Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » De opstelling en het systeem
Ga
Zoeken:

Onderwerp: De opstelling en het systeem
Maker: PushkinBekeken: 68620
Status: InactiefBerichten: 1099
+ Nieuw bericht <<<   <   20  |  21  |  22  |  23  |  24  |  25  |  26  |  27  |  28   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 18:37
Ik ben nog steeds van mening dat Ajax met deze spelers gewoon in een 4-3-3 systeem moet spelen.

Suarez, Pantelic, Sulejmani
Aissati, Enoh, De Zeeuw
Emanuelson, Vertonghen, Alderweireld, V.d. Wiel
Stekelenburg

Tactisch en technisch het beste elftal wat Ajax in huis heeft.
wesley the pitbull

Forum berichten: 38
Geplaatst: Di 6 okt 2009 18:27
Heeft iemand toevallig een idee of Castillion en Danillo klaar zijn om bij ajax mee te doen? Kan Danillo trouwens ook op een rechtsvoor positie of rechts mid? Als dat is zou hij dan niet op de plaats van Kennedy kunnen staan??
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Di 6 okt 2009 18:28
Danilo nooit.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Di 6 okt 2009 18:38
Citaat:
Heeft iemand toevallig een idee of Castillion en Danillo klaar zijn om bij ajax mee te doen? Kan Danillo trouwens ook op een rechtsvoor positie of rechts mid? Als dat is zou hij dan niet op de plaats van Kennedy kunnen staan??

Ik zou zeggen kijk even in de Jong-Ajax topic. Danilo komt te kort. Castillion zou ik graag in het eerste zien. Ik hoop dat Jol dat binnenkort ook gaat inzien.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Vr 20 nov 2009 15:45
Citaat:

Ik zou zeggen kijk even in de Jong-Ajax topic. Danilo komt te kort. Castillion zou ik graag in het eerste zien. Ik hoop dat Jol dat binnenkort ook gaat inzien.

Zie ik persoonlijk pas volgend seizoen gebeuren wanneer Pantelic/Cvitanich vertrokken is.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Vr 20 nov 2009 15:57
Pushkin, je hebt pb.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 18:52
Silva en Ogararu gaan zoals het er nu naar uitziet weg. Wordt dus interessant om te zien wie de backup rechtsback wordt. Ik neem aan dat Jol niet z'n hele elftal om wil gooien indien Van der Wiel niet mee kan doen. Daarnaast heeft hij al eerder aangegeven Emanuelson op z'n best te vinden als linksback en stelt hij Suarez vaak op als linksbuiten. Wellicht dat met de komst van Josefzoon (of een reeks voor Sulejmani) het zo kan komen te staan dat Anita gewoon weer backup wordt voor beide backposities:

Stekelenburg

Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Emanuelson

Enoh, De Zeeuw
Aissati

Josefzoon, Pantelic (liever de kans aan Castillion, uiteraard), Suarez
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Zo 27 dec 2009 23:56
---------------------Stekelenburg---------------------
------------------------------------------------------
---VD Wiel---Alderweireld-----Vertonghen-----Anita----
------------------------Enoh--------------------------
---De Zeeuw-----------------------------Emanuelson----
-----------------------Aissati------------------------
-------------------------------Sulejmani--------------
----------------Suarez--------------------------------

Dit is mijn ideale opstelling op dit moment eigenlijk. 4-3-3 werkt niet, want Sulejmani, Emanuelson en Suarez zijn geen vleugelspitsen. Ik denk nog steeds dat dit Sulejmani zijn beste positie is. Mooi gelanceerd worden door De Zeeuw, Aissati en Emanuelson met dieptepassjes en samen met Suarez voorin een beetje aanklooien. Volgens mij hebben die 2 meer feeling voor elkaar dan Pantelic en Suarez.

In de omschakeling naar voren is dit echt een levensgevaarlijk team denk ik, maar bij balverlies is het echt uitkijken geblazen. Zorgen dat er altijd een blok van 5 is dat verdedigd. Gaan Anita of VD Wiel mee, zakken De Zeeuw of Urby iets terug.

Als we nou zo spelen heb je grotendeels de basis voor volgend seizoen al gelegd. Een goede linksback en een scorende nummer 10 mis je dan nog. Scorende 10 zou Eriksen kunnen zijn. Maar dan heb je eigenlijk alleen nog maar een goede linkerverdediger nodig, zodat Anita de ideale 12e of 13e man is.

Gaat Suarez weg koop je er een echte Ajax-spits voor terug. Technisch begaafd, boven de 1.85, en een goede kopper. Na een tijdje als Josefzoon écht klaar is voor de basis en echt een versterking is(duurt nog minstens een seizoen gok ik) kun je weer omschakelen naar 4-3-3.

Josefzoon - ........../Castillion - Sulejmani
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Ma 28 dec 2009 11:55
Citaat:
---------------------Stekelenburg---------------------
------------------------------------------------------
---VD Wiel---Alderweireld-----Vertonghen-----Anita----
------------------------Enoh--------------------------
---De Zeeuw-----------------------------Emanuelson----
-----------------------Aissati------------------------
-------------------------------Sulejmani--------------
----------------Suarez--------------------------------

Dit is mijn ideale opstelling op dit moment eigenlijk. 4-3-3 werkt niet, want Sulejmani, Emanuelson en Suarez zijn geen vleugelspitsen. Ik denk nog steeds dat dit Sulejmani zijn beste positie is. Mooi gelanceerd worden door De Zeeuw, Aissati en Emanuelson met dieptepassjes en samen met Suarez voorin een beetje aanklooien. Volgens mij hebben die 2 meer feeling voor elkaar dan Pantelic en Suarez.

Dan is die opstelling ook niet echt ideaal. Aissati trekt namelijk naar buiten toe. Hiermee belemmert hij eigenlijk het spel van Urby / Demy. Nee, op dit moment werkt een 4-2-2-2 het beste denk ik. Ongeveer net als tegen Groningen. Met dan Pantelic in de diepe spits, en Su
RogerGarcia

Geplaatst: Ma 28 dec 2009 12:46
Hoezo zal Aissati meteen naar buiten trekken dan?
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Ma 28 dec 2009 13:10
Omdat ik dat steeds zag tijdens Ajax - Ajax Cape Town.
RogerGarcia

Geplaatst: Ma 28 dec 2009 13:53
Geef hem dan de opdracht mee om niet de buitenkant te zoeken.

Ik zal het opzich ook niet verkeerd vinden mocht hij een paar keer de buitenkanten opzoeken. Kunnen Urby en De Zeeuw op die momenten mooi naar binnen komen.
ghostwriter

Geplaatst: Ma 28 dec 2009 13:59
Emanuelson hoort niet op het middenveld te staan en Anita is geen linksback. Aissati in een ruit net achter twee spitsen vind ik trouwens een goed idee maar dan voor volgend seizoen. Met Pantelic, Suarez en Sulejmani moet Ajax nu maar met 3 aanvallers spelen.
Pariah

Forum berichten: 148
Geplaatst: Ma 28 dec 2009 14:13
Citaat:
Silva en Ogararu gaan zoals het er nu naar uitziet weg. Wordt dus interessant om te zien wie de backup rechtsback wordt. Ik neem aan dat Jol niet z'n hele elftal om wil gooien indien Van der Wiel niet mee kan doen. Daarnaast heeft hij al eerder aangegeven Emanuelson op z'n best te vinden als linksback en stelt hij Suarez vaak op als linksbuiten. Wellicht dat met de komst van Josefzoon (of een reeks voor Sulejmani) het zo kan komen te staan dat Anita gewoon weer backup wordt voor beide backposities:

Stekelenburg

Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Emanuelson

Enoh, De Zeeuw
Aissati

Josefzoon, Pantelic (liever de kans aan Castillion, uiteraard), Suarez

Mij lijkt bij afwezigheid van v/d Wiel de perfecte vervanger al in de basis rond te lopen: Anita. Hij is rechtsbenig en is gewend op de back de spelen.

Indien dat moment zich voordoet, kan Urby prima terug naar de linksback.
RogerGarcia

Geplaatst: Ma 28 dec 2009 14:29
Citaat:
Emanuelson hoort niet op het middenveld te staan en Anita is geen linksback. Aissati in een ruit net achter twee spitsen vind ik trouwens een goed idee maar dan voor volgend seizoen. Met Pantelic, Suarez en Sulejmani moet Ajax nu maar met 3 aanvallers spelen.

Haha belachelijk. Emanuelson zijn beste plek is gewoon links op het middenveld hoor. Daar vind ik hem echt perfect tot zijn recht komen. In de verdediging en in de aanval is hij ook wel goed, maar laten we nou eens stoppen met het misbruiken van die jongen.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Ma 28 dec 2009 14:32
Emanuelson komt te kort op als je hem op links zet in een driemans middenveld. Achter de spitsen zou die prima uit de voeten kunnen. Verder kan die prima als back spelen.
ghostwriter

Geplaatst: Ma 28 dec 2009 14:40
Citaat:
Emanuelson komt te kort op als je hem op links zet in een driemans middenveld. Achter de spitsen zou die prima uit de voeten kunnen. Verder kan die prima als back spelen.

Emanuelson is geen '10' die dicht achter de spitsen het spel kan verdelen. Hij is iemand die dicht bij de zijlijn moet blijven met de mogelijkheid naar voren te spelen. Als back en als buiten komt hij dus het beste tot zijn recht en aangezien Ajax Sulejmani en Zeegelaar als linksbuitens heeft en geen enkele back lijkt het me logisch dat Jol Emanuelson nu definitief als back moet gaan gebruiken.
RogerGarcia

Geplaatst: Ma 28 dec 2009 17:02
In een 4-4-2 diamond speelt hij ook tegen de zijlijn aan. Kan hij een actie maken, steekpassjes geven, voorzetten en ook meeverdedigen. Dat is echt de ideale positie voor hem.
ghostwriter

Geplaatst: Ma 28 dec 2009 17:03
Citaat:
In een 4-4-2 diamond speelt hij ook tegen de zijlijn aan. Kan hij een actie maken, steekpassjes geven, voorzetten en ook meeverdedigen. Dat is echt de ideale positie voor hem.

Hij zal alleen ook veel meer naar binnen moeten trekken aangezien zijn directe tegenstander vaak een rechtshalf in een 4-3-3 systeem zal zijn. Op dat moment zal zijn matige inzicht hem weer parten spelen.
RogerGarcia

Geplaatst: Ma 28 dec 2009 17:27
Inzicht heeft ie wel.
ghostwriter

Geplaatst: Ma 28 dec 2009 17:43
Citaat:
Inzicht heeft ie wel.

Oke, nou ik ben het daar mee oneens. Als hij echt inzicht zou hebben dan zou hij niet zo vaak een man uit zijn rug laten weglopen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
Geplaatst: Ma 28 dec 2009 18:48
Citaat:
Inzicht heeft ie wel.

Ja precies, maar niet op het veld.

Verder heeft JD al genoeg dingen aangegeven waarom hij niet op het middenveld hoort. Het liefst zie ik het volgende volgend seizoen ontstaan.

----------------- Aankoop/opleiding ------------
-----Sulejmani --------------------- Aankoop (opvolger Suarez)--
---------- Aissati ------- De Zeeuw ------------
--------------- Verthongen ----------------------
Urby ,Aankoop/opleiding, Alderweireld, V/D Wiel

Met 4 verdedigers met Verthongen voor de verdedigingen, waardoor je eigenlijk met 3 verdedigers speelt en dan mogen de backs lekker opkomen. Zo heb je met Urby, Aissati en Sulejmani een prachtige linkerkant. Allemaal technische spelers, met een mooie trap.

Spelers als Enoh en Anita zijn goed voor de breedte, maar mislukken als het erop aan komt. Zoals tegen een PSV. Zie dit seizoen en ook vorig seizoen.
Marco

Forum berichten: 4289
Geplaatst: Ma 28 dec 2009 19:41
Citaat:
Spelers als Enoh en Anita zijn goed voor de breedte, maar mislukken als het erop aan komt. Zoals tegen een PSV. Zie dit seizoen en ook vorig seizoen.

En in die edities bleef Vertonghen fier overeind? Van der Wiel hield stand? Aissati deed mee bij die 6-2. Sulejmani's wedstrijden op het gevraagde, en dan heb ik het nog niet eens over het gewenste, niveau zijn op 1 hand te tellen. Dat je het niet ziet zitten in Enoh en Anita, prima (overigens wel 2/3e van het middenveld dat één van de beste wedstrijden van de afgelopen jaren speelde), maar dit argument is nogal zwak. Er zakten wel wat meer door het ijs.

Citaat:
--------------- Vertonghen ----------------------

Mist scorend vermogen, een probleem dat Jol maar al te graag wil tackelen.
Dijk

Forum berichten: 951
Geplaatst: Ma 28 dec 2009 20:09
Citaat:

Citaat:
--------------- Vertonghen ----------------------

Mist scorend vermogen, een probleem dat Jol maar al te graag wil tackelen.
Dat probleem heb je met alle middenvelders in de huidige selectie. Dus dat probleem zal moeilijk oplosbaar zijn.
Marco

Forum berichten: 4289
Geplaatst: Ma 28 dec 2009 20:14
In de huidige selectie wel, ja.
+ Nieuw bericht <<<   <   20  |  21  |  22  |  23  |  24  |  25  |  26  |  27  |  28   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 2 Leden online: 0 Actieve leden: 1.894
Berichten: 213.636 Onderwerpen: 2.467 Nieuwste lid: mollywilson
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.575.717 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » De opstelling en het systeem
Ga
Zoeken: