa Amsterdam
Ga
Zoeken: