Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » De opstelling en het systeem
Ga
Zoeken:

Onderwerp: De opstelling en het systeem
Maker: PushkinBekeken: 67786
Status: InactiefBerichten: 1099
+ Nieuw bericht <<<   <   30  |  31  |  32  |  33  |  34  |  35  |  36  |  37  |  38   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Vr 24 sep 2010 12:51
Citaat:
Heb je dat nou tegen mij Roger?

Nee, tuurlijk niet.

Ik bedoel, Enoh is na Suarez misschien wel onze belangrijkste speler.
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Vr 24 sep 2010 12:53
Sterker nog: Enoh is onze belangrijkste speler.
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Vr 24 sep 2010 12:55
Nu drijf je weer veel en veel te ver door......
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Ma 27 sep 2010 14:22
Interessant gesprek gister bij Studio Voetbal. Ronald Koeman stelde min of meer de volgende opstelling voor voor Ajax op het middenveld afhankelijk van de tegenstanders.

--------------------------------------------------------------------------------------
-------------------Emanuelson--------------------------De Jong---------------------
-----------------------------------------Enoh----------------------------------------

of:

---------------------------------------De Jong---------------------------------------
-------------Emanuelson----------------------------------Enoh----------------------
--------------------------------------------------------------------------------------

De argumentatie was dat er een linksbenige middenvelder bij moest. Nu ben ik geen voorstander van Emanuelson op het middenveld (laat hem maar op linksbuiten spelen), maar vind ik de variant allicht wel interessant als je Lodeiro (ook linksbenig) gaat invullen op linkshalf, en dan vooral in de eerste variant.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Ma 27 sep 2010 14:49
Citaat:

Natuurlijk de jongen die Janssen tot twee keer kinderlijk eenvoudig weg liet lopen waardoor die twee keer kon scoren is belangrijker dan Suarez of Stekelenburg.

Enoh werkt hard en is daarom een publiekslievelingetje maar is en blijft een matige voetballer.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Ma 27 sep 2010 14:55
Nee het is een goede speler, die afgelopen zaterdag verdedigend een mindere wedstrijd speelde. Ik zie zelf dat De Zeeuw en voorheen Gabri hun man veel vaker lieten lopen.
ghostwriter

Geplaatst: Ma 27 sep 2010 15:00
Enoh is dan ook de meest controlerende middenvelder, De Zeeuw en Gabri waren spelers die veel meer meters moeten maken. Niet dat ik zeg dat die hun mannetje mogen laten lopen maar niemand zegt ook dat die belangrijker zijn/waren dan Stekelenburg en Suarez.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Ma 27 sep 2010 16:02
Jol riep het laatst over De Zeeuw.
ghostwriter

Geplaatst: Ma 27 sep 2010 17:10
Jol riep (bedoel je niet zei) wat laatst?
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Ma 27 sep 2010 17:56
Jol zei het laatst in een interview op tv. Het ging erom, waarom De Zeeuw gepasseerd was. Toen had Jol het er over dat De Zeeuw mindere wedstrijden had gespeeld, maar hij makkelijk terug kan komen in het team omdat hij net zo belangrijk voor Ajax en in de groep zou zijn als Suarez.
ghostwriter

Geplaatst: Ma 27 sep 2010 18:07
Blijft dat Enoh de meest controlerende middevelder is en dat het dus puur en allen zijn taak is om zijn man niet te laten lopen.
Ping

Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 27 sep 2010 19:37
Citaat:

Ik vind nog altijd dat Steek en Suarez meer betekenen voor ons, Enoh komt daarna al vind ik het wel onze beste middenvelder!
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Ma 27 sep 2010 19:44
Ik blijf vinden dat wat Enoh kan, De Zeeuw ook kan. Er wordt hier genoemd dat De Zeeuw vaak verzaakt bij balverlies, maar dat heeft denk ik ook vooral met de tactiek van Jol te maken. De Zeeuw heeft in ieder geval wel het loopvermogen om de positie in te vullen en kan daarnaast opbouwend op die positie ook belangrijker zijn dan in de aanvallende rol die hij nu invult.
Rinus

Forum berichten: 1713
Geplaatst: Wo 13 okt 2010 20:18
Ik ben het met Ghostwriter eens dat we meer 'Ájax' moeten voetballen. Dus echt 4-3-3 en met gebruik van de flanken. Alleen spelen we niet met de punt naar voren, maar met de punt naar achteren, ook is dit een goede oplossing zolang De Zeeuw en De Jong uit vorm zijn. Nu wil ik niet zeggen dat Eriksen en Lodeiro de sterren van de hemel spelen, maar ze zorgen in ieder geval voor voetbal. Sulejmani en Suarez zullen meer de opdracht krijgen om de achterlijn te vinden en minder vaak naar binnen te gaan. Zo kunnen ze ook een voorzet geven met hun sterkere been. Als ze naar binnen gaan zorgt het in het huidige systeem veel te vaak voor een botsing met De Jong of een verdwaalde De Zeeuw. Nu moeten we alleen nog een goede linksback en/of linksbuiten hebben.
Stekelenburg
Van Der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita
Enoh
Eriksen, Lodeiro
Suarez, El Hamdaoui, Sulejmani
Zo zou ik voetballen met de huidige selectie. Er is balans in het elftal.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Vr 15 okt 2010 15:33
Velen hebben hier al eerder aangegeven dat Jol te weinig aanvallers op de bank heeft zitten met alleen Jozefzoon. Ik gaf al eerder aan dat het wachten was op een fitte Mido en kijk de fitte Mido heeft Oleguer naar de tribune verdrongen.
ghostwriter

Geplaatst: Vr 22 okt 2010 15:47
De Zeeuw liet tegen Auxerre zien een stuk beter te fungeren als hij ruimte voorin heeft en niet in de weg wordt gelopen door De Jong. Daarom zou ik ervoor kiezen om zonder 'nummer 10' te spelen en met Lodeiro als linkshalf. Lodeiro, Enoh, De Zeeuw zo zouden Lodeiro en De Zeeuw beide de vrijheid krijgen om achter de spits op de duiken.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Vr 22 okt 2010 15:51
Citaat:
De Zeeuw liet tegen Auxerre zien een stuk beter te fungeren als hij ruimte voorin heeft en niet in de weg wordt gelopen door De Jong. Daarom zou ik ervoor kiezen om zonder 'nummer 10' te spelen en met Lodeiro als linkshalf. Lodeiro, Enoh, De Zeeuw zo zouden Lodeiro en De Zeeuw beide de vrijheid krijgen om achter de spits op de duiken.

Misschien lukte dat ook wel omdat de Zeeuw als enige achter de spits opdook en er niet iemand anders was die dat deed. Ik denk dat als iedereen achter de spits op gaat duiken de balans compleet zoek is. Je moet dit dus of slim afwisselen of een vast iemand kiezen die dat doet.
ghostwriter

Geplaatst: Vr 22 okt 2010 15:55
Citaat:
Misschien lukte dat ook wel omdat de Zeeuw als enige achter de spits opdook en er niet iemand anders was die dat deed. Ik denk dat als iedereen achter de spits op gaat duiken de balans compleet zoek is. Je moet dit dus of slim afwisselen of een vast iemand kiezen die dat doet.

Wat bedoel je met iedereen? Natuurlij moeten Lodeiro en De Zeeuw dit niet op hetzelfde moment doen maar ik dacht dat iedereen hier slim genoeg was om dat te begrijpen zonder dat ik dat moest uitspellen.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Vr 22 okt 2010 16:01
De grote vraag is natuurlijk welke drie middenvelders er volgende week weer volgens JD opgesteld moeten worden.
ghostwriter

Geplaatst: Vr 22 okt 2010 16:04
Bertje, misschien moet je even terug kijken naar de opstelling die ik voor dit seizoen hier plaatste. Volgens mij staat daar precies hetzelfde middenveld als ik nu voorstel, Lodeiro, Enoh, De Zeeuw, kijk maar naar mijn bericht in dit topic van 26 juli. In de tussentijd heb ik voorgesteld om De Zeeuw eruit te halen omdat die zo slecht in vorm was.

Trouwens als Erelid is het misschien verstandig om enig niveau te houden en niet als een verontwaardige kleuter te reageren.
Bertje

Geplaatst: Vr 22 okt 2010 16:08
Ja, als je iedere week met iets nieuws komt zal er allicht wat overlap inzitten, ja.

Maar goed. Ik ben per definitie geen voorstander van opstellingen waarin De Zeeuw controlerend moet spelen. Dat kan-ie niet. Van Lodeiro weet ik het niet, maar afgaande op wat ik heb gehoord zou ik zeggen van niet. Dan leg je dus wel een erg grote druk op de schouders van Enoh (aangezien De Zeeuw bij balverlies overal loopt behalve daar waar hij nodig is).

Eriksen heeft er wel het talent voor om straks als controlerende halfspeler uit de voeten te kunnen, maar is nu nog niet rijp genoeg. Maar het zou me niets verbazen als we aan het einde van het seizoen zo spelen:

De Zeeuw/De Jong/Lodeiro;
Enoh/Lindgren; Eriksen.

Waarbij de invulling natuurlijk verschilt adhv de overige middenvelders.

Je persoonlijk opmerking leg ik verder maar naast me neer. Slaat als een tang op een varken.
ghostwriter

Geplaatst: Vr 22 okt 2010 16:11
Citaat:
Ja, als je iedere week met iets nieuws komt zal er allicht wat overlap inzitten, ja.

Ik ben maar één keer met iets nieuws gekomen en dat was omdat De Zeeuw zo slecht speelde. Daardoor heb ik geopperd een andere speler op zijn positie te laten spelen.

Citaat:
Maar goed. Ik ben per definitie geen voorstander van opstellingen waarin De Zeeuw controlerend moet spelen.

Ik hoop dat je het niet over mijn opstelling heeft want in mijn opstelling speelt De Zeeuw als aanvallende middenvelder.

Citaat:
Je persoonlijk opmerking leg ik verder maar naast me neer. Slaat als een tang op een varken.

Heel verstandig van je, als je nou ook inhoudelijk op mij in kan gaan inplaats van alleen maar met domme reacties te komen ben ik helemaal blij.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Vr 22 okt 2010 16:15
Citaat:

Wat bedoel je met iedereen? Natuurlij moeten Lodeiro en De Zeeuw dit niet op hetzelfde moment doen maar ik dacht dat iedereen hier slim genoeg was om dat te begrijpen zonder dat ik dat moest uitspellen.

Ik bedoel dat met de naar binnentrekkende Suarez en El Hamdaoui, met twee middenvelders die kort daarachter aansluiten tegelijkertijd de balans compleet zoek is.
Tuurlijk mag ik hopen dat in theorie de spelers dat weten, maar in de praktijk tegen Real Madrid lieten de Jong en met name de Zeeuw zien hiervan niet op de hoogte te zijn. Ik hoop dat de Zeeuw en Lodeiro dat dan wel kunnen afstemmen in de praktijk anders kun je beter met Lindgren en Enoh achter de Zeeuw of Lodeiro spelen.
ghostwriter

Geplaatst: Vr 22 okt 2010 16:20
Citaat:
Ik bedoel dat met de naar binnentrekkende Suarez en El Hamdaoui, met twee middenvelders die kort daarachter aansluiten tegelijkertijd de balans compleet zoek is.

Nu loopt De Jong permanent in die ruimte en het enige wat ik doe is De Jong daar weg te halen en Lodeiro die minder diep zal spelen in de basis te zetten.

Citaat:
in de praktijk anders kun je beter met Lindgren en Enoh er achter de Zeeuw of Lodeiro spelen.

Verschikkelijk dat een Ajax fan met twee verdedigende en een box-to-box middenvelder in de basis wil beginnen. Ajax hoort met technische en creatieve middenvelders te spelen. Je hoeft niet zeer aanvallend te spelen maar kijk naar Chelsea die spelen met Lampard, Mikel en Essien. Zet Lodeiro in de rol van Lampard, Enoh in de rol van Mikel en De Zeeuw in de rol van Essien en je hebt een tactisch sterk middenveld staan.
Bertje

Geplaatst: Vr 22 okt 2010 16:24
Verschil is Lodeiro, Enoh en De Zeeuw bepaald geen Lampard, Mikel en Essien zijn. Zijn technisch, tactisch en fysiek van een héél ander niveau.

Verder zou ik het op prijs stellen als je zou ophouden met persoonlijke aanvallen. Bedankt.
+ Nieuw bericht <<<   <   30  |  31  |  32  |  33  |  34  |  35  |  36  |  37  |  38   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.314.360 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » De opstelling en het systeem
Ga
Zoeken: