Auteur
|
Bericht
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 16 jun 2009 18:54
|
|
Ja ik snap ook niet waarom Cvita zo wordt afgeserveerd. Ik denk dat hij juist een heel goed seizoen heeft gedraait. Hij is aanspeelpunt gaan scoren en goed koppen. Het enige minpunt is zijn aanname. Hij heeft het afgelopen seizoen niet veel gespeeld, maar wat hij heeft gespeeld was hij goed en heeft hij gescoord. Ik zou hem zeker nog een kans geven!
|
afcaniels
Forum berichten: 25
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Di 16 jun 2009 18:57
|
|
Ik ben niet echt weg van Cvita, omdat hij, vooral tegen de grotere ploegen, fysiek niet sterk genoeg is. Ik vind hem niet echt een aanspeelpunt, zoals huntelaar wel was. Ik zou dus ook graag een balvaste spits zien komen
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 16 jun 2009 18:57
|
|
Dan zou ik nog altijd met de punt naar achteren spelen, een betere variant van de 4-3-3. Dan krijg je waarschijnlijk dit middenveld;
-----Enoh----
Gabri---Aissati
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Di 16 jun 2009 18:59
|
|
Dit is mijn opstelling voor het aankomende seizoen:
__________________Aankoop / Vermeer
v.d. Wiel_______Wieleart______Aankoop_______Aankoop
___________________Vertonghen
_______Enoh__________________________ Aissati
____________________Cvitanich
Suarez____________________________________Sulejmani
of:
__________________Aankoop / Vermeer
v.d. Wiel_______Wieleart________Aankoop______Aankoop
_____________________Vertonghen
_________Enoh______________________Emanuelson
_______________________Aissati
________________Suarez_______Sulejmani
Keepers: Aankoop of Vermeer. Stekeleburg verkopen nu we er nog geld voor kunnen krijgen.
LVC: Vermealen wordt verkocht en ik wil graag iemand die links is daar hebben.
LB: Wordt waarschijnlijk Obradovic
Middenveld & Aanval: Is voor dit seizoen goed genoeg. We hebben vorig jaar voldoende gescoort.
Naast de aankopen voor de LCV en LB posities wil ik graag ook nog een middenvelder zien komen met aanvallende impulsen. Honda lijk mij wel wat. Goede mentaliteit. Aanvallende en defensieve kwaliteiten en scoort regelmatig. Ik denk dat hij een prima concurrent wordt voor de middenvelders.
In de aanval zal je toch moeten anticiperen op het vertrek van Suarez. Vetrek hij dit jaar niet dan wel volgend jaar. Elia is een leuke voetballer maar veelste duur. Ik zie daar graag een jochie van 19/20 die een jaar kan rijpen. Achter Sulejmani heb eventueel Emanuelson en Manu. Achter Cvitanich hebben we Bodul en Castillion. Voor de spitsen positie zou je eventueel ook iets kunnen halen, maar dan moet het echt een toppper zijn anders heeft het weinig zin.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 17 jun 2009 14:05
|
|
Alderweireld, Blind, Siem de Jong en V.d. Heijden zullen volgend seizoen denkt ik de spelers zijn die het vaakst als invallers gebruikt gaan worden. Alderweireld kan als rechtsback en centrale verdedigers spelen, Blind als centrale verdediger en verdedigende middenvelder, V.d. Heijden als centrale verdediger, verdedigende middenveld en linkshalf en Siem de Jong kan op elke positie op het middenveld en zelfs als spits gebruikt worden. Ze zijn allen behoorlijk multifunctioneel en wat vooral mooi is, is dat ze allen uit eigen jeugdopleiding komen. Ik vind dat de bank eigenlijk altijd alleen maar uit eigen kweek moet bestaan.
Sowieso is Ajax in de breedte behoorlijk sterk bezet qua back-ups volgend seizoen, zeker als er een linksback wordt gekocht.
Vermeer; Kappelhof, Alderweireld, Blind, Shakison; S. de Jong, Lindgren, v.d. Heijden; Martina, Bodul, Manucharian.
Anita en Sarpong moeten worden verhuurd en dan heeft Ajax eigenlijk alleen een linksback en rechtsback die (nog) niet Eredivisie waardig zijn. Vooral de aanval en het middenveld zouden zeker niet slecht zijn voor veel Eredivisie clubs. Zelf zou ik dit middenveld ook wel eens tegen bijvoorbeeld VVV en Roda JC willen zien spelen. Met Siem de Jong, Lindgren en V.d. Heijden heb je een perfecte combinatie van inzicht, controle en diepgang. Lindgren kan de langzaamheid van V.d. Heijden denk ik goed opvangen en alle drie de spelers zijn goed in het verleggen van het spel. Met zo'n middenveld weet je zeker dat er naar voren gevoetbald wordt dus Ajax mag erg tevreden zijn met de back-ups die ze hebben.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Wo 17 jun 2009 14:23
|
|
Kan nou niet zeggen dat ik onder de indruk ben van het B-elftal, allesbehalve zelfs. Ik mag de jeugd dan niet zo goed volgen maar Blind vind ik 3x niks, Alderweireld vind ik ook geen toptalent (wel aardig), Siem de Jong moet nog echt flinke stappen maken en in Martina heb ik ook weinig vertrouwen (op je 22ste nog in jong Ajax spelen? ). Alleen Lindgren vind ik wel een prima speler. De rest heb ik te weinig zien spelen, maar hoor ik geen bijster positieve verhalen over. Ik zou Sarpong en Anita er op zeker bijhouden.
|
theumas
Forum berichten: 455
|
Geplaatst: Wo 17 jun 2009 14:26
|
|
Ik denk dat je ook nog Donald moet verhuren. Die jongen heeft een heel seizoen eruit gelegen, het zal beter voor hem zijn om ergens wedstrijd ritme op te doen. Hier komt hij (nog) niet veel aan spelen toe.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 17 jun 2009 14:33
|
|
Dat denk ik niet. Van wat ik van Blind heb gezien is het voor hem een onmogelijkheid om een basisspeler te worden van AJAX 1. Ik heb nog nooit zo'n zwakke beurt gezien als van Blind tegen Slavia. Ook is hij te traag en te klein en jij wilt hem in de verdediging?
Alderweireld is toch linksbenig? Waarom dan als rechtsback?
V.d. Heijden heeft ook nog niets bewezen. Vd Heijden en Blind staan bij mij als eerste op de lijst om verhuurd/verkocht te worden van de jeugdigen. De Jong en Sarpong zou ik achter de hand houden.
Van der Wiel is ook nog niet top, maar wel een basisspeler.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 17 jun 2009 15:27
|
|
Citaat: Dat denk ik niet. Van wat ik van Blind heb gezien is het voor hem een onmogelijkheid om een basisspeler te worden van AJAX 1. Ik heb nog nooit zo'n zwakke beurt gezien als van Blind tegen Slavia. Ook is hij te traag en te klein en jij wilt hem in de verdediging?
Alderweireld is toch linksbenig? Waarom dan als rechtsback?
V.d. Heijden heeft ook nog niets bewezen. Vd Heijden en Blind staan bij mij als eerste op de lijst om verhuurd/verkocht te worden van de jeugdigen. De Jong en Sarpong zou ik achter de hand houden.
Van der Wiel is ook nog niet top, maar wel een basisspeler.
Blind is als centrale verdediger veel beter dan als middenvelder. Hij weet altijd goed tussen speler en bal te komen en fysiek kan hij ook een duel aan gaan. Hij heeft verder een geweldig voetbalinzicht en misschien we het beste van alle Ajacieden op dit moment. Ik heb hem vaak als centrale verdediger zien spelen en nog nooit een echte fout zien maken. Daarbij is hij zeer goed in de opbouw en zijn snelheid maakt hij goed door zijn inzicht. Daarbij sinds waneer is 1.81 klein te klein, het is geen reus maar fysiek is hij gewoon goed gebouwd.
Alderweireld is volgens mij gewoon een rechtsbenige speler maar je laat me nu twijfelen. Nee, ik weet het eigenlijk zeker hij heeft namelijk ook regelmatig als rechtsback gespeeld in Jong Ajax.
V.d. Heijden heeft een goede pass naar voren en met een middenveld met Lindgren, Siem de Jong en V.d. Heijden weet je dat er altijd vooruit gevoetbald zal worden.
Citaat: Kan nou niet zeggen dat ik onder de indruk ben van het B-elftal, allesbehalve zelfs. Ik mag de jeugd dan niet zo goed volgen maar Blind vind ik 3x niks, Alderweireld vind ik ook geen toptalent (wel aardig), Siem de Jong moet nog echt flinke stappen maken en in Martina heb ik ook weinig vertrouwen (op je 22ste nog in jong Ajax spelen? ). Alleen Lindgren vind ik wel een prima speler. De rest heb ik te weinig zien spelen, maar hoor ik geen bijster positieve verhalen over. Ik zou Sarpong en Anita er op zeker bijhouden.
Ik vind Alderweireld ook geen toptalent maar dat is niet meer nodig om te slagen bij Ajax. Hij heeft evenveel talent als een Vermaelen en verder een veel betere lange bal.
Martina is een goede speler om er bij te houden aangezien Luque, Rommedahl, Kennedy en Leonardo allen hopelijk vertrekken. Dan is de aanval wel erg dun bezaaid en zou ik Martina er gewoon bij houden.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 17 jun 2009 17:10
|
|
Alderweireld is rechtsbenig. Mist alleen wendbaarheid om als rechtsback uit de voeten te kunnen.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 17 jun 2009 21:37
|
|
Citaat: Met Stekelenburg, Vertonghen, Emanuelson en v.d. Wiel heeft Ajax voor mij in ieder geval 4 spelers uit eigen jeugd die een basisplaats moeten hebben. Met Siem de Jong, V.d. Heijden, Alderweireld en Vermeer zijn er ook 4 spelers die altijd bij de selectie moeten zitten, op de bank dan wel. Dat zijn er dan maar wel 8 van de 18 selectie spelers en eigenlijk moeten dat er minstens 9 (de helft) zijn.
Verthongen is een Belg en geen Nederlander, hij is ook -met die samenerking weliswaar- maar toch weggekaapt. Emanuelson vind ik géén basisspeler en laat staan een steunpilaar. Ik vind hem niet goed genoeg (jah als wissel is hij handig). Dus dan houd je die 2 over die ik opnoemde.
Alderweireld en VD Heijden daar zie ik het helemaal in zitten! Net als Blind! De Jong, daar ben ik niet zo'n fan van. Vermeer is een goede keeper, maar je hebt er niks aan omdat Stekelenburg beter is.
Behalve Nederlandse steunpilaren uit eigen jeugd heb je zelfs -vind ik- geen enkele Nederlandse steunpilaren in je 11tal, op die 2 na dan.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 17 jun 2009 21:53
|
|
Wat maakt het uit dat Vertonghen een Belg is het gaat erom dat hij een jeugdproduct is. Op Vertonghen ben ik even trots als een Nederlandse speler die uit eigen jeugd komt en op het zelfde moment naar Ajax kwam.
Alderweireld, V.d. Heijden, Siem de Jong en Blind zijn allen goede spelers voor de breedte bij Ajax en allen hebben ze het talent uit te groeien tot een basisspeler. Het zijn geen toptalenten die later bij Real terecht komen maar het zijn wel talenten.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 16:12
|
|
Alderweireld vind ik wél een toptalent, VD Heijden is het zonde dat hij zoveel blesures heeft gehad, maar daar zie ik het wel in zitten, over de Jong heb ik mijn twijfels.. Maar we moeten niet opleiden voor simpele basisspelers of net niet spelers [Emanuelson, de Jong, Donald, etc."> nee, we moeten opleiden voor de échte top, niet voor de middelmaat! Sneijders, Van der Vaarts, Heitinga's..
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 16:26
|
|
Citaat: nee, we moeten opleiden voor de échte top, niet voor de middelmaat! Sneijders, Van der Vaarts, Heitinga's..
Natuurlijk moeten we ook toppers opleiden maar niet elke talent word een topper en Ajax kan geen 11 vol toppers meer houden. Er moet een frame komen te staan van voor Ajax goede spelers die niet snel naar een topclub zouden vertrekken en dat frame moet worden aangevuld door enkele toppers. Die toppers vertrekken dan maar die frame blijft staan dus de volgende topper kan veel makkelijker ingepast worden.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 15:58
|
|
Ik vraag me af welke jongelingen volgend seizoen onder Jol (weer) aan bod zullen komen. Ik hoop zelf op Siem de Jong en Jan Arie van der Heijden. Oke het zijn geen talenten van het niveau Sneijder of V.d. Vaart maar het zijn wel twee spelers die altijd vooruit voetballen. Daarbij zou Siem de Jong ook in een veel verdedigendere rol kunnen spelen dan onder Koster want hij heeft ook regelmatig als verdedigende middenvelder gespeeld in zijn jongere jaren. Het is alleen jammer voor hun dat ze met Emanuelson, Enoh, Lindgren, Aissati, Vertonghen en Gabri behoorlijk wat concurrentie hebben. Ik zou daarom graag zien dat Vertonghen als centrale verdediger gebruikt gaat worden en ik vind Gabri eigenlijk niets meer dan een leuke draver.
Emanuelson, Aissati, Enoh lijkt mij de meest logische opstelling voor in een 4-3-3 systeem volgend seizoen maar V.d. Heijden kan best de concurrentie met Emanuelson aan gaan en Siem de Jong met Aissati en Enoh. V.d. Heijden, Aissati, S. de Jong zou ik geen slecht middenveld vinden met V.d. Heijden als verdedigende middenvelder, S. de Jong als opbouwende en Aissati als creatieve. Het is ook zeker niet te aanvallend aangezien V.d. Heijden en Siem de Jong beide behoorlijk verdedigend kunnen spelen. Tegen de betere ploegen kan je dan Aissati of Siem de Jong vervangen door Lindgren. Alleen zit je dan met Enoh die ook een basisplaats verdiend en dus eigenlijk in plaats van Siem de Jong zou moeten spelen.
Gaat Ajax 4-4-2 spelen dan is er een veel kleiner probleem aangezien je dan met Enoh, Aissati, V.d. Heijden, Emanuelson als middenveld kan spelen met Siem de Jong als back-up van Aissati, die ook vast niet alle 34 wedstrijden zal gaan spelen.
Met de huidge spelersgroep (behalve Obradovic i.p.v. Vermaelen) zou ik, met pijn in mijn hart, 4-4-2 gaan spelen.
Stekelenburg; v.d. Wiel, Lindgren, Vertonghen, Obradovic; Enoh, Aissati, v.d. Heijden, Emanuelson; Suarez, Sulejmani.
|
Sulejmani-
Forum berichten: 13
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 16:09
|
|
Als je nagaat dat Ajax; Boulahrouz, Honda, Obradovic en Elia wil halen en de volgende spelers zullen vertrekken; Vermaelen, Olegeur, Leonardo
er gaan geruchten over een verhuur van Bojan _O_
Zie ik dit als sterkste opstelling;
Sulejmani Krkic Suarez
het middenveld bestaande uit; Aissati, Enoh en Gabri
en dan als verdediging; Obradovic, Vertonghen, Boulahrouz en van der Wiel
Op Goal natuurlijk Maarten Stekelenburg
Wel zonde dat er dan een vermogen wordt uitgegeven aan Elia en Honda, terwijl deze spelers zeker niet nodig zijn met de kwaliteiten die Ajax op dit moment bezit
En natuurlijk doodzonde voor een speler als Emanuelson, waarvan ik niet zou weten op welke positie je hem nou zou moeten zetten
|
Nr.10
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 17:03
|
|
JD, Emanuelson wil ik echt niet meer op het middenveld zien hoor. Dat kan hij absoluut niet. Jij zoekt nu gewoon een positie waar hij desnoods gedropt kan worden, maar hij heeft allang bewezen dat hij geen positiespel kan spelen.
Waar speelde Emanuelson in de jeugd?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 17:09
|
|
Citaat: JD, Emanuelson wil ik echt niet meer op het middenveld zien hoor. Dat kan hij absoluut niet. Jij zoekt nu gewoon een positie waar hij desnoods gedropt kan worden, maar hij heeft allang bewezen dat hij geen positiespel kan spelen.
Waar speelde Emanuelson in de jeugd?
Als linkshalf in een 4-4-2 systeem speelt hij eigenlijk niet anders dan als hoe hij nu als linksbuiten speelt. Als linkshalf in het 4-3-3 systeem speelt hij iets centraler maar ik heb altijd gevonden dat hij daar het beste tot zijn recht zou komen. Hij mist teveel actie als linksbuiten en mist concentratie als linksback. Linkshalf in een 4-4-2 systeem is perfect voor hem maar daarna linkshalf in een systeem met drie middenvelders.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 17:18
|
|
Ik denk niet dat ik de enige ben die vind dat Emanuelson niet op een drie-mans middenveld kan spelen. Ik vind het wel een goede buitenspeler; kan uitstekend mee verdedigen met zijn loopvermogen, echt goede passing en dynamiek.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 18:01
|
|
Citaat: Ik denk niet dat ik de enige ben die vind dat Emanuelson niet op een drie-mans middenveld kan spelen. Ik vind het wel een goede buitenspeler; kan uitstekend mee verdedigen met zijn loopvermogen, echt goede passing en dynamiek.
Eens! Verder valt het me op dat JohnDylan echt iedere dag iets anders wil voor komend seizoen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 18:27
|
|
Dat valt wel mee maar zolang de selectie niet vastlicht kan je nog een beetje filosoferen over hoe Jol het kan gaan aanpakken. Daarbij verander ik eigenlijk alleen van verdediging, mijn middenveld staat al dit hele jaar hetzelfde Enoh, Aissati, Emanuelson.
Daarbij is het een totaal nutteloze opmerking van je en ga dan lekker ergens anders zeuren.
|
GertJan020
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 19:26
|
|
Citaat: Dat valt wel mee maar zolang de selectie niet vastlicht kan je nog een beetje filosoferen over hoe Jol het kan gaan aanpakken. Daarbij verander ik eigenlijk alleen van verdediging, mijn middenveld staat al dit hele jaar hetzelfde Enoh, Aissati, Emanuelson.
Daarbij is het een totaal nutteloze opmerking van je en ga dan lekker ergens anders zeuren.
Nou ik weet niet hoor, maar hij heeft echt gelijk! Ik heb geen zin om dat allemaal op te gaan zoeken, maar in 1 maand heb je het al heel erg veranderd. Daarbij vindt ik het raar dat je zo reageert, want het is gewoon een normale opmerking.
Ik vind Emanuelson echt niet goed genoeg voor Ajax, dan kan iedereen zeggen dat het de meest constante factor was, maar hij leidt ook zo veel balverlies en dat kan niet als Middenvelder, ik ga gewoon voor Verthongen, Enoh en Aissati op het middenveld.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 19:34
|
|
Citaat: Nou ik weet niet hoor, maar hij heeft echt gelijk! Ik heb geen zin om dat allemaal op te gaan zoeken, maar in 1 maand heb je het al heel erg veranderd. Daarbij vindt ik het raar dat je zo reageert, want het is gewoon een normale opmerking.
Inderdaad ik ben een paar keer verrandert van verdediging maar dat is niet zo raar aangezien de verdediging van Ajax knudde is. Mijn middenveld en aanval is hetzelfde gebleven en de back posities ook. Eigenlijk switchen de centrale verdedigers bij mij alleen. Verder ga ik ook in op transfergeruchten maar dat kan hij niet bedoelen.
Daarbij wat maakt het uit als ik van mening verander? Waarom moet hij dat zeggen?
|
GertJan020
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 19:38
|
|
Citaat: Nou ik weet niet hoor, maar hij heeft echt gelijk! Ik heb geen zin om dat allemaal op te gaan zoeken, maar in 1 maand heb je het al heel erg veranderd. Daarbij vindt ik het raar dat je zo reageert, want het is gewoon een normale opmerking.
Inderdaad ik ben een paar keer verrandert van verdediging maar dat is niet zo raar aangezien de verdediging van Ajax knudde is. Mijn middenveld en aanval is hetzelfde gebleven en de back posities ook. Eigenlijk switchen de centrale verdedigers bij mij alleen. Verder ga ik ook in op transfergeruchten maar dat kan hij niet bedoelen.
Daarbij wat maakt het uit als ik van mening verander? Waarom moet hij dat zeggen?[/quote">
Waarom niet? Daar is toch een discussie voor? Je mag daarop toch reageren?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 19:39
|
|
Citaat: Waarom niet? Daar is toch een discussie voor? Je mag daarop toch reageren?
Dat is geen discussie, leg mij maar eens uit wat een discussie eraan is of ik iets verrander in mijn opstelling.
|