Auteur
|
Bericht
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 23:08
|
|
Tegen Chelsea en Chivas heb ik Castillion wel een aantal kopduels zien winnen. Overtoom is klein maar dat zegt niet alles. Hij heeft voetbalintelligentie, maakt goed gebruik van z'n lichaam in de duels en handelt zoals gezegd snel. Moet wel meer overzicht krijgen en openen naar de zijkanten wanneer de vleugelspelers één-op-één staan.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 23:17
|
|
Hij maakt überhaupt amper gebruik van de zijkanten. Alles gaat in die trechter. Daarnaast zie ik hem niet vaak een man passeren, dus hij heeft ook wel een reden om constant de combinatie aan te gaan met de spits of z'n buitenspelers wanneer die naar hem toe komen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 2 jun 2009 10:46
|
|
Citaat: Spijtig dat kaAZ ons nu ook op dit punt verslagen heeft. Het is naar mijn idee toch wel weer een klap voor onze club.
Wat een onzin, Co Adriaanse zou dit scorebordjournalistiek noemen.......
1) Ik vond AZ als TEAM wel iets overtuigender dan Ajax maar persoonlijk dicht ik bij Ajax meer spelers een toekomst in Ajax 1 toe dan dat er jongens bij AZ echt gaan doorbreken. En tja liever een aantal talenten die doorbreken dan een goed team wat vooral zo goed is omdat het een team is. Ronald Alberg en Wouter Vogel (met name de laatste) vond ik er bij AZ bovenuit steken en dicht ik de grootste kans toe.
2) Laten deze laatste twee spelers nou net jongens zijn die eigenlijk, zeker na de winterstop, al vast in Jong AZ spelen. Ajax koos er daarentegen voor om 2 B-junioren mee te nemen. Dit is de Ajax-filosofie en deze filosofie heeft er mede voor gezorgd dat er zo vaak spelers doorbreken uit de eigen jeugd. Noem me bijvoorbeeld bij Az maar eens iemand op die na Michael Buskermolen een vaste waarde is geworden in het 1e....... Volgens mij hadden ze bij AZ de wat jongere 'Gini' Wijnaldum thuisgelaten (meegedaan in Uitgeest?).
3) Het grote verschil tussen Ajax en AZ was het verschil in fysiek, waar Ajax meer kleinere en behendigere spelers had, kende AZ nogal wat spelers die een fysiek overwicht hadden tov hun tegenstander dit toernooi. Fysieke overmacht in de jeugd kan iemands ware tekortkomingen in de overige aspecten verbloemen.
Kortom, laten we over 2-3 jaar maar eens kijken wat er van beide selecties terecht is gekomen. Als voetballiefhebber hoop ik van AZ-kant nog veel van Wouter Vogel te horen in ieder geval.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 2 jun 2009 11:54
|
|
Ik vond die fysieke voorsprong van AZ wel meevallen hoor. Bij Ajax zijn Castillion, Zeegelaar, Schouw, Van Rhijn, Kappelhof, Apau en Shakison qua fysiek bovengemiddeld. Vergeet daarnaast niet dat AZ pas sinds kort een jeugdopleiding op poten heeft gezet.
De Vogel beviel mij ook wel. Wat vond je van Ramon Rodriguez, Peter? Leek mij wel een jongen die het eerste kan halen. Wijnaldum was op dag 2 wel aanwezig bij de Copa. Volgens mij heeft hij een beetje gependeld tussen Uitgeest en Amsterdam.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 2 jun 2009 13:05
|
|
Dit is wat ik eerder op een ander forum plaatste over AZ:
Hobbie Verhulst is nog erg jong maar heeft heel veel potentie. Zeer groot keeperstalent.
Van de verdediging haalt wellicht Ramon het eerste. Opbouwend is het nog niets, maar dat is iets wat niet veel Brazilianen van huis uit meekrijgen, dus hij zal het hier nog allemaal moeten leren. Van Copier, Monster en Tesselaar schat ik de kansen nihil in.
Op het middenveld loopt Alberg. In mijn ogen 1 van de beste van dit team. Hij heeft AZ-1 potentie, maar je ziet het met Vejinovic, de heersende concurrentie op het middenveld dat het niet gemakkelijk is om door te breken.
Dit toernooi speelde Ali op de rechtsbuiten positie, wat niet zijn positie is. Was daar een beetje weggestopt en kwam weinig aan de bal omdat hij te weinig gezocht werd door z'n medespelers dan wel onzuiver aangespeeld werd. De 10 is zijn positie maar daar kan ook Alberg spelen. Zoals gezegd: De concurrentie op de 10 en op de andere posities in het middenveld in het eerste is niet mis. In de spits ben ik (nog) niet om van Mitchell. Wel aardig snel en een redelijk balvast aanspeelpunt. Als gelegenheidslinksbuiten deed Wouter de Vogel het dit toernooi meer dan goed. Zeer snel en technisch vaardig. Kortom; Een behendige speler. Z'n linkerbeen zal hij nog veel op moeten trainen, want z'n voortzetting dupeert hij daardoor alleen maar mee.
|
Peter79
|
Geplaatst: Di 2 jun 2009 13:08
|
|
Citaat: Ik vond die fysieke voorsprong van AZ wel meevallen hoor. Bij Ajax zijn Castillion, Zeegelaar, Schouw, Van Rhijn, Kappelhof, Apau en Shakison qua fysiek bovengemiddeld. Vergeet daarnaast niet dat AZ pas sinds kort een jeugdopleiding op poten heeft gezet.
De Vogel beviel mij ook wel. Wat vond je van Ramon Rodriguez, Peter? Leek mij wel een jongen die het eerste kan halen. Wijnaldum was op dag 2 wel aanwezig bij de Copa. Volgens mij heeft hij een beetje gependeld tussen Uitgeest en Amsterdam.
Die Shakison is idd een beer van een vent ja, bedoelde er meer me ete zeggen dat er bij AZ bijna geen Overtooms, Eriksens, Sneijders, Antonia's en Jozefzoons rondliepen.
Klopt dat Az pas sindskort zijn jeugdopleiding aan het professionaliseren is maar ze hadden altijd al een jeugdopleiding natuurlijk welke bijzonder weinig rendement opleverde. Op Heerenveen en Roda na kom ik zo 1-2-3 even niet op een club met minder rendement in NL.
Ramon Rodriquez heb ik ook in de competitie een aantal keer zien spelen. Verdedigend zeer sterk vooral ook door zijn enorme fysiek, deze jongen had eigenlijk niet meer in de A1 moeten zitten om hem meer tegen fysiek gelijke spelers te laten spelen. Om te slagen als prof in de Nederlandse competitie zal hij voetballend veel sterker moeten worden want aan de bal is het een drama. Lage handelingssnelheid, slecht in de passing en weinig creativiteit. In de competitie zag je dan ook dat tegenstanders hem de bal opdrongen en hem dan fanatiek gingen afjagen. Dit leverde niet zeldzaam een gevaarlijke situatie op. In Nederland vinden we dat een verdediger ook moet kunnen voetballen waardoor hij het wat dat betreft moeilijk gaat krijgen. Daarentegen zou men in Italie, Duitsland, Engeland etc deze jongen een groot talent noemen. Tis afwachten met hem.......
Wat ik bij AZ vooral opvallend vond is dat het als team zeer sterk speelt. Balletje gaat makkelijk rond en weinig echt slechte schakels al is de keeper bij hoge ballen zeer kwetsbaar. Het zal me benieuwen bij deze generatie van AZ, kunnen ze doorgroeien en krijgen ze de kans van Koeman......... Mijn mening is dat ik niet veel van deze jongens een vaste waarde zie worden in het 1e. Vogel, Rodriquez, Messaoud en Alberg zullen het komend jaar vast in het 2e moeten laten zien en wellicht in een onbeduidend potje aan het eerste moeten ruiken. Wijnaldum is iets jonger volgens mij en ook een jongen met potentie al moet dat dromerige er een beetje uit bij hem. De rest dicht ik eerlijk gezegd weinig kans toe.
Chelsea en Real Madrid vond ik toch een beetje de dissonanten van het toernooi. Clubs met die naam dicht je toch een beter jeugdelftal toe. Jammer dat Bruma en Van Aanholt niet meededen met Chelsea, die hadden qua leeftijd toch nog mee kunnen doen?
Wat vond je van Chivas?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 2 jun 2009 13:26
|
|
Citaat: Wat ik bij AZ vooral opvallend vond is dat het als team zeer sterk speelt. Balletje gaat makkelijk rond en weinig echt slechte schakels al is de keeper bij hoge ballen zeer kwetsbaar. Het zal me benieuwen bij deze generatie van AZ, kunnen ze doorgroeien en krijgen ze de kans van Koeman......... Mijn mening is dat ik niet veel van deze jongens een vaste waarde zie worden in het 1e. Vogel, Rodriquez, Messaoud en Alberg zullen het komend jaar vast in het 2e moeten laten zien en wellicht in een onbeduidend potje aan het eerste moeten ruiken. Wijnaldum is iets jonger volgens mij en ook een jongen met potentie al moet dat dromerige er een beetje uit bij hem. De rest dicht ik eerlijk gezegd weinig kans toe.
Ben ik het niet met je eens dat AZ als team beter speelde dan Ajax. Ajax domineerde in delen van wedstrijden, speelde goed positiespel en liet het balletje snel rondgaan. AZ had het moeilijk tegen Watford en zat niet goed in de wedstrijd. Zeer rommelig werd er gespeeld. Eigenlijk had Watford gezien het spelbeeld meer verdiend. Ze kwamen ongelukkig op achterstand doordat de keeper de bal in eerste instantie niet klemvast had, waarna een AZ speler kon intikken.
Maar ben het wel met je eens dat Ajax individueel de betere spelers heeft dan AZ. Ik schat dat bij AZ hooguit 1 of twee spelers het eerste gaan halen. Trouwens niet te vergeten, Hobbie Verhulst is een eerste jaars B'tje. Nog ontzettend jong, maar keepte over het geheel genomen uitstekend.
Citaat: Chelsea en Real Madrid vond ik toch een beetje de dissonanten van het toernooi. Clubs met die naam dicht je toch een beter jeugdelftal toe. Jammer dat Bruma en Van Aanholt niet meededen met Chelsea, die hadden qua leeftijd toch nog mee kunnen doen?
Absoluut. Chelsea viel heel erg tegen. Ongelooflijk raar dat een jeugdteam bij elkaar rond de 10 miljoen heeft gekost, echter zo weinig laat zien en in partijen gewoon beduidend de mindere was. Tegen een bij elkaar geraapt amateurploegje niet verder komen dan een 2-2 stand is echt gênant voor worden.
Real Madrid vond ik ook tegenvallen. Had ik ook veel meer van verwacht. Chivas echter was verrassend en had gewoon een goed team.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 2 jun 2009 13:49
|
|
Citaat: Ramon Rodriquez heb ik ook in de competitie een aantal keer zien spelen. Verdedigend zeer sterk vooral ook door zijn enorme fysiek, deze jongen had eigenlijk niet meer in de A1 moeten zitten om hem meer tegen fysiek gelijke spelers te laten spelen. Om te slagen als prof in de Nederlandse competitie zal hij voetballend veel sterker moeten worden want aan de bal is het een drama. Lage handelingssnelheid, slecht in de passing en weinig creativiteit. In de competitie zag je dan ook dat tegenstanders hem de bal opdrongen en hem dan fanatiek gingen afjagen. Dit leverde niet zeldzaam een gevaarlijke situatie op. In Nederland vinden we dat een verdediger ook moet kunnen voetballen waardoor hij het wat dat betreft moeilijk gaat krijgen. Daarentegen zou men in Italie, Duitsland, Engeland etc deze jongen een groot talent noemen. Tis afwachten met hem.......
Wat ik bij AZ vooral opvallend vond is dat het als team zeer sterk speelt. Balletje gaat makkelijk rond en weinig echt slechte schakels al is de keeper bij hoge ballen zeer kwetsbaar. Het zal me benieuwen bij deze generatie van AZ, kunnen ze doorgroeien en krijgen ze de kans van Koeman......... Mijn mening is dat ik niet veel van deze jongens een vaste waarde zie worden in het 1e. Vogel, Rodriquez, Messaoud en Alberg zullen het komend jaar vast in het 2e moeten laten zien en wellicht in een onbeduidend potje aan het eerste moeten ruiken. Wijnaldum is iets jonger volgens mij en ook een jongen met potentie al moet dat dromerige er een beetje uit bij hem. De rest dicht ik eerlijk gezegd weinig kans toe.
Chelsea en Real Madrid vond ik toch een beetje de dissonanten van het toernooi. Clubs met die naam dicht je toch een beter jeugdelftal toe. Jammer dat Bruma en Van Aanholt niet meededen met Chelsea, die hadden qua leeftijd toch nog mee kunnen doen?
Wat vond je van Chivas?
Tijdens de Copa vond ik Ramon aan de bal niet sterk of creatief, maar hij blijf wel rustig en liet zich niet gek maken om toch constant de opbouw te verzorgen. Daarnaast speelde hij verdedigend sterk. Hij is atletisch, goed door de lucht, snel, sterk, kan goed roteren en een man uitschakelen.
Chelsea en Real Madrid zijn erbij omdat de namen aanspreken, maar ik denk dat zelfs de organisatie wel wist dat die ploegen weinig zouden voorstellen. Er zijn weinig topclubs met een echt goede opleiding. Chelsea en Real Madrid hebben daar ook hun prioriteit niet liggen.
Chivas had een aardige ploeg. Wanneer ik Mexicanen zie spelen ga ik altijd automatisch op de grootste spelers letten. Op deze leeftijd weet je namelijk al min of meer welke jongens waarschijnlijk niet meer de 1,65/1,70 gaan overschrijden. Ze hadden uiteraard wel een leuke ploeg, maar dat is niet zo gek. Het Mexicaanse voetbal is technisch goed onderlegd en Chivas is een instituut met een geweldige opleiding.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 2 jun 2009 13:59
|
|
Chelsea had tot voor de komst van de Maffia rus altijd de beste jeugdopleiding van Engeland. Sinds zijn komst pompt hij er af en toe wat geld in maar is de jeugdopleiding ver achteruit gegaan.
Mijn opa is geboren en getogen in Chelsea (Londen) en nam mij elk jaar een paar keer mee naar de wedstrijden tegen Fulham, Arsenal, Tottenham en dat soort derby's, ik geloof ook nog een keer tegen Q.P.R. wat vroeger de mooiste wedstrijden opleverden. Hij stierf vlak na de overnamen van Abramovic en dat was maar goed want hij had het vreselijk gevonden hoe zijn club er nu bijloopt. Ik ging vaak met hem ook naar de jeugdopleiding en door hem ben ik eigenlijk ook een volger van de jeugdopleiding van Ajax geworden. Ik woon in Arsenal en ben daardoor Arsenal fan geworden maar het zit niet in mijn hart, naast Ajax is dat stiekem nog steeds van Chelsea maar zolang Abramovic daar de baas is hoop ik dat ze elke wedstrijd verliezen zodat hij zo snel mogelijk vertrekt. Ik ben fan van het oude Chelsea en alleen omdat het dezelfde naam en hetzelfde verleden heeft betekend het nog niet dat dit Chelsea dezelfde club is, dit Chelsea haat ik. Wordt Chelsea ooit weer het echte Chelsea dan ben ik de eerste die in het stadion zit maar tot dan ben ik Arsenal fan.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 2 jun 2009 13:59
|
|
Ramon liet de opbouw meestal over aan zijn collega links naast hem. Eerste dag was dat Boelee. Maar zoals vermeld: Een goede mandekker die fysiek veel met zich meebrengt. Zeg maar een Douglasje.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 2 jun 2009 14:06
|
|
Citaat: Chelsea had tot voor de komst van de Maffia rus altijd de beste jeugdopleiding van Engeland. Sinds zijn komst pompt hij er af en toe wat geld in maar is de jeugdopleiding ver achteruit gegaan.
Mijn opa is geboren en getogen in Chelsea (Londen) en nam mij elk jaar een paar keer mee naar de wedstrijden tegen Fulham, Arsenal, Tottenham en dat soort derby's, ik geloof ook nog een keer tegen Q.P.R. wat vroeger de mooiste wedstrijden opleverden. Hij stierf vlak na de overnamen van Abramovic en dat was maar goed want hij had het vreselijk gevonden hoe zijn club er nu bijloopt. Ik ging vaak met hem ook naar de jeugdopleiding en door hem ben ik eigenlijk ook een volger van de jeugdopleiding van Ajax geworden. Ik woon in Arsenal en ben daardoor Arsenal fan geworden maar het zit niet in mijn hart, naast Ajax is dat stiekem nog steeds van Chelsea maar zolang Abramovic daar de baas is hoop ik dat ze elke wedstrijd verliezen zodat hij zo snel mogelijk vertrekt. Ik ben fan van het oude Chelsea en alleen omdat het dezelfde naam en hetzelfde verleden heeft betekend het nog niet dat dit Chelsea dezelfde club is, dit Chelsea haat ik. Wordt Chelsea ooit weer het echte Chelsea dan ben ik de eerste die in het stadion zit maar tot dan ben ik Arsenal fan.
Kom dan met namen van grote spelers die allemaal voortkwamen uit de jeugdopleiding van Chelsea? Ik kom niet verder dan Terry. Weet wel dat West Ham United altijd al bekend staat om haar gerenommeerde jeugdopleiding. Grote spelers als Frank Lampard, Rio Ferdinand en nog een rits aantal bekende heeft voortgebracht.
|
Peter79
|
Geplaatst: Di 2 jun 2009 14:08
|
|
Citaat:
Ben ik het niet met je eens dat AZ als team beter speelde dan Ajax. Ajax domineerde in delen van wedstrijden, speelde goed positiespel en liet het balletje snel rondgaan.
Ik vond Ajax erg wisselvallig spelen in de wedstrijden die ik op Copa gezien heb. Tegen Chivas bijvoorbeeld was het ook een wedstrijd met twee gezichten waarbij Ajax vooral die omslag maakte op basis van individuele kwaliteiten. Castillion vond ik die wedstrijd erg goed spelen toen hij er in de rust in kwam. Bij AZ was het spel wat minder gebaseerd op individuele kwaliteiten maar stond er meer een team waar het gogme van Wouter Vogel wel opviel.
Citaat:
AZ had het moeilijk tegen Watford en zat niet goed in de wedstrijd. Zeer rommelig werd er gespeeld. Eigenlijk had Watford gezien het spelbeeld meer verdiend. Ze kwamen ongelukkig op achterstand doordat de keeper de bal in eerste instantie niet klemvast had, waarna een AZ speler kon intikken.
Die eerste wedstrijd op de zondag mocht ik niet zien van mijn vriendin
Citaat:
Trouwens niet te vergeten, Hobbie Verhulst is een eerste jaars B'tje. Nog ontzettend jong, maar keepte over het geheel genomen uitstekend.
Ik doelde met die opmerking ook meer op de vaste keeper van AZ A1 welke ik in de competitie meermalen aan het werk heb gezien, ben zijn naam even kwijt.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 2 jun 2009 14:19
|
|
Citaat: Ik vond Ajax erg wisselvallig spelen in de wedstrijden die ik op Copa gezien heb. Tegen Chivas bijvoorbeeld was het ook een wedstrijd met twee gezichten waarbij Ajax vooral die omslag maakte op basis van individuele kwaliteiten. Castillion vond ik die wedstrijd erg goed spelen toen hij er in de rust in kwam. Bij AZ was het spel wat minder gebaseerd op individuele kwaliteiten maar stond er meer een team waar het gogme van Wouter Vogel wel opviel.
Je moet de beelden eens terugzien. Overtoom had een levensgrote kans in de slotfase, maar de keeper van Chivas redde voortreffelijk. Dat was gewoon een uitgespeelde aanval. Beide hadden gelijkwaardige kansen, uiteindelijk was de 1-1 wel op z'n plaats. Ik heb prima lopende aanvallen gezien in die wedstrijd.
|
manoukberber
Forum berichten: 84
|
Geplaatst: Di 2 jun 2009 14:40
|
|
Citaat: Wat een vet toernooi is dit.
Voor mij persoonlijk een geweldige dag! Heb een trainingsshirt van Ajax, 2 shirts van Chelsea, een shirt van Watford, broekje van Chelsea, en 3 paar kicksen gescoord Geweldig!
Wel weer minder dat we de finale van kaAZ verliezen.
Gierige club is dat...
Dat is wel mooi, goeie plek of wat ?
Niet echt een vaste plek hoor ;) Alleen veel goede connecties opgebouwd, en via via valt er vaak veel te regelen.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 2 jun 2009 14:46
|
|
Ik was er gisteren zelf niet bij, maar een buurjongen van me wel. En die heeft ook een paar dingen gescoord: O.a. de kicksen van Frank Nouble, shirt, short, jack, kousen van Rosenborg en nog iets. Spullen werden gewoon uitgedeeld gisteren. Niet alle teams deden dat overigens.
|
brutilhose
Forum berichten: 57
|
Geplaatst: Di 2 jun 2009 15:17
|
|
Citaat: Ik vond Ajax erg wisselvallig spelen in de wedstrijden die ik op Copa gezien heb. Tegen Chivas bijvoorbeeld was het ook een wedstrijd met twee gezichten waarbij Ajax vooral die omslag maakte op basis van individuele kwaliteiten. Castillion vond ik die wedstrijd erg goed spelen toen hij er in de rust in kwam. Bij AZ was het spel wat minder gebaseerd op individuele kwaliteiten maar stond er meer een team waar het gogme van Wouter Vogel wel opviel.
Je moet de beelden eens terugzien. Overtoom had een levensgrote kans in de slotfase, maar de keeper van Chivas redde voortreffelijk. Dat was gewoon een uitgespeelde aanval. Beide hadden gelijkwaardige kansen, uiteindelijk was de 1-1 wel op z'n plaats. Ik heb prima lopende aanvallen gezien in die wedstrijd.
Vraagje, jij hebt het over de beelden terugzien. Is dit ook ergens mogelijk op het internet of alleen op RTV NH?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 2 jun 2009 15:23
|
|
Citaat:
Vraagje, jij hebt het over de beelden terugzien. Is dit ook ergens mogelijk op het internet of alleen op RTV NH?
Ja, zeker. Hier kan je alle afleveringen terugzien. Ajax speelde afgelopen zondag tegen Chivas.
|
brutilhose
Forum berichten: 57
|
Geplaatst: Di 2 jun 2009 15:38
|
|
Thanks!
|
manoukberber
|
Geplaatst: Di 2 jun 2009 20:51
|
|
Citaat: Ik was er gisteren zelf niet bij, maar een buurjongen van me wel. En die heeft ook een paar dingen gescoord: O.a. de kicksen van Frank Nouble, shirt, short, jack, kousen van Rosenborg en nog iets. Spullen werden gewoon uitgedeeld gisteren. Niet alle teams deden dat overigens.
Kicksen van Frank Nouble heb ik al, tenzij die er meerde heeft.
Ik heb de blauwe Vapors van Nike, maat 47,5, met handtekening.
Alleen Watford deelde uit, bij de rest moest je veel geluk hebben.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 2 jun 2009 21:10
|
|
Citaat:
Ik heb de witte Vapors van Nouble thuisliggen. Hij had twee paar schoenen. Witte en kennelijk ook blauwe. Zijn die blauwe Vapors van je nog in goede staat? Of zijn ze al behoorlijk versleten.
|
manoukberber
|
Geplaatst: Di 2 jun 2009 22:09
|
|
Citaat:
Ik heb de witte Vapors van Nouble thuisliggen. Hij had twee paar schoenen. Witte en kennelijk ook blauwe. Zijn die blauwe Vapors van je nog in goede staat? Of zijn ze al behoorlijk versleten.
Ik heb even de beelden terug gezien, en tegen FCNH had hij dus die witte Vapors aan, en tegen Chivas had hij de blauwe Vapors aan. Tegen Chivas heeft hij trouwens ook een doelpunt gescoord. Mijn blauwe Vapors zijn in uitstekende staat. Alleen wat schrammetjes/strepen maar voor de rest perfect.
Ik heb maat 46, dus ik ga ze zeker nog gebruiken.
Ik heb trouwens ook nog de schoenen gekregen van Kaby Djalo van Chelsea.
Ik heb nog een half uur met hem zitten praten, en hij had 7 paar schoenen mee voor dit toernooi vertelde hij me. Kaby Djalo is die donkere jongen van Chelsea die als aanvallende middenvelder speelt. Het is een klein mannetje.
|
Peter79
|
Geplaatst: Wo 3 jun 2009 14:44
|
|
Citaat: Volgens Skilled speelde AZ ook met een aantal oudere spelers, terwijl het elftal van Ajax juist behoorlijk jong was.
AZ had wel een aantal jongens uit het tweede elftal mee (mede omdat er ook een aantal jongens actief waren op een toernooi in Uitgeest), maar qua geboortejaar is er voor de Copa Amsterdam een limiet gesteld en dus zal het leeftijdsverschil qua basisspelers niet veel verschillen.
Van de Ajax-selectie kwamen er 8 spelers uit '90, 7 uit '91 en 2 uit '92 (Boere en Eriksen), maar ik weet niet welke spelers er in het veld stonden.
Over Eriksen hoorde ik overigens nog wat interessants. Het schijnt dat Ajax gewoon meer dan een 1 miljoen euro heeft neergeteld voor die jongen.
Toch nog even nagevraagd hoe AZ nou tot 2 teams is gekomen en de insteek van AZ was om in Uitgeest met de potentiele A1 van 2009-2010 te spelen aangevuld met 2 testspelers (volgens mij 2 scandinaviers) en in Amsterdam vooral met 2e jaars A-junioren en spelers die al in Jong AZ spelen maar vanwege de hogere leefstijdsgrens nog mee konden doen op de Copa. Verder hebben een paar spelers op beide toernooien meegedaan vanwege het afwijkende speelschema (zoals Wijnaldum).
De potentiele A1 van AZ bleek nou niet echt indruk te maken in Uitgeest heb ik van horen zeggen Hetzelfde gold voor de A2 van Ajax (laatste)maar dat moge logisch zijn in dat deelnemersveld helemaal omdat ze ook al Schouw en Brinkman af moesten staan aan de A1.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 3 jun 2009 15:29
|
|
Over dat laatste zou ik me niet al te druk maken. In Uitgeest lag de leeftijdsgrens wat hoger, geloof ik. Zo heeft de Australiaanse bond Jong Australië ingezet, naar ik begreep.
|
Peter79
|
Geplaatst: Wo 3 jun 2009 15:51
|
|
Citaat: Over dat laatste zou ik me niet al te druk maken. In Uitgeest lag de leeftijdsgrens wat hoger, geloof ik. Zo heeft de Australiaanse bond Jong Australië ingezet, naar ik begreep.
Juist niet geloof ik, net zoals (volgens mij) in Terborg had Australie dispensatie wat die regel betreft. Volgens mij waren de overige profclubteams wel gebonden aan een leeftijdsregel en lag de leefstijdsgrens voor die ploegen in Uitgeest lager dan in de Copa maar kan het mishebben want heb het van horen zeggen.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 21:36
|
|
[list">Deelnemers Copa Amsterdam bekend
Naast FCNH, onder leiding van Ton Ojers, nemen ook AZ en Ajax weer deel aan de Gestion Copa Amsterdam. Van 22 t/m 24 mei zullen naast de drie Nederlandse teams ook het Engelse Chelsea en het Turkse Galatasaray meedoen.
Het deelnemersveld in het Olympisch Stadion wordt gecompleteerd door de Braziliaanse topploegen Fluminense en Botafogo. Voor beiden wordt het de eerste deelname in Amsterdam. Het Mexicaanse Chivas Guadalajara sluit de rij.
Vorig jaar werd de Copa gewonnen door AZ, dat in de finale Ajax met 1-0 versloeg. De loting voor de zesde editie is op 2 april te zien bij RTV N-H.
# bron: RTV NH[/list">
|