Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 16 apr 2009 16:23
|
|
Citaat: Lindgren
Dan zie ik daar toch liever Vertonghen staan en Wielaert voor Vertonghen. En op dit moment vind ik eigenlijk Anita en Emanuelson nog beter dan Lindgren!
Lindgren is erg handig. Vooral als het positiespel niet loopt. Hij is rustig aan de bal, heeft een goede pass en heeft een goed overzicht.
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Do 16 apr 2009 16:42
|
|
Dan zie ik daar toch liever Vertonghen staan en Wielaert voor Vertonghen. En op dit moment vind ik eigenlijk Anita en Emanuelson nog beter dan Lindgren!
Lindgren is erg handig. Vooral als het positiespel niet loopt. Hij is rustig aan de bal, heeft een goede pass en heeft een goed overzicht.
Handig, handig. Daar heb je niet veel aan! Bij AJAX Moet iedereen TOP zijn en niet minder. Handig is niet veel.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Do 16 apr 2009 17:01
|
|
Handig, handig. Daar heb je niet veel aan! Bij AJAX Moet iedereen TOP zijn en niet minder. Handig is niet veel.
Een goede Lindgren is echt wel een aanwinst. En TOP is bij Ajax niemand. Daarom moeten we het doen moet goede/handige spelers.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 16 apr 2009 17:06
|
|
Jij vindt Lindgren beter dan Anita?
Ik vind Anita veel dynamischer, zowel in zijn passing als in zijn spel bij balverlies. Daarnaast speelt ook Anita zorgvuldig vanuit zijn taak en positie en behoudt hij de rust.
Alleen koppend vind ik Lindgren duidelijk beter.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Do 16 apr 2009 17:10
|
|
Citaat: Jij vindt Lindgren beter dan Anita?
Ik vind Anita veel dynamischer, zowel in zijn passing als in zijn spel bij balverlies. Daarnaast speelt ook Anita zorgvuldig vanuit zijn taak en positie en behoudt hij de rust.
Als Anita dit niveau vast kan houden, niet nee. Maar dat moet ik nog maar zien. Maar ik vind dat Lindgren gewoon een handige speler is.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Do 16 apr 2009 17:12
|
|
Citaat: Jij vindt Lindgren beter dan Anita?
Als Anita dit niveau vast kan houden, niet nee. Maar dat moet ik nog maar zien. Maar ik vind dat Lindgren gewoon een handige speler is.
Lindgren is veel constanter bezig over het aantal wedstrijden dat hij heeft gespeeld. Laat vrij weinig steekjes vallen. Anita is ook een ander soort speler dan Lindgren. Anita heeft (iets) meer aanvallende capaciteiten, en Lindgren speelt meer behoudend. Het is moeilijk om deze spelers met elkaar te vergelijken.
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 16 apr 2009 17:15
|
|
Citaat: Jan Vertonghen. Emanuelson en Vertonghen zijn beide totaal andere spelers dan Aissati en beide geen '10' ik zou Sarpong als back-up van Aissati gebruiken. Geweldig talent dat de kans moet krijgen op de '10' want daar is hij het beste.
Hij vroeg wie er 'inviel' voor Aissati, in de zin van het vuile werk opknapt. In zijn ogen is dat Enoh - Aissati - Lindgren. In mijn ogen dus Enoh - Aissati - Vertonghen. Ik bedoel natuurlijk niet dat Jan de nummer 10 plaats overneemt. Die houd ik open voor Jeffrey Sarpong.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 16 apr 2009 17:18
|
|
Citaat: Hij vroeg wie er 'inviel' voor Aissati, in de zin van het vuile werk opknapt. In zijn ogen is dat Enoh - Aissati - Lindgren. In mijn ogen dus Enoh - Aissati - Vertonghen. Ik bedoel natuurlijk niet dat Jan de nummer 10 plaats overneemt. Die houd ik open voor Jeffrey Sarpong. Oke vandaar, sorry.
|
El Chícharito

|
Geplaatst: Do 16 apr 2009 17:20
|
|
Geen probleem. Hoe zijn jij het eigenlijk voor je, JD? Zou jij Siem de Jong de voorkeur achter Aissati geven, of Jeffrey Sarpong? Het zijn beide leuke talenten met de potentie om een goede speler te worden. Ik ben benieuwd
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Do 16 apr 2009 17:21
|
|
Citaat: Geen probleem. Hoe zijn jij het eigenlijk voor je, JD? Zou jij Siem de Jong de voorkeur achter Aissati geven, of Jeffrey Sarpong? Het zijn beide leuke talenten met de potentie om een goede speler te worden. Ik ben benieuwd  Ik zou of Siem de Jong of Sarpong verhuren en dan zie ik liever Siem de Jong worden verhuurd. Ik zie Siem de Jong meer in een rol als Pirlo dan als echte '10', daar is hij niet creatief genoeg voor al heeft hij wel de techniek.
|
El Chícharito

|
Geplaatst: Do 16 apr 2009 17:24
|
|
Daarom vroeg ik het ja. Jij ziet in Siem de Jong een speler in de rol naar achteren, he? ( een linie naar achteren ). Denk je niet dat we daar het materiaal niet voor hebben, of we dan niet optimaal van ons materiaal profiteren?
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Do 16 apr 2009 17:29
|
|
Citaat: Daarom vroeg ik het ja. Jij ziet in Siem de Jong een speler in de rol naar achteren, he? ( een linie naar achteren ). Denk je niet dat we daar het materiaal niet voor hebben, of we dan niet optimaal van ons materiaal profiteren? Het probleem is dat Ajax daar juist meer dan genoeg materiaal voor heeft met onder andere Lindgren en Anita. Siem de Jong zou net achter twee aanvallend ingestelde middenvelders moeten spelen en vanaf daar het spel verdelen maar Ajax heeft met Lindgren en Anita twee spelers die je ook op die positie moet zetten en dan heeft Ajax ook nog Enoh, Vertonghen en Aissati die ook allen een basisplaats horen te krijgen en dat allen op een middenveld waar maar drie posities zijn. Daarom zou ik Siem de Jong dus verhuren.
|
El Chícharito

|
Geplaatst: Do 16 apr 2009 17:31
|
|
We moeten ook niet vergeten dat Siem de Jong pas 20 jaar oud is. Zijn tijd zal ongetwijfeld wel komen.
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 16 apr 2009 19:57
|
|
Ik denk dat Lindgren een uitstekende opbouwende verdediger zou kunnen zijn, zoals Wielaert nu speelt. Lindgren heeft een goede passing maar is totaal niet bewegelijk, dan gebeurt er te weinig op het middenveld om voor verwarring te zorgen.
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 17:33
|
|
Dankje, Koen.
Nogmaals, het is mijn mening, ik was er niet voor om Wielaert te kopen, het is een goede speler met een prima mentaliteit, maar onder het niveau van de eerste 11.
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 20 apr 2009 23:57
|
|
Had de discussie Anita/Lindgren een maand eerder plaatsgevonden, dan had Lindgren er met kop en schouder bovenuit gestoken (letterlijk en figuurlijk ;p). Dat het middenveld eindelijk 'staat' heeft meer met de vorm van Aissati en Enoh te maken, dan met die van Anita.
|
Boris_AFCA

Forum berichten: 291
|
Geplaatst: Di 21 apr 2009 03:48
|
|
Citaat: Had de discussie Anita/Lindgren een maand eerder plaatsgevonden, dan had Lindgren er met kop en schouder bovenuit gestoken (letterlijk en figuurlijk ;p). Dat het middenveld eindelijk 'staat' heeft meer met de vorm van Aissati en Enoh te maken, dan met die van Anita.
Belachelijk dat je dit ook maar durft te zeggen!
Op gister na heeft Anita in mijn ogen een reeks geweldige wedstrijden gespeeld! Dat hij een stille kracht is betekend niet dat hij het niet goed doet! Anita heeft verdedigend zoveel gedaan in de afgelopen wedstrijden dat is niet normaal. Dat Anita het gister aflegde kwam puur door het feit dat het middenveld van ons 3 spelers had en die van PSV 5, als er 4 hadden gestaan weet ik zeker dat ons minddenveld het had gewonnen.
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Di 21 apr 2009 08:56
|
|
Citaat: Had de discussie Anita/Lindgren een maand eerder plaatsgevonden, dan had Lindgren er met kop en schouder bovenuit gestoken (letterlijk en figuurlijk ;p). Dat het middenveld eindelijk 'staat' heeft meer met de vorm van Aissati en Enoh te maken, dan met die van Anita.
Op gister na heeft Anita in mijn ogen een reeks geweldige wedstrijden gespeeld! Dat hij een stille kracht is betekend niet dat hij het niet goed doet! Anita heeft verdedigend zoveel gedaan in de afgelopen wedstrijden dat is niet normaal. Dat Anita het gister aflegde kwam puur door het feit dat het middenveld van ons 3 spelers had en die van PSV 5, als er 4 hadden gestaan weet ik zeker dat ons minddenveld het had gewonnen.
Ik denk dat Urby wel als ''valse linksbuiten'' speelde. Want de opstelling was bij Psv : 4-3-3 Mendez Affelay Simons
voorin: Dsudsak Toivonen Amrabat maar iedereen weet das Dsudsak en Amrabat ook ''valse links/rechts'' buiten zijn.
|
AFCA Niels

|
Geplaatst: Di 21 apr 2009 12:00
|
|
Anita stille kracht? Hij viel de laatste weken juist op met zijn slimme spel. Verdedigend vind ik hem matig, dat was heel goed tegen Roda te zien. En PSV straat dan wel op papier als een 4-5-1 team, maar het speelt gewoon net als ajax met 4 aanvallers en 2 middenvelders, net als Ajax.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 21 apr 2009 14:42
|
|
Citaat: Had de discussie Anita/Lindgren een maand eerder plaatsgevonden, dan had Lindgren er met kop en schouder bovenuit gestoken (letterlijk en figuurlijk ;p).
Spelers worden door andere spelers voorbij gestreefd en zo. Dat gebeurt zo vaak. Wat is je punt?
Citaat: Dat het middenveld eindelijk 'staat' heeft meer met de vorm van Aissati en Enoh te maken, dan met die van Anita.
Of met de afwezigheid van onruststoker Gabri. Of met de afwezigheid van vertrager Lindgren. Kan allemaal. Ja, ik roep maar wat, hoor. Dat doe jij per slot van rekening ook.
|
AFCA Niels

|
Geplaatst: Di 21 apr 2009 18:02
|
|
Citaat: Had de discussie Anita/Lindgren een maand eerder plaatsgevonden, dan had Lindgren er met kop en schouder bovenuit gestoken (letterlijk en figuurlijk ;p).
Spelers worden door andere spelers voorbij gestreefd en zo. Dat gebeurt zo vaak. Wat is je punt?
Citaat: Dat het middenveld eindelijk 'staat' heeft meer met de vorm van Aissati en Enoh te maken, dan met die van Anita.
Of met de afwezigheid van onruststoker Gabri. Of met de afwezigheid van vertrager Lindgren. Kan allemaal. Ja, ik roep maar wat, hoor. Dat doe jij per slot van rekening ook.
Mijn punt is gewoon dat 9 op de 10 Ajaxsupporters een maand of 2 geleden Anita niet eens op de bank zou willen zien. Logisch, want hij liet bijna elke wedstrijd zien dat hij tekort kwam. Prompt speelde hij tegen Marseille wel een goede wedstrijd. Van Basten laat hem staan en opeens begint Ajax weer aardig te draaien. Maar ook Aissati staat er weer in en het is vooral aan hem te danken dat de aanval wat soepeler gevonden word, want Anita doet doet de laatste 3 wedstrijden weer weinig goed. Bedoel hier gewoon mee hoe kortzichtig sommige fans kunnen zijn door na 2 wedstrijden te zeggen dat Anita beter is dan bijv. een Lindgren of Vertonghen, terwijl die al veel langere tijd een goed niveau hebben gehaald.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Di 21 apr 2009 18:23
|
|
Ja, precies. Maar dat is natuurlijk wel het leuke van de voetballerij. En dat komt ook wel in beetje terug in het liedje van Ajax: het kan vriezen, het kan dooien.
Ik vind Lindgren een goede speler als het team draait en er niet verdedigd hoeft te worden. Natuurlijk kan hij wel verdedigen, maar ik vind hem meer een voetballen, passende verdedigende middenvelder.
Anita kan een kuitenbijtertje zijn, maar laat dat niet altijd zien. Er wordt vaak geklaagd over zijn lengte, maar dat vind ik overbodig. Hij gebruikt zijn lichaam slim en zit er vaak tussen.
Vertonghen is normaal altijd een goede speler, maar de laatste 2 wedstrijden gingen wat minder. Kan gebeuren.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 21 apr 2009 18:30
|
|
Citaat: want Anita doet doet de laatste 3 wedstrijden weer weinig goed
Dan moet je toch wat beter gaan opletten -als je 't tenminste wilt zien- want je mist iets. Anita scoorde, m.u.v. PSV, dikke voldoendes, met de nadruk op zijn passing.
Citaat: Bedoel hier gewoon mee hoe kortzichtig sommige fans kunnen zijn door na 2 wedstrijden te zeggen dat Anita beter is dan bijv. een Lindgren of Vertonghen, terwijl die al veel langere tijd een goed niveau hebben gehaald.
Dat 'ze' kortzichtig zijn, mee eens, maar ook de kortzichtigen kunnen toevalligerwijs wel eens gelijk hebben. Ik vind het 3 verschillende type spelers, dus 'beter' zou je kunnen vervangen door 'geschikter' wat mij betreft. Het is dus ook maar net wat je wilt qua opstelling, speelwijze, spelopvatting, enz.
|
Boris_AFCA

Forum berichten: 291
|
Geplaatst: Di 21 apr 2009 20:59
|
|
Citaat: want Anita doet doet de laatste 3 wedstrijden weer weinig goed
Dan moet je toch wat beter gaan opletten -als je 't tenminste wilt zien- want je mist iets. Anita scoorde, m.u.v. PSV, dikke voldoendes, met de nadruk op zijn passing.
Citaat: Bedoel hier gewoon mee hoe kortzichtig sommige fans kunnen zijn door na 2 wedstrijden te zeggen dat Anita beter is dan bijv. een Lindgren of Vertonghen, terwijl die al veel langere tijd een goed niveau hebben gehaald.
Dat 'ze' kortzichtig zijn, mee eens, maar ook de kortzichtigen kunnen toevalligerwijs wel eens gelijk hebben. Ik vind het 3 verschillende type spelers, dus 'beter' zou je kunnen vervangen door 'geschikter' wat mij betreft. Het is dus ook maar net wat je wilt qua opstelling, speelwijze, spelopvatting, enz.
Kortzichtig nee, maar ik ben al langer fan van Anita! En ik denk dat Anita de nieuwe Davids kan worden. Die was ook niet zo groot maar zeurde iemand daarover? Nee want hij loste het op met wilskracht, wat Anita in mijn ogen ook doet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 21 apr 2009 21:03
|
|
Davids had en heeft wel veel meer kracht. Hij kon ook duels winnen op pure kracht.
|