Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Copa Amsterdam
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Copa Amsterdam
Maker: Eto'oBekeken: 12707
Status: InactiefBerichten: 126
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Demosthenes

Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 14:11
Citaat:
Leuk verhaal, Demo. Ik had ook genoten net als vorig jaar van Ajax Cape Town. Wat vond je van de nummer 9 Eliandro en nummer 10 Bernardo van Cruzeiro?

Die nummer 10? Volgens mij wordt hij door mij genoemd! Wel goed lezen!

Nummer negen? heb ik niet goed kunnen beoordelen, ik lettte meer op Ajacieden en heb Juventus - Cruzeiro vanaf de zonkant gezien toen de aanval van Cruzeiro aan de andere kant speelde.

Nummer zeven viel mij tegen Ajax op, is handig en weet goed positie te kiezen.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 15:42
Citaat:
Die nummer 10? Volgens mij wordt hij door mij genoemd! Wel goed lezen!

Ja, sorry zie het nu.

Citaat:
Nummer negen? heb ik niet goed kunnen beoordelen, ik lettte meer op Ajacieden en heb Juventus - Cruzeiro vanaf de zonkant gezien toen de aanval van Cruzeiro aan de andere kant speelde.

Nummer zeven viel mij tegen Ajax op, is handig en weet goed positie te kiezen.

Die nummer 7 was Fidel Martinez. Had twee keer gescoord tegen Ajax.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 18:49
Citaat:
Ajax verliest finale Copa Amsterdam

Amsterdam, 25 mei 2008
Ajax A1 heeft de finale van het Gestion Copa Amsterdamtoernooi verloren. Ajax, titelverdediger, verloor de eindstrijd met 1-0 van Cruzeiro, winnaar in 2006.

Ajax had eerder op zondag de finale bereikt door een 3-0-overwinning op Valencia. Ajax A1 was in de halve finale tegen Valencia geen moment in gevaar. Jordy Schell opende de score vanaf een meter of twintig. In de tweede helft (de ploegen speelden 2 x 25 minuten) liep Ajax verder uit door treffers van John Goossens en Kevin Huijsman (uit een strafschop).

In de finale wachtte Cruzeiro, de ploeg die in de poulefase nog te sterk was voor Ajax (2-1). De eindstrijd was een spannende. De gevaarlijkste man bij Ajax was John Goossens, die van afstand zijn geluk beproefde. Hij vond de keeper op zijn pad. Ook bij een volley had Goossens net het geluk niet aan zijn zijde.

In de tweede helft werden de Brazilianen sterker. De Ajax-doelman Sergio Padt verrichtte aanvankelijk nog twee prima reddingen, maar moest toch capituleren, nadat hij in een duel de Braziliaanse aanvaller had neergelegd. De strafschop schoot Cruzeiro's Bernardo Souza benut.

Ajax ging op jacht naar de gelijkmaker, maar slaagde daar niet in. Voor de jongelingen van trainer Sonny Silooy wacht volgende week zaterdag de bekerfinale in Almere.

Ajax.nl
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Geplaatst: Ma 26 mei 2008 14:15
Tcoh leuk, deze toernooien. Alleen zonde dat A1 niks voorstelt op dit moment.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Ma 26 mei 2008 16:57
Hier oivergens de selectie van Ajax Capetwon, gewoon door het jaar heen.

Citaat:
Reserve Team
The Ajax Reserve Squad for the 2007/8 is as follows;

Coach: Mark Grune and Michael Rubesch

Sizwe Majola

Zaree Ling

Chad Robertson

Cole Alexander

Muneeb Mohammed

Kaylon Classen

Luvuyo Memela

Fabian Samaai

Alcardo van Graan

Tauriq Brander

Thulani Serero

David Booysen

Nicholas Efstathiou

Kaylem Mentoor

Xolani Dyantyi

Randall Josephs

Mikhail Jacobs

Thobelani Maneli

Seydouba Soumah

Shane Booysen

Thulani Hlatshwayo
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Geplaatst: Ma 26 mei 2008 18:12
Zitten nogal wat fouten in(bijv. Daylon Claasen). Waar heb je dit vandaan trouwens?
Chivu 05

Forum berichten: 796
Geplaatst: Ma 26 mei 2008 19:22
Citaat:
Cape Town en AZ deden het wel. AZ verloor drie keer, maar die spelers hebben meer geleerd dan welke Ajacied ook. AZ durfde wel jongere spelers op te stellen. Centrale man was Ben Rienstra, een soort Lindgren, controlerend, van achteruit sturend en in staat overtredingen te maken (kreeg een keer geel, hadden er ook twee kunnen zijn). Aanvallend vond ik hem minder. De andere ex-Ajacied: Furdelj Narsingh (nummer zeven) viel mij niet op. In de eerste wedstrijd werd hij terecht gewisseld, in de tweede wedstrijd deed hij niet mee. Hetzelfde voor het andere grote talent Gregory Nelson (nummer negen). In de tweede wedstrijd deed de zeventienjarige Oguzhan Ozyakup (nummer zeventien) het als middenvelder niet onaardig.

AZ stelde gewoon 4 dispentatiespelers op (een meer als Ajax). Ze hadden wel 2 B-junioren op zich, maar Ajax had ook paar jongens van A2 erbij. Dus de teams van Ajax en AZ ontlopen elkaar niet veel qua leeftijd. Ik had wel wat meer van AZ verwacht, maar zo kan je maar zien dat het belangrijk is om een toernooi goed te beginnen.
Demosthenes

Geplaatst: Ma 26 mei 2008 19:51
Citaat:
Zitten nogal wat fouten in(bijv. Daylon Claasen). Waar heb je dit vandaan trouwens?

Van de website van Cape Town, denk ik.

Op http://www.ajaxct.com/index.php?option= ... &Itemid=47 zie je de samenstelling van het eerste team in 2006-2007!

Wat de fout betreft: Claassen is niet Classen, denk ik, gezien ook de andere voornaam en gezien het feit dat Daylon in 2006-07 in het eerste zat?!
D_skilled

Geplaatst: Ma 26 mei 2008 19:51
Ik zet het ook maar hier, omdat we het toch hebben over ACT.

Ik heb Ajax Cape Town nu al twee jaar achtereenvolgens gezien. Nadeel is alleen dat de gemiddelde Zuid-Afrikaan klein is. Dat kon je ook goed zien aan de spelers van Ajax Cape Town U19 die op de Copa Amsterdam actief waren. Op de centrale verdedigers eigenlijk na, is iedereen wel bijna dun en kort. De aanvallers waren een genot, alleen jammer dat ze zo klein zijn. Het zijn échte dribbelkunstenaars die het lef en vreugde in zich hebben om hun acties te blijven maken. Er zit veel muziek in het elftal, veel voetballend vermogen, allemaal kleine, wendbare spelers, die zich vrij eenvoudig los weten te voetballen uit de kleine ruimtes. Doordat ze veel kwaliteiten aan de bal hebben, constant in bewegelijk zijn, en combinerend vermogen hebben, hoeven ze fysiek de duels niet aan te gaan. Dat compenseert veel, maar op topniveau zal je ongetwijfeld op fysiek gebied getest gaan worden.

Daylon Claassen blijf ik een toptalent vinden. Ziet de optie naar voren, inzicht, groot loopvermogen, type box-to-box player, recuperatie vermogen, de spil in de aanvallen van Ajax Cape Town, functionele techniek, wendbaar en een hoge handelingssnelheid. Op fysiek gebied moet hij nog aansterken.
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Ma 26 mei 2008 20:01
Denk je dat Daylon volgend jaar al zijn debuut voor 1 zal maken, Skilled?
D_skilled

Geplaatst: Ma 26 mei 2008 20:11
Eigenlijk snap ik niet wat hij te zoeken zou hebben in Jong Ajax. Liever dan een jaar voetballen in het eerste van Ajax Cape Town en jezelf ontwikkelen op fysiek gebied. Een jaar in Jong Ajax zou hij denk ik niet veel opsteken. Hij moet meer tegenstand hebben. Hij laat al Europees het balletje snel rondgaan en beheerst het één keer raken. Zijn handelingssnelheid vind ik prima om zich staande te houden in het eerste.

Hij passeert vrij eenvoudig en is gewoon lastig te bespelen door zijn soepelheid en dynamiek, en waar Revo vaak de term infiltratie vermogen gebruikt vind ik dat ook van toepassing bij Daylon Claassen.
El Chícharito

Geplaatst: Ma 26 mei 2008 20:35
Dus hij heeft een goede kans zijn debuut te mogen maken en hoort een kans te krijgen. Prachtig dat Ajax dit talent weet te strikken, hopen dat hij nog iets beter dan Pienaar is, dan ben ik tevreden.
D_skilled

Geplaatst: Ma 26 mei 2008 20:43
Citaat:
Dus hij heeft een goede kans zijn debuut te mogen maken en hoort een kans te krijgen. Prachtig dat Ajax dit talent weet te strikken, hopen dat hij nog iets beter dan Pienaar is, dan ben ik tevreden.

Hij wordt wel vergeleken met Pienaar. Ik weet niet hoever Pienaar op zijn achtiende was in zijn ontwikkeling dus ik kan de balans niet opmaken, maar ik zie wel her en der vergelijken. Vooralsnog sla ik Daylon Claassen hoger in.
El Chícharito

Geplaatst: Ma 26 mei 2008 20:50
Fijn om te horen van een gewaardeerd kenner. Jammer dat ik hem tijdens de Otten Cup niet kan zien, ik was benieuwd.

Weet jij trouwens leuke spelers van PSV jeugd, die met de Otten Cup deelnemen?
D_skilled

Geplaatst: Ma 26 mei 2008 21:06
PSV A1 heeft een aardige A1 alleen wisselvallig. Ze hebben een paar leuke spelers. Nigel Hasselbaink, Sabajo, Rymenants, al denk ik dat de laatste twee het eerste elftal niet zullen halen en Nigel misschien niet vanwege z'n mentaliteit. De verdediging is over het algemeen wel solide. Martijn Thomassen is jeugdinternational, Eelco Horsten, Oliver Ter Horst en volgens mij ook Freek Heerkens. Er is dus potentie aanwezig.
Demosthenes

Geplaatst: Di 27 mei 2008 15:57
Citaat:
Eigenlijk snap ik niet wat hij te zoeken zou hebben in Jong Ajax. Liever dan een jaar voetballen in het eerste van Ajax Cape Town en jezelf ontwikkelen op fysiek gebied. Een jaar in Jong Ajax zou hij denk ik niet veel opsteken. Hij moet meer tegenstand hebben. Hij laat al Europees het balletje snel rondgaan en beheerst het één keer raken. Zijn handelingssnelheid vind ik prima om zich staande te houden in het eerste.

Hij passeert vrij eenvoudig en is gewoon lastig te bespelen door zijn soepelheid en dynamiek, en waar Revo vaak de term infiltratie vermogen gebruikt vind ik dat ook van toepassing bij Daylon Claassen.

Zoals hij op het Copa-toernooi speelde, heeft hij inderdaad niets te zoeken in Jong Ajax. Ik weet niet of hij 2 x 45 minuten zo kan voetballen, wel dat hij meer talent heeft dan welke Ajacied op dat toernooi.

Hij zal bij Ajax moeten wennen aan het lage tempo, aan het doelloos geschuif op het middenveld, aan spelers die zich NIET aanbieden, aan hoge ballen over de middenlinie heen, aan spelers die de bal eerst goed moeten leggen voor hun rechter of linkerbeen (hij speelt de bal afwisselend met links en rechts), aan spelers die de bal niet hard inspelen, ik hoop dat hij snel zijn debuut maakt in het eerste. Scoren is niet zijn sterkste punt!
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Vr 10 apr 2009 18:27
Citaat:
AFC Ajax–Chelsea FC en AZ –Real Madrid CF zijn de meest in het oog springende wedstrijden bij de vijfde editie van de Gestion Copa Amsterdam. Ajax neemt het in poule A verder op tegen FCNH en Chivas Guadelajara terwijl AZ in poule B nog moet zien af te rekenen met Watford FC en Rosenborg BK. De Gestion Copa Amsterdam zal worden gespeeld tijdens het Pinksterweekend, op 30/31 mei en 1 juni, op Sportpark Sloten in stadsdeel Slotervaart, Amsterdam.

Frank de Boer, trainer van Ajax A1 en assistent-bondscoach en Karel Bonsink verrichtten de loting in de studio van RTV Noord-Holland. De Boer voorziet een zwaar toernooi voor zijn ploeg: “Wij kunnen onze borst nat maken. Maar goed, als je het toernooi wilt winnen, moet je met iedere tegenstander afrekenen”, aldus De Boer die blij is het toernooi tegen Chelsea te mogen openen. “Schitterend om af te mogen trappen tegen een tegenstander van dit kaliber.”

Ook Bonsink was zeer tevreden over de getrokken balletjes. Bonsink, trainer van FCNH (een selectie bestaande uit de beste amateurvoetballers uit de provincie Noord-Holland) gaat het in poule A dus opnemen tegen o.a. Ajax en Chelsea. Bonsink: “Voor ons is het natuurlijk fantastisch om tegen dat soort ploegen te mogen spelen. Dan gaat echt voor al mijn spelers een droom in vervulling. We hebben niets te verliezen dus we kunnen er vol voor gaan.”

De selectie voor het team van Bonsink is vanaf vrijdag 17 april weer te volgen op RTV Noord-Holland. In een reeks van idols-achtige uitzendingen worden de 860 spelers die zich voor het team hadden ingeschreven dan terug gebracht naar twintig. Zij gaan vervolgens de strijd aan met Ajax, Chelsea en Chivas Guadelajara.

De tweede poule bestaat uit AZ, Real Madrid, Rosenborg en Watford. De Spanjaarden gelden in deze poule als favoriet, maar zullen moeten waken voor het technisch zeer vaardige AZ en het fysiek sterke Rosenborg en Watford. Hoofd Jeugdopleiding van AZ, Aloys Wijnker, is zeer verheugd over de loting. “In één woord geweldig. Prachtige uitdaging voor de spelers en de club om het op te nemen tegen Real Madrid en bovendien spelen we ook nog eens tegen drie clubs met drie verschillende speelstijlen, hoewel die van Watford en Rosenborg wellicht wat op elkaar lijken. Voor ons alleen maar heel erg leerzaam allemaal.”

Volgens Ajax coach Frank de Boer kan fysieke kracht tijdens het toernooi wel eens de doorslag gaan geven. “Wij hebben fysiek niet de sterkste ploeg. In eerdere wedstrijden tegen Mexicanen en Engelsen hebben wij het zeer moeilijk gehad door de lengte en kracht van onze tegenstanders.” De Amsterdammers zijn van plan om met het sterkst mogelijke elftal naar Sportpark Sloten te komen. “Vanaf het begin van het seizoen heb ik met Danny Blind afgesproken dat wij met het beste elftal komen. Dit betekent dat er ook jongens van het tweede elftal mee zullen doen. Wij gaan er alles aan doen om dit prachtige toernooi te winnen.”

www.gestion-copa-amsterdam.nl
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Za 30 mei 2009 16:04
Citaat:
Ajax A1 legt Chelsea wil op

30 mei 2009
Ajax A1 heeft het toernooi Gestion Copa Amsterdam overtuigend geopend. Tegen Chelsea won het team van trainer Frank de Boer met 2-0.
Na de toernooiwinst in Terborg staan de talenten van Ajax A1 dit pinksterweekeinde op het Gestion Copa Amsterdam toernooi. ,,Ik kijk tegen dit toernooi hetzelfde aan als tegen Terborg", aldus De Boer. ,,Het is een prestigieus toernooi en een fantastische ervaring voor de jongens om tegen andere grote clubs en verschillende systemen te spelen. Wij proberen het beste uit ze te halen."

En tegen Chelsea lukte dat uitstekend. ,,Wij keken niet op tegen Chelsea en speelden bij vlagen erg goed. Er lopen wel een paar goede voetballers bij de Engelson rond, maar wij lieten Chelsea niet aan voetballen toekomen door ze goed onder druk te houden. Alleen hadden we het bij 1-0 definitief moeten beslissen en moeten uitlopen. Nu bleef het lang 1-0 en had Chelsea nog de kans op 1-1 te komen, maar dat ging wegens buitenspel niet door."

Ajax A1 kwam in de eerste helft op voorsprong toen Johan Kappelhof met een diepe bal spits Geoffrey Castillion bereikte. Die stuitte nog op de keeper, maar in de rebound was de goed meegelopen Forian Jozefzoon alert en hij werkte de 1-0 binnen. In de tweede helft - de duels duren twee keer 25 minuten - schoot Marvin Zeegelaar met een diagonaal schot de wedstrijd op slot, 2-0. ,,De jongens verdienen een compliment," aldus De Boer. Zondag speelt zijn ploeg tegen Chivas Guadalajara, ook om 13.00 uur.

Ajax.nl
theumas

Forum berichten: 455
Geplaatst: Za 30 mei 2009 16:48
http://www.ajaxinside.nl/index.php?pagi ... ht&id=2514

Foto's van de wedstrijd. Ik zie dat Eriksen nu al bij de A1 meespeelt..
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Za 30 mei 2009 19:08
Opvallend dat vandaag juist Van Rhijn erg slordig was in de opbouw en Kappelhof in dat opzicht veel secuurder oogde door het simpel te houden. Overtoom heeft te weinig overzicht in de buurt van de zestien en te weinig oog voor de flanken. Zeegelaars eerste aanraking is vrijwel consistent wat minder. Castillion had er vandaag gelukkig wel weer zin in (ik heb wedstrijden van hem gezien dat ik gewoon in de lach schoot door z'n hilarische houding), maar die jongen moet de vooractie en het afwerken verbeteren. En wat dat laatste betreft dan met na 't cross-shot.
Admin Rob

Forum berichten: 92
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 09:21
Nog meer foto's van de Copa:
dag 1 http://fside.ucoz.com/blog/2009-05-30-66
dag 2 http://fside.ucoz.com/blog/2009-05-31-68
Benji

Forum berichten: 785
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 13:08
Kruisfinale met 1-0 gewonnen van Rosenborg, doelpunt Overtoom. Wedstrijden duren vandaag overigens 2x20 ipv 2x25 ivm de warmte (speler Chelsea was onwel geworden).
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 13:33
Weer een finaleplaats. De Boer is wel lekker bezig met zijn team. Mooi om te zien dat dit team ook internationaal zich laat gelden. Hopelijk komt er binnenkort wat uit voor Ajax. Als ik de foto's zo zie heeft Zeegelaar zich fysiek erg ontwikkeld. Dan zou hij volgend jaar zomaar een paar keer bij de selectie kunnen zitten.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 13:36
Voor het eerst sinds lange tijd dat ik er niet bij kan zijn, ik vind het wel echt heel jammer want dit vind ik het leukste jeugdtoernooi waar ik altijd graag bij ben.
D_skilled

Geplaatst: Ma 1 jun 2009 13:36
Ja, hij doet zo nu en dan aan krachttraining. Volgens mij ook iets dat verplicht gesteld wordt aan de spelers. Qua duelkracht is Mitch Apau de sterkste in dit elftal.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.375.072 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Copa Amsterdam
Ga
Zoeken: