Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 28 dec 2009 20:20
|
|
Aissati scoorde laatst twee keer op rij toen hij centraal werd opgesteld tegen Heerenveen en Vitesse. Hij heeft een redelijk schot en als hij vaker aanlecht zal hij vaker scoren. Hij moet dan alleen wel centraal spelen want dan zal hij vaker de kans krijgen om aan te leggen.
Ik ben ervoor om volgdend seizoen 4-4-2 in een ruit te spelen met Aissati in een vrije rol achter twee spitsen. Dan komt hij het beste tot zijn recht.
Sulejmani zou ik dan een vrije rol op links geven en ik denk dat die twee dan binnen een a twee seizoenen kunnen uitgroeien tot toppers voor Ajax.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 28 dec 2009 20:34
|
|
Op een gegeven moment zal er wel eens eentje invliegen, ja, Pienaar maakte ook wel eens een goaltje. Zijn afwerking is moeizaam, dat rollertje tegen Utrecht is misschien wel tekenend. Geen killer.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 28 dec 2009 23:57
|
|
Citaat: Aissati scoorde laatst twee keer op rij toen hij centraal werd opgesteld tegen Heerenveen en Vitesse. Hij heeft een redelijk schot en als hij vaker aanlecht zal hij vaker scoren. Hij moet dan alleen wel centraal spelen want dan zal hij vaker de kans krijgen om aan te leggen.
Ik ben ervoor om volgdend seizoen 4-4-2 in een ruit te spelen met Aissati in een vrije rol achter twee spitsen. Dan komt hij het beste tot zijn recht.
Sulejmani zou ik dan een vrije rol op links geven en ik denk dat die twee dan binnen een a twee seizoenen kunnen uitgroeien tot toppers voor Ajax.
Wanneer Jol aanblijft als trainer volgend seizoen denk ik juist dat spelers als Eriksen, Boilesen, Zeegelaar, Castillian & co in de basisopstelling zullen komen te staan, mits hun ontwikkelijk doorgaat zoals nu. Ik zie in Aissati eigenlijk niet meer iemand die Ajax naar grote hoogte zal stuwen, hij maakt geen stappen meer in zijn ontwikkeling...
Dit is een beetje de basis 11 die ik voor volgend seizoen in gedachten heb (we mogen er vanuit gaan dat Suarez er niet meer bij zal zijn):
Stekelenburg; Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Boilesen; De Zeeuw, Eriksen, Enoh; Sulejmani, Castillion, Zeegelaar.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 29 dec 2009 00:04
|
|
Eriksen, Boilesen, Castillion en Zeegelaar zijn grote talenten maar ik denk zelf niet dat ze volgend seizoen al goed genoeg zijn om in de basis te starten. Misschien een enkele wedstrijd maar in ieder geval niet struktureel.
Trouwens is Boilesen van wat ik hoor veel beter als centrale verdediger en we hebben de laatste jaren als genoeg centrale verdedigers misbruikt als back.
|
kimika
Forum berichten: 44
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 29 dec 2009 00:08
|
|
Met de basiself, die hierboven mijn bericht staat, mag je blij zijn als je de uefa cup haalt. Ik denk niet dat jongens als Castillion of Boilesen al klaar zijn voor het 1e van Ajax. De basiself die ik in mijn gedachte heb, is de basiself van nu - Suarez. Gun die spelers nou is de tijd om een 'team' te worden. Dat er dan af en toe een nieuw talent in de basis komt is beter, dan ineens de helft van Jong Ajax/Ajax 1 te promoveren tot Ajax 1.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Di 29 dec 2009 00:09
|
|
Citaat: Eriksen, Boilesen, Castillion en Zeegelaar zijn grote talenten maar ik denk zelf niet dat ze volgend seizoen al goed genoeg zijn om in de basis te starten. Misschien een enkele wedstrijd maar in ieder geval niet struktureel.
Trouwens is Boilesen van wat ik hoor veel beter als centrale verdediger en we hebben de laatste jaren als genoeg centrale verdedigers misbruikt als back.
Mwoah, ik denk dat sowieso Eriksen wel minuten gaat maken in de tweede seizoenshelft. Toby Alderweireld speelde vorig seizoen ook maar een paar wedstrijden mee en heeft nu gewoon een basisplaats en is één van de beteren. De laatste tijd hoor je ook steeds meer in het nieuws over de jeugd van Ajax en Jol. Volgens mij is hij enorm veel bezig de jeugd een kans te geven.
Ik vergat Jozefzoon trouwens in 't stukje te noemen ;)
|
kimika
Forum berichten: 44
|
Geplaatst: Di 29 dec 2009 00:15
|
|
Citaat: Eriksen, Boilesen, Castillion en Zeegelaar zijn grote talenten maar ik denk zelf niet dat ze volgend seizoen al goed genoeg zijn om in de basis te starten. Misschien een enkele wedstrijd maar in ieder geval niet struktureel.
Mwoah, ik denk dat sowieso Eriksen wel minuten gaat maken in de tweede seizoenshelft. Toby Alderweireld speelde vorig seizoen ook maar een paar wedstrijden mee en heeft nu gewoon een basisplaats en is één van de beteren. De laatste tijd hoor je ook steeds meer in het nieuws over de jeugd van Ajax en Jol. Volgens mij is hij enorm veel bezig de jeugd een kans te geven.
Ik vergat Jozefzoon trouwens in 't stukje te noemen ;)
Jah ik denk ook wel dat hij de jeugd een kans gaat geven en dat hoop ik ook. Maar ik denk dat je ze pas in de basis moet zetten als ze daar klaar voor zijn. En dus niet al je ervaren spelers op de bank gaan zetten. Pantelic bijvoorbeeld zou ik zeker niet wissel zetten volgend jaar, en Urby (als hij blijft) ook niet.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Di 29 dec 2009 00:21
|
|
Ik denk niet dat Pantelic volgend jaar nog bij Ajax zit :)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Di 29 dec 2009 19:57
|
|
Citaat: En in die edities bleef Vertonghen fier overeind? Van der Wiel hield stand? Aissati deed mee bij die 6-2.
Onder Van Basten klopte de opstelling al van geen kant, toen zakte inderdaad iedereen door het ijs, maar onder Jol heb ik Van der Wiel alleen een hele moeilijke wedstrijd zien spelen tegen Dzudszak, maar ik geef je het te doen met Wielaert naast je. Die ook nog eens in de weg staat bij de 3-2. Verder moet hij niet meer in de mandekking bij corners en vrije trappen, bij corners laat die jongen gewoon bij een paal staan. Ook Verthongen was onder Van Basten niks, werd overal neer gezet, hij speelde al op de back, in het centrum en op het middenveld. Samen met Alderweireld staat het al veel beter en de enige wedstrijd waar dit koppel zo'n beetje niet samen achterin speelde ging met 4-3 verloren tegen PSV, maar tegen Twente en Utrecht, was het verlies niet een hun te danken. Zij speelden aardig, maar je mag nog niet verwachten dat ze het team dragen. Aissati heb ik ook mijn twijfels over, zie graag Schaars komen, maar Aissati heeft wel iets, hem geef ik nog wel even de tijd.
Citaat:
Sulejmani's wedstrijden op het gevraagde, en dan heb ik het nog niet eens over het gewenste, niveau zijn op 1 hand te tellen.
Hoeveel minuten heeft hij dit seizoen gespeeld? Veels te weinig als je het mij vraagt en je kunt moeilijk zeggen dat hij het minder doet dan Rommedahl en Kennedy, zijn aannames zijn goed, maar hij passt alles af, hij leidt geen balverlies, maar het is niet de speler met die acties die hij bij Heerenveen had. Hij moet meer in zichzlef geloven , want zijn egoisme is volledig weg.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 29 dec 2009 21:09
|
|
Tja, wat jij als redenen opvoert, komen op mij over als excuses. Van deze selectie zijn alle spelers wel ergens door het ijs gezakt. Dat vind ik ook niet zo erg, het gaat er om wat ze ergens wel gebracht hebben en dat er weer uit proberen te persen. Ik heb niks tegen Vertonghen of van der Wiel, die heb ik genoeg aardige wedstrijden zien spelen, maar Enoh en Anita ook. Ook in grotere wedstrijden. Wat ik jammer vind, is dat Enoh zich de laatste weken moest beperken tot stofzuigeren en dat de Zeeuw overal en nergens uitwaaiert. Dat stond eerder beter.
Citaat: Hoeveel minuten heeft hij dit seizoen gespeeld? Veels te weinig als je het mij vraagt
Daar is een goede reden voor; anderen brengen wel degelijk meer en/of zijn geschikter. Iedereen mag zijn talent roemen, maar het zou wel fijn zijn als zijn prestaties -en die van anderen misschien ook- dan ook op iets juistere waarde geschat worden. Sulejmani mag zich schamen voor het aantal minuten dat hij in de eerste seizoenshelft heeft afgedwongen. Iedereen is met dat jochie bezig, het wordt nu wel eens tijd dat ie wat terug doet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 16:15
|
|
Citaat: Van deze selectie zijn alle spelers wel ergens door het ijs gezakt. Dat vind ik ook niet zo erg, het gaat er om wat ze ergens wel gebracht hebben en dat er weer uit proberen te persen.
Ja dat zeker, maar dat zeg ik ook, onder Van Basten heeft iedereen de 4-0 tegen Sparta en de 6-2 tegen PSV etc nog in het hoofd, dat was niet 1 keer dat het gebeurde dat men collectief door het ijs ging, maar zelfs meerdere malen. Van het duo Verthongen, Alderweireld kun je dat dit seizoen niet zeggen. Tegen PSV en Anderlecht werd dit duo uit elkaar gehaald door een Wielaert of Oleguer en weg is je verdediging en dit werkt door op je hele elftal. Iets waar vooral Twente en PSV elke wedstrijd op kunnen leunen.
Citaat: Ik heb niks tegen Vertonghen of van der Wiel, die heb ik genoeg aardige wedstrijden zien spelen, maar Enoh en Anita ook.
Ik wil zo'n best mogelijk Ajax zien op termijn, dit seizoen kampioen worden lijkt onmogelijk. Maar ik vind dan dat je dan eens wat moet invensteren in Sulejmani. Na dit seizoen hebben we dit seizoen hebben we waarschijnlijk niet meer de beschikking over Suarez, Cvitanich, Rommedahl en Pantalic. Als dan Sulejmani ook niet aan het voetallen hebt dan heb je een groot probleem. Daarom is het naar mijn mening het beste om de veels te wisselvallige Anita (ook ik heb hem hele aardige wedstrijden zien spelen, maar ik zie niet in dat hij op den duur de nieuwe linksback van Ajax wordt, ik denk dat hij daar te kort voor komt zoals ik in de 1e post al zei) eruit te halen en Urby op linksback te zetten, want wanneer was dat ook al weer dat hij zei dat hij als linksback Oranje wou halen? Enoh heb ik nooit afgekraakt, ik vind hem meer een speler voor de breedte en ik vind dat Ajax een betere basisspeler verdient. Ik zet daar Verthongen neer, vooral omdat hij in het positiespel veel meer toevoegd dan Enoh. Maar dat is voorlopig voor volgend jaar, want indien we geen nieuwe verdediger krijgen zie ik niet in wie naast Alderweireld zou moeten spelen.
|
mister000robbert
Forum berichten: 4
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 17:14
|
|
pantelic
emanuelson súarez
de jong
enoh de zeeuw
anita? verthingen alderweireld v.d.wiel
stekelenburg
* alleen heb ik nog myn twijfels over anita.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 17:35
|
|
Citaat: pantelic
emanuelson súarez
de jong
enoh de zeeuw
anita? verthingen alderweireld v.d.wiel
stekelenburg
* alleen heb ik nog myn twijfels over anita.
Ik over je taalkundige vaardigheden vriend. Nooit geleerd dat myn met een lange ij moet? En achternamen met een hoofdletter? Niet lullig bedoeld maar dit forum is wat volwassener dan Ajax Netwerk en het Voetbalzone-forum...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 19:56
|
|
verthingen?
Inderdaad. Aandacht daarvoor. Hoofdletters, komma's, punten en inhoud. De volgende keer weer van dit soort posts en het is voorbij.
|
kampioen
Forum berichten: 1
|
Geplaatst: Wo 13 jan 2010 19:31
|
|
Stekelenburg-van der Wiel - Alderweireld-Vertonghen-Atouba.
De Zeeuw - Gabri - Enoh - Urby.
Pantelic - Suarez met Sulejmani als pinchitter?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 13 jan 2010 19:40
|
|
Welkom, kampioen!
|
Raaijkeweske
Forum berichten: 124
|
Geplaatst: Vr 15 jan 2010 06:03
|
|
Stekelenburg
vdwiel vertonghen toby atouba
urby de zeeuw Aisatti
suarez pantelic sulejmani
Ik zou dit een leuke opstelling tegen nac vinden
aisatti de opdracht geven voor steekpaasjes op sulejmani te spelen en anders terug na de zeeuw spelen
urby naar binnen laten trekken en verwoestend uitlaten halen als die de kans krijgt (met links kun je leuk schieten van rechts)
de zeeuw mag zn ding gewoon doen
vd wiel kan rechts langs urby deroverheen als der ruimte ligt
En de rest laat je gewoon doen wat ze anders ook doen
en atouba zeg je duidelijk tegen dat hij geen fratsen uithaalt ;)
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 15 jan 2010 06:58
|
|
HOOFDLETTERS! namen schrijf je Altijd met hoofdletters, net als het begin van een zin. Een beetje fatsoenlijke post is hier erg belangrijk, iets wat jij post ziet er niet uit. Verder valt er ook geen mouw aan te passen aan je posts, zo onoverzichtelijk, chaotisch. Het valt te zien dat ze op een laat tijdstip gepost zijn . Besteed hier iets meer aandacht aan dat scheelt een slop op de borrel .
Verder loop je met je opstelling gegarandeerd het mes in en verlies je met 3-0. Is Atouba gebleseerd tot minimaal half februari.
Urby op een drie mans middenveld, Urby is geen middenvelder voor een drie mans middenveld, dat gaat gegarandeerd fout, zeker als je er dan nog Aisatti bij zet ook. Deze spelers kunnen hun man niet houden en verder moet er bij NAC-uit geknokt worden. Dit is ook niet het sterke punt van deze twee spelers.
. Ik hoop dat Jol niet luistert naar jou.
Ik zou het zo doen, aangezien Gabri,Enoh, Pantelic geblesseerd/afwezig zijn.
------Stekelenburg
vd Wiel-Alderweireld-Vertonghen-Emanuelson
--------------Anita------------------
-------De Zeeuw--Aisatti
Rommedahl-Suarez---Sulejmani
|
Raaijkeweske
Forum berichten: 124
|
Geplaatst: Vr 15 jan 2010 07:17
|
|
Over Pantelic is nog niks bekent, die zou als t meezit nog wel kunnen spelen.
Maar inderdaad Atouba is geblesseerd mijn fout, komt omdat ik eerst de ideale opstelling er wou neerzetten, maar kwam der achter dat Enoh er natuurlijk niet is.
Maar dan inderdaad is jou opstelling ook nie slecht (als Pantelic niet mee doet) maar zou ik Donald ipv Anita zetten
|
ajacied boris
Forum berichten: 54
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 15:48
|
|
Stekelenburg
v/d Wiel Alderweireld Vertonghen Anita
Enoh De zeeuw Emanuelson
Suarez Sulejmani Pantelic
|
svvenn
Forum berichten: 563
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 16:14
|
|
Citaat: Stekelenburg
Enoh De zeeuw Emanuelson
Pantelic met zijn ongekende snelheid en actie aan de zijkant ! Lijkt me niet!
|
ajacied boris
Forum berichten: 54
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 16:39
|
|
Citaat: Stekelenburg
Enoh De zeeuw Emanuelson
Pantelic met zijn ongekende snelheid en actie aan de zijkant ! Lijkt me niet!
ik bedoelde sulejmani en pantelic andersom
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 16:41
|
|
Hoofdletters en punten, Boris. Dit is de laatste keer dat ik het zeg. De volgende keer worden je posts gewoon verwijderd en als het te lang duurt krijg je een ban.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 16:45
|
|
Citaat:
ik bedoelde sulejmani en pantelic andersom
Dan gebruikt u gewoon de WIJZIG knop die naast de QUOTE en VERDWIJDER knop zit.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 13:38
|
|
Citaat: Ajax heeft voorlopig de hoop op de dertigste landstitel opgegeven. Na het gelijkspel bij NAC Breda (1-1) kan PSV morgen, net als FC Twente, een voorsprong van negen punten nemen.
Reden voor Martin Jol om de blik al op de toekomst te richten. „We kunnen blijven praten over schade en zes, acht of tien punten. Maar we willen zo hoog mogelijk eindigen met de jongste ploeg van Nederland en bouwen aan een nieuw elftal.”
hehe, Jol wordt wakker.
Stekelenburg (Verkopen), Van der Wiel, Alderweireld, Verthongen, Urby (Verkopen), Enoh, De Zeeuw, Eriksen, Sulejmani, Pantalic (contract aflopen), Suarez (verkopen)
Gewoon dit voor de rest van het seizoen.
En dan volgend seizoen, iets in de vorm van:
Romero, V/D Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Obradovic, Enoh,
Lodeiro, De Zeeuw, Eriksen, Sulejmani, Castillion
4,4,2 met een ruit op het middenveld. Sulejmani moet dit seizoen iets laten zien anders maar Chadli halen.
|