Auteur
|
Bericht
|
famey
Forum berichten: 77
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 14:31
|
|
Ipv een 4-4-2 zie ik liever een Cruijfiaanse 4-3-3;
Zeegelaar-------Pantelic------------Suarez
------------Lodeiro---De Zeeuw-------------
------------------Enoh-------------------------
Urby----------------------------------vd Wiel
--------Vertonghen--Alderweireld--------
-------------------Steek-----------------------
In de voorste linie heb je dan nog;
Sulejmani voor de linkshalf,
Rommedahl / Jozefszoon voor de rechtshalf,
Als centrum spits; Castillion, Suk
Voor het middenveld Eriksen, Anita, Gabri, De Jong, Aissatti, Lindgren, Donald.
Voor 3 posities 7 man, hier van mogen er ook 3 vertrekken van mij.
Donald, Ogararu, Wielaert, Verhoeven en Kennedy + nog 2 middenvelders sowieso lozen indien mogelijk.
Nu nog een goede linksback een Urby kan ook in de etalage. Liefst zie ik ook nog een linksbuiten komen aangezien Sulejmani niet presteerd en Zeegelaar nagenoeg geen kans krijgt (in jong Ajax vind ik Zeegelaar en jozefszoon gewoon goed presteren die mogen beide wel bij de selectie komen)
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 22:21
|
|
Kan Ajax niet altijd 4-4-2 spelen? Je ziet gewoon dat we daarin het beste zijn.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 05:28
|
|
Ajax moet als het de spelers ervoor heeft altijd in een 4-3-3 systeem spelen maar zolang Sulejmani niet in vorm is en Zeegelaar nog niet ver genoeg in zijn ontwikkeling zou ik voor een 4-4-2 systeem kiezen. Ook heeft Ajax een goede rechtsbuiten nodig want Rommedahl is een leuke invaller voor wanneer Ajax op de counter kan gaan spelen maar meer ook niet en Suarez vind ik een spits en geen buitenspeler.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Wo 24 feb 2010 14:56
|
|
Na de overheveling van Eriksen lijkt het me tijd worden voor een andere jongen uit de A1: Jozefzoon.
Eriksen speelde afgelopen zondag misschien wel beter dan hij speelde in de A1. Zo zie je maar weer dat spelers vanzelf beter worden met betere spelers om zich heen. Het is de hoogste tijd om Kennedy en Rommedahl om te ruilen voor Jozefzoon. Laat hem maar ruiken aan het niveau. Dat geeft inzicht voor komende zomer.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 24 feb 2010 14:57
|
|
Wanneer heb jij Jozefzoon voor het laatst zien spelen, JL10?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Wo 24 feb 2010 18:53
|
|
Citaat: Wanneer heb jij Jozefzoon voor het laatst zien spelen, JL10?
In december.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Do 25 feb 2010 11:12
|
|
Zoals Ajax de laatste wedstrijden heeft gespeeld tegen Juventus en Vitesse en waarschijnlijk tegen Juventus word het moeilijk voor Jozefzoon om een plaast bij de selectie te bemachtigen. Simpelweg omdat ze niet met een buitenspeler vinden. Ik zie komend jaar wel Jozefzoon aanpikken bij de selectie omdat er waarschijnlijk meer ruimte zal zijn.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 06:33
|
|
Citaat: Zoals Ajax de laatste wedstrijden heeft gespeeld tegen Juventus en Vitesse en waarschijnlijk tegen Juventus word het moeilijk voor Jozefzoon om een plaast bij de selectie te bemachtigen. Simpelweg omdat ze niet met een buitenspeler vinden. Ik zie komend jaar wel Jozefzoon aanpikken bij de selectie omdat er waarschijnlijk meer ruimte zal zijn.
Ik hoop dat Jozefzoon samen met zijn jaargenoten Bonevacia, Castillion en Van Rhijn aan een Jupiler League club wordt verhuurd. Daar kunnen ze zich verder ontwikkelen door veel speelminuten in het eerste te maken. Het jaar daarop kunnen ze de stap naar het eerste dan veel beter aan of ze kunnen aan een Eredivisie club verhuurd worden.
Ajax speelt de laatste weken redelijk goed in een 4-4-2 systeem en zolang Ajax niet de speler heeft om in een 4-3-3 of 3-4-3 te spelen moeten ze dat niet omgooien maar Ajax moet wel altijd streven naar een systeem met vleugelaanvallers.
--------------------- Keeper --------------------
---------------------- CV ----------------------
------ RV ------------------------------ LV ------
---------------------- VM ----------------------
------ RM ----------------------------- LM ------
---------------------- AM ----------------------
----- RA ------------------------------- LA ------
---------------------- CA -----------------------
Voor mij is dit het ideale Ajax systeem, een 3-4-3 met de perfecte afstanden en driehoeken. Het is alleen noodzakelijk dat je de juiste spelers voor dit systeem hebt want anders zou het niet werken. Het mooie van dit systeem is dan je zeer makkelijk naar een 4-3-3 kan overschakelen mocht je tegen een elftal spelen met 3 aanvallers, het enige wat je hoeft te doen is de verdedigende middenvelder een linie terug te schuiven of desnoods de meest aanvallende middenvelder te vervangen door een extra centrale verdediger. Ook kan je naar een 4-4-2 overstappen zonder veel gedoe door een van de twee vleugelspelers te vervangen voor een centrale verdediger.
-------------------- Stekelenburg -------------------
-------------------- Alderweireld -------------------
----- V.d. Wiel ---------------------- Vertonghen ------
---------------------- Blind -----------------------
------ De Zeeuw ----------------------- Lodeiro ------
--------------------- De Jong ----------------------
------ Suarez ------------------------ Emanuelson ----
--------------------- Pantelic ----------------------
Ik zou alleen liever zien dat er een goede linkerverdediger komt en dat Vertonghen, in plaats van Blind, als VM gaat spelen. Eriksen kan proberen een basisplaats te veroveren ten koste van De Jong, die op zijn beurt dan ook de concurrentie met De Zeeuw aan kan gaan. Verder heeft Ajax dan met onder andere Vermeer, (als er een linkerverdediger wordt gekocht) Blind, Eriksen of De Jong en Manucharyan, Sulejmani een redelijk sterke bank met in ieder geval enorm veel potentieel.
Veel mensen zullen wel weer zeggen dat deze opstelling te aanvallend is maar eigenlijk is deze opstelling niet veel aanvallender dan een 4-4-2 systeem. Alleen moet iedereen wel goed omschakelen, een klassieke buitenspeler verdedigd ook mee dus Suarez en Emanuelson zullen mee moeten verdedigen, zelf bij Barca worden Henry en Messi gevraagd mee te gaan in de verdediging, terwijl je in een systeem met twee spiten zelden ziet dat die mee gaan in de verdediging. Verder is de verdedigende middenvelder in deze opstelling eigenlijk niets meer dan een doorgschoven centrale verdediger. Verder zou De Zeeuw een iets verdedigendere rol krijgen dan de laatste weken en meer zoals hij het seizoen begon. Hij is geen aanvallende middenvelder en de laatste tijd speelt hij alsof hij er wel een is. Hij hoort achter de bal te spelen en verdedigend net zo hard als aanvallend te werken. In deze opstelling met dit systeem zou hij dus meer moeten gaan verdedigend dan nu. Lodeiro en De Jong (of als Eriksen een basisplaats krijgt hij) zullen vooral in de omschakeling erg geconcentreerd moeten spelen en niet hun mannetje moeten laten lopen, hetzelfde geld dus voor Suarez en Emanuelson. Ja Suarez is het beste in een vrije rol maar Ajax hoort niet van één man afhankelijk te zijn en als iedereen zijn taken uitvoert hoeft Ajax ook ook niet van één man afhankelijk te zijn. Met Pantelic en De Zeeuw heeft Ajax naast Suarez nog twee topspelers voor de Eredivisie en de rest kan het niveau ook makkelijk aan.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 13:25
|
|
Als ik die opstelling al zie heb ik al meteen geen zin meer om de rest te lezen, wat een prutopstelling.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 13:30
|
|
Je opmerking is ook prut, Garcia. Zeg dan niks.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 14:24
|
|
Dat bepaal ik zelf wel. Hiermee word je geen kampioen.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 14:58
|
|
JD neemt de moeite om zijn ideeën uitgebreid en beargumenteerd uit te tikken, jij komt niet verder dan een zure one liner. Lullig voor iemand die een zinvolle bijdrage heeft willen leveren en allesbehalve vruchtbaar voor verdere discussie. Dat lijkt me dus duidelijk niet de bedoeling en laat dat nou net hetgeen zijn dat jij hier niet bepaalt. Graag inhoudelijk verder. Munitie genoeg, lijkt me.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 14:59
|
|
Citaat: Dat bepaal ik zelf wel. Hiermee word je geen kampioen.
Leg ook uit waarom we dan geen kampioen worden, want met de opmerking als wat een flutopstelling heeft het natuurlijk geen zin om te discussieren en het getuigd van weinig respect naar JD.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 16:04
|
|
Heb ik al een paar keer uitgelegd in andere topics, dus dat ga ik hier niet meer doen. Dit is al de 20e keer dat JD zoiets typt en ik heb er al vaker op gereageerd, dus ik ga nu niet nog een keer uitleggen waarom we hiermee geen kampioen worden.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 16:12
|
|
Citaat: Heb ik al een paar keer uitgelegd in andere topics, dus dat ga ik hier niet meer doen. Dit is al de 20e keer dat JD zoiets typt en ik heb er al vaker op gereageerd, dus ik ga nu niet nog een keer uitleggen waarom we hiermee geen kampioen worden.
Kun je ook even zeggen in welk topic, ik ben namelijk benieuwd ;).
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 16:54
|
|
Als je echt benieuwd bent moet je maar terug zoeken.
Ik denk dat je in de zoekmachine maar eens Chadli in moet vullen want dan krijg je elke post van JD te zien, en daar reageer ik dan op.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 18:56
|
|
Citaat: Als je echt benieuwd bent moet je maar terug zoeken.
Ik denk dat je in de zoekmachine maar eens Chadli in moet vullen want dan krijg je elke post van JD te zien, en daar reageer ik dan op.
Hij heeft Chadli niet eens in zijn opstelling. Hij heeft 3 andere spelers in zijn basis wat verschilt van de huiidige basis. Blind, Lodeiro en Manu. En jij concludeert dat dat meteen een flutopstelling is. Raar.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 04:41
|
|
Citaat: Als ik die opstelling al zie heb ik al meteen geen zin meer om de rest te lezen, wat een prutopstelling.
Reageer dan A.U.B. ook niet. Als je wel de rest had gelezen dan had je kunnen inzien waarom ik denk dat zo'n systeem zou werken en dat ik ook niet denk dat deze opstelling sterk genoeg is en een speler mist, maar dit is niet het juiste topic om over transfers te praten dus heb ik het gedaan met de spelers die Ajax in huis heeft.
Citaat: Ik denk dat je in de zoekmachine maar eens Chadli in moet vullen want dan krijg je elke post van JD te zien, en daar reageer ik dan op.
Wat heeft de naam Chadli te zoeken in dit topic, het gaat hier niet over transfers en ik heb hem hier ook niet genoemd.
Citaat: Heb ik al een paar keer uitgelegd in andere topics, dus dat ga ik hier niet meer doen. Dit is al de 20e keer dat JD zoiets typt en ik heb er al vaker op gereageerd, dus ik ga nu niet nog een keer uitleggen waarom we hiermee geen kampioen worden.
Wat bedoel je met zoiets want ik weet behoorlijk zeker dat ik nog nooit een 3-4-3 opstelling voor Ajax heb gepost.
Sowieso zou ik graag willen weten wat je zo prut aan deze opstelling vindt, wat is er mis mee?
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 08:49
|
|
JD, als ik je opstelling bekijk kan ik eigenlijk hetzelfde concluderen als RG. Maar ik heb wel alles gelezen. En die opstelling is voor nu niet realistisch. Van der Wiel gaat steeds mee naar voren, dus er valt eigenlijk een gat. Ik zie liever een 4-4-2 dan. Of als je terug wil met vleugel spitsen een 4-2-3-1. Hierdoor kunnen backs naar voren, staat het verdedigend als een huis, en als je nog een wat meer aanvallendere speler (zoals De Jong of De Zeeuw) bij de controlerende middenvelders zet, zul je meer druk naar voren hebben. Ik zou streven naar deze opstelling
----------------------------- Stekelenburg ----------------------------
-- Vd Wiel ---------- Aldewereild --- Verthongen --------- Blind -------
---------------------- De Zeeuw --- Enoh -----------------------------
-- Suarez -------------------- Eriksen ------------------- Lodeiro -----
------------------------------ Pantelic ---------------------------------
Waarmee Lodeiro en Eriksen iets verdedigender staan dan Suarez
|
Dijk
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 18:24
|
|
Citaat: En die opstelling is voor nu niet realistisch. Van der Wiel gaat steeds mee naar voren, dus er valt eigenlijk een gat. Het is maar net met welke opdracht je de spelers mee geeft. Ajax kiest er voor om met opkomende komende backs te spelen in plaats van met een inschuivende verdediger te spelen. Van der Wiel heeft ook goede wedstrijden gespeeld als centrale verdediger, maar dat is al een poos geleden.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 18:27
|
|
Van der Wiel komt toch tekort op de CV. Vooral fysiek,ik zou hem niet op die positie zetten, omdat hij daar gewoon geen meerwaarde is.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 18:41
|
|
Citaat: Van der Wiel komt toch tekort op de CV. Vooral fysiek,ik zou hem niet op die positie zetten, omdat hij daar gewoon geen meerwaarde is.
Als je met drie centrale verdedigers speelt dan kan een van die drie best fysiek wat minder sterk zijn. Daarbij zie je nu vaak dat bij Ajax beide vleugels ver naar voren spelen (kijk naar Sparta - Ajax) dus V.d. Wiel zal toch nog mee naar voren kunnen maar dan zal de verdedigende middenvelder (Blind) terug naar achteren moeten schuiven, dat zijn simpele afspraken die je kan maken.
|
Dijk
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 18:44
|
|
Citaat: Van der Wiel komt toch tekort op de CV. Vooral fysiek,ik zou hem niet op die positie zetten, omdat hij daar gewoon geen meerwaarde is. Fysiek vind ik het allemaal wel meevallen. Hij komt te kort door positie kiezen, voorzetten vanaf de zijkant. Je hoeft geen beer te zijn als centrale verdediger.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 23:29
|
|
Citaat: Van der Wiel komt toch tekort op de CV. Vooral fysiek,ik zou hem niet op die positie zetten, omdat hij daar gewoon geen meerwaarde is. Fysiek vind ik het allemaal wel meevallen. Hij komt te kort door positie kiezen, voorzetten vanaf de zijkant. Je hoeft geen beer te zijn als centrale verdediger.
Ligt eraan wat voor spits er tegenover je staat, meestal heb je minstens 1 lange centrale verdediger nodig.
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Di 9 maa 2010 18:21
|
|
Ik vind Blind niet goed genoeg voor de controlerende positie, nog niet. Verder verwacht ik dat in ieder geval Suarez weg is na dit seizoen, Pantelic weet ik niet. Dus bouwen aan deze 11 heeft weinig zin. Manucharyan is ook een beetje overdreven, hij heeft een hoop talent maar kan zich maar niet uit de ziekenboeg houden. Verder hoop ik dat het wat wordt met Lodeiro. Ik zie Eriksen nog 3 jaar in Amsterdam voetballen tot een andere club hem ophaalt. De Zeeuw zie ik trouwens als iemand die best wel eens tot het einde van zijn carriere bij Ajax blijft voetballen. Blind gaat misschien zijn vader achterna en blijft na verschillende verhuurperiodes ook voor de rest van zijn leven bij Ajax voetballen. Verder zie ik de hele verdedigende linie verkocht worden na 3/4 jaar. Het is een mooi systeem met hele leuke voetballers, daar niet van!
Niet dat dit heel erg relevant is, maar als we echt willen bouwen zullen we mensen moeten krijgen die lang blijven. Suarez is erg leuk, maar blijft maximaal 3 seizoenen goed voetballen totdat hij naar Spanje gaat.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik houd van spelers die clubliefde hebben.
Gabri is misschien niet een versterking en misschien doet hij het alleen voor het geld, maar toen hij aangaf voor de rest van zijn leven voor Ajax te willen blijven voetballen steeg hij wel in mijn pikorde.
|