Auteur
|
Bericht
|
JS
Forum berichten: 741
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 20:08
|
|
Citaat: Dat valt wel mee maar zolang de selectie niet vastlicht kan je nog een beetje filosoferen over hoe Jol het kan gaan aanpakken. Daarbij verander ik eigenlijk alleen van verdediging, mijn middenveld staat al dit hele jaar hetzelfde Enoh, Aissati, Emanuelson.
Daarbij is het een totaal nutteloze opmerking van je en ga dan lekker ergens anders zeuren.
Dat valt niet mee. Even kort opgezocht wat je deze maand (en we zijn pas op de 19de) allemaal gepost hebt over je ideeën voor volgend seizoen:
2 juni:
Ajax heeft sowieso een back-up nodig voor Aisatti, halen ze die niet dan hebben ze niets geleerd van het afgelopen seizoen.
4 juni:
Elia, Aisatti, Vertonghen, Emanuelson; Suarez, Sulejmani. Dat zou ik wel een goed middenveld en aanval vinden voor Ajax.
4 juni:
Sulejmani ------------- VoH ------------- Elia
Manucharyan ----- Cvitanich ----- Sarpong
Zeegelaar ---------- Castillion ----- Claasen
Emanuelson ----- Vertonghen ----- Seedorf
v.d. Heijden ------ Lindgren --------- Aissati
Candan ------------ Bonevacia --------- Danilo
Obradovic - Aankoop - Boulahrouz - v.d. Wiel
Shakison --- Blind --- Wielaert --- Alderweireld
6 juni:
Stekelenburg; v.d. Wiel, Boulahrouz, Mathijsen, Obradovic; Seedorf, Vertonghen, Emanuelson; Elia, VoH, Sulejmani.
7 juni:
Ajax heeft een goede selectie maar er moet wat ervaring in komen en daarom zou ik Boulahrouz, Vennegoor of Hesselink, Seedorf en aangezien Mathijsen niet zal komen dan misschien Bouma halen.
8 juni: (over Siem de Jong)
Citaat: theumas schreef:
Het zou misschien beter voor hem zijn om verhuurd te worden, veel spelen en ervaring opdoen..
Ik zou hem ook graag verhuurd zien worden en dan liefst samen met V.d. Heijden bij dezelfde club. Ik weet alleen niet of er een club in de Eredivisie te vinden is die ze beide wilt huren maar anders moet Ajax maar kijken naar een club in Belgie of weet ik wat Denemarken
do: 11 juni
Sulejmani ---------- Suarez ---------- Elia
Manucharyan ----- Cvitanich ----- Claasen
Emanuelson ----- Vertonghen ----- Aissati
V.d. Heijden -------- Enoh ----- S. de Jong
Obradovic -- Aankoop -- Wielaert -- v.d. Wiel
Shakison --- Blind --- Oleguer --- Aldeweireld
zondag 14 juni
Obradovic, Bouma, Boulahrouz, v.d. Wiel
zondag 14 juni
Stekelenburg; v.d. Wiel, Wielaert, Aankoop, Obradovic; Vertonghen; Aankoop, Aissati, Emanuelson; Suarez, Sulejmani.
18 juni:
Aanval:
Sulejmani, Suarez, Aankoop
Manucharyan, Cvitanich, Martina
Middenveld:
Emanuelson, Enoh, Aissati
v.d. Heijden, Lindgren, S. de Jong
Verdediging:
Obradovic, Vertonghen, Boulahrouz, v.d. Wiel
Shakison, Blind, Wielaert, Gabri
Vandaag, 19 juni:Stekelenburg; v.d. Wiel, Lindgren, Vertonghen, Obradovic; Enoh, Aissati, v.d. Heijden, Emanuelson; Suarez, Sulejmani.
Kortom het verandert nogal wat. Veranderen is prima, anticiperen op geruchten ook, maar je kan het ook overdrijven. Het zal me verder een worst wezen, en ik hoef er ook helemaal geen discussie over, zeker niet als je op zo´n manier reageert. Dus laten we nu maar weer on topic gaan.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 21:34
|
|
Jongens jongens.. Dit gaat toch nergens over. Ten eerste JS, jij wilt geen discussie, maar bent wel degene die hem begint. Ja?
Bovendien kopieer je uit verschillende topics, waardoor het veranderen van de opstelling wel meevalt. Sowieso zag ik weinig verandering in de opstellingen. Zelfs in de verdediging niet. Het is bovendien zijn goedrecht om zijn mening te veranderen.
Ik zou zeggen, discussie gesloten en weer lekker praten over: De opstelling en het systeem.
Steek
vdWiel - Aankoop - Aankoop - Obradovic
Vertonghen
Enoh - Emanuelson
Aissati
Suarez - Sulejmani.
Zo zie ik Ajax het liefst als ze 4-4-2 spelen. Bojan is totaal overbodig, voegt niet veel meer toe dan Suarez en levert Ajax bovendien geen geld op in de toekomst. Net als Elia, op dit moment ook overbodig.
|
manoukberber
Forum berichten: 84
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 21:41
|
|
Citaat: Jongens jongens.. Dit gaat toch nergens over. Ten eerste JS, jij wilt geen discussie, maar bent wel degene die hem begint. Ja?
Bovendien kopieer je uit verschillende topics, waardoor het veranderen van de opstelling wel meevalt. Sowieso zag ik weinig verandering in de opstellingen. Zelfs in de verdediging niet. Het is bovendien zijn goedrecht om zijn mening te veranderen.
Ik zou zeggen, discussie gesloten en weer lekker praten over: De opstelling en het systeem.
Steek
vdWiel - Aankoop - Aankoop - Obradovic
Vertonghen
Enoh - Emanuelson
Aissati
Suarez - Sulejmani.
Zo zie ik Ajax het liefst als ze 4-4-2 spelen. Bojan is totaal overbodig, voegt niet veel meer toe dan Suarez en levert Ajax bovendien geen geld op in de toekomst. Net als Elia, op dit moment ook overbodig.
Sorry hoor maar hier moet ik even op reageren. Dat Elia overbodig zal zijn, ben ik met je eens. Maar hoe kun je zeggen dat Bojan op dit moment overbodig is bij Ajax? Als je met Suarez en Sulejmani wilt spelen heb je nog absoluut een echt killer nodig, aangezien die twee behoorlijk wat kansen verprutsen. Cvitanich heeft mij niet overtuigd, dus Bojan zou een fantastische spits zijn voor Ajax. Maarja, is het mogelijk om hem te halen....
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 21:47
|
|
Bojan is een speler die van de buitenkanten moet komen. Dat zijn Suarez en Sulejmani ook. Bovendien heeft Bojan nog niet bewezen een echte killer te zijn. Ja, in de jeugd, maar dat komt gewoon omdat het één van de grootste talenten van de wereld is. Ik weet dat de Spaanse Competitie veel zwaarder is dan de Nederlandse, maar Bojan is geen killer! En voegt op dit moment niet meer toe dan Suarez. Mocht Suarez vertrekken zou ik het fantastisch vinden als Bojan hem tijdelijk opvolgt.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 23:00
|
|
Citaat: Dat valt wel mee maar zolang de selectie niet vastlicht kan je nog een beetje filosoferen over hoe Jol het kan gaan aanpakken. Daarbij verander ik eigenlijk alleen van verdediging, mijn middenveld staat al dit hele jaar hetzelfde Enoh, Aissati, Emanuelson.
Daarbij is het een totaal nutteloze opmerking van je en ga dan lekker ergens anders zeuren.
Dat valt niet mee. Even kort opgezocht wat je deze maand (en we zijn pas op de 19de) allemaal gepost hebt over je ideeën voor volgend seizoen:
2 juni:
Ajax heeft sowieso een back-up nodig voor Aisatti, halen ze die niet dan hebben ze niets geleerd van het afgelopen seizoen.
4 juni:
Elia, Aisatti, Vertonghen, Emanuelson; Suarez, Sulejmani. Dat zou ik wel een goed middenveld en aanval vinden voor Ajax.
4 juni:
Sulejmani ------------- VoH ------------- Elia
Manucharyan ----- Cvitanich ----- Sarpong
Zeegelaar ---------- Castillion ----- Claasen
Emanuelson ----- Vertonghen ----- Seedorf
v.d. Heijden ------ Lindgren --------- Aissati
Candan ------------ Bonevacia --------- Danilo
Obradovic - Aankoop - Boulahrouz - v.d. Wiel
Shakison --- Blind --- Wielaert --- Alderweireld
6 juni:
Stekelenburg; v.d. Wiel, Boulahrouz, Mathijsen, Obradovic; Seedorf, Vertonghen, Emanuelson; Elia, VoH, Sulejmani.
7 juni:
Ajax heeft een goede selectie maar er moet wat ervaring in komen en daarom zou ik Boulahrouz, Vennegoor of Hesselink, Seedorf en aangezien Mathijsen niet zal komen dan misschien Bouma halen.
8 juni: (over Siem de Jong)
Citaat: theumas schreef:
Het zou misschien beter voor hem zijn om verhuurd te worden, veel spelen en ervaring opdoen..
Ik zou hem ook graag verhuurd zien worden en dan liefst samen met V.d. Heijden bij dezelfde club. Ik weet alleen niet of er een club in de Eredivisie te vinden is die ze beide wilt huren maar anders moet Ajax maar kijken naar een club in Belgie of weet ik wat Denemarken
do: 11 juni
Sulejmani ---------- Suarez ---------- Elia
Manucharyan ----- Cvitanich ----- Claasen
Emanuelson ----- Vertonghen ----- Aissati
V.d. Heijden -------- Enoh ----- S. de Jong
Obradovic -- Aankoop -- Wielaert -- v.d. Wiel
Shakison --- Blind --- Oleguer --- Aldeweireld
zondag 14 juni
Obradovic, Bouma, Boulahrouz, v.d. Wiel
zondag 14 juni
Stekelenburg; v.d. Wiel, Wielaert, Aankoop, Obradovic; Vertonghen; Aankoop, Aissati, Emanuelson; Suarez, Sulejmani.
18 juni:
Aanval:
Sulejmani, Suarez, Aankoop
Manucharyan, Cvitanich, Martina
Middenveld:
Emanuelson, Enoh, Aissati
v.d. Heijden, Lindgren, S. de Jong
Verdediging:
Obradovic, Vertonghen, Boulahrouz, v.d. Wiel
Shakison, Blind, Wielaert, Gabri
Vandaag, 19 juni:Stekelenburg; v.d. Wiel, Lindgren, Vertonghen, Obradovic; Enoh, Aissati, v.d. Heijden, Emanuelson; Suarez, Sulejmani.
Kortom het verandert nogal wat. Veranderen is prima, anticiperen op geruchten ook, maar je kan het ook overdrijven. Het zal me verder een worst wezen, en ik hoef er ook helemaal geen discussie over, zeker niet als je op zo´n manier reageert. Dus laten we nu maar weer on topic gaan.
Dat zijn allen over transfers, natuurlijk verandert dat je gaat andere spelers toch op andere posities neerzetten als je iuets speelt.
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Za 20 jun 2009 18:59
|
|
-------------------Stekelenburg
Van der Wiel------Wielaert------------Aankoop
--------------------Vertonghen
Gabri-----------------------------------Emanuelson
----------------------Aisatti
Suarez---------Cvitanich/Aankoop-----Sulejmani
|
afcaniels
Forum berichten: 25
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Za 20 jun 2009 19:18
|
|
op zich een goede opstelling, maar ik denk dat een driemans verdediging niet realistisch is voor dit ajax, als je ziet hoe ze soms de goals tegen krijgen.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Za 20 jun 2009 19:37
|
|
Dan kan je er maar beter voor zorgen dat je er zelf meer maakt. Maar een drie-mans verdediging betekent niet automatisch dat je verdedigend zwakker bent. Je kan t ook zien als een extra middenvelder om druk te zetten op de tegenstander en ze het voetballen te verhinderen. Mits goed uitgevoerd, heb wel mn twijfels of dit lukt, zou het een goed systeem zijn tegen ploegen waar 'wij' de wedstrijd domineren.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 20 jun 2009 19:49
|
|
Met de twee verdedigers die je opstelt in de verdediging betwijfel ik of het zou werken. Van der Wiel is een goede rechtsback die vooral offensief denkt en nu zal die dan meer defensief moeten denken. Wielaert komt gewoon te kort op zijn snelheid en is ook niet gewoon om in een driemansverdediging te denken. Hij zal ook meer een tegen duels krijgen wat niet zijn sterkste kant is.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Za 20 jun 2009 19:57
|
|
Frank de Boer was ook niet de snelste, en Reiziger en Bogarde waren van oorsprong ook geen verdedigers. Die deden t ook goed met zn 3'en mocht Blind toevallig nog op het middenveld lopen. [Ik vergelijk overigens niet de kwaliteit van de spelers, maar het type speler dat ze zijn en hoe ze kunnen voetballen">. Daarnaast hoeft vertonghen niet vast op die positie staan. Er zullen momenten gedurende de wedstrijd zijn waarop hij in de verdediging zou kunnen spelen. Maar in balbezit altijd ervoor.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 20 jun 2009 20:46
|
|
Frank de Boer, Bogarde en Reiziger waren wel spelers met een flinke dosis duelkracht. Dat hebben deze spelers niet.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Za 20 jun 2009 23:01
|
|
Wielaert en de Boer ontlopen elkaar niet veel denk ik. Reiziger was fysiek verder dan van der Wiel. Maar van der Wiel heeft t voordeel dat ie uit de ajax jeugd komt en dus, in principe, vertrouwd is met deze manier van spelen [ net als Reiziger vroeger">. Een linksback zou hierdan op gescout moeten worden. Maar denk niet dat Ajax mijn taktiek zal overwegen :).
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 20 jun 2009 23:17
|
|
Citaat: Wielaert en de Boer ontlopen elkaar niet veel denk ik.
Ja, dáááááág! Heb je De Boer wel eens zien spelen?
Citaat: .
V/d Wiel komt uit de Ajax-jeugd - je brengt het alsof zijn mindere fysieke kracht zou compenseren, wat mijns inziens sowieso onzin is - om dan vervolgens aan te geven dat dit ook voor Reiziger gold. Dan blijft dus staan dat v/d Wiel mankementen vertoont ten opzichte van Reiziger.
Citaat: Een linksback zou hierdan op gescout moeten worden. Maar denk niet dat Ajax mijn taktiek zal overwegen :).
Nee, zelfmoord zie ik ook niet zo zitten eigenlijk.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 21 jun 2009 11:26
|
|
Jongens, we moeten spelers nu niet gaan vergelijken met de spelers van de jaren 90', Want dat slaat natuurlijk nergens op.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 21 jun 2009 12:36
|
|
Precies. Andere spelers, dus moet je ook anders spelen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 21 jun 2009 12:39
|
|
Hoe oud ben je, MrGuide? Heb je Frank de Boer vroeger zien spelen bij AJAX?
Frank de Boer maakte foutjes, maar dat werd erg overdreven. Net als zijn gebrek aan snelheid trouwens. Verder kon Frank de Boer natuurlijk fantastisch voetballen. Had hij een prachtige pass, een prachtige vrije trap, een prachtige koptechniek en kon hij ook nog een mannetje uitspelen. Wielaert vergelijken met Frank de Boer is als een ezel vergelijken met een raspaard. Je had het over spelers die over de eigen opleiding kwamen? Ook een groot verschil tussen Wielaert en Frank de Boer.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 21 jun 2009 21:04
|
|
Citaat: Hoe oud ben je, MrGuide? Heb je Frank de Boer vroeger zien spelen bij AJAX?
Frank de Boer maakte foutjes, maar dat werd erg overdreven. Net als zijn gebrek aan snelheid trouwens. Verder kon Frank de Boer natuurlijk fantastisch voetballen. Had hij een prachtige pass, een prachtige vrije trap, een prachtige koptechniek en kon hij ook nog een mannetje uitspelen. Wielaert vergelijken met Frank de Boer is als een ezel vergelijken met een raspaard. Je had het over spelers die over de eigen opleiding kwamen? Ook een groot verschil tussen Wielaert en Frank de Boer.
Mwoah ik denk dat wanneer je ze nu zou opstellen in een trainingspartijtje het weinig verschil maakt of je Frank de Boer of Robbie Wielaert in je team hebt.
wat natuurlijk alles zegt over Wielaert....
|
MrGuide
|
Geplaatst: Ma 22 jun 2009 09:55
|
|
Citaat: Hoe oud ben je, MrGuide? Heb je Frank de Boer vroeger zien spelen bij AJAX?
Als mensen nou gewoon eens lezen waarop men reageert....ik reageerde op de aanname dat de een meer duelkracht heeft dan de ander. Volgens mij heb ik al verteld dat ik niet de klasse van die verdedigers vergelijk met de huidige kwaliteiten die we hebben. Ik heb t er alleen over OF deze spelers nu in dit systeem kunnen spelen. Je hoeft de klasse van die spelers ook niet te vergelijken, want het niveau van de nederlandse competitie is ook niet meer te vergelijken. Dus gelieve geen denigrerende opmerking als, 'heb je m ooit zien spelen?', lees gewoon even waarop er gereageerd wordt
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 22 jun 2009 11:40
|
|
Citaat: Als mensen nou gewoon eens lezen waarop men reageert....ik reageerde op de aanname dat de een meer duelkracht heeft dan de ander. Volgens mij heb ik al verteld dat ik niet de klasse van die verdedigers vergelijk met de huidige kwaliteiten die we hebben. Ik heb t er alleen over OF deze spelers nu in dit systeem kunnen spelen. Je hoeft de klasse van die spelers ook niet te vergelijken, want het niveau van de nederlandse competitie is ook niet meer te vergelijken. Dus gelieve geen denigrerende opmerking als, 'heb je m ooit zien spelen?', lees gewoon even waarop er gereageerd wordt
Was niet denigrerend bedoelt en een serieuze vraag, MrGuide.
Je had het over "het type speler dat ze zijn en hoe ze kunnen voetballen".
Beetje vaag, niet? Kwaliteiten hebben wel te maken of je een bepaald systeem tot een succes kunnen maken. Frank de Boer kon dat wel in een AJAX-systeem met vleugelaanvallers en opkomende verdedigers. Wielaert niet. Waarom niet? Vanwege de kwaliteiten. Dat ze op dezelfde posities spelen zegt mij niets.
Je hebt gewoon spelers nodig die de opdrachten kunnen uitvoeren op hun kwaliteiten. Zoals je zelf ook zegt: Sommigen waren van oorsprong ook geen verdedigers (maar hadden wel de kwaliteiten).
|
MrGuide
|
Geplaatst: Ma 22 jun 2009 12:03
|
|
Met kwaliteit bedoelde ik simpel dat F. de Boer van een ander niveau is dan een Wielaert. Dat is ook geen punt van discussie. Ik denk dat er met een snelle, fysiek sterke linksback het mogelijk moet zijn met 3 achterhoede spelers te spelen. Tuurlijk heeft het tijd nodig dit onder de knie te krijgen. Maar vergeet niet dat van Gaal in '91 trainer werd van Ajax, en in '94 pas zn eerste (lands)titel behaalde. Het heeft wel tijd nodig om op deze manier succes te behalen. Verschil met toen is dat het niveau in de Nederlandse competitie sterk teruggelopen is en dat bijna geen enkele ploeg meer 4-3-3 speelt, maar 4-4-2 of een variant daarop. Daarnaast is het gewoon mogelijk, zoals ik al eerder zei, dat Vertonghen gedurende de wedstrijd of tijdens bepaalde wedstrijden, gewoon naast Wielaert in de achterhoede kan spelen. Waardoor je terugzakt naar een 4-3-3.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 22 jun 2009 13:43
|
|
Citaat: Ik denk dat er met een snelle, fysiek sterke linksback het mogelijk moet zijn met 3 achterhoede spelers te spelen.
Onmogelijk met van der Wiel als rechtsback. Die moet je laten voetballen, niet puur in de mandekking.
Citaat: Daarnaast is het gewoon mogelijk, zoals ik al eerder zei, dat Vertonghen gedurende de wedstrijd of tijdens bepaalde wedstrijden, gewoon naast Wielaert in de achterhoede kan spelen.
Zal best, maar Wielaert deed het bij Twente aardig met juist een mandekker in zijn buurt.
Je laat hier 2 verdedigers van een 3 (of 4) mans verdediging tegen hun kwaliteiten inspelen. Zonde. Tijd is hier geen factor, specifieke kwaliteiten wel. Met deze jongens gaat het plaatje dat jij hier schetst nooit lukken. Als je dat wilt, moet je simpelweg meer en andere verdedigers aantrekken.
Voor Ajax zou een beenharde centrumverdediger een ongekende luxe zijn. Eigenlijk is het een must.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Ma 22 jun 2009 15:30
|
|
Reiziger en Bogarde waren van oorsprong ook geen mandekker en beheersten dit later erg goed. Als pure mandekker centraal achterin hebben we alleen Olequer (waar ik overigens geen fan van ben), dus dat zou betekenen dat, in dit systeem, Wielaert op de bank zou komen. Lastig, lastig...
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 22 jun 2009 15:35
|
|
Oleguer is alleen een hele matige mandekker, aangezien hij tekortkomt op het gebied van wendbaarheid en snelheid.
Dit is ook wat Marco aangeeft: je kunt wel op een bepaalde manier willen spelen, maar sluit je spelersmateriaal daar wel bij aan? Als je met drie verdedigers achterin wilt spelen, zullen je spelers puur in de mandekking uit de voeten moeten kunnen. Ajax heeft dergelijke verdedigers niet.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Ma 22 jun 2009 15:47
|
|
Met de huidige selectie is dat misschien lastig. Maar er moet niet vergeten worden dat dat we bijna nooit 3 tegen 3 komen te staan aangezien bijna elke ploeg nog maar met twee spitsen speelt.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 22 jun 2009 15:52
|
|
Volgens mij spelen er juist maar weinig ploegen met twee diepe spitsen. Het merendeel speelt ofwel met één diepe spits met iemand komend daar omheen, ofwel met drie spitsen.
Dan sta je dus of één tegen één achterin (nooit een goede tactiek), of je staat achterin drie tegen één (waardoor je elders een mannetje tekort komt).
|