Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » De opstelling en het systeem
Ga
Zoeken:

Onderwerp: De opstelling en het systeem
Maker: PushkinBekeken: 67365
Status: InactiefBerichten: 1099
+ Nieuw bericht <<<   <   36  |  37  |  38  |  39  |  40  |  41  |  42  |  43  |  44   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Vr 8 apr 2011 17:21
Jongens houd het on-topic, dit is niet de plaats om over transfers te spreken, alleen spelers die nu al bij Ajax spelen of zijn verhuurd hier noemen A.U.B..
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 756
Geplaatst: Vr 8 apr 2011 20:54
Citaat:
Komt snelheid tekort voor Ajax, en bij Ajax komt hij ruimte tekort. Sowieso hebben we niet veel aan Verhoek zolang El Hamdaoui in de spits staat, en een voorhoede met Verhoek en De Jong zie ik echt absoluut niet zitten.

Verhoek is te oud en te matig voor Ajax naar mijn mening, zijn veel betere opties die ons echt zullen versterken. Verhoek is wederom middelmoot en niveau Utrecht en we zullen weer in het oude beleid vervallen met zulke aankopen.

Sluit me hier volledig bij aan.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Zo 10 apr 2011 18:07
Citaat:
Frank de Boer noemde Aissati als optie op de 8, Özbiliz zie ik als spits omdat Ajax geen spits van niveau heeft en ik zou een opbouwende middenvelder voor de verdediging zetten. Dat is nou eenmaal hoe ik het voetbal wil zien gespeeld worden en gelukkig zijn grootheden als Johan Cruijff het met mij eens. Dat Ajax hier niet meteen geniaal voetbal mee zou laten zien maakt mij weinig uit zolang de intentie er maar is want dat is momenteel het meeste wat ik kan vragen.

Maar in de voorbereiding op dit seizoen was Özbiliz jouw beoogde nieuwe linksbuiten, kort daarna kwam hij het meest tot zijn recht als linker middenvelder, vervolgens was de rechtsbuiten zijn ideale positie en nu Barcelona definitief met Messi als zwervende spits speelt is Özbiliz de beste keuze als spits.
ghostwriter

Geplaatst: Zo 10 apr 2011 18:16
Özbiliz is een jongen die in mij ogen op veel verschillende posities tot zijn recht kan komen en waar hij volgens mij moet spelen ligt aan de andere spelers bij Ajax. Het liefst zie ik hem als rechtsbuiten maar gezien dat Ajax daar Sulejmani heeft staan en geen enkele goede spits heeft zou ik hem nu als spits gebruiken. Zou Ajax een goede spits hebben maar geen goede linkshalf dan zou ik hem als linkshalf gebruiken. Zo simpel is het.
AFCA Niels

Geplaatst: Zo 10 apr 2011 18:48
Waarom zet je dan de spits op linksbuiten en de buitenspeler in de spits? El Hamdaoui zal vaker en dreigender in balbezit komen inderdaad op links, maar ik betwijfel het ten zeerste of het team er wel meer baat bij heeft.
ghostwriter

Geplaatst: Zo 10 apr 2011 19:02
Citaat:
Waarom zet je dan de spits op linksbuiten en de buitenspeler in de spits? El Hamdaoui zal vaker en dreigender in balbezit komen inderdaad op links, maar ik betwijfel het ten zeerste of het team er wel meer baat bij heeft.
Omdat ik denk dat het zo beter werkt. Met Özbiliz staat er iemand met een goede steekpass die El Hamdaoui en Sulejmani vrij voor de keeper kan zetten. Wanneer El Hamdaoui in de spits staat wordt het spel voorin enorm vertraagd.
AFCA Niels

Geplaatst: Zo 10 apr 2011 19:05
Juist El Hamdaoui heeft een goede steekpass, Özbiliz heb ik die nog niet vaak zien geven. Daarnaast is trechtervoetbal onoverkomelijk. El Hamdaoui gaat niet taakbewust het veld breed houden en ook Sulejmani heeft dat dit seizoen zelden 90 minuten gedaan. De aard van het beestje...
ghostwriter

Geplaatst: Zo 10 apr 2011 19:15
Citaat:
Juist El Hamdaoui heeft een goede steekpass, Özbiliz heb ik die nog niet vaak zien geven. Daarnaast is trechtervoetbal onoverkomelijk. El Hamdaoui gaat niet taakbewust het veld breed houden en ook Sulejmani heeft dat dit seizoen zelden 90 minuten gedaan. De aard van het beestje...
El Hamdaoui heeft dat misschien wel maar geeft hem nooit. Hij wil de bal veel te lang bij zich houden terwijl ik juist graag een spits zie die de bal snel geeft. Wil El Hamdaoui het veld niet breed houden dan moet hij gewoon weer op de bank, dan zal hij snel genoeg zich aan zijn taken gaan houden. Sulejmani trekt wel eens naar binnen ja maar dat mag nu eenmaal in dit systeem, over het algemeen vind ik dat hij het veld aardig breed houd.
AFCA Niels

Geplaatst: Zo 10 apr 2011 21:03
El Hamdaoui gaf anders vandaag weer een paar mooie passjes de diepte in.

Sulejmani trekt inderdaad veel naar binnen toe en als hij een keer buitenom gaat, kapt hij alsnog terug naar zijn linkerbeen om vervolgens weer naar binnen te dribbelen of een balletje terug te doen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 756
Geplaatst: Zo 10 apr 2011 21:23
Citaat:

Sulejmani trekt inderdaad veel naar binnen toe en als hij een keer buitenom gaat, kapt hij alsnog terug naar zijn linkerbeen om vervolgens weer naar binnen te dribbelen of een balletje terug te doen.

Hier ben ik het mee eens, ben geen groot fan van meneer maar vandaag vond ik hem redelijk spelen.
ghostwriter

Geplaatst: Zo 10 apr 2011 21:44
Citaat:
Als Sulejmani in balbezit is moet hij naar binnen trekken voor de pass of het schot. Het gaat erom dat hij het veld breed moet houden wanneer hij de bal niet heeft.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Zo 10 apr 2011 21:52
Citaat:

Hier ben ik het mee eens, ben geen groot fan van meneer maar vandaag vond ik hem redelijk spelen.

De eerste helft speelde El Hamdaoui gewoon een goede wedstrijd, tweede helft was het fijne er van af. Ik zie hem ook werken voor de ploeg en dat heb ik nog niet eerder gezien. Fan van hem zal ik nooit worden, maar wat hij nu laat zien is in ieder geval acceptabel.
AFCA Niels

Geplaatst: Ma 11 apr 2011 18:11
Citaat:
Als Sulejmani in balbezit is moet hij naar binnen trekken voor de pass of het schot. Het gaat erom dat hij het veld breed moet houden wanneer hij de bal niet heeft.

En ook dat vind ik hem niet sterk doen. Zodra er dreiging voor de goal is zoekt hij de drukte op. Dat is sowieso het probleem met dit elftal, hij is niet de enige die het doet.
Geenidee4

Forum berichten: 531
Geplaatst: Zo 29 mei 2011 11:56
Ik wist niet of ik een apart topic moest maken, maar ik zat de hele tijd te denken aan de opstelling voor volgend seizoen. Natuurlijk moeten we nog afwachten wie er komen en gaan maar ik zat bijvoorbeeld te piekeren over de spits. Moeten we daar De Jong zetten, of toch Sigthorsson halen? En de buitenspelers, blijven dat Sulejmani en Ebicilio of toch Boerrigter?
De Jong speelde natuurlijk geweldig in de kampioenswedstrijd maar meestal vond ik hem onzichtbaar. Toch zou het zonde voor die jongen zijn als Sigthorsson hem uit de spits verdrijft. Want op het middenveld is ook geen plaats, zelfs al gaan Lindgren en De Zeeuw weg. We hebben gewoon heel veel aanvallende middenvelders, ik weet niet wat voor type van der Heijden is maar die komt dus misschien ook terug.
Lodeiro doet het vaak in oefenwedstrijden goed, die zou ik wel vaker willen zien spelen en nee, niet 5 minuten maar een helft of een halfuur.

Wat is jullie mening over het team van 2011/2012?
En nog een vraag: Wanneer wordt het programma bekend? Waarschijnlijk eind juli denk ik, begin augustus misschien?
AFCA Niels

Geplaatst: Zo 29 mei 2011 15:55
Is nog moeilijk om te zeggen, omdat belangrijke spelers nog weg kunnen gaan en ik eigenlijk geen idee heb wat bijvoorbeeld nou het niveau van Boerrigter en Sigthorsson is. Ik verwacht eigenlijk dat Boerrigter voor de basis is gehaald, maar als Ebecilio aan zijn zwakke punten werkt in de voorbereiding zou ook zomaar hij eerste keus kunnen worden. De invulling van de verdediging en het middenveld lijken wel vast te staan nu, mits er niemand weggaat. Hoe de aanval eruit zal zien zullen we later in de voorbereiding wel te zien krijgen. Voor Lodeiro verwacht ik sowieso nog geen basisplaats, maar wel dat geregeld speeltijd zal krijgen.
rocky

Forum berichten: 30
Geplaatst: Wo 22 jun 2011 10:07
Ebicilio Serero De Jong
Jansen Anita Eriksen
Boilesen Vertonghen Alderw. Wiel

Zo denk ik. Alleen weet ik goed niet hoe Luuk het doet als rechterspits. Met name van Serero mogen we heel wat verwachten. Nog Sightorson erbij, om een ander spel te kunnen spelen voorin.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Wo 22 jun 2011 10:11
Uitstekende opstelling :mrgreen:.
Vooral vanwege de lengte van Serero..

Uhh Serero is neit gehaald/onbruikbaar voor de centrale positie, is de grote van Messi. De Jong als Flankspeler is ook totaly not-done.
AFCA Niels

Geplaatst: Wo 22 jun 2011 10:22
Serero, spits. De Jong, rechtsvoor. Ebecilio, Janssen, Sigthorsson. Geen keeper opgesteld. Luuk wie..? Mogen zulk soort posts niet gewoon verwijderd worden?
Leonajax

Forum berichten: 30
Nieuws reacties: 29
Geplaatst: Wo 22 jun 2011 11:20
Steek/Vermeer

V/D Wiel - Alderweireld - Vertonghen/Aankoop - Boilesen -
Janssen - Anita - Eriksen
Sulejmani - de Jong - Serero
Riejuh

Geplaatst: Wo 22 jun 2011 11:24
Meldt er eens bij WAAROM je voor deze opstelling kiest.. Serero is een aanvallende middenvelder/ buitenspeler.. Waarom zetten jullie deze centraal in de spits? Vergeten dat hij 172cm lang is?
Sowieso heeft hij minimaal een half jaar aanpassen nodig.
Ik kan ook een opstelling posten, maar beargumenteer tenminste waarom jullie hiervoor kiezen. Ik ben hier benieuwd na wat de beweegredenen van jullie zijn om Serero centrumspits te zetten.
Eline

Forum berichten: 426
Geplaatst: Wo 22 jun 2011 12:52
Volgend jaar niet ineens veel veranderen, en inderdaad Serero mag wat mij betreft rustig worden ingepast, dus gewoon 1e half jaar laten wennen/trainen etc.

Stekelenburg;

Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Boilesen;

Anita, Eriksen, Janssen;

Sulejmani, De Jong (of nieuwe spits), Boerrigter

Wissels:
De Zeeuw blijft hopelijk als back-up middenvelder, en Enoh als reservemiddenvelder en dan heb je voor centraal achterin/linksback heb je Daley Blind. Rechtsback/CV mag Ooijer zijn. Rechtsback reserve Ligeon of Toivomaki.
Ebecilio en Serero op de vleugels en Castillion als reservespits. Verder hoop ik dat spelers als Davy Klaassen, Ouasim Bouy, Lesly de Sa, Stefano Denswil en Jody Lukoki zo nu en dan mogen meetrainen met het 1e.
steenkist

Forum berichten: 137
Geplaatst: Wo 22 jun 2011 13:35
Citaat:
Volgend jaar niet ineens veel veranderen, en inderdaad Serero mag wat mij betreft rustig worden ingepast, dus gewoon 1e half jaar laten wennen/trainen etc.

Stekelenburg;

Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Boilesen;

Anita, Eriksen, Janssen;

Sulejmani, De Jong (of nieuwe spits), Boerrigter

Wissels:
De Zeeuw blijft hopelijk als back-up middenvelder, en Enoh als reservemiddenvelder en dan heb je voor centraal achterin/linksback heb je Daley Blind. Rechtsback/CV mag Ooijer zijn. Rechtsback reserve Ligeon of Toivomaki.
Ebecilio en Serero op de vleugels en Castillion als reservespits. Verder hoop ik dat spelers als Davy Klaassen, Ouasim Bouy, Lesly de Sa, Stefano Denswil en Jody Lukoki zo nu en dan mogen meetrainen met het 1e.

Heel vreemd om te lezen. Jouw inzicht komt precies overeen met mijn inzicht. Op dit moment denk ik er daar precies hetzelfde over.

Maar wat als Sigthorson komt? De Jong op de bank? Of toch een plaatsje voor hem vrij maken op het middenveld? Maar te koste van wie? En wat als Stekelenburg weg gaat? Vermeer de kans geven? Of Tyton halen van Roda? En wat als Vertonghen weg gaat?

Ik ga er vanuit dat Stekelenburg vertrekt. In dat geval zou ik Tyton kopen, van Roda. Ik denk namelijk dat hij een betere keeper is dan Vermeer. Ik vind Vermeer geen slechte keeper, en zou het ook geen ramp vinden, mocht hij de voorkeur krijgen. Alleen is het wel een risico, want ik vind dat hij lengte mist. Daarboven op vind ik dat 'donkere' keepers vaak een 'foutje' maken. Ik kan het mis hebben, maar ik zou in dit geval toch voor zekerheid gaan en Tyton halen.

Over de spitskwestie denk ik zo: Sigthorson of Matavz kopen en De Jong naar de bank. Gewoonweg omdat er geen plek voor hem is op het middenveld. Ook ik vind De Jong geen matige speler, maar op dit moment niet goed genoeg voor een basisplaats. Hij mag het met zijn invalbeurten gaan bewijzen.

Ik hoop dat De Zeeuw blijft, dan kan hij de concurrentie met Anita aangaan op het middenveld. Voor Vertonghen zou ik geen vervanger halen. Simpelweg omdat we vele talantvolle verdedigers in de jeugd hebben rondlopen en ik niet zo 1,2,3 een goede betaalbare vervanger weet. Vertonghen is de steunpilaar, de leider, die het elftal nodig heeft. Ook de opvolger van Van der Wiel hebben we al in huis, Ligeon.
Riejuh

Geplaatst: Wo 22 jun 2011 13:48
Bij de verkoop van Maarten zal Vermeer eerste keeper worden. Dan zal er wel een ervaren keeper bijgehaald worden die moet gaan concurreren met Verhoeven voor 2de/3de keeper. Wie deze keeper dan is weet ik niet, maar Ajax heeft zeker en vast een schaduwlijst staan.

De Jong gewoon als stand-in gebruiken. Kan eigenlijk overal op het middenveld spelen en als spits. Cocu in zijn old-days (speelde op het WK '98 volgens mij ook in de spits toen Kluivert geschorst was, of speelde toen Bergkamp in de spits en Cocu op "10"). De Jong is overal inzetbaar en zal zeker zijn minuten meepikken.
AFCA Niels

Geplaatst: Wo 22 jun 2011 16:15
De Boer zal in het begin denk ik niet teveel aan zijn team veranderen. Op Janssen na denk ik dat de rest van de nieuwelingen zich eerst zal moeten bewijzen in de voorbereiding. Frank de Boer heeft spreekt ook met veel lof over De Jong, dus ik verwacht ook dat hij (ook bij de aankoop van Sigthorsson) bij de start van het nieuwe seizoen eerste keuze voor de spits zal zijn, vooral omdat op het middenveld geen plaats voor hem is en Eriksen goed speelde achter hem.

Stekelenburg; Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Boilesen; Eriksen, Anita, Janssen; Sulejmani, De Jong, Ebecilio.

Sigthorsson (zal vast nog wel komen) en Boerrigter zullen genoeg kansen onder De Boer krijgen en eerstgenoemde zal zich dan ook vast vanzelf in het team spelen.

Bij het vertrek van Stekelenburg durf ik met zekerheid te stellen dat Vermeer doorgeschoven wordt als eerste keeper en dan verwacht ik geen aankoop als Tyton of Cillissen, maar meer een ervaren degelijke keeper. Met Vermeer hebben we immers aan een keeper in handen die qua niveau en potentie op dit moment niet veel minder is dan hun. Ik verwacht dan meer een type Gentenaar, waarna Padt het seizoen erna de positie van Verhoeven overneemt.

Ook verwacht ik dat Vertonghen niet meer verkocht zal worden. Ajax zal vast en zeker met hem gepraat hebben over zijn toekomst bij Ajax en zijn beoogde vervanger (Mathijsen) heeft inmiddels bij Malaga getekend. Ook heeft Vertonghen al meerdere malen laten weten niet persee weg te hoeven bij Ajax en ook niet onbelangrijk, zijn vriendin heeft er ook weinig trek in.

Aan de speelwijze opzich zal denk ik ook niet veel veranderen, wat ook wel eens gunstig is aan de start van een seizoen, zie de laatste jaren. Verder denk ik dat Ebecilio wel eens kan gaan verrassen.
Donlau

Forum berichten: 2
Geplaatst: Di 28 jun 2011 11:19
Mijn ideale opstelling met de spelers die we hebben op dit moment:

Stekelenburg
van der Wiel Alderweireld Vertonghen Boilesen
Anita Eriksen Janssen
Ozbiliz de Jong Sulejmani

Ik heb gekozen voor Ozbiliz in plaats van Ebecilio, omdat hij op mij over komt als een speler met meer talent & potentie dan Ebecilio. Ik denk ook dat hij het gaat laten zien in de voorbereiding. Sulejmani staat in mijn beginopstelling op links, maar hij is natuurlijk vrij om te lopen waar hij wil op het veld (wisselend met Ozbiliz bijv)

Voor de rest heb ik Anita erin gezet ipv de Zeeuw of Enoh, omdat ik hem namelijk een combinatie van beide vind. Hij is voetballend sterk & het is een bijtertje. Demy de Zeeuw is voetballend goed, maar geen verdedigende middenvelder. Enoh is ijzersterk in de bal afpakken, maar het vervolg is matig. Anita heeft het onder de Boer laten zien dat hij die plek prima kan invullen.
+ Nieuw bericht <<<   <   36  |  37  |  38  |  39  |  40  |  41  |  42  |  43  |  44   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.824
Berichten: 213.618 Onderwerpen: 2.436 Nieuwste lid: Jamesdarin
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 16.764.543 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » De opstelling en het systeem
Ga
Zoeken: