Auteur
|
Bericht
|
dekleine14
Forum berichten: 8
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 23 sep 2010 11:40
|
|
Goedemorgen,
Omdat iedereen zijn mening heeft, deel ik met u mijn opstelling:
------------------------------- Stekelenburg -------------------------------
--------------- Alderweireld -------------------- Vertonghen ---------------
Van der Wiel --------------------------------------------------- Emanuelson
----------------------------------De Zeeuw-------------------------------
---------- Eriksen ---------------------------------------- Lodeiro ----------
--------------------------------- Sulejmani ---------------------------------
--------------- Suarez -------------------------------- El Hamdaoui --------
Stekelenburg: Staat goed in de goal ;-)
Alderweireld en Vertonghen: Samen een meesterduo.
Van der Wiel en Emanuelson: Samen aan de buitenkant. Beide zijn goede verdedigers die ook de drang naar voren hebben en dus goed naast of zelfs langs Demy de zeeuw kunnen opkomen ter ondersteuning en tevens ook tijdens een aanval om de tegenstander onder druk te zetten.
De Zeeuw: Is sterk, en heeft een goede trap. Wanneer hij van achteruit een stevig blok vormt, het spel door middel van zijn draaikwaliteiten, overzicht en goede trap van achter uit naar voren kan omzetten sta je als heel elftal heel sterk en kunnen de aanvallende spelers heel snel met elkaar combineren, kruisen en scoren.
Eriksen en Lodeiro: Beide grote talenten met een fantastisch inzicht. Deze twee naast elkaar kan tot hele mooie combinaties leiden die uiteindelijk door de masterlijke voorhoede zal worden afgerond.
Sulejmani: Hij is zo ongelooflijk goed op de nr. 10. Hij heeft de draaisnelheid, de dribbelkwaliteit en het inzicht om de steekpass op het juiste moment te geven. Hij is de nieuwe Wesley Sneijder. Alleen is hij links en geen rechts. ;-)
Suarez en El Hamdaoui: What do I need to say? Geloof dat beide heren een neusje voor de goal hebben. Beide kunnen ze assists geven en beide kunnen ze ook mogelijkheden creëren wat dit elftal op deze manier héél gevaarlijk maakt!
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Do 23 sep 2010 15:34
|
|
Citaat: Engelaar mis je als kiespijn alleen al omdat de man traag is in zijn handelingssnelheid, Janssen zou het niveau bij Ajax wel aankunnen.
Ik bedoelde het type speler, niet de spelers zelf. Wanneer je met El Hamdaoui als schaduwspits gaat spelen en dan met Lindgren en Enoh daarachter is de balans op het middenveld wel heel erg zoek.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 23 sep 2010 16:02
|
|
Wat voor types zijn Engelaar en Jansen dan? Volgens jou?
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Do 23 sep 2010 16:26
|
|
Controlerende middenvelders, die echter voetballend en aanvallend denken, de schakel tussen verdediging en aanval, oftewel, wat De Zeeuw bij ons 'hoort' te zijn, maar het niet laat zien. Met Enoh en Lindgren heb je bal afpakkers, die de bal na herovering bij creatieve spelers inleveren. Wanneer je dan met een speler als El Hamdaoui daarvoor speelt lijkt me dat niet slim, aangezien hij toch graag de diepte opzoekt, inplaats van de aanval opzet.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 23 sep 2010 16:33
|
|
Tegen MVV zag je dat met Bonevacia in plaats van Enoh en in de laatste paar minuten Eriksen in plaats van De Jong er veel meer voetballend vermogen op het middenveld staat. Natuurlijk MVV heeft een zeer zwakke selectie maar toch kan je wel bepaalde conclusies trekken uit zo'n wedstrijd. Een daarvan is dat De Jong en ook De Zeeuw momenteel niet in de basis horen te staan. Hopelijk is Lodeiro snel fit want die zal wel eens de missende schakel op het middenveld kunnen zijn.
Iedereen weet vast wel dat ik geen fan van Enoh ben en dat ik denk dat hij een leuke speler is voor een Engelse club maar niet bij Ajax op het middenveld hoort. Hij is verdedigend sterk en draait goed maar voegt voetballend absoluut niets toe en is met de bal aan de voet een (naar Ajax standaard) ramp. Ik verwacht niet dat Jol hem buiten de selectie laat en daarom hoop ik dat er snel een Engelse club voor hem langs komt. Hier in Engeland is zijn type speler namelijk erg gewild. City heeft De Jong, Arsenal heeft Diaby, Liverpool had Macherano, Chelsea heeft Mikel, etc..
Anita, Bonevacia, Lodeiro is op dit moment het middenveld wat ik graag bij Ajax zou zien. Anita als aanjager en Lodeiro als het creatieve brein met de steekpass naar de aanvallers. In bepaalde wedstrijden (bijvoorbeeld tegen zwakkere Eredivisie clubs) zou je zelfs Anita kunnen vervanger door Eriksen om zo aanvallender te spelen. Maar op het moment ben ik al blij als Jol De Jong eruit haalt en met De Zeeuw, Enoh, Lodeiro als middeveld gaat spelen.
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 23 sep 2010 16:37
|
|
Citaat: Controlerende middenvelders, die echter voetballend en aanvallend denken, de schakel tussen verdediging en aanval, oftewel, wat De Zeeuw bij ons 'hoort' te zijn, maar het niet laat zien. Met Enoh en Lindgren heb je bal afpakkers, die de bal na herovering bij creatieve spelers inleveren. Wanneer je dan met een speler als El Hamdaoui daarvoor speelt lijkt me dat niet slim, aangezien hij toch graag de diepte opzoekt, inplaats van de aanval opzet.
De Jong zou dat prima kunnen doen hoor.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 23 sep 2010 16:38
|
|
Hier word ik zo kwaat van? Ben jij nou een Ajax fan? Je wil met Lindgren, De Jong én Enog op één middenveld spelen, WIJ ZIJN FEYENOORD NIET!
Niet lang geleden speelde Ajax met Litmanen en Witschge op één middenveld en nu zouden we met dat gedrocht moeten spelen?! GA TOCH FIETSEN!
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 23 sep 2010 16:39
|
|
Citaat: In het JC topic werd gezegd: Als Ajax wil gaan voetballen in een 4-3-3, moet Suárez of El Hamdoaui opgeofferd worden. Toen ik het las dacht ik er niet aan, maar op weg naar het voetbal vandaag, dacht ik plots aan een optie. Je ziet het bij Twente en bij PSV terug. Dus waarom niet bij Ajax? Dan krijg je zoiets:
--- Sulejmani ------------ Suárez ------------- Josefzoon ----
----------------------- El Hamdaoui ---------------------------
------------- Lindgren / De Jong ------------------------------
------------------------------------ Enoh ---------------------
We hadden het daarover ghostwriter.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 23 sep 2010 16:43
|
|
Citaat: We hadden het daarover ghostwriter.
Ook daar zie ik twee middenvelders staan die niet samen bij Ajax in de basis horen.
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 23 sep 2010 16:49
|
|
Als je met deze selectie een klassieke 4-3-3 wil spelen, is dat de beste optie lijkt me.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 23 sep 2010 16:50
|
|
Mij niet ik zou De Jong nooit in de basis zetten en El Hamdaoui niet als aanvallende middenvelder neer zetten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 23 sep 2010 18:44
|
|
Citaat: Hier word ik zo kwaad van? Ben jij nou een Ajax fan? Je wil met Lindgren, De Jong én Enog op één middenveld spelen, WIJ ZIJN FEYENOORD NIET!
Niet lang geleden speelde Ajax met Litmanen en Witschge op één middenveld en nu zouden we met dat gedrocht moeten spelen?! GA TOCH FIETSEN!
Iedereen wil wel dat Ajax met een Litmanen, Witschge en Ronald de Boer op het middenveld gaan spelen. Alleen die hebben we niet in de selectie. Ik vind het contrast tussen deze spelers en de door jou genoemde Anita, Bonevacia en Lodeiro nog erg groot. Laat de jongens zich eerst maar bewijzen met invalbeurten. Ik ben het met je eens dat je met Lindgren, de Jong en Enoh samen op een middenveld geen vloeiend aanvalsspel kan spelen, maar gaat Anita dat dan wel brengen op het middenveld. Bonevacia doet het niet onaardig tot nog toe, maar zal zich toch ook nog moeten bewijzen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Do 23 sep 2010 18:59
|
|
Je kunt het moeilijk minder doen dan De Jong en De Zeeuw.
Bonevacia svp tegen elke tegenstander uit het rechterrijtje. Met uitzondering van Ado uit. Tegen de rest mag Enoh spelen. Investeren in je talenten.
Lodeiro en Eriksen moeten uitmaken wie op 10 komt te spelen. Lodeiro is naar mijn mening de betere speler, is vooral fysiek veel beter dan Eriksen. De Jong wordt toch nooit wat.
|
Ping
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 23 sep 2010 19:12
|
|
Citaat: Hier word ik zo kwaad van? Ben jij nou een Ajax fan? Je wil met Lindgren, De Jong én Enog op één middenveld spelen, WIJ ZIJN FEYENOORD NIET!
Weet je waar ik kwaad van word ? over iemand die een mening heb over het middenveld hoe het in zijn ogen beter kan of juist niet en dan gelijk de vraag gesteld word of je nog wel een Ajax fan ben, daar word ik kwaad van!!
Iedereen op dit forum is Ajacied en heeft zijn eigen mening, dus laat iedereen in zijn waarde en ga niet met deze onzin lopen smijten!!
Danku.
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Do 23 sep 2010 19:26
|
|
Wat heeft dat met een ajacied zijn te maken hebben als hij anders wil spelen dan jij? Iedereen zijn mening hoor.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 23 sep 2010 19:29
|
|
Citaat: Weet je waar ik kwaad van word ? over iemand die een mening heb over het middenveld hoe het in zijn ogen beter kan of juist niet en dan gelijk de vraag gesteld word of je nog wel een Ajax fan ben, daar word ik kwaad van!!
Ajax staat voor creatief, technisch voetbal en als Ajax fan MOET je daar van houden!
|
Ping
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 23 sep 2010 19:56
|
|
Nou zolang ze blijven spelen als afgelopen weken en Kampioen worden hoor je mij niet klagen hoor.
Al hoop ik wel dat Lodeiro het waar kan maken als hij terug komt, ik wil zijn creativiteit wel eens zien in hele wedstrijden!
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 23 sep 2010 19:59
|
|
Citaat: Nou zolang ze blijven spelen als afgelopen weken en Kampioen worden hoor je mij niet klagen hoor.
Mij wel. Natuurlijk zal ik blij zijn met het resultaat maar niet met de prestatie.
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 23 sep 2010 22:55
|
|
Citaat: Weet je waar ik kwaad van word ? over iemand die een mening heb over het middenveld hoe het in zijn ogen beter kan of juist niet en dan gelijk de vraag gesteld word of je nog wel een Ajax fan ben, daar word ik kwaad van!!
Ajax staat voor creatief, technisch voetbal en als Ajax fan MOET je daar van houden!
Ho even. Daar hou ik ook van. Maar nu heb je nog geen middenveld die dat niveau aankan. Als je het klassieke 4-3-3 wil spelen, is dat je beste opstelling denk ik. Dan heb je 2 buitenspelers, een controlerende middenvelder, een schaduwspits die creatief is en de tussenman.
|
dekleine14
Forum berichten: 8
|
Geplaatst: Vr 24 sep 2010 09:37
|
|
We moeten gewoon spelen zoals ik al eerder heb aangegeven. Geef jullie oordeel over mijn inzicht a.u.b.
|
Fregge
|
Geplaatst: Vr 24 sep 2010 09:45
|
|
Gaat niet werken. Je middenveld wordt overlopen. Geen balafpakker.
|
Eline
Forum berichten: 426
|
Geplaatst: Vr 24 sep 2010 12:23
|
|
Wat mij betreft haal je Anita uit de basis, Emanuelson op linksback en gewoon een middenveld zoals hij hoort te zijn:
De Zeeuw (als hij in vorm is)/Lindgren, Eriksen op 10, Bonevacia.
Met alle respect voor Enoh, het is een stofzuiger maar Bonevacia is dat ook, en Bonevacia kan er ook nog eens goed bij voetballen. Enoh leidt naar mijn idee te veel balverlies wat toch eigenlijk een van de belangrijkste dingen is bij het middenveld.
Siem is een lieve jongen maar ik vind het een harde werker, niet meer niet minder. Ik zou Eriksen veel vaker laten invallen. Eriksen heeft zoveel meer creativiteit, snelheid, tweebenigheid.
|
Fregge
|
Geplaatst: Vr 24 sep 2010 12:36
|
|
Enoh uit dit elftal halen is zelfmoord. Wees realistisch: Deze verdediging kan goed opbouwen, maar verdedigend gezien is het niet het beste elftal. Enoh is de balafpakker, en zorgt ervoor dat de verdediging minder hoeft te doen.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Vr 24 sep 2010 12:49
|
|
No way, als je de kwaliteiten van Enoh niet op waarde kunt schatten heb je naar mijn mening niet veel verstand van voetbal.
|
Fregge
|
Geplaatst: Vr 24 sep 2010 12:50
|
|
Heb je dat nou tegen mij Roger?
|