Auteur
|
Bericht
|
Marco
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 21 apr 2009 21:05
|
|
Al dan niet kortzichtig of al dan geen fan; Anita werd ooit één van de grootste talenten op deze planeet genoemd. Er zal dus wel wat muziek in dit ventje zitten, dat kan bijna niet anders.
|
Boris_AFCA
Forum berichten: 291
|
Geplaatst: Di 21 apr 2009 22:09
|
|
Citaat: Al dan niet kortzichtig of al dan geen fan; Anita werd ooit één van de grootste talenten op deze planeet genoemd. Er zal dus wel wat muziek in dit ventje zitten, dat kan bijna niet anders.
En op dit moment laat die gewoon zien dat die goed is, en dan zeggen mensen dat die een soort tijdelijke vibe heeft. Dan vind ik dat je hem totaal tekort doet, want Aissati speelt ook pas een paar wedstrijden goed en heeft niet veel minder kansen gehad als Anita hoor. Geloof me ik vertrouw in dit middenveld! En over 3 jaar, als het zo blijft staan, kan dit middenveld hele grote ploegen aan!
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 21 apr 2009 22:16
|
|
Citaat: Geloof me ik vertrouw in dit middenveld! En over 3 jaar, als het zo blijft staan, kan dit middenveld hele grote ploegen aan!
Echter hebben we als ajax zijnde geen 3 jaar de tijd.. Je weet zelf ook dondersgoed dat we als ajacieden zijnde elk jaar mee willen doen voor het kampioenschap. Over 3 jaar is te lang, Volgend seizoen moet er staan...
|
Boris_AFCA
|
Geplaatst: Di 21 apr 2009 22:20
|
|
Citaat: Geloof me ik vertrouw in dit middenveld! En over 3 jaar, als het zo blijft staan, kan dit middenveld hele grote ploegen aan!
Echter hebben we als ajax zijnde geen 3 jaar de tijd.. Je weet zelf ook dondersgoed dat we als ajacieden zijnde elk jaar mee willen doen voor het kampioenschap. Over 3 jaar is te lang, Volgend seizoen moet er staan...
Ik zeg de grote ploegen, met dit middenveld kan je volgend seizoen weer mee doen om het kampioenschap in Nederland. Met de grote ploegen bedoel ik Europees weer enig aanzien krijgen!
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 21 apr 2009 22:22
|
|
Ok, kan ik het wel in vinden Boris, echter vrees ik dat dit middenveld in de echte wedstrijden nog te onevaren is.. Kijk zondag naar PSV, daar speel je tegen Simons een gelouterde middenvelder... We hebben gewoon een ervaren internationale kracht nodig. Maakt niet uit waar maar ik hoop eigenlijk op vd Sar..
|
Boris_AFCA
|
Geplaatst: Di 21 apr 2009 22:26
|
|
Citaat: Ok, kan ik het wel in vinden Boris, echter vrees ik dat dit middenveld in de echte wedstrijden nog te onevaren is.. Kijk zondag naar PSV, daar speel je tegen Simons een gelouterde middenvelder... We hebben gewoon een ervaren internationale kracht nodig. Maakt niet uit waar maar ik hoop eigenlijk op vd Sar..
Geloof me je kan beter alle kleine wedstrijden winnen, en als dit team goed ingespeeld raakt op elkaar heeft het alles wat een middenveld nodig heeft. Ik hoop inderdaad ook op een ervaren internationale kracht, maar als vd Sar komt zou hij per direct mijn eerste keeper zijn, zonder enige twijfel maar dat leidt weer tot kapitaalvernietiging.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 21 apr 2009 22:29
|
|
Citaat:
Geloof me je kan beter alle kleine wedstrijden winnen, en als dit team goed ingespeeld raakt op elkaar heeft het alles wat een middenveld nodig heeft. Ik hoop inderdaad ook op een ervaren internationale kracht, maar als vd Sar komt zou hij per direct mijn eerste keeper zijn, zonder enige twijfel maar dat leidt weer tot kapitaalvernietiging. g
Dat denk ik absoluut niet, ik denk dat vd Sar niet elke wedstrijd kan keepen als hij nog zou komen, zo zouden b.v. Vermeer/Stekelenburg (maakt me niet uit welke keeper) ook wel aan hun wedstrijden komen.
Ook zullen ze het helemaal begrijpen als ze achter een van de beste keepers ter wereld reserve zijn. Steek en Vermeer kunnen alleen maar leren van vd Sar...
|
Boris_AFCA
|
Geplaatst: Di 21 apr 2009 22:32
|
|
Citaat:
Geloof me je kan beter alle kleine wedstrijden winnen, en als dit team goed ingespeeld raakt op elkaar heeft het alles wat een middenveld nodig heeft. Ik hoop inderdaad ook op een ervaren internationale kracht, maar als vd Sar komt zou hij per direct mijn eerste keeper zijn, zonder enige twijfel maar dat leidt weer tot kapitaalvernietiging. g
Dat denk ik absoluut niet, ik denk dat vd Sar niet elke wedstrijd kan keepen als hij nog zou komen, zo zouden b.v. Vermeer/Stekelenburg (maakt me niet uit welke keeper) ook wel aan hun wedstrijden komen.
Ook zullen ze het helemaal begrijpen als ze achter een van de beste keepers ter wereld reserve zijn. Steek en Vermeer kunnen alleen maar leren van vd Sar...
Natuurlijk, maar ik zou geen genoegen meer nemen met Vermeer als ik Edwin weer in ons tenue zie keepen. Aan de andere kant ook weer wel, want Vermeer wordt top voor de toekomst. Maar dan moet je bijvoorbeeld vd Sar in de topwedstrijden laten keepen en voor de rest als keeperstrainer aanstellen of iets dergelijks.
Trouwens helaas klopt dat zinnetje onder jouw uitspraken niet meer
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 21 apr 2009 22:37
|
|
Hoezo niet?
Vergeef me natuurlijk, ik heb van 2 tot 9 redelijk gedronken....
|
Boris_AFCA
|
Geplaatst: Di 21 apr 2009 22:47
|
|
Citaat: Hoezo niet?
Vergeef me natuurlijk, ik heb van 2 tot 9 redelijk gedronken....
Omdat ik vind dat als Ajax topspelers heeft dat Ajax die ook moet opstellen!
Heb je met Az gefeest ofzo, dat zou je echt een niet zo fijn persoon maken haha nee maar hoezo zoveel gedronken?:O
|
Gruijt
Forum berichten: 141
|
Geplaatst: Ma 4 mei 2009 09:03
|
|
Misschien een mooie opstelling voor volgend jaar:
-----Sulejmani--------Janko----------Suarez-----
------------------------Aissati-----------------------
--------Pranjic------------------------Gabri--------
Vertonghen--Vermaelen--Aankoop--v/d Wiel---
---------------------Stekelenburg------------------
Bank:
Vermeer, Alderweireld, Wielaert, Enoh, Annita, Emanuelson en Cvitanich.
Uitleg:
De tandem Pranjic-Sulejmani gaat het wel goed doen denk ik. Verder Vermaelen weer gewoon centraal in de evrdediging en Vertonghen weer van links (kan ook andersom). Verder moet er een wat meer ervaren verdediger aangetrokken worden die het goed neerzet van achteruit. Wie precies weet ik echter zo snel niet, maar daar hebben we scouts voor hoop ik. Stekelenburg is ook beter dan Vermeer. Dat hebben we de afgelopen tijd wel gezien lijkt me.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 4 mei 2009 10:50
|
|
Ik denk dat Alderweireld de plaats van aankoop volgend seizoen wel kan gaan invullen. Daar is dan in princiepe niemand voor nodig, doorstroming uit eigenjeugd zou dan voldoende zijn.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Ma 4 mei 2009 22:29
|
|
Gruijt, meen je dit? Pranjic is al vaker naar boven gekomen, en is een overbodige speler. Een speler die zowel links mid als buiten kan, hebben we al in de vorm van Urby Emanuelson.
Bovendien zet je Enoh (sterk gegroeid, goede fanatieke speler), Anita (bank, oké, maar ten koste van Gabri; nee!) en Emanuelson (één van constantste factoren) er naast..
Daarbij wil je Vermaelen centraal, en Vertonghen links, terwijl we allemaal weten dat Vertonghen juist níét linksback kan, maar zich echt pas heeft ontwikkeld op de centrale verdediger positie. De meeste zien hem het liefst op de verdedigende middenvelder-positie.
Daarbij is de enige rijden waarom ik Vermaelen centraal zou zetten, om zijn sterke kopduels die door hem vaak gewonnen worden. Verder zou ik niet weten waarom híj centraal, en waarom niet Toby..
Doe mij maar voor volgend seizoen, zonder transfers:
Kenneth Vermeer
Gregory vd Wiel, Rob Wielaert, Toby Alderweireld, Thomas Vermaelen
Jan Vertonghen
Eyong Enoh
Ismaïl Aissati, Urby Emanuelson
Luis Suárez, Miralem Sulejmani
Bank: Maarten Stekelenburg, Oleguer, Gabri, Vurnon Anita, Jeffrey Sarpong, Dario Cvitanich, Darko Bodul
Ofzoiets.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 00:13
|
|
Ajax moet het systeem aanpassen zodat er minder punten worden verloren als het ook even voetballend niet gaat. Dat kan gedaan worden door in plaats van het 4-3-3 een meer moderne aanpak met 4-2-3-1 te formeren. Zie er niet heel anders uit op papier en kan met veel dezelfde spelers maar er komt toch een andere tactiek bij kijken. Ook moet Ajax misschien Suarez maar laten vertrekken als er rond de 30 miljoen wordt geboden want Ja! hij is een geniale speler en absoluut de beste Ajacied van dit seizoen maar het is met hem wel moeilijker een vaste orde te krijgen omdat hij vooral een momentvoetballer is.
Stekelenburg; v.d. Wiel, Aankoop, Vermaelen, Emanuelson Enoh, Vertonghen; Aankoop, Aisatti, Sulejmani; Aankoop
Spelen met opkomende backs kan zo ook veel makkelijker omdat Enoh en Vertonghen een verdedigend sterk centraal blok op het middenveld moeten vormen, zoals Nigel de Jong en Engelaar bij Oranje deden onder Marco. Koop een fysiek sterke spits (als Mandžuki? bijvoorbeeld) die als goed afspeelpunt van Sulejmani en Aisatti kan fungeren. Daarbij moeten Sulejmani en Aisatti verdedigend ook gewoon hun werk doen maar omdat er een verdedigend blok achter staan is er weinig gevaar daarin.
|
rastoe
Forum berichten: 335
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 09:36
|
|
Citaat: Ajax moet het systeem aanpassen zodat er minder punten worden verloren als het ook even voetballend niet gaat. Dat kan gedaan worden door in plaats van het 4-3-3 een meer moderne aanpak met 4-2-3-1 te formeren. Zie er niet heel anders uit op papier en kan met veel dezelfde spelers maar er komt toch een andere tactiek bij kijken. Ook moet Ajax misschien Suarez maar laten vertrekken als er rond de 30 miljoen wordt geboden want Ja! hij is een geniale speler en absoluut de beste Ajacied van dit seizoen maar het is met hem wel moeilijker een vaste orde te krijgen omdat hij vooral een momentvoetballer is.
Stekelenburg; v.d. Wiel, Aankoop, Vermaelen, Emanuelson Enoh, Vertonghen; Aankoop, Aisatti, Sulejmani; Aankoop
Spelen met opkomende backs kan zo ook veel makkelijker omdat Enoh en Vertonghen een verdedigend sterk centraal blok op het middenveld moeten vormen, zoals Nigel de Jong en Engelaar bij Oranje deden onder Marco. Koop een fysiek sterke spits (als Mandžuki? bijvoorbeeld) die als goed afspeelpunt van Sulejmani en Aisatti kan fungeren. Daarbij moeten Sulejmani en Aisatti verdedigend ook gewoon hun werk doen maar omdat er een verdedigend blok achter staan is er weinig gevaar daarin.
Hier heb je gelijk in!
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 10:26
|
|
Citaat: Ajax moet het systeem aanpassen zodat er minder punten worden verloren als het ook even voetballend niet gaat. Dat kan gedaan worden door in plaats van het 4-3-3 een meer moderne aanpak met 4-2-3-1 te formeren. Zie er niet heel anders uit op papier en kan met veel dezelfde spelers maar er komt toch een andere tactiek bij kijken. Ook moet Ajax misschien Suarez maar laten vertrekken als er rond de 30 miljoen wordt geboden want Ja! hij is een geniale speler en absoluut de beste Ajacied van dit seizoen maar het is met hem wel moeilijker een vaste orde te krijgen omdat hij vooral een momentvoetballer is.
Hier heb je gelijk in!
Ik vind het eerste deel interessant, ook je mening over Suarez. Hij speelt zelf goed, maar laat het team niet beter spelen doordat hij erg zelfzuchtig is. De kans dat hij nog een jaar bij Ajax blijft, lijkt me momenteel vrij klein.
Hij je de aanval denkt neer te zetten, zie ik veel minder zitten. Zo mis ik absoluut Cvitanich. Hij verdient absoluut een kans, want dit seizoen is dat er nog niet van gekomen. Een spits is ook afhankelijk van de ballen die hij krijgt en dat kan gewoon een stuk beter. De aansluiting vanaf het middenveld was dramatisch, Sulejmani heeft slechts enkele bruikbare voorzetten gegeven en Suarez speelde teveel voor zichzelf. Misschien dat een langere spits erbij goed is om af en toe van spel te kunnen wisselen, maar daar zouden mijn prioriteiten niet liggen. Bovendien heeft Cvitanich de juiste wedstrijdmentaliteit; iets dat dit Ajax gewoon nodig heeft.
Veel kritischer zou naar de verdediging en aanval moeten worden gekeken. Ik vraag me af hoeveel tijd Emanuelson nog krijgt. Hij is in mijn ogen het eeuwige talent, maar na een aantal jaar Ajax 1 moet hij er gewoon staan en hij is in mijn ogen gewoon niet goed genoeg. Hetzelfde geldt voor Stekelenburg. Ajax moet op zoek naar een nieuwe keeper. Overigens vind ik het sneu voor Vermeer dat hij nu zo wordt afgeslacht, want de onzekerheid die bij alle voetballers heerst is zeker voor een keeper fataal en hij is nog jong.
Daarnaast vind ik dat mensen Aisatti te veel ophemelen op basis van een paar goede wedstrijden bij PSV. Dat elftal draaide toen wel, en naast Cocu spelen is toch net wat makkelijker dan naast Anita, Emanuelson, etc. Hij is natuurlijk lang geblesseerd geweest en heeft absoluut talent, maar een beetje kritiek is ook wel terecht. Zo scoort hij niet, dus hem naast een Sulejmani en een lange spits als aanvallende impulsen lijkt me niet verstandig.
Ook Sulejmani wordt nog wel erg vaak opgehemeld. Een deel van het seizoen erg goed bij Heerenveen, maar dat is nog steeds niet Ajax. Dit jaar ronduit teleurstellend, ook niet volledig zijn eigen schuld, maar het irriteert me dat het hem niet zo lijkt te interesseren. Anders kan ik de liters dure champagne in de Jimmy Woo niet uitleggen.
Enoh lijkt potentieel te hebben, maar speelde ook nog erg wisselvallig. Goed is wel zijn wedstrijdinstelling.
Ik maak me vooral verdedigend zorgen. Oleguer komt er niet aan te pas, voor Wielaert geldt hetzelfde en ik zie niemand binnen de selectie die het daar wel zou redden. Daarnaast moet er eens worden geinvesteerd in een leiderstype op het middenveld.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 12:09
|
|
Citaat: Ook Sulejmani wordt nog wel erg vaak opgehemeld. Een deel van het seizoen erg goed bij Heerenveen, maar dat is nog steeds niet Ajax. Dit jaar ronduit teleurstellend, ook niet volledig zijn eigen schuld, maar het irriteert me dat het hem niet zo lijkt te interesseren. Anders kan ik de liters dure champagne in de Jimmy Woo niet uitleggen.
Wat bedoel je daarmee, Rosario? Heb je dat hem zien doen?
|
RosarioCentral
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 12:21
|
|
Citaat: Ook Sulejmani wordt nog wel erg vaak opgehemeld. Een deel van het seizoen erg goed bij Heerenveen, maar dat is nog steeds niet Ajax. Dit jaar ronduit teleurstellend, ook niet volledig zijn eigen schuld, maar het irriteert me dat het hem niet zo lijkt te interesseren. Anders kan ik de liters dure champagne in de Jimmy Woo niet uitleggen.
Wat bedoel je daarmee, Rosario? Heb je dat hem zien doen?
Dat zuig ik inderdaad niet uit mijn duim. Wat mij betreft is dat ook begrijpelijk en prima, maar niet wanneer het spel te wensen overlaat. Eerst presteren, dan vieren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 12:27
|
|
Ik vind dit ook niet prima als je een professioneel voetballer bent en voor een recordbedrag gehaald bent en een enorm salaris verdient....
Wat een walgelijk amateurisme weer. Echt walgelijk.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 12:31
|
|
Tsja zie je hem daar vaker of is hij er elke week? Ik bedoel het kan best zijn dat zo'n voetballer iets anders te vieren heeft natuurlijk. Zo veel aandacht hoeft er ook niet aan worden geschenkt.
|
RosarioCentral
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 12:32
|
|
Citaat: Ik vind dit ook niet prima als je een professioneel voetballer bent en voor een recordbedrag gehaald bent en een enorm salaris verdient....
Wat een walgelijk amateurisme weer. Echt walgelijk.
Ik weet overigens niet of dit ook de laatste weken nog het geval is geweest. Van Basten heeft toen ook in de media geroepen dat hij heeft gecheckt of Sulejmani te hard aan het feesten was en concludeerde dat dit niet het geval was. Ben benieuwd hoe hij dit heeft gecheckt :).
Het enorme salaris moet wel aan iets uitgegeven worden natuurlijk. Dat zeg ik met een zekere ironie. Jonge spelers vinden het vaak erg lastig om zich aan te passen aan de status van voetballer en de rijkdom die het meebrengt. Ook daar hoort begeleiding en coaching bij en eventueel consequenties.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 12:40
|
|
Vooral als je recordaankoop bent van Ajax, dan word je licht(of zwaar) opgehemeld bij jezelf. Je ego gaat omhoog, als het ware. Dat blijkt bij Micky dus ook. Hopelijk gaat hij volgend seizoen presteren.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 13:44
|
|
Sulejmani moet met de harde hand aangepakt worden, dat vind hij niet eens zo erg aangezien hij het graag komt vinden met Verbeek die dat af en toe wel met een tik op de pols gaf. Zet je een fysiek sterke spits neer dan zal Sulejmani daar ook beter van worden aangezien hij dat nodig heeft. Ik denk dat Aisatti het ook goed kan gebruikten en als je er dan nog een rechteraanvallende middenvelder neerzet die technisch sterk en snel is (Sarbini?) dan heb je aanvallend een sterk elftal. Een blok van Vertonghen en Enoh erachter en verdedigend staat het ook meteen sterker. Kijk naar Oranje daar zijn de verdedigers ook niet top maar ze krijgen zeer weinig doelpunten tegen door het blok van Nigel de Jong en Van Bommel/Engelaar (eerst onder Marco). Dat moeten Vertonghen en Enoh bij Ajax ook gaan doen, zo'n rol kunnen ze volgens mij wel aan.
|
wvisser18
Forum berichten: 117
|
Geplaatst: Do 7 mei 2009 12:57
|
|
Ik heb het gevoel dat we met Seedorf terug weer potten kunnen gaan breken (iig in NL)..
Technische Staf: Frank Rijkaard, Johan Neeskens, Dennis Bergkamp, Carlo l'Ami
Stekelenburg---van der Wiel---Vertonghen---Alderweireld---Vermaelen---Gabri---Seedorf---Aissati---Emanuelson---Suarez---Sulejmani...
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 7 mei 2009 14:11
|
|
Citaat: Ik heb het gevoel dat we met Seedorf terug weer potten kunnen gaan breken (iig in NL)..
Technische Staf: Frank Rijkaard, Johan Neeskens, Dennis Bergkamp, Carlo l'Ami
Stekelenburg---van der Wiel---Vertonghen---Alderweireld---Vermaelen---Gabri---Seedorf---Aissati---Emanuelson---Suarez---Sulejmani... Neem dan trouwens wel weer een andere keepers-trainer want L'Ami kan er echt niets van. Misschien als V.d. Sar straks stopt, zou toch echt een droom zijn om hem als keepers-trainer bij Ajax te zien, maar dan moeten we in ieder geval nog een jaar wachten, tenzij hij de CL wint en dan toch zijn loopbaan dan maar meteen afsluit. Daarbij moet er bij jouw Technische Staf nog een tacticus zitten en volgens mij zou Tonny Bruins Slot daar erg geschikt voor zijn.
|