Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Voormalige Godenzonen » Olaf Lindenbergh
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Olaf Lindenbergh
Maker: 343Bekeken: 17352
Status: InactiefBerichten: 13
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Marco

Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Za 25 aug 2007 22:12
Zelf werkt ie ook niet zo soepel mee aan een transfer. Van AN:
[list">NEC akkoord met Lindenbergh, middenvelder wacht nog op club uit Qatar

Mario Been liet vanavond bij Tele2 weten dat NEC eruit is met Ajax en Lindenbergh over de voorwaarden van een transfer van de middenvelder naar NEC. Lindenbergh wilde echter nog wachten op een club uit Qatar. Hij heeft toegezegd uiterlijk zondagochtend duidelijkheid te geven aan NEC.[/list">Vermoeiend gedoe met die Lindenbergh...
Marco

Forum berichten: 4289
Geplaatst: Zo 26 aug 2007 13:43
Prima, maar dan geen gezeik richting Ajax. Het zal wel Qatar worden; van AN:
[list">Lindenbergh wijst NEC af

NEC meldt dat Olaf Lindenbergh de Nijmeegse club heeft laten weten het aanbod van die club af te wijzen. Zijn voorkeur gaat uit naar een buitenlands avontuur, zo heeft hij NEC laten weten. Gisteren al liet Mario Been weten dat Lindenbergh een optie in Qatar wilde afwachten.[/list">
Lucas

Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Geplaatst: Vr 31 aug 2007 18:28
Geen Quatar marco, wel een ander gebied waar shell prominent aanwezig is!

Citaat:
Lindenbergh definitief naar Sparta
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Olaf Lindenbergh wordt herenigd met Danny Blind. De technisch directeur van Sparta haalt de middenvelder naar Het Kasteel. Lindenbergh, die ondanks een doorlopend contract tot 2008 bij Ajax persona non grata was, tekende gisteren voor één seizoen.

Aanvankelijk kon Sparta hem niet betalen, maar Ajax vult zijn salaris aan. Blind was degene die Lindenbergh (ex-AZ en ex-De Graafschap) ruim twee jaar geleden ook naar Ajax haalde

Bron: de telegraaf
Chivu 05

Forum berichten: 796
Geplaatst: Di 11 dec 2007 19:44
Onze grote vriend Lindenbergh is nu weer eens voor drie wedstrijden geschorst. En volkomen terecht natuurlijk. Het blijft gewoon een middelmatige speler, die Blind mag danken dat hij uberhaupt bij Ajax heeft gespeeld.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Di 11 dec 2007 19:53
Inderdaad. Misschien heeft Blind een minderwaardigheidscomplex en dacht hij dat spelers als Lindenbergh en Van Halst (allebei door Blind gehaald) wel in zijn schaduw konden lopen.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Di 11 dec 2007 20:13
Kwam Van Halst niet voornamelijk op voorspraak van Wouters? Lindenbergh kwam in ieder geval op voorspraak van Van der Lem.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 11 dec 2007 20:24
Blind was in ieder geval een grote factor dat deze spelers gehaald werden.
Als trainer was hij hoogste in rang. En met de aankoop van Van Halst was hij hoofd technische zaken en kwam hij tot deze uitspraak; "Hé, Jan, weet je dat toen ik 30 was, ik nog lang niet zover was als jij?" Van Halst: "Eigenlijk is dat gewoon waar, he?"
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Ma 24 dec 2007 15:23
Citaat:
'Ajax tastte diep in de buidel voor Lindenbergh'

Bron: AJAX Online

Bij de transfer van Olaf Lindenbergh naar Ajax heeft zijn zaakwaarnemer een transfervergoeding van liefst 355.000 euro van de Amsterdammers ontvangen. Dat vertelt Rob Cohen maandag op tv-zender Het Gesprek in het programma FC Het Gesprek. Volgens Cohen heeft de transfer van Lindenbergh, die door Ajax in de zomer van 2005 werd overgenomen van AZ, de club enorm veel geld gekost.

De overgang van de Purmerender, tegenwoordig uitkomend voor Sparta Rotterdam, was om meerdere redenen saillant. Martin van Geel, die een maand later de overstap zou maken naar Ajax, was als technisch directeur van AZ bij de deal betrokken. Ook Van Geel benadrukte de afgelopen maanden meerdere malen dat Ajax diep in de buidel heeft getast voor Lindenbergh.

In totaal zou er met de transfer destijds zo'n vier miljoen euro zijn gemoeid. Lindenbergh slaagde er niet in te imponeren bij Ajax en vertrok afgelopen zomer met stille trom én transfervrij naar Het Kasteel.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 1 jul 2008 21:51
wwe-marijn

Forum berichten: 559
Geplaatst: Do 14 aug 2008 12:02
Citaat:
Olaf Lindenbergh verruilt voorlopig het veld voor de zaal. De 34-jarige middenvelder kwam volgens AD/Sportwereld tot deze keuze nadat hij van Sparta te horen kreeg dat hij niet in aanmerking komt voor een nieuw contract. De Noord-Hollander gaat nu verder als futsaller bij eredivisionist Desko. Hier kan echter verandering in komen als er zich alsnog een profclub voor de speler meldt. In deze situatie zal Lindenbergh de rubberen zool weer inruilen voor de lange pinnen.

Het voormalige selectielid van De Graafschap, AZ en Ajax speelde in totaal 342 wedstrijden in de Eredivisie. In 2005 prijkte Lindenbergh nog in de voorselectie van toenmalig bondscoach Marco van Basten.

Opvallende keuze. Maar ja is nu 34, dus op zich wel logisch. Was nooit geweldig bij Ajax, maar niet onbruikbaar. Ook bij Sparta was het nog een prima speler.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Do 30 okt 2008 15:50
Citaat:
Lindenbergh mogelijk international

Bron: ELF

Olaf Lindenbergh maakt mogelijk dit seizoen nog zijn debuut als international bij het Nederlandse futsalteam. Bondscoach Vic Hermans liet donderdag weten de ex-prof van onder meer Ajax en Sparta te willen vragen voor zijn ploeg.

"Ik ga polsen of hij interesse heeft om uit te komen voor Oranje. Ik denk dat Olaf met zijn routine een versterking kan zijn voor het team", aldus Hermans tegenover OnsOranje.

Lindenbergh verkaste na het seizoen 2007/2008 naar de amateurs van VPV Purmerstijn, een Tweede Klasser in de zondagafdeling, nadat zijn contract bij Sparta niet werd verlengd. Sinds enkele maanden speelt hij voor zvv Veerhuys/Desko, dat in de Topdivisie futsal actief is. Een avontuur als Oranje-international ziet hij wel zitten.

"Ik zou het leuk vinden om voor het Nederlandse futsalteam te spelen", aldus Lindenbergh tegenover Elf Voetbal. "Spelen in de zaal bevalt me erg goed. En Oranje is toch het hoogst haalbare."

Hermans zal op korte termijn een wedstrijd van Lindenbergh gaan bekijken. "Daarna gaan we om de tafel om te bespreken wat de bedoeling is." Mocht Hermans hem daadwerkelijk vragen voor Oranje uit te komen, dan zal Lindenbergh toehappen. "Dan staat mij niks in de weg."
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 14 jan 2009 10:21
Citaat:
Lindenbergh toch nog international

Bron: nusport.nl

Het wegwerpgebaar. De boze blik in de ogen. Het vloeken binnensmonds. Het is Olaf Lindenbergh ten voeten uit wanneer het spelletje niet gaat zoals hij dat wil. De voetballer wil koste wat het kost winnen en niets of niemand mag hem daarbij in de weg staan.

Dit is een van de redenen waarom Vic Hermans hem bij zijn ploeg heeft gehaald. De bondscoach van het Nederlandse futsalteam miste na het vertrek van praktisch al zijn oude spelers een leider. Iemand die de voetballers op sleeptouw neemt wanneer de wedstrijd daarom vraagt. “En toen kwam Olaf in beeld,” vertelt Hermans in de sporthal van de Galgenwaard.

Oranje speelt hier, in het sportcomplex van FC Utrecht, een van de twee oefeninterlands tegen Spanje. De vice-wereldkampioen treedt ook woensdagavond op als sparringpartner voor de Nederlandse ploeg. De voetballers maken zich op voor de EK-kwalificatiewedstrijden tegen Oekraïne, Roemenië en Andorra in maart. De inzet is een plaatsbewijs voor het aanstaande Europees Kampioenschap.

Avontuur
“We hoopten dat Lindenbergh ons hierbij kon helpen en een avontuur in de zaal wel zag zitten. Dus waagden we de gok,” vervolgt de bondscoach zijn verhaal. De oud-voetballer van AZ en Ajax kreeg bij zijn laatste werkgever Sparta geen nieuw contract aangeboden. De interesse van andere clubs bleef op de achtergrond waardoor de 34-jarige Purmerender dit seizoen zijn kunsten vertoont bij tweedeklasser VPV Purmersteijn en in de zaal bij Veerhuys/Desko in de Topdivisie.

Toen de futsalbondscoach aan zijn deur klopte, hoefde hij niet lang na te denken. En daarom staat Lindenbergh voor zijn debuut als international van Oranje. Enkele jaren geleden mocht hij bij het grote Nederlands elftal al eens op de bank zitten, maar destijds maakte hij geen speelminuten onder de toenmalige bondscoach Marco van Basten.

Oranjeklant
Om klokslag 20.45uur mag hij zich deze dinsdagavond daarom officieel Oranjeklant noemen. De supporters die met tien bussen vol naar het treffen met Spanje zijn gekomen, zien echter een dramatische start van de thuisploeg. Binnen drie minuten geeft het scorebord een 0-3 stand aan voor de Spanjaarden.

De absolute topscorer van de bezoekers Fernando Maciel Goncalves (2x) en Carlos Ortiz Jiménez zetten de verliezend finalist op het vorige Wereldkampioenschap al op een ogenschijnlijk veilige voorsprong. De Nederlandse ploeg zet zit echter over deze desastreuze start heen en weet de schade tot de pauze beperkt te houden (0-4).

Stille fans
De supporters weten ook niet wat ze zien. De ruim 600 aanwezige fans ervaren de overrompeling gelaten en slechts een enkeling moedigt de ploeg aan. Bastiaan Manschot (leeuwenpetje, oranje sjaal en shirt) is één van de weinigen die de hele wedstrijd door op zijn trom slaat.

“Ik ben een echte voetbalfanaat,” vertelt de Utrechter. “Elke zaterdag sta ik langs het veld van Geinoord met een enorme trom mijn ploeg aan te moedigen. Dat deed ik enkele weken geleden ook, maar toen sloeg ik door de kou dwars door het instrument. Daarom moet ik het voorlopig met deze kleinere variant doen.”

Redelijk resultaat
Met de steun van onder andere Bastiaan komt het team beter uit de kleedkamer. Uiteindelijk verliest de ploeg van Lindenbergh slechts met 6-2 van de finalist van de afgelopen vier WK’s. Een redelijk resultaat vindt ook de nieuwbakken international.

“De eerste paar minuten waren we niet scherp genoeg, maar dat pakten we gelukkig daarna wel goed op,” analyseert Lindenbergh na afloop de partij. “We probeerden Spanje iets meer onder druk te zetten en hebben uiteindelijk toch een aardige pot neergezet.”

En heeft hij nog een haasje gekregen? “Bij het grote Oranje is het inderdaad de gewoonte dat je bij je debuut een haasje krijgt,” licht de oud-prof toe. “Maar daar doen ze in het zaalvoetbal niet aan. Het enige dat ik hier kreeg was een hand.”
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Ma 3 aug 2009 16:23
Citaat:
Lindenbergh bespreekt terugkeer

Bron: rtvnh.nl

De kans is groot dat voetballer Olaf Lindenbergh terugkeert in het betaalde voetbal. De voormalig speler van onder andere Ajax en AZ had al een gesprek met de clubleiding van De Graafschap.

De komende dagen spreekt hij ook nog met andere clubs. Lindenbergh verwacht dat hij er wel met één van de clubs uit gaat komen. De middenvelder speelde afgelopen seizoen bij de amateurs van Purmersteijn en in de zaal.

Een jaar geleden was Sparta de laatste club in het betaalde voetbal waar Lindenbergh voor uit kwam.
iron_dennis

Forum berichten: 70
Nieuws reacties: 34
Geplaatst: Do 22 okt 2009 08:25
En Scheringa maar zeggen dat de buitenwereld hem en zijn bank kapot gemaakt heeft. Wanneer ik dit zo lees kijk ik ook nergens van op. Dirk is iemand gebleken van alles of niets. Tot voor kort had hij alles, nu naar eigen zeggen helemaal niets meer. En medelijden? Nee, dat heb ik ook absoluut niet.
Het blijkt wel eens te meer dat je gewoon je zaakjes zwart op wit moet hebben staan.
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.314.234 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Voormalige Godenzonen » Olaf Lindenbergh
Ga
Zoeken: