Auteur
|
Bericht
|
Marnix

Forum berichten: 2786
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 21 jul 2009 10:40
|
|
Laten we dit topic houden voor dit seizoen.
''Dromen'' kan hier: http://www.ajaxfans.net/forum/viewtopic.php?t=1772
|
jamesgf

Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Wo 22 jul 2009 21:17
|
|
Citaat: Jol lijkt voornamelijk in het 4-4-2 systeem te gaan spelen. "Als je vleugelaanvallers hebt uit de categorie Overmars en Finidi dan is de keuze snel gemaakt. Maar die zijn er nu nog niet. Aan de andere kant hebben we liefst elf middenvelders in de selectie, daar moet je ook naar kijken. En een echte spits uit de Ajax-traditie, een aanspeelpunt, hebben we niet. Cvitanich is meer een aanvaller voor 4-4-2 en Bodul is een spits voor de toekomst."
Zoals verwacht. Jol is te spreken over de spelers uit de eigen jeugd en is niet tevreden over de samenwerking Suarez - Cvitanich, dus dat is appeltje eitje. Deze elf zullen het wel worden, waaronder zijn onbegrijpelijke aankoop die ongetwijfeld een basisplaats zal krijgen:
Van der Wiel – Alderweireld – Vertonghen – Atouba…
-------------------------- Anita ------------------------------
------------- Enoh ----------------- Aissati ---------------
-------------------------------------------- Emanuelson ---
------ Suarez ----------- Sulejmani ---------------------
Wellicht Van der Heijden/Lindgren voor Anita, die ook in aanmerking komt voor de plek van de blessuregevoelige Atouba.
Een 4-2-2 dus, daar Ajax inderdaad merkwaardig genoeg een fatsoenlijk aanspeelpunt ontbeert. Onbegrijpelijk dat zo’n topper als Toivonen in Eindhoven speelt! En dat voor maar 3,5 miljoen. Terwijl wij voor bijna het dubbele een 24-jarige Argentijn halen. De wereld op zijn kop.
Maargoed. Ik heb er rond de wedstrijden wel vertrouwen in met Jol. Tactisch is hij zonder twijfel één van de beste managers. Zullen dus geen rare dingen te zien krijgen, zoals en Suarez en Sulejmani en Cvitanich en Aissati in één elftal. Voormalig middenvelder Jol is er eentje die zijn ploeg in balans de wei in stuurt, altijd goed verzorgd. Maar ik hoop wel dat hij uiteindelijk weer naar het typische 4-3-3 overstapt. Dan is wel raar dat hij niet vol gaat voor een meevoetballend, balvast aanspeelpunt en een klassieke buitenspeler als Elia… Geef dan maar de kans aan Zeegelaar en gooi die jeugdopleiding overhoop!
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 25 jul 2009 14:50
|
|
------------------------------- Stekelenburg -----------------------------------
v.d. Wiel ---------- Oleguer ---------- Vertonghen ----------- Atouba
--------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------- De Zeeuw -------------------------------------
------------------ Enoh ---------------------------- Aissati --------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------- S. de Jong ------------------------------------
Suarez ------------------------------------------------------------ Sulejmani
Tactisch is het spelen met Siem de Jong veel sterker dan wanneer Aissati achter Sulejmani en Suarez staat. Met Aissati krijg je teveel gaten voorin wat betekend dat je niet het gehele veld gebruikt en dus het veld zelf kleinhoud wat het vinden van gaten in de verdediging van de tegenstander alleen maar moeilijker maakt.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 25 jul 2009 15:02
|
|
Kan het goed vinden in je opstelling JD. Maar je kan hem ook als niet-ruit variant zetten met 2 controleurs op het middenveld (de Zeeuw, Enoh, Lindgren) en 2 naar voren geschoven spelers (De Jong, Aisatti, Sarpong)
Kind van de rekening zou dan Emanuelson zijn maar dat zou ik niet erg vinden. Ik zie liever Siem de Jong spelen, vooral zijn steekballen op onze snelle spitsen (Suarez, Sulejmani) kunnen voor veel problemen zorgen bij de verdedigers in de eredivisie...
|
MrGuide

Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 15:26
|
|
-------------------------------------------Stekelenburg (Vermeer)----------------------
Van der Wiel(Silva)---Olequer(Alderweireld)---Vertonghen(Wielaert)---Atouba
-------------------------------------------de Zeeuw(Lindgren)---------------------------
--------------------------Enoh (Gabri)-----------------------Emanuelson(Anita)--------
--------------------------------------------Aisatti(De Jong)-------------------------------
---------------------------Suarez(Cvitanich)-----------Sulejmani(Luque)--------------
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 16:01
|
|
Citaat: Enganche wrote:
RosarioCentral wrote:
Peter79 wrote:
guy_ajax wrote:
Tuurlijk maakt het wel een verschil, met of zonder buitenspelers is er al een.
Zucht, heb geen tijd om dr diep op in te gaan. Maar vraagje mister 4-3-3: hoelang geleden speelde Ajax volgens jou voor het laatst met 2 echte buitenspelers dan?
Dat is een goede vraag! De tweede vraag is: hoeveel doelpunten kwamen direct voort uit een actie van een buitenspeler die de achterlijn haalt en voorzet?
Als Ajax blijft vasthouden aan dat zogenaamd heilige 4-3-3 wordt het nooit meer wat. Het feit dat er in systemen wordt gedacht is al een denkfout. Het gaat om de spelers en ik denk dat men in het buitenland zo langzamerhand wel heeft aangetoond dat je ook met andere systemen aantrekkelijk voetbal kan spelen. In plaats het rondzwerven van Cvitanich een negatief punt te noemen, is het juist een kracht (of kan het dit zijn). Wie is een echte 4-3-3 spits dan? Daar hoor ik ook nog wel verschillende verhalen over. In het Ajax-systeem was ooit juist de 10 belangrijk, oftewel de aanvoer naar de aanval. Daar ligt mijns inziens de zwakte van Ajax. Huntelaar speelde zo ook te vaak op eigen helft om uberhaupt te bal maar te krijgen.
Sowieso moet Ajax stoppen met het per se willen nabouwen van Ajax ' 95. Wielaert die de nieuwe Blind moet worden, Maduro die de nieuwe Rijkaard moet worden, Sulejmani die de nieuwe Overmars moet worden, zo werkt het niet. Zelfs de man die dat elftal bouwde is bij z'n vorige club van 4-3-3 afgestapt omdat hij gewoon heel ander materiaal had. Haal nu maar waar je kan goede spelers die op elkaar aansluiten en bouw daar een elftal mee. Of het nou in 4-3-3 met de punt naar achteren, 4-3-3 met de punt naar voren, 4-4-1-1, flat 4-4-2, 4-4-2 met een ruit of 4-2-3-1 is, het gaat om het neerzetten van een mooi, winnend elftal.
Precies mijn punt richting Guy, naast het feit dat 4-3-3, 4-4-2 maar kille cijfers zijn. Het gaat om de invulling.
Van de Darion topic.
Ik heb wel heel veel moeite met de opstellingen. Ajax moet altijd uitgaan van een 4-3-3 opstelling. Zo wordt de jeugd ook opgeleid, zo hebben we succesen gehaald en dat zullen we ook blijven doen als we eraan houden.
Maar voor de 4-3-3 opstelling wordt veel discipline gevraagd aan de spelers. Ik zie Ajax namelijk helemaal geen succesen halen met een andere tactiek.
Mijn opstelling:
Vermeer/Stekeleburg (maakt mij niets uit)
v.d. Wiel Alderweireld Vertonghen (Aankoop) Atouba
de Zeeuw
Enoh Aisatti
Cvitanich
Sulejmani Suarez
Suarez op links en Sulejmani op rechts.
Bij mij zijn de volgende spelers zeker van een basisplaats:
de Zeeuw
Aisatti
v.d. Wiel
Suarez
Cvitanich
Alderweireld
Ik heb maar 4 spelers die uit de jeugd komen in de basis. Dat moet zeker naar 6-7 gaan op vaste basis.
|
abruzzi

Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 18:00
|
|
Citaat: ------------------------------- Stekelenburg -----------------------------------
v.d. Wiel ---------- Oleguer ---------- Vertonghen ----------- Atouba
--------------------------------- De Zeeuw -------------------------------------
------------------ Enoh ---------------------------- Aissati --------------------
--------------------------------- S. de Jong ------------------------------------
Tactisch is het spelen met Siem de Jong veel sterker dan wanneer Aissati achter Sulejmani en Suarez staat. Met Aissati krijg je teveel gaten voorin wat betekend dat je niet het gehele veld gebruikt en dus het veld zelf kleinhoud wat het vinden van gaten in de verdediging van de tegenstander alleen maar moeilijker maakt.
Helemaal met je opstelling eens. Ik vind Emanuelson niet zo goed, en ben gecharmeerd van Siem de Jong.
|
MrGuide

|
Geplaatst: Do 30 jul 2009 11:00
|
|
Citaat: Bij mij zijn de volgende spelers zeker van een basisplaats:
de Zeeuw
Aisatti
v.d. Wiel
Suarez
Cvitanich
Alderweireld
Vertonghen en Sulejmani zijn dus niet verzekerd van een basisplaats.
Ik zie dat veel mensen Siem de Jong als hun nummer 10 kiezen. Ik vraag me af wat deze jongen tot nu toe nou heeft laten zien. Als ik naar zn kwaliteiten kijk, is het een leuke voetballer met een mooie style van voetballen, maar ben bang dat het een net-niet voetballer gaat worden. Vind m persoonlijk nog te licht voor een basisplaats. Maar aangezien we maar 1 andere nummer 10 hebben (Aisatti) zal ie zn minuten gaan maken en kan ie iedereen positief verassen. Het is tenslotte al duidelijk dat Jol voor Aisatti heeft gekozen. Daarnaast vraag ik me af hoe groot de kans is dat er zowel met Aisatti als de Jong wordt gespeeld. Aisatti zie ik eigenlijk alleen maar op de '10' positie voetballen. Voor elke andere positie komt ie fysiek, taktische knowhow, en verdedigende capaciteiten tekort.
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 30 jul 2009 13:04
|
|
-------------------------------Stekelenburg--------------------------
Van der Wiel-----Alderweireld---Verthongen----Atouba
----------------------------De Zeeuw-------------------------------
-------------Enoh-----------------------------Aissatti---------------
--Suárez---------------Cvitanich--------------------Sulejmani
Dikgedrukt is waar van mij ook een aankoop mag komen te staan.
|
MrGuide

|
Geplaatst: Do 30 jul 2009 13:30
|
|
Nog een linksback terwijl we Atouba nog niet eens aan het werk hebben gezien? Eerst zien wat Atouba kan. Geef hem sowieso tot aan de winsterstop de kans zich te bewijzen. Mocht hij om wat voor reden wegvallen (niet goed genoeg/blessure), kunnen we het wel een half jaartje 'intern' oplossen. Miljoenen trekken voor nog een linksback lijkt me niet verstandig.
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Do 30 jul 2009 14:41
|
|
Voordat Atouba gehaald was vond ik hem al niks..
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 15:36
|
|
Okay, wedstrijd tegen Groningen. Ik heb er zin in. Ben benieuwd hoe Ajax gaat spelen, maar ik verwacht een 4-1-2-1-2. Ik denk dat de opstelling er straks zo uit komt te zien:
------------------------Steek----------------------------
--Vd Wiel-----Oleguer-------Verthongen----Atouba-
-----------------------De Zeeuw-----------------------
--Enoh-------------------------------------Urby-------
-------------------------Aisatti-------------------------
-------------Suarez-----------------Cvita-------------
Zou ook nog goed kunnen dat Urby en Aisatti elkaar regelmatig afwisselen. Als ik Jol zou adviseren, zou ik hem adviseren, om straks Gabri (als die fit is) op de plaats van De Zeeuw zetten, zodat De Zeeuw naar de RM kan. Je hebt sowieso toch een ervarenere speler erin staan ipv Enoh.
|
JS

Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 15:52
|
|
Citaat: Okay, wedstrijd tegen Groningen. Ik heb er zin in. Ben benieuwd hoe Ajax gaat spelen, maar ik verwacht een 4-1-2-1-2. Ik denk dat de opstelling er straks zo uit komt te zien:
------------------------Steek----------------------------
--Vd Wiel-----Oleguer-------Vertonghen----Atouba-
-----------------------De Zeeuw-----------------------
--Enoh-------------------------------------Urby-------
-------------------------Aisatti-------------------------
-------------Suarez-----------------Cvita-------------
Zou ook nog goed kunnen dat Urby en Aisatti elkaar regelmatig afwisselen. Als ik Jol zou adviseren, zou ik hem adviseren, om straks Gabri (als die fit is) op de plaats van De Zeeuw zetten, zodat De Zeeuw naar de RM kan. Je hebt sowieso toch een ervarenere speler erin staan ipv Enoh.
Helemaal leuk hoor dat Gabri wat meer ervaring heeft, maar ik heb liever wat meer kwaliteit. Enoh dus. In alle opzichten beter dan Gabri.
Verder ben ik het trouwens wel eens met je opstelling, al gaat mijn keuze toch uit naar Sulejmani en niet naar Cvitanich.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 15:57
|
|
Nou ja, eerlijk gezegd, de mijne ook. Maar Cvita en Suarez vinden elkaar. Dat kan ze een dodelijk duo maken.
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 13:02
|
|
Doe mij dit maar:
--------------------Stekelenburg (Vermeer)---------------------------
Van der Wiel (Silva)-- Alderweireld (Oleguer)-- Verthongen (Wieleart)-- Atouba (?)
-----------------------De Zeeuw (Lindgren)---------------------------
Enoh (Gabri)--------------------------------------Aissati (De Jong)
Suárez (Rommedahl)---- Cvitanich (Bodul)---- Sulejmani (Zeegelaar)
Dan heb je Flurby nog die als linksback, linkshafl, 10 en linksbuiten kan, ook wel handig. De rest aanvullen met jeugdspelers, en mogelijk een CV halen. Mag ook wel wat verhuurd worden van mij.
|
Fcaa

Forum berichten: 125
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 13:21
|
|
Citaat: Nou ja, eerlijk gezegd, de mijne ook. Maar Cvita en Suarez vinden elkaar. Dat kan ze een dodelijk duo maken.
Helemaal mee eens, Cvita en Suarez kunnen en dodelijk duo worden.
Stekelenburg
v.d Wiel - Alderweireld - Vertonghen - Atouba
Gabri - de Zeeuw
Aisatti
Suarez - Cvitanich - Sulejmani
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 13:34
|
|
Aissati buiten de basis. Enoh start op zijn plaats aldus de telegraaf.
www.telesport.nl
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 13:49
|
|
Ik heb het!
Aangezien Jol graag dit systeem speelt:
------------------Stekelenburg-----------------------
Van der Wiel---Alderweireld---Verthongen-----Atouba
---------------Enoh---------------De Zeeuw------------
Rommedahl------------------------------------Sulejmani
------------Suárez---------------Cvitanich-------------
Een CV is welkom en miss Honda ipv Rommedahl?
|
abruzzi

Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 14:16
|
|
Ze speelden tog alleen zo omdat Groningen een lastige tegestand was?
|
tommy

Forum berichten: 50
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 14:20
|
|
Ik denk het ook, denk trouwens dat ze vrijdag tegen RKC anders zullen spelen. In een ruit op het middenveld Met De Zeeuw voor de verdediging Urby links,Rommedahl rechts en Aisatti achter de 2 spitsen Suarez en Sulejmani
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 15:06
|
|
Citaat: Ik denk het ook, denk trouwens dat ze vrijdag tegen RKC anders zullen spelen. In een ruit op het middenveld Met De Zeeuw voor de verdediging Urby links,Rommedahl rechts en Aisatti achter de 2 spitsen Suarez en Sulejmani
Enigste verscihl is dus Aissati ipv Enoh.
|
gerard1967

Forum berichten: 12
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 15:11
|
|
Mijn voorkeur zou uit gaan naar de vogende opstelling.
---------------------- Stekelenburg-----------------------
Van der Wiel---Alderweireld---Wieleart-----Atouba--
---Enoh---------------De Zeeuw--------Vertonghen----
l------------------------Aissati---------------------------
------------Suárez---------------Sulejmani-------------
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 4 aug 2009 11:12
|
|
Citaat: -----------------------------------Stekelenburg------------------------------------
-----V.D Wiel----------Wielaert---------------Oleguer---------------Atouba-----
------------------------Enoh------------------------De Zeeuw--------------------
-------Emanuelson----------------------------------------------Rommedahl------
-------------------Sulejmani--------------------------------Suarez----------------
|
afca.darcy

Forum berichten: 406
|
Geplaatst: Di 4 aug 2009 11:22
|
|
Citaat: -----------------------------------Stekelenburg------------------------------------
-----V.D Wiel----------Wielaert---------------Oleguer---------------Atouba-----
------------------------Enoh------------------------De Zeeuw--------------------
-------Emanuelson----------------------------------------------Rommedahl------
-------------------Sulejmani--------------------------------Suarez----------------
Dit is bijna dezelfde opstelling als tegen Groningen, en ik mis namen als: Vertonghen, Aissati.
Rommedahl is geen basis speler al deed hij het tegen groningen en in de voorbereiding wel aardig, maar tegen teams die fysiek normaal zijn zegmaar, moet je gewoon met Aissati spelen.
en Wielaert én Oleguer in het centrum... Waardeloos!
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 15:45
|
|
Ik raak er steeds meer van overtuigt dat Ajax het beste speelt met snelle buitenspelers (Rommedahl, Sulejmani, Emanuelson en V.d. Wiel) en een middenveld en centrale verdediging dat de bal snel rond kan laten gaan.
------------------------------------ Stekelenburg -----------------------------------
------------------ Alderweireld ----------------- Aankoop -----------------------
V.d. Wiel ------------------------------------------------------------ Emanuelson
-------------------- De Zeeuw ------------------- Vertonghen ------------------
------------------------------------- S. de Jong -------------------------------------
Rommedahl ---------------------------------------------------------- Sulejmani
---------------------------------------- Suarez ---------------------------------------
Zo kan je een snel soort voetbal spelen met Vertonghen en De Zeeuw die prima de vleugels kunnen bedienen en Siem de Jong als draaischijf. Suarez heeft zich ontwikkeld tot een hele goede spits ook in een 4-3-3 systeem. Het liefst zou ik een snelle rechtsbuiten zien komen maar zolang die er niet is voldoet Rommedahl wel. Gisteren weer gaf hij een assist en zolang hij zo productief blijft mag hij er wel in. Alleen moet er dus echt nog een linkercentrale verdediger komen die ook ver van het doel kan verdedigen. Heb je die dan heb je een snelle verdediging en kan je daarmee ook weer een beetje spelen zoals Ajax hoort te spelen.
Voor de 4-4-2 variant vind ik de opstelling die ik voor het seizoen plaatst nog steeds het beste.
------------------------------- Stekelenburg -----------------------------------
v.d. Wiel ---- Alderweireld ---------- Vertonghen ---- Emanuelson
|